Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2022

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2022

ALADAĞLAR KIŞ EĞİTİM FAALİYET RAPORU

Çadır Ekibi 1: Alican Kıranlar, Cihan Cangir.

Çadır Ekibi 2: Önder Güzel, Yaren Akay, Yiğit Can Urlu.

Yazan: Cenk Levi

Faaliyet tarihi ve çadır ekibi netleştikten sonra bir önceki faaliyetlerde olduğu gibi çadır ekibi için iletişim grubu kurduk. Bu grup üzerinden görev dağılımı ve yemek ile ilgili kararları ortaklaştırmayı hedefledik. Faaliyetin bir hafta öncesinden Aladağlar ile ilgili hava raporlarını takip etmeye başladım, planlamayı ve ihtiyaçların belirlenmesini hava koşulları faktörünü de dahil ederek yaptık. Çadır ekibi olarak yanımıza iki ocak, üç kartuş ve üç termos almaya karar verdik. Bir ocakta kar eritip su elde ederken, diğer ocak ile yemek yapmayı planladık. Yemek planını ise dört öğün öğlen, üç öğün akşam ve sabah ve bolca atıştırmalık olarak yaptık ve bunların paylaştırılmasını yaptık. En sonunda da kar çubuklarının yaptırılması görevini üstlendim. Çadır iletişim grubuna ek olarak tüm katılımcıların bulunduğu ek bir Whatsapp iletişim grubu daha kuruldu. Bu grup üzerinden de tüm ekibi ilgilendiren konuların iletişimi sağlandı.

04.02.2022 Cuma

Teknik malzemeyi taşımaya yardımcı olmak için bir grup 19:00 sularında Yıldız Kampüsü’nde buluştu. Bu ekibe dahil olmadığım için 20:45 sularında Harem Otogarı’na geldim. Otogarda bizlere Aladağlar haritası dağıtıldı. Çadır ekibim ve tüm ekibin geri kalanı ile Harem’de tanıştım. 21:30 ‘da kalkması gereken otobüs yarım saatlik bir gecikme ile 22:00 ‘de kalktı. Otobüste herkesin heyecanlı ve coşkulu olduğu görülüyordu. Tüm haftanın koşuşturmasından çok yorulduğum için otobüste hemen uykuya daldım, molalarda dahi uyanmadan gözümü sabahleyin Niğde otogarda açtım.

05.02.2022 Cumartesi

08:10 sularında Niğde Otogar’a vardık. Çadır ekibi olarak burada kendi aramızda yük paylaşımı yaptık. Herkesin eşit ağırlıkta yük taşımasına özen gösterdik. Otogarda hem kahvaltı yaptık hem de termoslara sıcak su doldurduk. 08:50 sularında Çamardı minibüsüne binip Aladağlar’a doğru yola çıktık. Minibüste kıyafetlerimizi değiştirdik. 09:40 sularında Sarı Memedin yurduna vardık. Burada her çadır ekibine teknik malzeme dağıtımı yapıldı. Bu esnada çadır ekibinden Alican’ın çadırın pollerini Niğde otogarda unuttuğunu fark ettik. Moralim biraz bozulsa da faaliyet esnasında karşılaşılabilecek zorluklarla mücadele edilmesi gerektiğini faaliyetin başında deneyimlemiş oldum. Çadırımız olmadığı için çadır ekibim diğer çadırlara dağılmak zorunda kaldı. Yedek eşyalarımızı traktörde bıraktık ve 11:30 sularında tek sıra olup yürüyüşe hazır hale geldik. Ara ara derin karda iz açarak ilerledik. Belli aralıklarla molalar vererek 17:30 sularında Kocadölek kamp alanı ulaştık. Kamp alanına ulaştığımızda ilk önce kar duvarı örmemiz ve akabinde grid sistemde çadırlarımızı kurmamız istendi. Bize bu görevi tamamlamamız için bir süre verilmedi. Ekip olarak tüm çadırların kapladığı alanı belirleyip, toplamda kaç metre karelik bir alana ihtiyacımız olduğunu hesapladık, sonrasında bu alanı işaretledik. Kar bloğu çıkarma, kar duvarı örme ve ekibe sıcak sıvı hazırlama görevlerini grup içerisinde dağıttık. 19:30 sularında kar duvarı örme işi tamamlandı ve çadırlar grid sisteminde kuruldu. Eğitmenlerimizden onay aldıktan sonra çadırları sabitleme işlemine başladık. Sonrasında çadırın içine geçip kar eritmeye ve yemek hazırlamaya başladık.  Çadır ekibine sonradan dahil olmama rağmen çok çabuk kaynaştık. Yiğit su kaynatma işine girişti ve bizler de ona yardım ettik. 22:00 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi. Mutlak sessizlik saatini biraz aşıp, uyumadan önce bol sıcak sıvı alıp yattık.

06.02.2022 Pazar

08:06 sularında düşüş eğitimi için tek sıra halinde hazır olduk. Kamp alanının karşısındaki eğimli alanda dört temel düşüş pozisyonunu pratik ettik. Doğru poşetlemenin önemini bir kez daha tecrübe ettim oldum. Üst bedenimin bir kısmı hariç tüm bedenim ıslandı. Eğitim 11:05 sularında bitti ve 12:15’te karda emniyet aletlerinin kullanımı eğitimi için hazır olmamız istendi. Bu arada yine sıcak sıvı alıp yemek yedik. Eğitime 6 dakika kadar geç kaldık. Bu gecikmeden ötürü eğitmenler gecikme süresi kadar bizleri beklettiler. Sonrasında düşüş eğitimi yaptığımız yamaçta önce kar babası yaptık, sonrasında V plaka, T profil ve kazma ile emniyet alma tekniklerini öğrenip bunları bol bol pratik etme ve pekiştirme imkanı bulduk. O kadar çok hareket etmişim ki üstümdeki tüm ıslak kıyafetler bir saat içerisinde kurudu. 17:50 gibi mola verip 19:50‘de çadırlarda düğüm sınavı olacağı bildirildi. Düğüm sınavı için eğitmenlerden Serkan çadırımıza geldi. Serkan önce Aladağlar hakkında bizi bilgilendirdi, harita üzerinde farklı zirveleri ve bulunduğumuz alanı bizlere gösterdi ve dağcılık üzerine deneyimlerini paylaştı. Düğüm sınavından sonra 21:30 sularında bir sonraki gün yapacağımız kar mağarası yapmak için kar yığmak üzere dört farklı gruba ayrıldık. 23:00 sularında çadırlara geri döndük. Bir sonraki gün kazma düşüş eğitimi için 07:00’de poşetlenmiş olarak hazır olmamız istendi.

07.02.2022 Pazartesi

07:00 ‘de düşüş eğitimi için tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Ancak 07:30 sularında ekip olarak hazır olabildik. 07:45 sularında düşüş eğitimine başladık. Bir arkadaşımızın ayakları soğuktan morardığı için ve diğer birkaç arkadaşımız kendilerini çok iyi hissetmediklerinden dolayı eğitime katılmadılar. Üçerli gruplara ayrılıp eğitime başladık. İkinci gün hepimizin tekniğinin geliştiğini gözlemleyebiliyordum. Bu sefer daha iyi poşetlendiğim için daha az ıslandım. Tüm düşüş tekniklerini usanmadan defalarca deneyimledim. 11:15’te eğitimi tamamladık ve öğle molası verdik. Öğle molasından sonra dağın güneş alan yamacında çığ testi eğitimini gördük. Çığ testinden sonra karda emniyet aletleri kullanımı eğitimini tekrarladık. Eğitim 18:00’e kadar sürdü. 19:30’da kar mağarası yapmamız için tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Sürenin dolmasına yakın verilen aranın 30 dakika uzatıldığı bizlere bildirildi. Bu uzatma çadır ekibimi ve beni çok mutlu etti. 20:00 ‘de kar mağarası yapımı için tek sıra halinde hazır olduk. Katılımcı sayısı düşük olduğu için üçerli gruplara ayrılıp kar mağarası yapmaya koyulduk. İlk önce aramızda iş planı yaptık ve akabinde çalışmaya başladık. Kimsenin üşümemesi için kar küreme işini dönüşümlü yaptık. Kar mağarası yapmanın ne kadar meşakkatli ve ustalık gerektiren bir iş olduğunu ilk elden deneyimledik. Geniş bir mağara yapmamıza rağmen kubbe kısmını yeteri kadar pürüzsüz yapamadık. Soğuk havanın girmesini engellemek için kar mağarasının önüne kar duvarı örmeyi de ihmal etmedik. Pek başarılı sayılamayacak bir kar mağarası inşa ettik. 23:00 sularında eğitimi sonlandırdık. Eğitmenlerimiz tüm teknik malzemelerimiz ile birlikte 05:00 ‘te zirve simülasyonu için hazır olmamızı istediler. Sonrasında çadırlara dönüp, zirve simülasyonu için malzeme hazırladık ve kalkış saatimizi planladık. 03:15 ‘te kalkmaya karar verdik. Bu sefer yatmadan önce tuvaletimizi yapıp öyle yattık. Sıkışık yatmak hem uyku kalitesini düşürüyor hem de ısınmayı zorlaştırıyor.

08.02.2022 Salı

Saati 03:15’te kurmamıza rağmen yarım saat daha geç kalkmaya verdik. 03:45 ‘te kalkıp zirve yürüyüşünden önce kahvaltı yaptık ve yürüyüş için sıcak su hazırladık. Zirve simülasyonuna planlanandan 10 -15 dakika geç başladık. Yaklaşık bir saat kadar yürüyüp 06:30’da kamp alanına geri döndük. 07:30 ‘da tüm kamp yüküyle geri dönüş için hazır olmamız istendi. Bizler yine geç kaldık. Eğitmenlerimiz bize tüm eğitim süresince geç kaldığımız sürelerin toplamı kadar tek sıra olarak bekleme cezası vermeyi uygun görmüşlerdi ama hava şartlarının kötüleşmesinden dolayı bu cezayı uygulayamadılar. Detaylı mıntıka temizliği yaptıktan sonra saat 08:30 sularında geri dönüş için harekete geçtik. Yol boyunca arkama baktığımda havanın patlayacağının emaresi olan kara bulutlar sürekli artıyordu. Gelirken açtığımız izleri kullanarak ve hiç mola vermeden 10:40’ta Sarı Memedin yurduna vardık. Burada bizlere zimmetlenen teknik malzemeleri geri verdik ve sayımını yaptık. Sonrasında da faaliyeti değerlendirmek için toplandık. Eğitmenlerimiz geç kalma sebepleri, ekip olarak hareket edememe ve gönüllü olmak konuları üzerinde konuştu. Bizler de faaliyeti ve akışını kendi penceremizden değerlendirdik. Çadırın pollerini kaybettiğimiz için çadır ekibi olarak uyarı aldık. Minibüs ile önce Niğde otogara gidip eşyalarımızı emanete bıraktık, sonrasında Niğde merkeze geçtik. Faaliyet sonrası klasiklerinden olan hamama gittik. Hamam çok iyi geldi, tüm faaliyetin yorgunluğunu aldı. Hamamdan sonra yemek yedik. Daha sonra bir çay salonunda oturup tavla ve kağıt oynadık. Arada Serkan bizi Niğde kalesine götürdü ama kapalı olduğu için giremedik. 21:10 sularında otobüsle Niğde otogara geçtik. 22:20 gibi otobüse bindik. Her zamanki gibi otobüse biner binmez yorgunluktan hemen uykuya daldım ve saat 08:00 gibi Harem otogarına vardık. Bir kısmımız teknik malzemenin taşınması için Yıldız kampüsüne geçti, diğerleri ise farklı lokasyonlara ayrıldı ve faaliyeti sonlandırdık.

Notlar: 1- Her aşamada ekip olarak hareket etmek ve ekip üyelerinin birbirlerini kontrol etmesi çok kritik. Eğer Niğde otogarda çadır ekibi olarak birbirimizi kontrol etmiş olsaydık, çadır pollerinin kaybolduğunu fark edebilir ve belki de bulabilirdik.

2- Ayakkabılar ve bağcıklar donduğu için çadıra girmeden onların üzerindeki karı ve buzu temizleyip sonrasında poşetlemek bir sonraki gün ayakkabıyı giymeyi çok kolaylaştırıyor.

3- Kendi çadır ekibini ve diğer arkadaşlarının sağlıklarını her daim kontrol etmek gerekiyor.  Ömer Abi’nin ayağının morardığı daha önceden fark edilebilseydi belki durumu bu kadar ciddi olmazdı.

4- Bol bol sıcak sıvı alın ve yemek yiyin. Sıcak sıvı morali yükselttiği kadar, vücut ısısını koruyup bir nebze de olsa ıslak kıyafetlerin kurumasına yardımcı oluyor.

5- Gidilecek bölgenin hava durumunun faaliyetten en az bir hafta öncesinde takibinin yapılması, faaliyetin planlanmasına ve malzeme seçimi konusunda daha doğru tercih yapılmasına olanak sağlıyor.

6- Tüm eğitmenlerin bu faaliyete gönüllü olarak katıldıklarını görüp, onların emeğine saygılı olunmalı ve eğitimlerde azami katılım sağlanmalı.

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2022

Tarih: 5-8 Şubat 2022

Yer: Kocadölek Kamp Alanı – Aladağlar, Niğde

Ekip: 18 Başlangıç, Gelişim ve Eğitmenler

Hava Durumu: Faaliyet boyunca hava açıktı

Yazan: Halit Koçhan

Çadır Grubu: Mehmet Safa Ata, Yaren Özbey

Faaliyet Öncesi Hazırlık:

Çadır grubumuz belli olduktan sonra whatapp’tan grup oluşturarak malzeme ve yemek planımızı konuştuk. 3 termos, 2 ocak, 2 büyük 1 küçük kartuş, 1 tencere ve 1 çaydanlık almayı kararlaştırdık.

Yemek planımız:

Kahvaltı için; Kaşar peyniri, Krem peynir, Kahvaltılık sos, Zeytin, Salam, Füme ve Lavaş.

Öğlen için; Hazır çorba ve yanımızda götürdüğümüz atıştırmalıklar

Akşam için; 500gr makarna + Yayla barbunya pilaki / 700 gr mantı / 500gr makarna + Ton Balığı

4 Şubat Cuma:

Harem’de buluşarak çadır paylaşımımızı yaptık, yolculuğun çoğunu uyuklayarak geçirdim.

5 Şubat Cumartesi:

8 gibi Niğde Otogar’a ulaştık. Otogarın içindeki çay ocağından sıcak su almak mümkün. Otogardan kahvaltılık bir şeyler aldıktan sonra servisle Çamardı’ya doğru yola çıktık. Otobüsten indikten sonra Traktöre binerek Sarı Memedin Yurdu’na doğru yolculuğumuz devam etti. Bu yolculuk sırasında bölge tanıtımı yapıldı. Traktörden indikten sonra teknik malzemelerimizi teslim aldık.

11.30 civarında yürüyüşe başlamaya hazır bir biçimde sıraya geçtik yürüyüşe başladığımızda hava güneşliydi ve polarımı çıkarmadığım için biraz terledim. Açık bir havada sadece içlikle yürümek daha konforlu olacaktır. Bu yürüyüş sırasında başlangıç ekibi sırasıyla karda iz açarak ilerliyor. Sürekli kara batıp çıkacağınız bu etapta tozluk bana kalırsa çok önemli, bu faaliyete gelen herkesin muhakkak tozluk getirmesini ve tozluğunu doğru şekilde bağlamasını tavsiye ederim. Baton kullanacakların da mutlaka kar eteği takması gerekiyor aksi takdirde batonlar kara saplanarak yürümeyi güçleştirebiliyor.

17.30 civarında kamp alanına ulaştık ve eğitmenlerimizin talimatıyla kar duvarı yapmaya başladık 5 çadır için 10 metreye 8 metrelik bir duvar örmeye başladık, duvarın kapılarının önünü kapatamadan saat geç olduğu için çadırlarımızı kurup dinlenmeye çekildik. Çadıra geçtikten sonra tozluk ve botlarımızı olabildiğince temizleyip, tozlukları açık, botları bağcıkları gevşetilmiş ve boğazı açılmış bir biçimde poşetleyip çadırın içine aldık. Yemeğimizi yiyip gece için sıcak su hazırlayıp uyuduk.

Çadırımız tam kapının karşısındaydı kapının önünü öremediğimiz için ayak ucumuzdan yediğimiz rüzgar ilk gece bizi epey bir üşüttü.

6 Şubat Pazar:

Sabah kahvaltımızı edip faaliyet için sıcak su hazırladık ardından poşetlenmeye başladık. Sıraya yine geç kalarak yine uyarıldık. Sıraya geçtikten sonra eğitimin yapılacağı yamaca doğru ilerledik. Eğitmenimiz Serkan bize düşüş pozisyonlarını gösterdi. Bunlar; temel pozisyon (baş yukarı yüz üstü), baş yukarı sırt üstü, baş aşağı yüz üstü, baş aşağı sırt üstü olmak üzere dört tane. Hepsi için sağ ve sol el denedik. Kazmayı kara sapladıktan sonra her seferinde temel pozisyona dönerek kazmanın üzerine çıkıp kendimizi durdurmaya çalıştık. Düşüş sırasında bir süre sonra poşetiniz yırtılmaya başlıyor eğitim alanına poşet ve bant götürüp gerektiğinde yırtıkları onarmak daha az ıslanmanızı sağlayacaktır. Kazma düşüş eğitimi öğlene doğru bitti. Kamp alanına dönerek ufak bir ara verdik sıcak suyumuzu yenileyip bir şeyler atıştırdıktan sonra kar emniyet malzemeleriyle tekrar yamacın yolunu tuttuk. Kar babası, V plaka, T profil ve tekli çiftli kazma emniyetleri denedik. Eğitimden sonra akşam yemeği molası için tekrar kamp alanına döndük. Yemekten sonra gelişimden Tarık düğüm eğitimi için çadırımıza geldi. Düğüm eğitiminden sonra bize haritadan bulunduğumuz bölgeyi ve genel olarak Aladağlar’ı tanıttı. Düğüm eğitiminden sonra kar mağarası için kar yığmak için tekrar sıraya geçtik ve kar mağarası yapacağımız alana gidip kar yığmaya başladık. Kar yığma sırasında herkesin kürek kullanması mümkün olmuyor. Tıpkı duvar yaparken yaptığımız gibi kazmayla kar küpleri kesip ortaya yığmak süreci epey hızlandırıyor. Bu fikri için Cenk abiye buradan teşekkür ederim işimizi bayağı kolaylaştırdı. Kar yığma işleminden sonra çadırlara dönerek dinlenmeye çekildik. Ertesi gün 7’de kazma düşüşü için hazır olmamız istendi.

7 Şubat Pazartesi:

5.30’da uyanıp hazırlanmaya başladık, sıraya yine geç kalarak uyarıldık. Kazma düşüş eğitimi için yamaca ilerledik. Pozisyonları eksiklerimizi kapatana değin tekrarladık. Poşetimiz ve bandımız tükendiği için birçoğumuz yırtılan poşetini onaramadı ve ıslandı. Eğitimden sonra ufak bir öğle molası verdik bir şeyler atıştırıp sıcak sularımızı yeniledik ve kar emniyet malzemelerimizi alarak tekrar sıraya geçtik. Güneş vadiye doğmuştu eğitmenimiz Alper öncelikle güneş alan bir yamaçta bize nasıl çığ testi yapılacağını gösterip ardından denememizi istedi. Bu yamaçta birkaç çığ testi yaptıktan sonra daha az güneş alan yamaca ilerleyerek orada da çığ testi yaptık. Güneş sayesinde üzerimizdeki ıslak kıyafetlerimiz kurudu. Çığ testlerini bitirdikten sonra kar emniyet malzemelerini denemeye geçtik. Eğitimden sonra akşam yemeği için kamp alanına döndük. Yemekten sonra kar mağarası yapmak üzere dün yığdığımız kar kubbelerinin yanına gittik. 3 gruba ayrılıp kazmaya başladık. Grup olarak derinden bir kapı açıp daha sonra önüne kısa bir duvar örmeye karar verdik. Mağaranın içinde ilerlerken karşımıza bir taş çıkınca oyma işlemimi umduğumuzdan daha yavaş ilerlemeye başladı. Mağarayı tamamlamayı başaramadık. Eğitim bittikten sonra bütün grupların mağaralarını inceleyerek değerlendirdik. Akşam zirve simülasyonuna sedye malzemeleri getirmemiz istendi kendi aramızda hangi grubun ne getireceğini kararlaştırdık, sonra 5’te yürüyüşe hazır olmamız istendi. Çadırlarımıza geçtik.

8 Şubat Salı:

04.00 civarı uyanıp kahvaltımızı yaptık hazırlanıp yürüyüşe başlamak üzere sıraya geçtik. Bütün eğitimlere geç kaldığımız için yine uyarıldık. 5 civarı Akşam Pınarı’na doğru yürüyüşümüze başladık ve 7 civarında kampa geri döndük. Öğlene doğru hava patlayacağı için bu faaliyette erken geri dönmemiz gerekiyordu. Eğitmenlerimiz geri dönüş için hazırlanmamızı istediler fakat yine geç kaldık. Tüm faaliyet boyunca toplamda 2.5 saatten fazla geç kaldığımız için eleştirildik. Mıntıka temizliği yapıp fotoğraf çekildikten sonra 8.30’da dönüş yoluna çıktık. 2 saatlik yürüyüşün ardından Sarı Memedin Yurdu’na döndük. Faaliyet sırasında zimmetlenen malzemeleri iade ederek faaliyet toplantısı yaptık ve faaliyeti sonlandırdık.

Notlar ve Tavsiyeler:

*Mutlaka yanınıza tozluk alın, bu faaliyet için kar pantalonu almayı düşünüyorsanız kendinden tozluklu bir model tercih edin.

* Batonlarınızın kar eteklerini unutmayın.

*Yanınıza bol miktarda jumbo poşet ve koli bandı alın. Kalın sağlam poşetleri tercih edin.

!!!* Çadıra girerken botlarınızı ve tozluklarınızı olabildiğince temizleyin, bağcıkları ve bilek kısmını olabildiğince gevşetip poşetleyip çadırın içine alın. !!!

*Faaliyet boyunca günlük en az 3 litre sıcak sıvı almaya özen gösterin faaliyetler sırasında yanınıza ocak alabilirsiniz.

* Kar eldiveni özellikle kar mağarası yaparken eksikliğini çok hissettiriyor mümkünse getirin.

* Yedek içlik ve çorap çok önemli ıslandığınızda giysileri kurutmak mümkün değil her şeyiniz donacak kuru kalmanın yolu yedekle değiştirmekten geçiyor. Olabildiğince yedek çorap getirin.

*Eğer isterseniz Sarı Memedin Yurdu’nda eşya bırakabiliyorsunuz temiz kıyafetler bırakmak dönüş için iyi oluyor.

Bu güzel eğitim için YTÜDAK’a teşekkür ederim.