Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Gelemiç Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2022

Gelemiç Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2022

Tarih: 18 – 19 Haziran 2022
Kamp Yeri: Gelemiç/ Keles/ Bursa
Katılanlar: Başlangıç(26 kişi), Gelişim, Eğitmenler
Çadır Grubu: Beyza Şenel, Selen Arıkan, Yaren Akay
Yazan: Emine Deniz

Faaliyet Öncesi
Faaliyet için belirlenen çadır grubumuz için bir whatsapp grubu kurduk. Kulüpten ödünç
alacağımız çadır ve ocağı kimin alacağını kararlaştırdık. Yemek planımızı yapıp cuma
günü alışverişi tamamladık. Kamp alanı yakınında içilebilir su kaynağı olmadığı için
yanımızda yeterince su götürmemiz önemliydi. Ben toplamda 7 lt suyu yanıma aldım ve
yemek pişirmek ve gün içinde içmek için yetti. Cuma günü 22:00’de Göztepe
köprüsündeydim ve 22:30’da araç yola çıktı.
18 Haziran Cumartesi – 1.Gün
03:45’te kamp alanına yakın bir yerde araçtan inip çantalarımız alıp kulüp eşyalarının da
taşınmasına yardım ederek tek sıra halinde yürüyüşe başladık. 04:30’da kamp alanına
vardık. Mutlak sessizlik saati konusunda hatırlatma yapıldı ve sessizlik içinde çadırlarımızı
kurduk.
Sabah 08:00’de tek sıra olmamız söylendiği için 06:45’e alarm kurup yattık. Alarma
uyandıktan sonra kahvaltımızı yapıp hazırlandık ve vaktinde sıraya geçtik. Kamp alanında
kask ve kemer zimmeti yapıldı. Gün içinde kullanacağımız ekipmanların zimmeti de
tamamlandıktan sonra İlk Sektör’e kısa bir yürüyüş yaparak geçtik. Eğitmen Ender bölge
ve spor tırmanış hakkında genel bilgileri verdikten sonra saat 09:25’te beş ayrı grup olarak
kendi rotalarımızda tırmanışa başladık. Karakayalar eğitim faaliyetinde lider tırmanış
denemesi yaptığımız için biz burda da lider tırmandık. Önceki kampa gelmeyenler önce
top-rope tırmanış gerçekleştirdi. Bir tırmanıcı bir de emniyetçisi olacak şekilde kendi
içimizde sıra olduk ve fazla karışıklık olmadan tırmanışımızı gerçekleştirdik. Moladan önce
grup olarak Deneme rotasını çıktık ve 13:30’da mola verdik. Yanımızda getirdiğimiz
atıştırmalıkları yiyip dinlenerek molayı geçirdik. 14:45’te kask ve kemerlerimizle hazır
şekilde tek sıra olmuştuk. Öğleden sonra yine aynı grupla aynı sektörde tırmanmaya
başladık. Bölge sabah ve öğlen boyunca gölge olduğu için burada tırmanış yapmak çok
keyifliydi.

Öğleden sonra Deneme rotasında önceden fark etmediğimiz bir kuş yuvasının olduğunu
gördük. Tırmanıcı rotadayken kuş da deliğe girmeye çalışıyordu. Yuva olduğuna emin
olduktan sonra Serkan Deneme rotasını çıkmayacağımızı duyurdu. Benim grubum
Deneme rotasının yanındaki İlk rotasını çıkmıştı. Ben hem biraz zorlandığım hem de
yakınında kuş yuvası olduğu için bu rotayı çıkmadım. Hepimiz rotayı denedikten sonra
kenarda oturup diğer rotaların boşalmasını bekledik bu esnada biraz da dinlenmiş olduk.
Boşalan rotalarda tırmanış yaptık. Çoğu kişi bolca tırmanış yapmak için çok hevesliydi.
Saat 18:00’e doğru eğitimi tamamlayıp tek sıra olduk ve kamp alanına döndük. Çadır
ekibimden birisi incittiği ayağıyla ilgilenirken üçümüz akşam yemeği hazırlamaya koyulduk.
Yemekten sonra eğitim olmayacağı söylenmişti. Saat 21:00 gibi eğitmenler, üyeler ve
gelişim ile oturup yaptığımız faaliyet, trans aladağlar ve genel kulüp hakkında sorular
sorup sohbet ettik. 22:00’de ekipler çadırlarına geçti. Alanda başka kampçılar da olduğu
için mutlak sessizliğe dikkat ederek günü tamamladık.

19 Haziran Pazar – 2.Gün
İkinci gün de 08:00’da tek sıra olacağımız için 06:45’e alarm kurduk. Ben kamp alanının
yakınındaki derenin sesinden dolayı biraz daha erken uyanmıştım. Çadırdan çıkıp etrafta
oyalandıktan sonra saat geldiğinde arkadaşlarımı uyandırdım ve kahvaltı yaptık. Tam
saatinde sıradaydık. Ender daha önceden bizi ayırdıkları gruplara göre isimlerimizi söyledi
ve ikinci günün tırmanış programını her ekibin kendisinin yapacağını, herhangi bir
yönlendirme olmayacağını söyledi. Ekipler rotalara doğru yola çıkmadan önce yeteri
sayıda ekspres, tam ip, ATC, HMS, telsiz, birer lanyard ve kilitli aldı. Ardından önceden
bizimle paylaşılmış olan Gelemiç tırmanış rehberine bakıp çıkacağımız rotaya ortak bir
şekilde karar verdik. Aramızdan biri Kepler452b rotasını lider çıkıp ardından top-rope
çıkmak isteyen kişiler için rotayı açtı. Bu rotayı sırayla çıktıktan sonra Kocasu sektördeki
bir rotayı tırmanmayı düşündük fakat sonra pek kullanılmayan bir patikadan geçmemiz
gerektiğini ve rotaya ulaşımın kolay olmayabileceğini öğrendikten sonra vazgeçtik.
Yakınımızdaki diğer ekiplerin yanına gidip uzaktaki ekiple de telsizle konuştuktan sonra bir
sonraki rotamız olan Veteriner’e yürümeye başladık. Rehberdeki haritaya bakarak rotayı
bulduk ve tırmanışa başladık. Tırmanış yapan arkadaşlarımdan birisi devam etmekten
vazgeçtiği için Ender’in de yönlendirmesiyle rota yakınındaki sağlam bir ağaçtan lanyard
ile emniyet alarak inişini gerçekleştirdi. Teorik derslerde gördüğümüz bir konunun da
pratiğini de deneyimlemiş oldu böylece. Bu rotadaki tırmanışımızı bitirdikten sonra diğer
ekiplerin olduğu bölgeye geçtik.
14:30’da kamp alanında sıra olmamız istendi fakat biz biraz geciktik. Tırmanış için bize
zimmetlenen ekipmanları teslim edip çadırları toplamaya geçtik. Çantalarımızı hazırlayıp
sıraya geçtik ve faaliyet toplantısı yaptık. Genel olarak sürelere uymak konusunda pek
başarılı olmadığımız bir kez daha söylendi. Gün içinde ekipler kendi planlarını yaparken
birbirimize karşı kullandığımız dile karşı daha dikkatli olmamız konusunda uyarıldık.
Son olarak kaybolan bir ekipmanı rota diplerinde arayıp bir yandan da mıntıka temizliği
yaptık. Kaybolan ekipman ise kamp alanına bıraktığımız iplerin altında bulundu. Fotoğraf
çekiminin ardından saat 16:00 civarı kamp alanından yürüyüşe başladık. 16:30’da araca
ulaştık, çantalarımızı yerleştirip İstanbul’a olan yolculuğumuza başladık.
Emeği geçen tüm YTÜDAK ailesine verdikleri eğitimler için teşekkür ederim.

Gelemiç Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti

Tarih : 18 – 19 Haziran 2022

Kamp Yeri : Gelemiç / Bursa

Katılanlar : Başlangıç Grubu (26 kişi), 2 Gelişim, Eğitmenler

Çadır Grubu : Yiğit Can Urlu, Alper Kaan Kadıoğlu, Cihan Cangir, Esra Karabağ

Yazan : Alper Kaan Kadıoğlu

Faaliyet Öncesi:

Aslında bu faaliyet öncesinde kafamda bir çadır grubu yoktu fakat ilkyardım eğitiminde Halit’in bu faaliyete gelemediğini öğrenince ben de Yiğitlerin grubuna dahil oldum. Onlar trans için oluşturdukları çadır grubu olarak transa hazırlık açısından bazı denemeler yapmak istiyorlardı, ben her ne kadar transa katılamayacak olsam da arkadaşlarıma bu konuda eşlik ediyor olmak ve trans faaliyeti düşüncesi beni de her an heyecanlandırdı. Genelde her faaliyet farklı kişilerle çadır grubu oldum ve yoğunluktan pek de katılamadığım etkinliklerde kaynaşamadığım arkadaşlarımı tanıma fırsatım oldu. Daha sonra yemek planlarımızı yaptık ve Yiğit bizim için malzemeleri paylaştırdı sonrasında herkes kendi alması gereken malzemeleri aldı ve organizasyon hem yük olarak hem de -zaman olarak oldukça hızlı çözülmüş oldu. Önceden kesinlikle hızlı bir iş bölümü yapmak iyi olacaktır. Yanımıza aldığımız yiyeceklere bakacak olursak diğer kaya faaliyetlerinde olduğu gibi 2 sabah 1 öğlen 1 akşam yemeği olacak şekilde planımızı oluşturduk;

İSİMYİYECEKLERMALZEME
Yiğit Can Urlu1 paket yulaf, kavun, 4 paket noodle, 1 paket kuru üzüm Ocak, Pişirme Seti
Alper Kaan Kadıoğlu1 paket üçgen peynir, 2 paket ton balığı, kartuş, sebzeli yapacaksak 1 domates 1 patlıcan 2 biber olabilir. KahveOcak, 2 yarım kartuş, Pişirme Seti, Mokapot
Esra Karabağ2 paket süt, 1 şişe bal, esra farklı  birşeyler yulafa katabilir.
Cihan Cihangir1 yarım pet şişe Ayçiçek yağı baharat tuz 1 paket bulgur.Kartuş

Yemeklerin seçimi ve görev dağılımı bittikten sonra alışverişlerimi yapıp çantamı hazırlamaya başladım. Sene başından beri edindiğim tecrübeler neticesinde her faaliyet benim için daha hafif ve kompakt bir çanta ile geçmiş oldu. Fazla yiyecek, kıyafet vs. almamak gerçekten önemli bir hacim azalmasına sebep oluyor.

17 HAZİRAN CUMA

Saat 21:35’te Davutpaşa’dan Göztepe’deki arkadaşlarımıza doğru yola çıktık ve saat 22:30’da Göztepe’deki arkadaşlarımızı da alarak Gelemiç yolculuğuna eksiksiz başlamış olduk. 23:10 gibi feribota ulaştık ve kısa bir yolculukla 00:00 Yalova’ya ulaştık. Burdan sonra yine otobüs yolculuğuyla Bursa’ya doğru devam ettik.

18 HAZİRAN CUMARTESİ

“Mıcır ve toprak yol kesişiminden kamp alanına yürüyüş başlıyor ve toprak yol mevkiisinden vadi girişine kadar devam ediyor.”

Yaklaşık feribottan 4 saat süren bir yolculuk sonunda saat 3:40’ta yürüyüşe başlayacağımız noktaya ulaştık. Eğitmenimiz Ender hazır bir şekilde tek sıra halinde hazır olmamız için 15 dakika süre verdi verilen süreden daha kısa bir süre içerisinde hazırdık ve 3:55’te kulüp malzemelerini de aramızda bölüşerek yürüyüşe başladık. Yürüyüş genel olarak rahat bir şekilde ilerliyor sadece sıkışık olan tek kişini geçebileceği bir bölüm var burada biraz zaman kaybediliyor. Mat veya çadırı, herhangi bir malzemeniz çantanızın yanlarına asılı değilse buradan parmak uçlarınızda hafif yükselerek geçebilirsiniz fakat bu zaruri değil zaman kaybı yaşanmaması adına yalnızca. Diğer türlü de çantanızı çıkararak elinizle geçmeniz gerekir. 4:30’da kamp alanına ulaştık, Ender çok dağılmadan çadırlarımızı kurmamızı ve 8:00’de tek sıra halinde eğitime hazır olmamızı istedi, tuvalet ve sigara alanları gösterildi.

Saat 6:45’e alarmımızı kurup uyanmıştık. Hızlı bir iş bölümü yaparak herkes kendi işlerini hızlıca halleti böylece hızlı bir yemek ve kahve organizasyonumuz oldu. Sabah kahvaltımız sütle birlikte ballı yulaf oldu. Sütle birleşince tahmin ettiğimden iyi oldu, besin değerleri ve hafifliği açısından Trans faaliyetinde kullanılabileceğine emin olmuş olduk. Daha sonra kahvelerimizi içip 8:00’de tek sıra olduk. 8:10’da Kemer, kask, ATC,HMS ve EKSPRESS’ler zimmetlendi ve hemen kampa belki de 20 metre yan tarafa isminden de anlaşılacağı üzere “İLK SEKTÖR”e geçtik. 8:20’de eğitmenimiz Ender diğer kaya faaliyetlerinde olduğu gibi bizlere tekrardan lider emniyet alma, clip yapma, istasyonlarla ilgili hatırlatma eğitimleri gerçekleştirdi. Karakayalar eğitiminde yer almayanlar olarak 2 gruba ayrıldık biz önce lider simülasyonu eşliğinde rotaları çıkarken diğer arkadaşlarımız lider çıkışla rotalara girdiler.

9:30’da eğitimin tamamlanmasıyla biz lider simülasyonu yapan ilk grup olarak önce “HAKU CHAN” rotasına girdik. Sonrasında ise “YETERSİZ BAKİYE” rotasına girerek lider simülasyonunu tamamladık. Son olarak “İLK” isimli rotayı lider deneyerek günü tamamladık. 13:40’da kamp alanına dönerek öğle molası verdik. Burada başlangıç grubu olarak 1 saat molanın bizler için yeterli olacağını süre yönetimi açısından buna uymak istediğimi eğitmenlerimize ilettik. Biz de çadır grubumuzla iş bölümümüzü yaparak gölge bir alanda ton balığı ve noodlelarımızı hazırladık, sonrasında kahvelerimizi de içerek 14:45’te tek sıra olduk. 14:50’de tekrar rotalara dönüş yaptık. Öğleden sonra “YETERSİZ BAKİYE” rotasını defalarca denesem de başarısız oldum, biraz da hırsıma yenik düşerek tırmanış bitimine kadar bu rotada debelenip durdum ve defalarca lider düşüş yaşadım. Bu biraz da korkularımı yenmeme fayda sağladı ve artık lider düşüş benim için alışıldık bir şey olmuştu. 7:30’da kamp alanına geçtik ve eğitmenimiz Ender akşam eğitim olmayacağını bizlerle trans faaliyeti ve kulüp hakkında merak ettiğimiz her şeyi konuşmak istediklerini ve geri bildirim beklediklerini iletti. 1:30 saatlik molamızda transa hazırlık için sebzeli bulgur yaptık ve gerçekten hazır yemeklere kıyasla ne kadar lezzetli hafif ve hazır yemek kadar kolay olduğunu fark ettik, eğitmenlerin tavsiyesi bir kez daha kanıtlanmış oldu. 21:00’de eğitmenler, gelişim ve üyelerle sohbetimize başladık bizim için bu durum harika oldu aklımızdaki tüm soruları eğitmenlere ve üyelere iletmiş soru işaretlerimizi gidermiş olduk. 22:00’de mutlak sessizlik sonrası biraz çadır grubumla sohbet ettikten sonra uyuduk.

ROTA İSMİDERECEBOLTROTAYI AÇAN
Haku ChanV+6Ferhat Yardımcı
Yetersiz BakiyeV+6Uğur İlerigelen

19 HAZİRAN PAZAR

ağaç, açık hava, bitki, orman içeren bir resim

Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

8:00’de tek sıra olacak şekilde hazır olabilmek adına 6:45’de uyandık ve bu sefer yulafımızı akşamdan ıslatmıştık, sütümüz kalmadığı için böyle bir yöntem denedik. Biraz bal ve elmayla birlikte yemeye çalıştık fakat benim için böylesi pek de iyi olmadığı ve herhangi bir faaliyette bu kahvaltıyı yapamacağımı farkettim. 8:00’de tek sıra olduk ve eğitmenimiz Ender bizlere hangi gruplarda olacağımızı açıkladı ve bugün tamamen serbest tırmanacağımızı, sektör ve rotaları kendimiz bulup seçeceğimizi, lider ve ya tope-rope stilini kendimiz seçeceğimizi söyledi ve her gruba bir gelişim veya eğitmen tırmanış arkadaşımız gibi eşlik edeceğini iletti. Eğitmenler ve gelişim hiçbir şeye karışmayacaktı. Bizim için oldukça heyecanlı oldu açıkçası. Biz de grup olarak “İŞ GÜVENLİĞİ” sektörde V+ olan “veteriner” rotasını seçtik. Rotanın uzun zamandır çıkılmadığı çok belliydi, çok fazla toz,toprak ve ağaç dalları mevcutdu, ufak da bir temizlik gerçekleştirdik. Sonrasında ise 6- zorlukta rotaların olduğu Kocasu Sektörü arama koyulduk fakat hem bulamadık hem de epey vakit kaybettik. Son olarak ilk sektöre dönme kararı aldık ve burada herkes kendi isteğine göre tüm rotaları denemeye çalıştı. Grupların telsizle olan irtibatları rota boşalınca hızlıca iletişime geçmemiz oldukça yararlı oldu ve eğitmenler tarafından beğenildi. Eğitmenimiz Ender 14:15’te tek sıra olmamızı istemişti fakat çok kısa süre kalmasına rağmen hala rota denemeye çalıştığımız için süreye uyamadık ve istasyonları toplamaya çalışırken epey vakit kaybettik. 14:30’da kampta olduk. Ender süre konusunda hala sorunlarımız olduğunu ve senenin son eğitimi olmasına rağmen hala devam etmesinden rahatsız olduğu iletti. Ardından kamp yükünü toplamak, faaliyet toplantısı, mıntıka ve fotoğraf çekimi ardından yürüyüşe başladık. Dönüş yolculuğu yokuş yukarı olduğu için biraz daha zorlayıcı olabiliyor burada malzeme paylaşımı önemli duffel gibi ağır yükleri kondisyonu daha iyi olan arkadaşlar ve ya değişmeli olarak taşımak mantıklı olacaktır. 16:30’da otobüse ulaştık ve malzemeleri yerleştirdikten sonra yola koyulduk. Köfteci Yusuf’ta yemek molasından sonra tekrar yola koyulduk ve 23:10’da Davutpaşa’ya vardık.

ROTA İSMİDERECEBOLTROTAYI AÇAN
VETERİNERV6OSMAN ÖNER
İLKVI+6FERHAT YARDIMCI
KEPLER452BVI7OSMAN ÖNER

Faaliyet ve sene içerisinde tüm emekleri, sabır ve destekleri için YTUDAK ailesine sonsuz teşekkürler..

Tavsiyeler

• Kişi başı 8 litre civarında bir su faaliyeti oldukça konforlu geçirmenizi sağlar ve yetecektir.
  • Hava akşamları bir tık soğuk olsa da bir yağmurluk ve bir uzun kollu yeterli olacaktır.
  • Yemek ve iş bölümü oldukça önemli doğru planlama yapılırsa her şey süresinde rahatça hallolabiliyor.
  • Rotalara girerken zaman kaybetmemek adına sonraki kişinin hazırlığı düğümlerde pratiklik daha fazla rota denemenize imkan sağlayacaktır.
  • Trans faaliyeti öncesi orada planladığınız yemek ve iş bölümlerinin bir denemesini burada yapmak sizlere bir çok konuda fikir verecek ve pratik sağlayacaktır.