Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Sertçelik Rotası Tırmanış Raporu

Sertçelik Rotası Tırmanış Raporu

3,5 günlük bir tatil, bir hafta sonundan daha fazlası. Öyleyse spor tırmanıştan daha fazlası olmalı!

Perşembe günü öğleden sonra tatil olması ile hafta sonu tatili 3,5 gün olacaktı. Ekiptekiler; henüz yeni gelişim grubuna geçmiş arkadaşlar, tırmanışı sadece birkaç kez deneyimlemiş arkadaşlar ve spor-geleneksel karışık tırmanacak kişiler. Hepi topu 10 kişiyiz ama herkes ayrı bir alemde, rengarenk bir ekip. Herkese uygun bir yer bulalım o halde, Geyve!

Sertçelik – 29 Ekim 2021

İlk gün, herkesin kafasında birkaç rota var ama kimse noktayı koyamıyor. 3 aydır kayaya dokunmayan var aramızda! Sumru ile bir rota çekiyoruz torbadan, Sertçelik. Google sektöre geliyoruz, ağaçlı/ormanımsı kulvar içine doğru yöneliyoruz. Faaliyeti iptal etme düşüncesini aklımdan geçiren nezle hali ve rota dibindeyiz. Sumru ile taş-kağıt-makas, ben kazanıyorum, ilk ip boyu benim. Malzemeleri kuşanıyorum ve nezleden eser yok, tam tahmin ettiğim gibi. Kısa bir baca etabı ile başlıyorum, sonrasında sol yüzeye doğru devam. İlk etapta malzeme atacak yer bulamadım, malzeme atayım derken birazcık kendimi yordum ama ilk malzeme atıldı, özlemişim. Bir iki yerde, önceden kum saatlerinde bırakılmış yardımcı iplere rastladım, önceki raporda da yazıyor zaten, doğru yoldayım. Birkaç malzeme daha attım ve kilide geldim. Kilitte bir iki defa yükselip geri indim, son malzemeyi 2 3 metre geçmişim, malzeme atacak yer bulamıyorum. Tutamaklar çok küçük ve ben kalkmak istemiyorum. En son, rotanın biraz sağında bir çatlak buluyorum, hemen bir cam atıyorum. Az önceki tutamaklar ne kadar da güzelmiş, güzel pozisyon ile ufak bir krimp ne kadar da tatlı geliyor. Sonrasında dengede ayağa kalkış ve rota bitti sayılır, biraz daha yükseliyorum ve önümde sadece bir yan geçiş kaldı. Kayanın bitip ormanın başladığı yerde sol sırta yan geçiyorum, birazcık yükseliyorum ve parlak iki nesne, istasyon boltları. Sumru’nun emniyetini alıyorum ve o da istasyona geliyor.

Sumru ilk boyunun sonunda, yan geçiş sırasında

Ekip birinci istasyonda

Benim ip boyum bitti, burnum akmaya başladı, Sumru hasta olmamaya kararlı, setin en uzak kısmında duruyor. Malzemeleri değişiyoruz ve Sumru ikinci ip boyuna başlıyor. Çürük gözüken bir blok var. Sumru, buraya girmeden bir iki sağlam malzeme atıyor. Bu bloğu geçtiğinde sırta çıkıyor ve Sumru’yu artık göremiyorum.

Sumru ikinci ip boyunun başında, çürük etap öncesi

Bir süre sonra Sumru bitiriyor ve peşinden gidiyorum. Çürük bölümü geçmek biraz ürkütüyor, sonra sırtta devam ediyorum, zor bir hamle yok. Ve işte Sumru, istasyon yine boltlu. Fakat boltun olduğu kaya parçasına yapay bir kum saati açılmış, Sumru ek bir malzeme daha atmış. Son ip boyunda ip açıp açmama konusunda kararsız kaldık, vaktimiz bol olunca açalım dedik. Ben de Aykut Abi’nin gösterdiği kiwi coil düğümünü attım bu fırsatta. Bu düğüm buzda yürüyüş ve running belay sırasında tırmanıcılar arasındaki ipi kısaltmayı amaçlıyor. İp boyunu koşarak tamamladık, ip açmaya gerek yokmuş, yine de kişiler kendi seviyelerini değerlendirip karar vermeli.

Son ip boyu, Sumru’ya yetişmeye çalışıyorum

Zirvede bir süre üzerimdeki ipi çözmekle uğraştım, kiwi coil atarken ipe tekrar girmek kadar üzerinizdeki ipi sıkı sarmak da önemliymiş. Birbirimizi tebrik edip Orta ve Sağ Kuleler arasındaki bele indik, patikayı takip ederek geri döndük. Rotaya saat 1 gibi girmişiz ve 4 gibi bitirmişiz. İndikten sonra birkaç spor rota girmek, kaçınılmaz.

Rota Künyesi

Sertçelik, 140 m, 3 ip boyu, VI+ derece tırmanış. Tunç Fındık, İkra Tülek

1.İp: VI+, 45 m. 2.İp: IV-, 45 m. 3.İp: V-, 50 m

Akşam kamp alanında arkadaşlarla sohbet, yarın için planlar. Serkan ile ben Bodoslama rotasına, kalanlar da spor rotalara gireceğiz. Sessiz bir kamp alanı ve erkenden girilen uyku tulumu.

Her türlü destek için YTÜDAK’a teşekkürler.