Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2021

Tarih: 11-12 Aralık 2021

Yer: Çınarcık-Yalova

Ekip: 52 Başlangıç üyesi/ Gelişim üyeleri/ Eğitmenler

Yazan: Rüveyda KORKMAZ (Başlangıç üyesi)

Çadır Grubu: Yiğit Can URLU/ Dinçer BİRCAN/ Rüveyda KORKMAZ

Faaliyet öncesi

9 Aralık Perşembe günü çadır grupları belli oldu ve kulüpten alınacak malzemeler de aynı gün saat 18:00-19:00 arasında alınacaktı. Çadır grubundan bir arkadaşla beraber kulüp odasından faaliyet için bize verilecek ortak ve kişisel malzemeleri aldık. Grup olarak alınacak malzemeleri (çadır, ocak vb.) kimin alacağına önceden karar vermek yararınıza olabilir.

10.12.2021 Cuma

Planlanan saate göre Davutpaşa kampüsü ana giriş kapısından kalkış saati 21:45’ti. Eğer çadır grubunuz varsa ve çadır gibi malzemeleri bölüşecekseniz bu saatten önce buluşup ayarlama yapmanız iyi olur. Bizim çadır grubumuzda çadırı tek kişi taşıdı. Yorulduğu durumda molalarda çanta değiştirmeye karar verdik. Fakat kendisi gayet iyi olduğunu ve gerek olmadığını söyledi. Bence çadır grubunuz varsa çadırı iç tente, dış tente, kazık ve pollerine ayırıp kişi sayısına göre dağıtmanız daha adil olacaktır. Davutpaşa kampüsünde otobüse binmeden biraz önce bir arkadaş çantasının dengesiz olduğunu söyledi ve düzenlemek konusunda yardım istedi ve biz de yardım ettik. Fakat bu sırada geç kaldık. Bunun gibi şeyleri olabildiğince erken yapmanız da sizin için iyi olacaktır. Sonuç olarak 22:05’te  Davutpaşa Kampüsü’nden araç kalktı. Otobüs yolculuğu sırasında bir kez mola verdik ve 01:45’te Yalova, Çınarcık’a bağlı Teşvikiye’ye vardık. Faaliyet sırasında uyuyamama ihtimaline karşı otobüste uyuyabilirsiniz.

11.12.2021 Cumartesi

Otobüsten indikten sonra hatırladığıma göre hazırlanmamız ve tek sıra olmamız için 15 dk. verildi. Sonra faaliyet boyunca da olduğu gibi verilen süre içinde tek sıra olamadık. Bu mola sırasında tozluğu olanlar tozluklarını giydi ve olmayanlar da poşet ve banttan tozluk yaptılar. Tek sıra olup sayımız alındıktan ve çadırımızı daha önceden grup arkadaşlarınız arasında ayırmış olmamızın gerektiği ve hafif üşür bir şekilde yürüyüşe başlamamızın iyi olacağı gibi uyarılar yapıldıktan sonra saat 02:20’de yürüyüşe başladık. Yaklaşık dokuz saat sürecek yürüyüşümüz böylece başlamış oldu.

Bu devrilmiş ağaç da yürüyüşümüzü biraz uzattı.

İlk mola yerine kadar yürüyüşümüz asfalt yol üzerindeydi. İlk molamız saat 03:03’teydi ve bize 10 dk. süre verildi. Çantanızın ayarını iyi yapamadıysanız bu molada düzeltebilirsiniz. Bu moladan sonra toprak yola girdik. Yürüyüşümüzün büyük bölümü yokuş yukarıydı ve tehlikeli olabilecek yerler hariç kafa lambalarımız kapalı yani kör görüşle ilerledik. Yürüyüşümüz boyunca hava çok soğuk ya da yağmurlu değildi. Saat sabah 05:03’te 10 dakikalık bir mola daha verdik. Molalarda sıcak sıvı almanız önemli bu yüzden termosunuza çay, kahve yapabilir ya da direkt sıcak suyunuzu da içebilirsiniz. Yol boyunca da cebinize ya da kamp çantanızın bel cebine koyduğunuz kuruyemiş vb. atıştırmalıkları yiyebilirsiniz. Yürüyüş sırasında arkanızdaki arkadaşınıza dikkat etmeniz de çok önemli. Önünüzde düşülebilecek bir yer varsa uyarmanız ve dallardan geçerken gerdiğiniz dalı bırakmak için arkanızdaki arkadaşı kontrol etmeniz, gerekirse biraz geri çekilmesini istemeniz ve dalı yavaşlatarak bırakmanız gerekiyor. 07:30’da 5 dk. mola verdikten sonra hava aydınlanmaya başladı. Güneşin doğuşu hepimize enerji verdi. Saat 08:05’te 25 dakikalık, bu yürüyüş boyunca verdiğimiz en uzun molayı verdik. Bir şeyler yiyip içip dinlendik. Bu molada sigara izni verilmedi. Sıraya girdikten sonra normalde 10 dk. daha mola verileceği ve sigara izni verilmediği halde sigara  içenler olduğu için bundan vazgeçildiği söylendi. Faaliyet boyunca sizin yaptıklarınız bütün ekibi ve ekipten herhangi birinin yaptıkları da sizi etkiliyor. (Çünkü ekip olmak böyle bir şey.)

Üzerinden geçtiğimiz dere ve sonraki dik yokuşun başlangıcı.

Bu moladan sonra küçük bir dereden geçtik. Önceki yıllarda yağmur yağdığı için bu dereden geçerken dizlerine kadar ıslanıldığı da olmuş fakat bu faaliyette hava durumu gayet iyiydi ve akıntıdan ıslanmadan geçtik. Bu su birikintisinden sonra yaklaşık 500 metre kadar dik bir yokuş vardı. Bu yokuş bittikten sonra 09:34’te 5 dakikalık son molamızı verdik.

Kamp alanından önceki son düzlük.

Buradan sonra yürüyüşümüz karayolu üzerindendi. Saat 10:54’te de Delmece Yaylası’ndaki kamp alanımıza vardık. 20 dk. içinde eğitim için hazır olmamız, yanımıza ocak ve yiyeceklerimizi alabileceğimiz, eğitim sırasında çantalarımıza erişimimiz olmayacağı söylendi.

Ders dinlerken uykumuz geldiğinden uykusu olanlar ayakta durabilir dendi.

Üç halka oluşturduk etrafa matlarımızı serip oturduk. Biz çadır grubuyla yanımıza poğaça ve börek almıştık. Eğitim sırasında onları yedik. Eğitimde çadır kurulumu, toplanması, fırtınalı havalarda çadır kurup toplamanın ayrıntıları, kamp çantası, uyku tulumu, kamp ocağı vb. malzemelerin kullanımı anlatıldı. 13:30’da ilk eğitimimiz bitti ve çadırları grid düzende kurup bir şeyler atıştırmamız ve biraz uyuyup dinlenmemiz için 3 saat mola verildi. Mola başladığında çadırlarımızı kurup grid düzene uydurmaya çalıştık, grid düzen kontrol edildi ve uygun dendi. Çadırları grid düzende yapmak için ekibin kendi içinde iletişimi çok önemli. İletişimin kötü olduğu durumda işiniz olması gerekenden çok uzun sürüyor ve bu da molanızdan yiyor. Mola bittikten sonra yine zamanını geciktirerek sıraya geçtik. 16:50’de ip eğitimine geçtik. İpi taşımak için çantaya koyma ve sırtta taşımaya uygun toplama şekillerini öğrendik. Bu eğitimde ve bundan sonraki düğüm eğitiminde, eğitim alacak gruplar rastgele belirleniyor. Bu yüzden çadır grubunuzla ayrılabileceğinizden eşyalarınızı ona göre ayarlamanız avantajınıza olacaktır.19:08’de 10 dk. mola verdik. Ardından düğüm eğitimine geçtik. Bu eğitimde otobüste bize dağıtılan yardımcı ipler ile yarım kazık, tam kazık, açık sekizli, kapalı sekizli, çift balıkçı, prusik, perlon ve camadan düğümlerini yapmayı ve kullanım alanlarını öğrendik. Bundan önceki Yuvacık eğitim kampına katılan arkadaşlar bu düğümleri orada öğrenmiş oldukları için avantajlıydı. 21:10’da eğitim sona erdi. Sabah 07:00’de öğrendiğimiz düğümlerden sınav olmak için hazır olmamız söylendi ve saat 22:00’nin mutlak sessizlik saati olduğu şeklinde bilgi verildi. Biz çadır grubu olarak pişmiş bulgur pilavı getirmiştik , ısıtıp onu ve yanında mandalina vb. yiyip toparlandıktan sonra yattık.

12.12.2021 Pazar

Saat 01:50’de gece yürüyüşü için uyandırıldık. Önceki faaliyet raporlarını okuduğumuz için çoğumuz bunun olabileceğini tahmin etmiştik. Gece yürüyüşü 02:38’de başladı ve 03:33’te bitti. Gece yürüyüşü bittikten sonra tekrar uyuduk. Sabah sınav saatinden önce çadır arkadaşım beni uyandırdı. Beraber sandviç yedik. Sonra sıraya geçip sınav olmak için gruplara ayrıldık. Gönüllü olup ilk olan arkadaşlar sınav olurken diğerlerimiz düğümleri çalıştık. Düğümlerin en zor yanı simetrik şekilde yapmaktı. 09:25’te sınav bitti. Tüm kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Çadırları toplayıp sıraya girdik. Sonra çadırları 10 dk içinde kurmamız istendi, ardından 5 dk içinde toplamamız sonra tekrar kurmamız ve tulumlarımızla içine girmemiz istendi. Hepsi için verilen süreler vardı fakat şimdi hatırlayamıyorum. Birkaç süreli kurup toplama görevinden sonra -ki sürelerin hiç birine yetişemedik- mıntıka temizliği yaptık.

Kampımızın sonu

Ardından  tamamen toplanıp 11:35’te geri dönüş için yola çıktık. Geliş rotamızda çoğunlukla yokuş çıktığımızdan dönüş rotamızda da bol bol yokuş indik. Yol boyunca yağmurluğumuzu giyebileceğimizin söylenen bir ara dışında 13:18’de 5 dk. olacak şekilde tek mola verdik.

Saat 16:30 gibi yağmur yağmaya başladı ve otobüsümüze akşam altıya gelirken vardık. Eşyalarımızı yerleştirip oradaki bir kahvehanede ısınıp sıcak bir şeyler içtik. Aynı zamanda bu kahvehanede faaliyet toplantımızı gerçekleştirdik. Sorularımızı sorup önerilerde bulunduk. Eğitmenler faaliyetin değerlendirmesini yaptılar. İlk yardım çantası zimmetlenen bir çadır grubu çantayı  dışarıda unuttuğu ve yasak olduğu halde çadır bagajında ocak yakan birileri olduğu için ve biz bu arkadaşları uyarmadığımız için ekip olarak uyarı aldık.  Saat 19:00’da da otobüse binip dönüş yoluna geçtik. Saat gece on bire gelirken de Davutpaşa kampüsüne varmıştık.

Her şey için YTÜDAK’a teşekkürler.

11-12 ARALIK 2021 ÇINARCIK EĞITIM FAALİYETİ RAPORU

Yer: Teşvikiye köyü Çınarcık/Yalova

Tarih: 11 – 12 Aralık 2021

Çadır Grubu: Yiğit Can Urlu, Rüveyda Korkmaz

Yazan: Dinçer Bircan

Faaliyet Öncesi

Çadır grupları açıklandıktan sonra whatsapp grubu oluşturduk ve faaliyet için getireceğimiz yiyecekleri kararlaştırdık. Bunlar sandviç, bulgur pilavı, atıştırmalıklar, kuruyemiş.

Faaliyet günü Davutpaşa Kampüsü`nden 21.45`te kalkması gereken araç 22.05`te kalktı ve trafikten dolayı  23.10`da Göztepe Köprüsü`ndeki arkadaşlarımızı aldı. Ardından feribot seferleri iptal edildi. Bu yüzden Osmangazi Köprüsü`nden geçtik yalnız geçmeden önce Yıldız Kampüsü`nden kalkan aracı gelmesi için mola verdik ve 00.30`da mola bitti.

11.12.2021

01.45`te Teşvikiye köyüne vardık. 15 dk. içinde hazır olmamız istendi ancak 30 dk. içinde hazırlandık ve 02.20`de yürüyüşümüz başladı. İlk molaya kadar asfalt yolda gittik. Hava 1 saat öncesine kadar yağmur yağmış olmasına rağmen gökyüzü çok açıktı ve yürürken sürekli gökyüzündeki yıldızlara ve çevredeki tepelere bakıyordum ve çok uzakta sürekli kırmızı yanıp sönen ışıklar vardı ve yürüyüş boyunca onlara doğru gidiyorduk. Ne olduğunu hava aydınlanınca anlayacaktım.

Molalarımız 03.03 ve 05.03`te 10 dakika, 07.30`da 5 dk., 08.05`te 25 dk. ve son molamız 5 dk. idi. 25 dakikalık molayı Erikli şelalesine yakın verdik ve ardından dereden geçtik. Bu molada sigara içenlere eğitmenimiz sigara içmenin yasak olduğunu belirtti. Burada daha önceden okuduğum faaliyet raporlarından dereden taşkın olabileceğini ve ayak boyunu geçebileceğini düşündüğümden dolayı deniz terliği getirdim ve giydim ancak eğitmenimiz böyle geçmemi istemedi bu yüzden ayakkabı giydim. Dere geçişi taşlar üzerinden oldu ve ayaklarımız ıslanmadı. Ve kırmızı ışıklar rüzgar tribünleriydi.

10.54`te kamp alanına vardık. 20 dakikalık molanın ardından 2 halka oluşturmamız istendi. Burada temel kamp malzemelerinin nasıl kullanıldığı anlatıldı. Gece hiç uyumadığımız için eğitim esnasında bazı arkadaşlarımız uyuklamaya başladı. Bunu eğitmenimiz uyardı. Biz uyuklamamak için ayağa kalktık ve hareket etmeye başladık ve atıştırmalık yedik sıcak aldık. Eğitim 13.30’da bitti.

3 saatlik molamız vardı. Bu sırada çadırlarımızı grid düzende kurmamız gerekiyordu. Bu grid düzen konusunda biraz sıkıntı yaşadık ve 1 saatte kurabildik. Ardından eğitmenimiz grid düzen için onay verdi. Ardından su ısıttık ve 1 saat kadar tulumlarımıza girdik.

16.30`da sıraya girmemiz gerekiyordu. Arkadaşlarımızın tamamı gelene kadar sürekli sağ baştan saydık. 16.38`de sıraya tamamlayabildik. Ancak yürüyüşten önce bize ilk yardım çantaları zimmetlenmişti ve arkadaşlarımız buna ortada bıraktıkları için gelişim almış. Malzemelerimize sahip çıkmamız konusunda eğitmenin uyardı çünkü buradan belki köpekler alabilirdi ve kaybolabilirdi.  Sıraya geçtiğimizde bir eğitmenimiz bunların yerini sordu ve bir tanesi çıkmadı sonradan gelişimin aldığı söylendi. İp toplama eğitimi yaptık. Bu sırada sıcak su ısıttık ve atıştırmalıklarımızı yedik. Eğitim 19.08`de bitti ve 10 dakikalık molamız vardı.

19.18`de tekrar sıra olduk ve düğüm eğitimi oldu. Dağcılıkta kullanılan düğümleri öğrendik. 21.10`de eğitim bitti. 22.00 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi ve 07.00`de öğrendiğimiz düğümlerden sınav olacağımız söylendi. Biz akşam yemeği için bulgur pilavı ısıttık ve tüm termoslarımızı doldurduk ardından yattık.

12.12.2021

01.50`de “çadır hariç tüm kamp yüküyle hazır olun” çağrısı ile uyandırıldık. Sıraya 10 dk. geç kaldığımız için eğitmenimiz 10 dk. içinde çadırlar ile hazır olmamızı istedi. Ardından yürüyüşe başladık. Yürüyüşte kafa lambalarımız kapalı idi. Yürüyüş esnasında rüzgar tribünlerinin sesini duyabiliyorduk. Hava güzel ve hafif bulutlu idi. 03.33`te yürüyüş bitti. Çadırları kurduktan sonra uyuduk.

06.20’de uyandık ve sandviç yedik.  07.00`de düğüm sınavı olduk. Bu sırada rüzgardan dolayı biraz üşüdüm. Sıcak almayı ihmal etmedik ve atıştırmalıklarımızı yedik. 09.25`te tüm kamp yüküyle hazır olmamız gerekiyordu ancak geciktik. Ardından çadırlarımızı grid düzende kurmamız istendi ancak olmadı sonrasında topladık ve grid düzende tekrar kurup tulumlarımıza girmemiz istendi. Sonrasında 15 dk. içerisinde tamamen hazır olmamız istendi. Mıntıka temizliği yaptıktan ardından faaliyet fotoğrafı çekindik bu sırada sis çöktü.

11.35`te yürüyüşe başladık. 13.18`de 5 dakikalık mola verdik. Yürüyüş esnasında dar ve yavaş geçilmesi gereken yerler vardı. Arkadaşlarımızı uzun süre beklerken bazı arkadaşlarımız oturmuşlardı. Gelişim arkadaşlar molada değiliz diye bizi uyardılar. Ayrıca yavaş olduğumuz için yürüyüş esnasında konuşmalar olmuştu. Eğitmenimiz yürüyüş kurallarını hatırlatarak yürüyüş kurallarına uymamızı istedi. Yürüyüş esnasında bazı yerlerde çok sis vardı ve arada sırada yağmur çiseliyordu. Yürüyüş sonuna doğru asfalt yola geçtik ve bu sırada yağmur şiddetlendi. Yağmurluklarımızı giydikten sonra kısa bir yürüyüşün ardından 17.20`de otobüse vardık. Eğitmenimiz 20 dk. içinde köy kahvesinde toplanmamızı istedi. Kahvede soba yandığı için, üstü ıslananlar üstünü kurutmuştu.

Faaliyet Toplantısı

Başta ilk yardım çantalarına sahip çıkmadığımız için uyarı cezası aldık. Eğer 4 kere uyarı cezası alırsak kulüpten atılıyorduk.

Kafa lambalarımız yürüyüş esnasında kapalı olduğu için sıkıntı yaşadıklarını belirtiler. Bu esnada önünü göremedikleri için düşen arkadaşlarımız oldu. Ancak bu yerlerde önceden kafa lambaları sürekli açıldığı için kafa lambaları kapatıldığında gözümüz alışana etrafımızı görmekte zorlanıyorduk.

Yürüyüş esnasında kafa lambasının kapalı olma sebebi etrafı daha iyi görebilmekti çünkü açık olsa sadece kafa lambasının aydınlattığı yeri görebilecektik.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sıraya girerken bireysel olarak birinin daha erken sıraya girmesinin bir anlamı yok herkesin sıraya girmesi önemli

Eğitim esnasından çadırlara ve çantalara ulaşım yoktu ancak tulum, ocak, matımızı, yiyeceklerimizi yanımıza alabiliriz ve eğitim sırasında boş vaktimiz oluyor -düğüm eğitimi haricinde- bu sırada su ısıtabiliriz ve molalarımız az olduğu düşünülünce de yemek yemeyi eğitim sırasında yapabiliriz.

Grid düzeni oluşturmakta zorluk yaşadık çadırları hemen kurmamıza rağmen grid düzen konusunda tartıştık. Olması gereken güçlü çadırların dışarı gelmesi -kulüpten alınan çadırlar genelde güçlü çadırlar oluyor- daha güçsüz çadırların ortada yer alması gerekiyor. Ayrıca rüzgarı kesmek adına eşit aralıklı ve aralıkları boş olması gerekiyor. Bu konuyu çözmek için kendi başlangıç grubumuz arasında doğal lider seçilebilir.

Çadırlarımızın kapıları açıktı: vahşi hayvanlar veya köpekler girip besinlerimizi yiyebilir. Bu yüzden çadırların iç tentesini ve dış tentesini kapatmak çok önemli.