Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » KDK Doğu Bacası ve Kulvarı Rotası Tırmanış Raporu 2020

KDK Doğu Bacası ve Kulvarı Rotası Tırmanış Raporu 2020

Tarih: 28.07.2020
Yazan: Mahmut Oflaz
Süre: Tekepınarı’ndan çıkış 08.24
Rota tabanına varış 09.57
Rota bitiş 10.24

Ayberkle yaptığımız rota planını sürdürmek adına Ordos dağ evinden kapımızı cımbar obayeri kamp alanına taşıyacaktık. Sonraki gün ise BDK Kuzeydoğu sırtını tırmanacaktık. Ancak kampı taşırken Ayberk rahatsızlandığı için kampı zorunlu olarak Tekepınarına attık.
Ertesi gün içinde Ayberk dinlenmek istediğini söyledi. Bu durumda bizim BDK kuzeydoğu sırtı planı yalan olacaktı çünkü bir sonraki gün yaptığımız plan doğrultusunda akşam Ender gelecek ve diğer gün “Sıkışık” rotasına girecektik. Ben ise dün vermiş olduğumuz aktif dinlenmeden
sonra bir gün daha dinlenmek istemiyordum. Tek başıma yapabileceğim rotaları gözden geçirdikten sonra KDK Doğu Bacası rotasını çıkmaya karar verdim. Bu rota KDK’nın klasik çıkışı sayılabilir. Yanıma malzeme olarak bir adet yarım ip, emniyet kemeri, kata ve sikke-çekiç almaya karar verdim. Bu malzemelerden katayı tırmanırken, ip kemer ve iniş aletini inerken,
sikke ve çekici ise tedbir amaçlı almıştım.
Alper ile 2 sene önce yapmış olduğumuz KDK Batı yüzü çıkışımızdan sonra doğu bacasından inmiştik. Beni nasıl bir yerin beklediğini rehber kitaptaki bilgilere ek olarak bu faaliyetimizde de görmüştüm. O zaman bu hattan indikten sonra doğu bacasının yaklaşımını görünce kendime
asla bu rotayı denemeyeceğimi söylemiştim. Ancak bu tarz talihsiz durumlarda, sıcak kamp alanında durmaktansa kendimce daha önce denemeye fırsat bulamadığım şeyi, tek başıma bir dağ rotasını tırmanmayı, denemeye karar verdim.
Sabah 7’de kalktıktan sonra kahvaltı ve hazırlanmanın ardından 8.24’te yola koyuldum. Kendi ölçü birimime göre, cımbar Obayeri-Tekepınarı kamp alanını yarıladığım mesafede KDK-Apışkar belinin altından patikayı takip ederek yükseldim. Büyük bir düzlüğe ulaşınca patika sona eriyor.
Sonrasında KDK’ya yönelerek kaya-çarşak karışık şekilde yükselerek doğu yüzünün altına ulaştım. Buraya kadar rotaya yaklaşım diyebiliriz. Yaklaşımı bitirdiğimde saat 9.57 idi.
Tırmanışa başlamadan önce kemer kask ve katamı giyerek hazırlandım. Önümde sağlam slab kaya etabı görünüyordu. Bu kaya kütlesinin üzerindeki kolay yerlerden dik şekilde yükseldim. (Bu etabın sonunda sikke mevcut) Devamında sağa diyagonal giden çatlak boyunca yükselerek
baca-kulvar  etabına ulaştım. (sikke mevcut) Baca kulvar etabı bittikten sonra tırmanış rahatlaşıyor. Botlarımı giyerek kolay yerlerden saat 10.24’te zirveye ulaştım. Zirvede bir müddet  vakit geçirdikten sonra inişe geçmek üzere klasik rotaya yöneldim. Tek yarım ipim olduğu için 3 ip inişinde zemine ulaşabildim. Sonrasında patikayı izleyerek BDK kuzey duvarının altına ulaştım. Orada Sumru ve Özcan’a denk geldim. Onlarda benim gibi duvar üzerindeki rotayı kesmeye gelmişlerdi. Biraz sohbetin ardından patikayı izleyerek çok alçalmadan, Apışkarı yan keserek ana patikaya ulaştım. Kampa dönüşte yolda kulübümüzün eskilerinden Recep İnce ile
denk geldim. Bir müddet sohbet ettikten sonra kampa saat 13.00’te ulaştım.

Rota tanımı:
Tekepınarından hareketle cımbar Obayerine giden patika takip edilir. Apışkar – KDK belinin tabanındaki çarşaklı patikadan yükselinir. Daha sonra sağa doğru yükselerek kaya-çarşak karışık etaplar takip edilerek rota tabanındaki slablı etaba varılır. Slab üzerindeki kolay yerlerden yükselinir. Slab üzerindeki çatlak takip edilerek baca kulvar etabına ulaşılır. Sonrasında ise rahat yerlerden zirveye varılır.

Fotoğraf © Mahmut Oflaz, KDK doğu bacası rota başlangıcı
Foroğraf © Mahmut Oflaz, KDK zirvede, Arkada BDK kuzey duvarı

İniș: Klasik rotadan
Zirve sırtından dikkatlice geçilir. Büyük kum saatinden kulvar boyunca ip inişi yapılır. Sağda kalan yelken kayadan çift ip ile tabana kadar ikinci bir ip inişi yapılır. Sonrasında BDK kuzeybatı sırtının başladığı geçitten geçilerek patikaya ulaşılır ve kamp alanına ulaşılır.