Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2022

Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2022

Başlangıç Tarihi: 13 Mayıs 2022

Bitiş Tarihi: 15 Mayıs 2021

Kamp Alanı :  Geyve/ Sakarya

Ekip : 44 Başlangıç Grubu, Üyeler, Eğitmenler ve Gelişim

Çadır Grubu : Pınar Yağcılar, Müge Ercan , Timuçin Cihat Bektaş , Dinçer Bircan

Yazan : Timuçin Cihat Bektaş / Başlangıç

Faaliyet Öncesi

Faaliyet öncesinde belirlenen çadır grubumuzla hemen bir whatsapp grubu kurduk. Grupta önce malzeme teslimine gidemeyen çadır arkadaşlarımız bizden kulüp odasından onlara zimmetlenecek olan eşyaları almamızı rica etti. Daha sonra yemek planını yaptık.

13 Mayıs Cuma

Sabah çadır grubumuzla yemek planımıza uygun olarak alınması gereken malzemeleri konuştuk fakat buluşup alma imkanımız olmadığından alınacak şeyleri bölüştük. Kamp alanında su kaynağı bulunmadığından fazlaca su almamız gerektiğini biliyorduk. Ben 1 lt’lik termosuma buzlu su doldurdum, 1.5 litre ve ayrıca 5 lt’lik damacana aldım. Su 2 günlük faaliyet için fazlasıyla yetti ve damacanayı taşımak zor olmadı. Saat 23.55’te Beşiktaş Yıldız Camii önüne vardım çantaları yerleştirdik ve 00.10’da yola çıktık.

14 Mayıs Cumartesi

Otobüs yolculuğunda maalesef uyuyamadım. Yaklaşık 3.5 saatlik yolculuğun ardından 03.45’te otobüs ile olan yolculuğumuz bitti. 20 dakikalık bir yürüyüşün ardından kamp alanına vardık. Mutlak sessizlik saati içerisinde olduğumuz hatırlatıldı ve sessizce çadırlarımızı kurduk.

04.35’te çadırımızı kurmuştuk. 07.00’de eğitime hazır bir şekilde tek sıra olmamız gerektiğinden 05.45’e alarmlarımızı kurup uyumaya çalıştık ama maalesef ben yine uyuyamadım. 05.45’te çalan alarm ile uyandık ve kahvaltıyı hazırlamaya koyulduk. 1 saat 15 dakikamız olduğu için rahatlıkla kahvaltımızı yaptık ve sıraya zamanında geçtik. 07.25’te eğitim alacağımız halk ekmek sektöre vardık ve eğitmenimiz Serkan tarafından malzemeler hakkında bilgi verildi. 08.30’da rotaların açılma işlemi bitmişti ve sonunda tırmanışa başladık. Benim ikinci kaya tırmanış faaliyetimdi ve ilk faaliyetim olan Ballıkayalar’a nazaran tırmandığımız duvar çok daha etkileyiciydi. Tırmanışlarımızı top-rope olarak yaptık. Tırmanan bir kişinin emniyetini alan bir kişi ve emniyetçinin backup’ını alan bir kişi olmak üzere üçerli halde tırmandık. 13.30’da öğle molası verdik. Herkes öğleden önce 2 rota girebilmişti. Öğle arasında kamp alanına indik ve yemek yedik. Şehirden getirdiğimiz tavuklu pilav bozulmuş olabilir mi diye endişelendik ama tadında ve kokusunda bir değişiklik olmadığından yedik. Harcadığımız proteini bize geri kazandırması ve doyuruculuğu bakımından çok iyi bir öğündü. 14.45’te öğleden sonraki eğitim için tek sıra olmamız gerekiyordu. Sıraya geç kalmadan son anda geçtik. Ancak ben ve bazı arkadaşlarım henüz kasklarını ayarlayamamıştı. Eğitmenimiz kaskları tam olarak takılı olmayanların bir adım öne çıkmasını istedi ve bize ceza olarak diğer arkadaşlarımız ilk rotalarını bitirene kadar kamp alanında beklememiz gerektiğini söyledi. 1.5 saatlik bir bekleyişin ardından eğitmenimiz bizi almaya geldi ve öğleden sonraki eğitimin yapıldığı Has Sektör’e götürdü. Eğitim alanına vardığımızda bizden önce giden grup henüz ilk rotasını bitirememişti. Has Sektördeki rotalar halk ekmekteki rotalara göre daha zordu. 20.30’da tırmanış bitti ve kamp alanına döndük. 1.5 saatlik mola verildi ve 22.15’te ip toplama eğitimi için tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Akşam yemeği için makarna ve ton balığı yemeyi planlamıştık ancak en önemli malzeme olan makarnayı unuttuğumuzu fark ettik. Başka bir çadırdaki arkadaşımızda fazladan makarna vardı. O bizimle makarnasını paylaştı biz de bizde olan yemekleri paylaştık ve akşam yemeğimizi yedik. Kalabalık bir grup olarak eğitim faaliyetine gittiğimiz için bu sorunu kolayca çözdük. Eğer yalnızca çadır grubu olarak 4 kişi faaliyete gitseydik çözemezdik ve aç kalabilirdik. Çantaya atılan şeylerin grup olarak kontrol edilmesi çok önemli.

22.15’te ip toplama eğitimi için tek sıra olduk. Kamp alanında başka bir grup olduğundan onları rahatsız etmemek adına kamp alanından biraz uzaklaşıp ip toplama eğitimine başladık. İpi çantaya koyulacak ve sırta bağlanacak olmak üzere 2 farklı şekilde nasıl toplandığını izledik ve tek tek pratik ettik. 00.00’da ip toplama eğitimi bitti ve çadırlarımıza geri döndük. Ertesi gün 06.30’da tek sıra olmamız gerekiyordu. Önceki gece hiç uyuyamadığımdan hemen uyumaya çalıştım ve güzel bir uyku çektim.

15 Mayıs Pazar

5.30’da alarm sesi ile uyandık. Kahvaltıyı hızlıca hazırladık ve yaptık. Kahvaltının ardından eğitim için hazırlanıp 06.30’da tek sıra olduk. 06.45 önceki sabah da olduğu gibi Halk Ekmek sektörüne geçtik. Bu sefer lider tırmanışın simülasyonunu yapacaktık. Eğitmenimiz yapacağımız tırmanış hakkında bilgi verdi. Lider tırmanır gibi ekspresleri boltlardan geçirip ipimizi ekspreslere geçirerek tırmanacaktık. Ancak top-rope ipi ile de emniyetimiz alınacaktı. 07.30’da tırmanışa başladık. Bir yandan tırmanırken bir yandan emniyet ipinin nerde olduğunu, ekspresi nerde durursam bolta geçirebilirim diye düşünmek ilk etapta zor geldi ancak ikinci rotamda biraz bu duruma alıştım ve gerçekten tırmandığımı hissettim. 15.00’de lider simülasyonu tırmanış eğitimimiz bitti ve kamp alanına geri döndük. Çadırlarımız topladık ve tek sıra olduk. Eğitmenimiz Serkan 10 dakika içerisinde çadırlarımız grid düzende kurmamızı istedi. Daha sonra 7 dakika içerisinde çadırlarımızı toplamamızı istedi. Hemen hemen süreleri tutturduk. 15.45’te tekrar tek sıra olduk. Faaliyet toplantısı, mıntıka temizliği ve fotoğraf çekiminin ardından faaliyet bitti ve 16.45’te araca doğru yürümeye koyulduk. 17.00’de araca vardık ve İstanbul’a dönüş yolculuğumuz başladı.

Emeği geçen tüm YTÜDAK ailesine teşekkür ederim.

GEYVE KAYA TIRMANIŞ EĞİTİM FAALİYETİ

Başlangıç Tarihi: 14 Mayıs 2022

Bitiş Tarihi: 15 Mayıs 2022

Katılımcı Sayısı: 44 Başlangıç, Gelişim ve Eğitmenler

Ulaşım: Kulüp tarafından kiralanan otobüs ile (Yıldız ve Göztepe)

Kamp Alanı: Geyve/Sakarya

Malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, kask, emniyet kemeri, kaya tırmanış ayakkabısı, ATC, HMS

Çadır Grubu: Ahmet Bahadır AKDENİZ, Emrullah KAYA, Mert TUNA

Yazan: Mert TUNA – Başlangıç

Faaliyet Öncesi Hazırlıklar

11 Mayıs Çarşamba günü çadır grubumuza zimmetlenen tırmanış kemeri ve kaskları grup arkadaşlarımın uygun olmaması sebebiyle aldım. 12 Mayıs Perşembe günü çadır grubu olarak toplantı gerçekleştirdik. Toplantıda faaliyetin iki gün olacak olması sebebi ve molalarda hızlı hareket edebilmek amacıyla -her ihtimale karşılık Emrullah sıcak yemek yedeği bulunduracak şekilde- soğuk yemek ile faaliyete gitme kararı aldık. Ayrıca hava durumunda cumartesi günü hafif yağış göstermesi sebebiyle yağmurluk bulundurma kararı aldık.

14 Mayıs 2022 Cumartesi

00:16’da Yıldız Saat Kulesi önünden 2 otobüs ile yola çıkarak 03:25’te Geyve’ye ulaştık. 03:37’de araçlardan inerek tek sıra olarak sayım ve bilgilendirmeye müteakip 03:42’de yürüyüşe geçildi, yürüyüş ve sonraki aktivitelere kadar mutlak sessizlik kuralları geçerliydi. Kamp alanının yakın olduğu bilgisi önceden verilmişti. 04:03’te kamp alanına ulaşarak çadırları kurmaya başladık. Çadırları kurduğumuz sırada zeminin taşlı yapısı sebebiyle kazıkları tam çakamadık, yarım yamalak çakabildiğimiz kazıklarla 04:54’te çadırı tamamlayarak yattık.

Sabah 07:03’te tek sıra olundu, sayım ve bilgilendirme yapıldı. 07:08’de tırmanış için malzeme dağıtımı yapıldı ve gruplar dağıldık. 07:24 tırmanış bilgilendirmesi yapıldı ve 08:08’de Halk Ekmek sektöründe top-rope tırmanışa geçildi. Bulunduğum grupla Sakarya Dağcılık (V+) ve Mild Slope (V+) rotalarını tırmandım. Sektördeki rotalar eski raporlarda belirtildiği üzere pozitif eğime sahipti, tırmanışlar ciddi anlamda zorlamadı.

Sakarya Dağcılık rotasında iniş

14:45’te sıraya girmemize birlikte Has Sektör-2’ye doğru yola çıkıldı. Sektörde 6 grup olarak top-rope tırmanışa başlandı. Her ekibin 2 kez tırmanış gerçekleştirmesi amaçlansa da bazı üyeler ikinci tırmanışlarını gerçekleştirilemedi. Technik’s rotası (VII) ile bu sektörü tamamladım. 20:42’de kamp alanına dönerek tek sıraya geçildi ve 22:00’de mutlak sessizlik kuralarının geçerli olacağı hatırlatması yapıldı. Ardından bir sonraki eğitime kadar mola verildi. Bölgede kamp yapan başka bir ekibin bulunması sebebiyle 22:19’da yürüyüşe başlandı ve sessiz bir bölgeye geçildi. 22:29’da 11 adet 4’lü gruba ayrıldık. İp toplama eğitimi, çantaya asılan ve sırtta taşınan yöntem olarak iki şekilde gösterildi. Eğitimin bitmesiyle 00:09’da kampa varıldı.

15 Mayıs 2022 Pazar

06:30’da sıraya girdik ve tırmanış alanına doğru yürüyüşe başladık. 06:45’te Serkan ve Ata’nın bilgilendirmesi ve gösteriminden sonra 07:30’da tırmanışa geçildi.

5 gruba ayrıldık, önceki gün 2 tırmanış gerçekleştiremeyenlere öncelik verildi. Halk Ekmek sektöründe lider simülasyonu ve düşüş eğitimi yapıldı. Bulunduğum grup ile Oat Flakes ve Hard Slope rotalarını çıktık. Lider simülasyonunda hem top rope emniyetçisi, hem de lider emniyetçisi mevcuttu. Basitçe düşüş eğitimi, tırmanıcının belirli bir yüksekliğe ulaşıp kendisini sağlama aldıktan sonra emniyetçinin ipi biraz boş bırakmasıyla birlikte tırmanıcının kendisini bırakarak düşüşü tecrübe etmesi şeklinde gerçekleşmekte. Düşüş durumunda desteğin bacaklar vasıtası ile yapılması çok önemli. Düşüşün ardından bacaklarımla kendimi emniyete almaya çalışsam da refleksif olarak ellerimle kayaya tutundum, sonuç başarısız bir düşüş oldu. Düşüş eğitimi sırasında yaralanan arkadaşlar olması sebebiyle ikinci tur düşüş eğitimi yapılmadı, lider simülasyonu ile devam edildi.

14:55’te eğitimin tamamlanmasıyla kamp alanına geri döndük. 15:45’e kadar mola verildi. Molanın bitimiyle birlikte 15:46’da tek sıra olduk. Başlangıç grubu açısından faaliyet sırasındaki gecikmeler sebebiyle ve kaya dönemi üyeleri açısından grid düzende çadır kurmayı öğrenmesi amacıyla çadırların tekrar kurulması istendi. 16:02’de 5 dakika içerisinde çadırı toplamamız istendi. Açıklamayla birlikte 16:09’da faaliyet hakkında değerlendirme toplantısı yapıldı. Toplantının ardından mıntıka temizliğinin tamamlanmasıyla 16:45’te yürüyüşe başladık. 17:00’da otobüsteydik. 20:54’te Yıldız Kampüsü üst geçidine ulaşarak faaliyeti tamamladık.

Kamp alanından ayrılırken

Has SektörHard Slope/2. İpV / VII9/520m/8mM. KANDİ, 2010
Kaynak: BATI TÜRKİYE KAYA TIRMANIŞ REHBERİ, Doğan PALUT

Öneriler

• Kamp alanı yakınında bir su kaynağı mevcut, lakin yerel sakinler suyun kimi zaman temiz akmadığını belittiklerinden su ihtiyacını bölgeden gidermemekteyiz. İkinci gün su sıkıntısı yaşamayan kişi sayısı oldukça azdı. Bu sebeple kişi başı minimum 6 litre su bulundurmak gerekmekte.
  • Tırmanış sırasında grup içerisinde hızlı olmak ve faaliyet verimliliğini arttırmak adına ilk gün önce sırasıyla emniyetçinin emniyetçisi, emniyetçi ve tırmanıcı sırasıyla hareket edilirse, ayrıca ikinci rotaya geçildiğinde önceki rota ile aynı sıra ile tırmanılırsa ipe girme süreleri ve grup içerisinde kopukluklar (sıranın kime geldiği vb.) azalacaktır.
  • Sürelerin azalması için bir diğer önemli nokta faaliyet öncesinde açık sekizli düğümünün iyi şekilde çalışılması olacaktır. İp düğümünün inişin ardından daha rahat açılabilmesi için düğümün simetrik biçimde yapılması çok önemli.
  • Emniyetçinin rahat emniyet alması için tırmanan kişinin yavaş çıkması doğru olacaktır. İp kalın ise emniyet aletine takılması kaçınılmaz olmaktadır. Bu durumda yavaş hareketle emniyetçiye sıkı alması için fırsat tanınmalıdır.
  • Faaliyet koşulları yıllara göre değişkenlik gösterebilir. Bu sebeple önceki 3 faaliyetin raporlarını okumanız daha hazırlıklı olmanızı sağlayacaktır.
  • Faaliyet sırasında güneşten korunabilmek bir yer bulunmamakta. Bu sebeple faaliyet alanına güneş kremi kampta sürülmüş biçimde (krem ellere yapıştığından tırmanış performansını kesinlikle etkiliyor, bu sebeple kremi muhakkak kamp alanında sürün) bulunulması, güneş gözlüğü ile faaliyet alanına gelinmesi önemli.
  • Çadır grubunda getirebilecek kişi bulunuyorsa büyük termos içerisine buz konulduğu takdirde bol miktarda soğuk sıvı elde edebilirsiniz. Moral olarak katkısı oldukça yüksek.

Faaliyet sırasında, bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim arkadaşlarımıza, gerek malzeme, gerek toparlanma sırasındaki yardımlarıyla başlangıç ve kaya dönemi arkadaşlarıma ve bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine teşekkür ederim.