Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2022

Uludağ 2. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2022

Tarih: 05.03.2022-06.03.2022

Yer: Keşiştepe Uludağ Milli Parkı/Bursa

Ekip: 27 başlangıç, gelişim, gelişim üstü ve eğitmenler

Çadır grubu: Yiğit Can Urlu ,Özlem Gökşen ,Esra Karacabey ,Muhammed Demirpolat

Yazan: Yiğit Can Urlu

Çadır grupları açıklandıktan çardır arkadaşlarımla whatsapp grubu kurduk. Faaliyet boyunca kullanacağımız eşyalara karar verdik. Faaliyette 2 adet nurgaz 430 gr kartuş , 2 adet ocak , 10 kar kazık getirmeye karar verdik. Geçmiş yılların faaliyet raporlarından yararlanarak 1 öğle , 1 akşam ve 1 kahvaltı şeklinde yemek planını çadır grubumuzla oluşturduk.

4 Şubat Cuma

Perşembe günü çadır ve malzemeleri kulüpten teslim aldıktan sonra (Malzemelerinizi kontrol etmeyi unutmayın çadırımızda yırtık çıktı ve başka bir çadırla değiştirdik.) 22:30 civarı Göztepe’den otobüse bindik ve çantalarımızı yerleştirdik.

5 Şubat Cumartesi

Feribota bindikten sonra bazı arkadaşlarım termoslarını sıcak suyla doldurdu ben evden doldurup getirmeyi tercih etmiştim. 03.00 civarı otobüsümüz oteller bölgesine ulaştı. Çadırlara malzeme zimmeti ve herkese kazmaları dağıtıldı. Bizim çadıra ilk yardım çantası ile V-Plaka zimmetlendi. Çadırın iç ve dış tentesini ben, pollerini Muhammed, V-Plaka Esra ve ilk yardım çantası Özlem’de olacak şekilde malzemeleri çantalarımıza yerleştirdik. Kulüpten aldığım tozlukları takamadığım için tozlukları bantlayarak kendi çapımda bir çözüm buldum. Hava açık, soğuk ve rüzgarlıydı. Eğimsiz, nispeten kolay bir yürüyüş maden telesiyejinin başlangıcına kadar devam etti. Eğitmenlerimiz üşür vaziyette yürüyüşe başlamamız gerektiğini belirtti ve isteyenlerin kıyafetlerini değişmeleri için 10 dakikalık bir mola verdi. Ben bir değişiklik yapmama tercihinde bulundum. Buradan sonra eğimli ve bol karda olan yürüyüşümüz başladı. En öndeki kişi karda iz açıyor yorulunca da en arkaya geçip sıradaki kişi bol karda iz açmaya devam ediyordu. Batonlardan birinde sorun olduğu için tek batonla gelmeye karar vermiştim faaliyete. Bir elimde kazma bir elimde batonu kullanarak olabildiğince destek almaya çalıştım. Karşıdan güneşin doğuşu görünmeye başlayınca motivasyonum arttı. 7:30 ‘da maden telesiyejinin bittiği kulübede mola verdik. Sıcak bir şeyler içip bir atıştırdım.

Maden telesiyeji doğrultusunda gece yürüken
Güneşin doğuşuyla birlikte kulübede verdiğimiz mola

7:45 gibi kamp yapacağımız yere ulaştık. Eğitmenlerimiz tarafından sigara ve tuvalet bölgeleri gösterildi. Eğitmenlerimiz tarafından kar duvarı yapmamız istendi. İlk olarak grid düzende olacak şekilde 8 çadırın sığabilmesi için kar duvarının alanını belirledik. Blok çıkartmaya ve su kaynatılmasına yardım ettim. 9:30’da kar duvarını bitirip çadırlarımızı kurmaya başladık.

Ekipçe kar duvarı yapılırken.

Ardından kazma düşüşü için poşetlendik. 11:00’de kazma düşüşü için tek sıra olduk. Eğitmenimiz Ender bize farklı 8 düşüş pozisyonunda nasıl kazma düşüşü yapacağımız gösterdi. Yüz üstü baş aşağı, yüz üstü baş yukarı, sırt üstü baş aşağı ve sırt üstü baş yukarı pozisyonlarında hem sağ hem de sol elle en az bir kere hepsini denedik. 13:15’te kamp alanına döndük ve 1 saatlik mola verildi. Molada sıcak su kaynatıp çay ve kahve içtim ve sıcak bir şeyler yedim.

Kazma düşüşü eğitimleri

14:15‘te kar emniyet aletleri için tek sıra olduk. Eğitmenimiz Ender karda emniyet almamızı sağlayan kar babası, V-Plaka, T profil , çift-tek kazma emniyet alma tekniklerini gösterdi. 3 gruba ayrıldık ve bizim grup ilk olarak V-Plaka ,T profil ve çift-tek kazma tekniklerini denedik. Sonrasında ise kar babası yaptık. Yaptığımız kar babası tutmadı. Hatalarımız perlonların kar babası etrafında geçirirken burkulmaların olması ve kar babasının arka tarafında ters eğimli bir yüzey oluşturmamız olmuştu. Kar emniyet aletleri eğitiminden sonra gelişimdeki arkadaşların hazırlamış olduğu çığ testi örneği üzerinden eğitim verildi ve karın altında bulunan katmanları inceledik.

Eğitmenimiz Ender tarafından kar emniyet aletleri gösteriliyor.

Yapmış olduğumuz kar babalarını deniyoruz.
Eğitmenimiz Ender çığ testi ve karın altında oluşan katmanlar hakkında bilgi veriyor.

6:15’te kamp alanına ulaştıktan sonra 2 saatlik bir mola verdik. 8:15’te tek sıra olduk. 2 farklı gruba ayrıldık ve eğitmenimiz Ender bizden T kar mağarası yapmamızı istedi. Sırayla mağaranın girişini kazdıktan sonra mağaranın T şeklindeki kapısının köşe taraflarına geri koyabilmek için kalıplar çıkarttık ve olabildiğince içeri doğru mağarayı genişlettik. Mağaranın girişi 2 kişinin aynı anda çalışabilmesi için küçük olduğundan vakit kaybettik. Eğitmenimiz Ender kar mağarası için olan eğitimi 11:00’de sonlandırdı.2 Mağaranın da hazır olmaya yakın olduğunu eğer biraz daha genişletilirse tamamlanabileceğini söyledi. Saat 8:30’da kazma düşüşü için hazır olunması söylendi. Gece sıcak bir şeyler içip uyuduk.

Sırayla çalışarak yaptığımız T kar mağarası(genişliğini yeteri kadar fazla yapmadığımız için aynı anda tek kişi çalışabildi).

Kamp alanımız ve ilerde kırmızı ışıkla görünen bölge ise kar mağarasını yaptığımız yer.

6 Şubat Pazar

Saat 8:30’da tekrardan poşetlenip kazma düşüşü için hazır olduk. Eğitimlerde olabildiğince çadır grubumuza zimmetlenen ilk yardım çantasıyla iletişim halinde olmaya çalıştım. Pistler bol kardan dolayı düşüşleri zorlaştırsa da elimden geldiğince her pozisyonu denemeye çalıştım. 10:30’da Kazma düşüş eğitimini tamamladık ve kamp alanına geri döndük.1 saat içerisinde tüm kamp yüküyle sırada olmamız söylendi. Sıraya geç kaldık ve eğitim içerisinde de faaliyetlere birçok kez geç kalmıştık. Eğitmenlerimiz 10 dakika içerisinde bütün çadırlarını kurulup tulumların içerisinde olmamız istendi. Tekrardan tüm kamp yüküyle sırada olmamız istendi. Süreleri 2-3 dakika ile kaçırdık ve 7 dakika içerisinde çadırlarda hazır olmamız istedi ve ardından tek sıra halinde kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Mıntıka temizliği ve en son olarak da fotoğraf çekimi yapıldı. 13:00’de yürüyüşe başladık. Hava giderek açıldı ve ısındı. Eğim aşağıya doğru olduğu için 1:30 saatlik kolay bir yürüyüşün ardından tekrardan oteller bölgesine varıldı. Çadırlara zimmetlenen eşyalar ve kazmalar teslim edildi. Çantalarımızı otobüse koyduktan sonra ise faaliyet toplantısını gerçekleştirdik. Faaliyet içerisinde verilen sürelerde sırada olunmadığını ve sırada olan arkadaşlarımızın ise hazırlananlara yardım etmesi gerektiği çünkü bir ekip olduğumuz konusuna vurgu yapıldı. Yolda durup yemek yedik ve Osmangazi köprüsü üzerinden İstanbul’a geri döndük.

Öneriler

• Batonlar başlangıçtaki yürüyüşte çok yardımcı oluyor.
  • Kulüpten alınan her bir malzemenin kontrol edilmesi çok önemli.
  • Tozluklar ve su geçirmeyen giysiler çok önemli, özellikle ayaklarınızın ıslanması durumuna dikkat edilmeli.
  • Akşam yatmak için ayrı bir giyilmemiş kuru bir çorabınızın olması gece uyurken çok yardımcı oluyor.
  • Çantaların köşede yatan kişilerin yanlarına dizilmesi çadırda yan tarafta yatan kişiler için çok yardımcı oluyor.
  • Tozluk ,eldiven ve ayakkabılarınızı faaliyetten sonra çadıra girerken kesinlikle karlardan temizlenip bir poşetin içine konup çadırın içine alınması olası donmaların önüne geçmek için çok önemli.
  • Molalarda su kaynatmak çok önemli soğukta en önemli şeylerden biri sıcak içecek ve yiyecek almak.
  • Poşetleme yapılırken bel kısmının kapatılması çok yardımcı oluyor. Kazma düşüşü sırasında en çok kar giren bölgelerden biri burası.
  • Faaliyetlere gitmeden önce çadır grubu olarak en azından içinde sıcak su bulunan bir termos olması çok yardımcı oluyor.

Son olarak, faaliyette emeği olan kulüp eğitmenlerine, gelişim grubuna ve YTUDAK ailesine teşekkür ederim.

Tarih: 05.03.2022-06.03.2022

Yer: Wolfran Madeni, Keşiştepe Uludağ Milli Parkı / Bursa

Ekip: 29 Başlangıç, Gelişim ve Eğitmenler

Çadır Grubu: Metehan YILMAZ, Timuçin Cihat BEKTAŞ Hussein YOUSSEF

Yazan: Metehan YILMAZ

Faaliyet Öncesi

Faaliyet öncesinde çadır grubu arkadaşlarımızla grup kurarak elimizdeki malzemeler ve alacağımız malzemeler hakkında konuştuk. Kar kazıklarını arkadaşımızdan isteyerek aldık. Yemek planımızı önceki faaliyet raporlarını okuduktan sonra hazır olarak yapmayı plandık. Çünkü verilen araların çok uzun olmayacağı ve sürenin az olmasından dolayı yoğun bir faaliyet programı olacağını düşündük. 2 sabah, 1 öğlen ve 1 akşam olmak üzere yemek programı yaptık. Akşam yemeğini hazır yemek paketlerinden almayı ve sabah öğlen öğünleri için herkes kendi sevdiği şekilde sandviç hazırlamasını planladık. Bunların yanında atıştırmalıklar almamız gerektiğini düşündük. Faaliyet öncesinde kulübe giderek çadır, kask, ocak gibi ekipmanlarımızı teslim aldık ve paylaştık. Son gün arkadaşımızın rahatsızlanması sebebiyle 3 kişiye düştük.

4 Mart 2022 – Cuma

Önceden hazırlamış olduğum çantamı kontrol ederek yiyecekleri ekledim ve çantamın yerleşimini kontrol ettim. İyi organize edilmiş bir çantanın yürüyüş sırasında çok faydası oluyor. Ve sonrasında Akşam yola çıkmak üzere Göztepe durağına gittim. Otobüsün gelmesiyle buradan yola çıktık.

5 Mart 2022 – Cumartesi

Feribotta bazı arkadaşlarımız termoslarına sıcak su aldı ben evden çıkarken doldurduğum için alma gereksinimi duymadım. Sonra Uludağ 2. Oteller bölgesine vardık. Burada otobüsten inip hazırlanmamız için süre verildi. Sonrasında teknik malzemelerin teslimi yapıldı. Herkes boyuna uygun olarak birer tane kazma aldı. Daha sonra çadır gruplarına emniyet malzemeleri, ilk yardım çantaları teslim edildi. Bizim gruba V-plaka ve kürek düştü. Malzemeleri yerleştirmemiz ve hazırlanmamız için süre verildi. Hazırlandıktan sonra 3 gibi yürüyüşe başladık. Telesiyejin başlangıç yerine geldiğimizde uygun şekilde giyinmemiz gerektiği söylendi ve bundan sonra giyinmek için durulmayacağı söylendi. Ben yukarı doğru çıkacağımız için içlik ve montum ile yürüyüşe başlamayı tercih ettim. Yürüyüş sırasında havanın rüzgarlı olmasından dolayı aralardaki duraksama anlarında üşüdüm. Faaliyet öncesinde ekiple beraber yürüyüş hakkında planlama yapılması iyi olacaktır. Durmadan ufak adımlar ile ilerlenmenin yapılabileceği faaliyet sonrası toplantıda da konuşuldu. Bir fikir olarak değerlendirilebilir. Telesiyej takip edilerek yürüyüşü gerçekleştirdik. 7.30 da telesiyejin üst noktasına vardık. Burada tuvalet ihtiyacı, sıcak sıvı almak ve atıştırmamız için bir ara verildi. Sonrasında kısa bir inişin ardından kamp bölgemize vardık ve tuvalet bölgesi, çadır yeri, temiz kar bölgesi belirlendi. Çadırların etrafı için kar duvarı yapmamız istendi. Bu sırada 2 arkadaşımız aramızdan ayrıldı ve geri döndü. Burada grup olarak planlamayı iyi yapamadığımızı düşünüyorum. Kardan dolayı sağlam bloklar almamız için çok aşağı inmemiz gerekiyordu. Bu biraz zorladı. Sonra çadırları kurup kazma düşüş eğitimi için poşetlenmiş şekilde hazır olmamız için bir süre verildi. Kar duvarı yetişmezse sonra süre verilebileceği söylenildi.

Çadırlarımızı kurduktan sonra getirdiğimiz sandviçlerden yiyip, sıcak sıvı aldıktan sonra poşetlenmeye başladık. Önceki Kış Aladağlar faaliyetinden gördüğüm ve eğitmen ve gelişim grubu tavsiyeleri üzerine iyice poşetlenmenin önemini kavramıştım. Sürekli hareket edeceğimiz için polar giyip üzerine poşetlenmeyi tercih ettim. Bu arada kaliteli bir poşet almak yararınıza olacaktır. Ben markette satılan poşetlerin yanında naylon malzemeler satan bir yerden daha kalın olan poşetlerden aldım ve kayma sırasında yırtılma gibi sorunları minimize ettim. Süreye yetişmek için kollarımı tam olarak poşetlemedim. Poşetlenmeyi çadır ekibimizle sırayla birbirimize yardım ederek gerçekleştirdik. Ve eğitim faaliyetine gitmek üzere sıraya geçtik. Sıraya geç kalmıştık. Bu konuda uyarılar yapıldıktan sonra eğitim gerçekleştiği yere gittik. Eğitmenimiz bize yapacağımız pozisyonları gösterdi. 3 gruba ayrılıp bunları denememiz istendi. Sağ ve sol el ile yapmak üzere 8 tane pozisyon var. Bunları yaptık herkesin denemesi isteniyor. Kar durumunun kötü olmasından dolayı biraz zorlandık. Ama bunların temel mantığını kavramamız önemliydi. Umarım hiçbir zaman ihtiyacımız olmaz ama eğer ihtiyacımız olursa hayatımızı kurtarabilecek bir konu. Bütün pozisyonları denedikten sonra pistlerin de bozulmasıyla beraber faaliyet bitti. Polarımın kolları ıslanmıştı ve sonrasında bunu kurutmak mümkün olmadı. Yedek polarımı giydim. 13.15 gibi 1 saat sonra emniyet malzemeleri ile hazır olmak üzere ara verildi. Bu arada sıcak sıvı alımını gerçekleştirdik ve öğlen için hazırlamış olduğum yiyeceklerimi yedim. Sonrasında kalan arada rüzgar sebebiyle çadıra dış tentenin etek kısımlarından kar giriyordu. Çadırın etrafında kardan ufak bloklar koyarak karların girmesine engel oldum. Aranın bitmesiyle sıraya geçtik.

Sıraya geçtikten sonra eğitimin yapılacağı bölgeye gittik ve emniyet malzemelerinin nasıl kullanıldığı anlatıldı. Tekrar 3 gruba bölündük ve bütün malzemeleri tek tek denememiz istendi. Sadece kar babasını grupça yaptık. Burada kar babası, V-plaka , t profil, tek kazma, çift kazma kullanarak tüm malzemeleri denedik. Sonra kalan zamanda yeni fikirler üretmeye çalıştık ve kullandığımız perlonları çözerek(oldukça zor çözülüyorlar) eğitimi bitirdik. Üzerimizdeki emniyet malzemelerini bırakıp çığ testinin yapılacağı alana gittik. Burada gelişim grubu büyükçe bir kar kütlesinin etrafını açmışlardı. Burada kar katmanları açıkça gözüküyordu. Daha sonra çığ sondası hakkında bilgi verildi ve eğitim bitirildi. Dinlenmemiz ve yemek yememiz için 2 saat civarında ara verildi.

Bu ara akşam yemek vakti geldiği için ve bir daha aramız olmayacağını düşündüğüm için akşam yemeklerimizi hazırladık. Ben hazır çorba ve makarna almayı tercih etmiştim. Öncelikle içmek için su kaynattık ve daha sonrasında tencerede yemeklerimizi ısıtmak için su kaynattık. Sıcak suya atıp ısıtılan yemekler oldukça pratik olmuştu. Karnımızı iyice doyurduktan sonra sıcak sıvılarımızı hazırladık termoslara. Eğitime giderken yanımıza atıştırmalıklar ve sıcak sıvımızı alıp aynı zamanda istenilen kazma ve kürekler ile sıraya geçtik. Sonrasında yamaca doğru yola koyulduk. Burada eğitmenimiz bizi 2 gruba ayırdı ve 2 tane kar mağarası yapmamızı istedi. Öncelikle 2 grup birlikte tartıştık(Nereye yapılmalı, nasıl yapılmalı gibi konuları). Oylama yaparak bunlara karar verildi ve sonra kendi grubumuz ile planlamamızı yaptık. Yaparken düşüncelerimiz paylaşarak bir t mağara yapmaya karar verdik. Çalışabileceğimiz bir genişlikte ve inebildiğimiz kadar ineceğimiz bir alan açmaya başladık. Daha sonra kar katmanına bakarak mağaramızın genel hattını belirledik. Bu çizgileri takip ederek içe doğru oymaya başladık. İlerledikçe ince işçiliğini yapacaktık. Bu işlemleri sırayla yapmak oldukça önemli çünkü dikilirken üşüme yaşanıyor. Sırayla herkesin yapması oldukça önemli ve dikilirken de düz bir şekilde durulmamalı sürekli hareket edilmeli. Eğitim sırasında bazı arkadaşlarımız çadırlarına döndü. Aynı zamanda sıcak sıvı alımı ve beslenme de bir diğer önemli faktör.  11 gibi eğitmenimiz topladı. 2 grubun da mağarası hakkında bilgi alıp kendi fikirlerini söyledi. Kendi fikirlerimizi paylaştıktan sonra istersek devam edebileceğimizi ya da çadıra dönebileceğimiz söylendi. Burada ekipçe oylama yaptık ve gün yorgunluğundan olacak ki dönmeyi istedik. Kamp bölgesine döndüğümüzde tuvalet ihtiyacımızı giderip ve sıcak sıvı alarak uykuya geçmemiz söylendi. Aynı zamanda birbirimizi kontrol etmemiz gerektiği söylendi. Sabah 8.30’da kazma düşüş için hazır olmamız gerektiği söylendikten sonra çadırlarımıza geçtik. Çadıra geçince öncelikle çadırdaki arkadaşımıza nasıl olduğunu sorduk ve sıcak sıvılarımızı hazırladık. Sonra sabah hazırlanmak için 7’ye alarm kurup uykuya geçtik.

6 Mart 2022 – Pazar

Sabah uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra hazırlanmaya başladık. Poşetlendikten sonra sıraya geçtik ve geç kalmıştık. Bu konuda uyarılıp eğitim alanına gittik. Burada bütün pozisyonları denemeye başladık. Zeminin kötülüğü burada da karşımıza çıkmıştı. Pisti değiştirdik. Daha sonra bütün pozisyonları denedik ve sonrasında tam oturtamadığımız pozisyonları tekrarladık. Pistlerin iyice bozulmasıyla eğitim bitti ve kamp alanına döndük.

Çadır hariç tüm kamp yüküyle hazır olmamız istendi. Sonra 10 dk. içinde tulumlara girmemiz istendi. Süreyi geçmiştik. Tekrar çadır hariç tüm yükle sıraya geçmemiz söylendi. Bu sefer 8 dk. içinde tuluma girmemiz söylendi. Daha sonra tüm çadır yükü ile hazır olmamız söylendi ve tüm yükümüzle hazırlandık ve sıraya geçtik. Sürelere geç kaldık. Mıntıka temizliği ve kontrolleri yaptık. Fotoğraf çekildik ve sonrasında uygun şekilde giyinmemiz söylenerek sıraya geçtik ve oteller bölgesine doğru yola çıktık. 15.40’a doğru oteller bölgesinde aracın yanına gelmiştik. Burada malzeme teslimi yapıldı ardından faaliyet toplantısı gerçekleştirildi. Sonra araçlara binerek yola koyulduk. Yolda yemek için mola verdik. 21.45te Göztepe durağındaydık. Bir faaliyetin daha sonuna geldik.

Öneriler

Karda baton ile yürümenin faydası var. Kar eteklerini takmayı unutmayın.

Tozluk faydası burada görülüyor. Su geçirmeyen kıyafetler tercih etmek yararınıza olacaktır.

Gece yatarken ayakkabıların bağcıkları çözülüp, poşetlenerek içeri alınması gerekiyor.

Çantanın iyi ayarlanması, organize edilmesi konforunuzu oldukça arttıracaktır.

Pratik yiyecekler kısa faaliyetler için önemli. Üşenmenizi engelliyor. Yemek ve sıvı tüketmek bünyenizin düşmesini engelliyor ve mental açıdan da iyi olmanızı sağlıyor.

Verilen sürelere uymakta zorlandık bu konuda daha dikkatli ve planlı olmamız gerekiyor.

Faaliyette yapılacak üzerine önceden grup halinde toplanılarak planlama yapılması iyi olabilir. Oradaki karışıklığı engeller.

Kaliteli bir poşet ve bol koli bandı alın. Abarttım demeyin ne kadar çok o kadar iyi.

Motivasyonu her daim yüksek tutmak oldukça önemli. Düşme anlarında birbirimize destek olmamız gerekiyor.

Bu faaliyeti gerçekleştirmemizi sağlayan YTÜDAK’a teşekkürler.