Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Yuvacık Eğitim Faaliyeti 2021

Yer: Menevşe Yaylası  Yuvacık/Kocaeli

Tarih: 27 – 28 Kasım 2021

Ekip: 36 Başlangıç, Gelişim grubu , Üyeler

Hava Durumu: 27 Kasım açık, güneşli.  28 Kasım 12.00’ye kadar hafif çisenti, 12.00’den sonra açık, güneşli.

Çadır Grubu: Cenk Levi, Muhammet Demirpolat, Celal Aydın

Yazan: İbrahim Yavuz Özer / Başlangıç

Faaliyet Öncesi:

25.11.2021 günü saat 21.00 sularında çadır grupları açıklandı. Çadır grubumuzu hafta başında oluşturmuştuk, bir kişilik yer daha olduğu için grubumuz 4 kişiye çıktı. Hemen bir ortak iletişim kanalı kurarak faaliyet öncesinde hızlı bir organizasyon yaptık. Ortak eşyaların ağırlıklara göre paylaşımını hazırladığımız liste üzerinden yaptık. Sonra yemek programımızı oluşturduk, alınacak ve taşınacak ürünler yine ağırlıklara göre uygun biçimlerde paylaştırıldı ve böylece tüm görev dağılımlarımızı tamamladık. Burada yaptığımız çalışma ve liste oluşturma sayesinde hiçbir karışıklık yaşamadık. Faaliyete de iyi bir başlangıç yapmış olduk.

Yiyecek olarak:  ” 9×250 gram hazır bulgur pilavı (3 farklı çeşit), 5 adet hazır çorba, 2 adet çavdarlı ekmek (top. 900 gr.), 500 gr. kaşar peyniri, 300 gr. salam, 300 gr. krem peynir, 1 paket sallama siyah çay, 1 paket sallama yeşil çay, 100 gr. kahve, tuz, baharat, küp şeker, muhtelif bisküvi, çikolata ve kuruyemiş ” aldık. Geçmiş yılların faaliyet raporlarından da faydalanmamız sayesinde yiyecek planlamamızı 1 öğlen, 1 akşam, 1 kahvaltı ve 1 yedek öğün olarak kararlaştırdık ve buna göre hazırlandık.

Ortak Malzemeler: Çadır, Ocak, Kartuş (500 gr.), 3’lü Kamp mutfağı (Tencere, Tava, Çaydanlık), Boş 5 lt. su kabı, 2 adet termos, kahve pişirme seti,  çöp poşeti ve koli bandı (unutuldu). Ortak malzemeler çadır hariç faaliyet öncesinde uygun biçimde bölüşüldü. Çadır, Celal tarafından kulüpten faaliyet öncesi alındı ve faaliyetin başladığı noktada araçlardan inildikten sonra dış tente, iç tente ve poller olarak 3’e bölünerek daha önce anlaştığımız gibi paylaşıldı.

27.11.2021 Cumartesi

27 Kasım sabahı Yıldız Camii önünden saat 08.05’te aracımız hareket etti. Davutpaşa’dan Göztepe’ye uğrayarak gelen diğer araç ile Kayışdağı civarında bir tesis kenarında buluştuk ve yola tüm ekip 2 araç ile beraberce devam ettik. Kocaeli’de şehir içinden giden yolu tercih etmemiz veya belki başka faktörler sonucu bir miktar trafikte zaman kaybımız oldu. Araçlar için hedef noktaya yaklaşırken yaşadığımız bir iletişim kopukluğu sonucunda araçlardan bir tanesi yanlış bir yola girdi. Saat 10.50 civarında tüm ekip buluştuk ve araçlardan inerek başlangıç noktamıza ulaştık. 5 dakika ihtiyaç molası ve toparlanma için başlangıç grubuna zaman verildi. Bu esnada ekip arkadaşlarımla birlikte son hazırlıklarımızı yaparak, yürüyüş için hazır hale geldik. Eğitmenlerin kısa bir ön bilgilendirmesi sonrasında 11.05 gibi yürüyüşe başladık. Menevşe Yaylası’na saat 14.25’te ulaştık. Toplam 3.5 saatlik bir süre toplam yürüyüş süresi olarak belirlendi. Toplam 6 km civarında bir yürüyüş yapıldı. Bu yürüyüşteki max. hız 10 km/h olarak ölçüldü. Toplam irtifa değişimi 750 metre olarak ölçüldü. Ölçülen en üst rakım 1000 metre iken en alt rakım ise 700 metre olarak belirlendi. Yürüyüş ilk başta inişle başlamaktadır. 950 metreden 700 metre yüksekliğe iniş, Beşkayalar Tabiat Parkı’nın içinden araçların geçişi için hazırlanmış yol üzerinden bir yapılmaktadır. Bu yürüyüş Soğukpınar Su Kaynağı’nda son bulmaktadır. Burada grup ilk 10 dakikalık molasını vermektedir. Bize verilen 10 dakikalık su ve ihtiyaç molası süresine başlangıç grubu olarak gecikerek eğitmenlerden ilk uyarımızı aldık. Zamanında istenilen yerde olmamızın önemini vurguladılar. Su şişelerimizi doldurmuş ve hazırlıklarımızı yapmış halde yürüyüşe devam ettik. Bu etabın toplam yürüyüşün en zor etabı olduğu eğitmenler tarafından belirtildiği için üzerinde halen kalın kıyafetler olan veya çantasında sabitlenmemiş eşyalar olan arkadaşlar ek düzenleme yaptılar. Biz de çadır grubumuz ile tekrar kontrollerimizi yaptık ve zaten hazır olduğumuzu onayladık. Bu etapta 700 metre rakımdan yaklaşık 1050 metre rakıma bir yükselme ormandaki patika yoldan gerçekleşmektedir. Zemin dökülmüş yaprak, ağaç kökleri ve nem ve yağış sebebiyle oldukça kaygan ve yer yer %45-%50 eğim çıkılması gerekmektedir. Başlangıç grubumuzda bir arkadaşımız, bu etabın başlarında, yakın zamanda covid atlatması sebebiyle zorlandı. Onun en öne geçmesi ve yeniden yürüyüşe hazır olması için yaklaşık 20 dakika beklemek durumunda kaldık. Bu etap sonrası tepeye ulaştıktan sonra orman yolundan düşük eğimlerle iniş ve çıkışlar halinde yürüyüşümüz devam etti. Bu esnada 5 dakikalık su ve dinlenme molası verdik. Orman yolu devamında bir yol ayrımından Menevşe Yaylası yönüne önce 200 metre iniş sonra 150 metre çıkış olarak son etabı tamamladık. Yaylaya ulaştığımızda su kaynağımızın yakınında mola verdik. 5 litrelik su şişelerimizi doldurduktan sonra 5 dakikalık bir son yürüyüş ile kamp alanımıza ulaştık.

Kamp alanına ulaşınca ilk olarak eğitmenlerimiz tuvalet ve sigara alanlarını belirleyerek bize gösterdiler. 10 dakikalık bir ihtiyaç ve su molası sonrası hazır olmamız istendi. Mola sonrasında saat 14.35 ile 16.40 saatleri arasında temel kampçılık eğitimlerini uygulamalı olarak gördük. Bu eğitimlerde; çadır, mat, uyku tulumu, çanta, çanta yerleştirme ve kamp mutfağı malzemelerinin dağcılık sporu bağlamında kullanımları ve önemleri anlatılarak detaylı olarak işlendi. 16.40 – 18.10 arası çadırlarımızı grid düzende kurmak ve yemek yapmak için bize 1.5 saat izin verildi. Ekipçe hızlı bir şekilde grid düzende çadırlarımızı kurduk, çadır düzenimizi iyi yaptığımız için eğitmenlerimiz tarafından taltif edildik.

Çadır grubumuz hiç zaman kaybetmeden yemek pişirme sürecine girdi. Sıcak sıvı alımının önemi belirtildiği için sıcak çorba yaptık ve ardından hazır bulgurlarımızı ısıtarak yedik. İyice doyan karnımız bizi oldukça motive etti. Çadır içindeki yerleşimlerimizi yaparak saat 18.10 için belirtilen yerde tek sıraya geçtik. Başlangıç grubu olarak 4 dakikalık bir gecikme sebebiyle eğitmenlerimiz zaman konusuna uymamız konusunda yeniden bilgilendirme yaptılar. Saat 20.45’e kadar 4 farklı gruba ayrılarak ip düğümleri eğitimleri aldık. Bu eğitimlerde bize 8 farklı dağcılık düğümü öğretildi. 20.45’te 10 dakikalık mola verildi ve 20.55’te yeniden tek sıra olarak hazır olduk. 20.55 ve 22.40 saatleri arasında tek bir grup halinde ortak hareket edebilmenin önemini gösteren, eğlenceli ve farklı oyunlar oynadık. 23.00 saati mutlak sessizlik olarak belirlendi ve çadırlarımıza dinlenmek üzere geçtik.

28.11.2021 Pazar

Saat 02.00’de ” tüm başlangıç grubu, çadır hariç tüm kamp yüküyle 15 dakika içinde tek sıra olarak yürüyüşe hazır olun! ” sesiyle uyandık. Çadır grubumuzla hemen hazırlıklara başladık ve kısa sürede birbirimizin eksiğini tamamlayarak tek sıraya geçtik. Bu esnada hazırlığını yaparken zorlanan diğer başlangıç grubu ekiplerine yardım etmeye çalıştık. Saat 02.22’de ancak hazır hale gelebildik ve yürüyüşe başladık. Kapalı ve çisenti yağışlı bir havada saat 02.50’de kamp alanımıza döndük ve gece yürüyüşümüz bitti. Sabah 08.00’de hazır olmamız istendi, yeniden çadırlarımıza geçtik, alarmlarımızı kurduk ve uyuduk. Sabah 06.35’te uyandık ve çadır ekibimizle güçlü bir kahvaltı ve sıcak sıvı alımımızı yaptık. Başlangıç grubu olarak saat 08.00’de geç kalmadan tek sıra olarak hazır olduk. Hava yeniden çisenti halinde yağmurluydu, bu sebeple kıyafetlerimizi buna uygun hale getirerek ip toplama eğitimleri için gruplara ayrıldık ve eğitmenlerimiz gözetiminde herkes, öğretildiği şekilde ip toplama işlemini gerçekleştirdi. İp toplama eğitimi sonrasında hava şartları sebebiyle çadırlara geçildi ve dün akşam öğrendiğimiz ip düğümleri için sınav olduk. Saat 11.15’te eğitim ve sınav tamamlandı. Kamp alanından ayrılmak üzere ihtiyaçlarımızı gidermek, yemek yapıp yemek, sıcak sıvı almak ve eşyalarımızı toplamak üzere hazırlanmamız eğitmenler tarafından söylendi. Hazırlanmamızı tamamlayıp tek sıraya geçtikten sonra birkaç sefer, süre kısıtlaması olacak şekilde, yeniden çadır kurma ve yeniden sökerek yürüyüşe hazır olma eğitimini aldık. Bu eğitim sonrasında mıntıka temizliği yaptık. Toplu fotoğraf çekimi sonrası 13.05’te dönüş yolu için yürüyüşümüz başladı.

14.50’de Soğukpınar su kaynağına ulaştık. 15.55’te araçların olduğu başlangıç noktamıza ulaştık. 16.10’da faaliyet toplantımızı yaptık. Araçlara binerek İstanbul’a dönmek üzere yola çıktık. Saat 19.30 sularında Yıldız Beşiktaş’a ulaştık ve faaliyetimiz sona erdi.

YTÜDAK ve eğitmenlerimize bu faaliyet için yeniden teşekkür ederim.

Yer: Menevşe Yaylası – Yuvacık – Kocaeli

Tarih: 27.11.2021 – 28.11.2021

Ekip : 36 Başlangıç – Gelişim – Üyeler

Yazan :Mücella Yıldız ( Başlangıç)

26 Ekim 2021 Cuma

Faaliyet sırasında çadırlarda nasıl kalınacağına dair online bir anket yapılarak çadır grupları oluşturulacağı duyurusu yapılmıştı. Pandemi sürecinde olduğumuzdan tek başıma kalacağımı bildirdim. 3 kişi ve 3 çadırdan oluşan bir gruba atandım. Ömer – Eren- Ben. Ömer bize whatsapp grubu kurdu böylece faaliyet planlaması yapmaya başladık. Ayrı çadırlarda kalacağımızdan mutfak işlerini ayrı ayrı yapmaya karar verdik çünkü çadırlar kurulduğunda arada mesafe olabilirdi veya hava yağmurlu olursa yemeği ortak yapmak/yemek problem olabilirdi. Zaten hepimizin çadırı olduğu için kamp işlerine alışkındık. Çadır ekibimizin birbirimize dikkat etmekle sınırlı olacağını anladıktan sonra, malzeme eksikleri ve kronik rahatsızlıklar konusunda birbirimizi bilgilendirdik. Eren’in kafa lambası yokmuş, bizde de fazlası yoktu, kulüpten temin edebileceğini hatırlattık ve ertesi gün görüşmek üzere sohbeti bitirdik.

27 Ekim 2021 Cumartesi

07.45’te Davutpaşa Kampüsü’nden hareket etmemiz gerekirken 08.05’te yola çıktık. Sakin bir yolculuğun ardından faaliyete başlayacağımız yer olan Aytepe’ye ulaştık ve Yıldız’dan gelen aracı beklerken yürüyüş için hazırlandık. Tozluk ve baton uyarılarını önceki faaliyet raporlarından okumuştuk. Yıldız aracı geldi, yürüyüş kuralları hakkında hatırlatmalar yapıldı, fazla giyimli olduğumuz ve terleyeceğimiz hatırlatıldı, fazlalıkları çıkardık, tek sıra olduk ve sayı alındıktan sonra yürüyüşe başladık. Beştepe Tabiat Parkı’na inen araç yolundan 35 dakika rampa aşağı ilerledikten sonra Veysel Dayı’nın Yeri adlı çay bahçesine ulaştık ve burada 5 dakikalık su ve ihtiyaç molası verildikten sonra tekrar sıraya geçtik, sayı alındı, 10 dakika kadar geç kalarak orman içindeki patikaya girerek yükselmeye başladık. Hava yağmurlu değildi, aksine açık ve güzeldi hatta sıcaklık 24 derece civarındaydı. Ancak daha önce yağan yağmurlar yüzünden toprak ve yere düşen yapraklar ıslandığı için zemin oldukça ıslak ve çamurluydu. Batonu olmayan arkadaşlar oldukça zorlandı. Yaklaşık 250 metre irtifa aldığımız oldukça dik ancak çok keyifli orman içi patikada bir arkadaşımız hafif bir nefes darlığı yaşadı, onun dinlenmesi ve öne geçmesi için 5 dakika kadar mola verdik, laf aramızda o mola hepimize iyi geldi. Sonrasında hafif iniş ve çıkışlarla devam eden yürüyüşümüz yaklaşık 3 saat sürdü ve 900 metrelik Menevşe Yaylası’na vardığımızda sonlandı. Yaylaya gelmemizden 10 dakika önce yanımızda getirdiğimiz 5 litrelik boş pet şişeleri su kaynağından doldurduk çünkü kamp alanında su kaynağı yok. Su biraz bulanıktı, ben süzerek ve kaynatarak yemek/çay işlerinde kullandım, yanımda içmek için 3 litre su getirmiştim onu da içme suyu olarak ayrıca kullandım, hiç kimse de su yüzünden hastalanmadı. Yürüyüş boyunca; konuştuğumuz – tek sırayı bozduğumuz – toparlanmakta geç kaldığımız ve telefon kullandığımız için uyarılar aldık. Kamp alanına gelip sayı alındıktan sonra atıştırmak için 10 dakika zaman verildi. Sonrasında matlarımızı alarak daire şeklinde oturduk ve 14.15 – 16.40 arasında çadır kurulumu, çanta yerleştirme, uyku tulumu, mat, kamp mutfağı, ocak çeşitleri konularında eğitim aldık. Teorik eğitimleri gelişim grubundan 3 arkadaşımız dönüşümlü olarak verdi çünkü bu faaliyet, aynı zamanda onların da eğitimiydi.

18.00’e kadar çadırları kurmak ve yemek yemek için zaman verildi. Çadırları ızgara düzeninde kurmak gerekiyordu, tek kişilik çadırlar, çadır alanının orta kısmına alındı, ızgara düzeni oluşturuldu, bu sırada çadırımı çadır ekibimden uzağa kurmak durumunda kaldım. Çünkü tek kişilik çadırlar da kendi içlerinde güçlü ve zayıf çadırlar olarak sınıflandırıldı. Çadırları kurduk, sabitlemeden önce, faaliyet sorumlumuz olan Gökçe doğru yapıp yapmadığımızı kontrol etti, onayladıktan sonra çadırları sabitledik ve yemek yedik. Çadır ekibimden uzakta olsam bile sürekli irtibat halindeydik. Eren’in ocak ve kartuşu olmadığını, kulüpten de almadığını o sırada öğrendik, kaşık, tabak ve bardağı da yokmuş. Yan çadırdan Orhun’un birilerinden bulduğu karton bardakla Eren’e çorba ve çay ikram ettik, sıcak bir şeylerin kendisine iyi geldiğini söyleyip teşekkür etti. Faaliyet süresince Eren’e sıcak içeceği Ömer ile dönüşümlü olarak temin ettik. Kendisi de yanında getirdiği ekmek ve salam olduğunu, başka bir şey istemediğini söyledi. Yemekten sonra sadece 10 dakika geç kalarak kafa lambalarımız ve matlarımızla hazır durumdaydık. Düğüm eğitimi için hepimize çalışma ipleri dağıtıldı, gruplara ayrıldık ve gelişim grubundaki arkadaşlarımız, hepimizle tek tek ilgilenerek, büyük bir sabırla dağcılık düğümlerini tekrar tekrar gösterdiler. Yarım- tam kazık, açık – kapalı sekizli, balıkçı, prusik, perlon ve camadan düğümlerinin nasıl yapıldığını ve nerelerde kullanıldığını öğrendik.

Akşam alacasında, tek kafa lambasının ışığında yapılan çok keyifli bir eğitim oldu, biraz bacaklarımız üşüdü ve uyuştu ancak çayı, kahveyi paylaşarak ekip halinde yapıldığı için yine de keyifliydi. Bu eğitim 20.45’e kadar sürdü. 10 dakikalık aranın ardından, çadır polleri ve iplerle oynanan ekip olmaya, birlikte çalışmaya yönelik oyunlar oynadık.

Sabah 8’de hazır olmamız söylendikten sonra 23.00’ün mutlak sessizlik saati olduğu hatırlatıldı ve herkes çadırına gitti. Ancak sessizliğin sağlanması çok daha uzun sürdü. Gece yürüyüşü yapılıp yapılmayacağı konusunda şakalaştıktan sonra ‘hava güzel olduğu için yapılır herhalde’ dedik, hazırlıklarımızı yaptık ve uyumaya çalıştık.

28 Ekim 2021 Pazar

Sabaha karşı 01.45’te ‘Başlangıç grubu 15 dakika içinde, çadır hariç bütün kamp yükü ile hazır ol’ çağrısı ile uyandık, zaten hazırlıklıydık ancak yine de 22 dakika geç kaldık. Sonrasında kafa lambasını yakmadan tek sıra halinde 1.3 km’lik bir yürüyüş yaptık, hava çok güzeldi, ay yoktu ancak yıldız ışığı yürüyüş için yeterli oldu. 25 dakika sonra kamp alanına döndük ve tekrar uyuduk. Sabah, akşamki güzel havadan eser yoktu, yağmurlu ve soğuk bir sabaha uyandık, hızlı bir kahvaltının ardından ve bu defa geç kalmadan 08.00’de herkes sıradaydı. Yağmurun altında ip toplama eğitimini tamamladık ve düğüm sınavı için 6 kişilik gruplar halinde çadırlara girdik.

O sırada yağmur dindi ve güneş çıktı. 11.15’te düğüm sınavı bitmişti. Atıştırma ve çadır toplama işleminden sonra 12.00’de dönüş için hazır olmamız söylendi. Defalarca söylendiği için kimse etrafa çöp atmamıştı. Yine de topluca mıntıka temizliği yaptık. Dönüş yolunda çöplerin çantanın dışında değil içinde olması gerektiğini söylediğimiz arkadaşlar, çöplerini çantalarının içine koydu. Toplu fotoğraflar çekildi ve ekip olarak cezalı olduğumuzu öğrendik. 2 defa çadırları tekrar kurup tulumların içine girmemiz gerekiyordu ancak belirlenen süre içinde pek yapılamadı. Ben tek başıma olduğum için çok organizeydim ancak 3-4 kişilik ekipler oldukça zorlandı, zaten bu faaliyetin amacı da ekip çalışmasını pekiştirmekti .Zaten faaliyet eğitmeni tarafından, sadece kendi işimizi bitirip ihtiyacı olan arkadaşlarımıza yardım etmediğimiz ve ekip ruhunu henüz kavrayamadığımız konusunda uyarıldık. Bunun üzerine, kendi çadırının toplanmasını arkadaşlarına bırakıp, diğer çadırlara yardıma giden arkadaşlarımız oldu.13.00’te dönüş için yürüyüşe başladık ve geldiğimiz yoldan 3 saat kadar süren bir yürüyüşle geri döndük. Dönüş yolculuğu da oldukça çamurlu ve kaygan bir zeminde oldu, batonu olmayan iki arkadaşımız kayarak hafifçe düştü. Bir arkadaşımız çadırını iyi sabitlemediği için, çadırı çantasından düştü. Dönüşte Veli Dayı’nın yerinde 3 dakikalık bir su molası verdik ve 16.00 gibi Aytepe’ye araçlardan indiğimiz yere ulaştık, 10 dakikalık faaliyet toplantısı yapıldı. Eksiklerimiz konusunda uyarıldık ve sonrasında ineceğimiz yerlere göre araçlara binerek şehre döndük. 20.00 civarında Cevizlibağ’da Davutpaşa aracından indim ve eve gittim.

Notlar :

-Baton ve tozluk çok işe yaradı.

-Pamuklu giysiler yerine sentetik giysiler çok daha avantajlı

-Saatleri not etmek için kalem kağıt götürmekte fayda var.

Bu faaliyette emeği geçen sabırlı Ytüdak ailesine teşekkürlerimle.