Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Yuvacık Eğitim Faaliyeti 2022

Yer: Menevşe Yaylası  Yuvacık/Kocaeli

Tarih: 19 – 20 Kasım 2022

Ekip: 29 Başlangıç, Gelişim grubu ve Üyeler

Hava Durumu: 19 Kasım parçalı bulutlu. 20 Kasım parçalı bulutlu.

Çadır Grubu: Serra Nur Çevikdal, Selva Nur Akkurt, Derya Arıbuğa

Yazan: Serra Nur Çevikdal/Başlangıç

Faaliyet öncesi:

16 Kasım Çarşamba akşamı çadır gruplarımız mail yoluyla açıklandı. Ertesi gün WhatsApp üzerinden ortak grup kurarak iletişime geçtik ve ortak malzemeleri aramızda paylaştık. 18 Kasım Cuma akşamı 18.00-19.00 saatleri arasında grup olarak kulüpten malzeme almaya gittik. Çadır, çanta, uyku tulumu ve ocağımızı kontrol ederek kulüpten teslim aldık. Son hazırlıklarımızı da Cuma akşamı tamamladık.

19 Kasım Cumartesi

Sabah 08.00’de Yıldız Cami önünden otobüse binmek için 07:00 civarı Yıldız Cami önündeydim. On dakikalık bir rötarla 08:10 sularında otobüse geçtik, Göztepe tarafındaki arkadaşlarımızı da aldıktan sonra Yuvacık’a yola koyulduk. Saat 10:15 civarında sanırım yürüyüşe başlayacağımız alana ulaşmıştık. Hazırlığımızı yaptık, üşür pozisyonda 10:30 civarında yürüyüşe başladık. Yürüyüşümüz yaklaşık iki saat sürdü ve iki mola verdik. Yerler sonbahar mevsiminde olduğumuz için yapraklarla kaplanmıştı, yer yer nemli olduğu ve eğimli olduğu için kaymaya müsait noktalar oldu; bu noktalarda zorlanacağını düşünenler baton kullanabilirler. İki saatlik yürüyüşümüzün ardından kamp alanına 7-8 dk’lık bir mesafede bulunan yerlilerden yanımızda bulunan 5 litrelik su şişelerimizi de doldurup kamp alanına vardık. Yaklaşık yarım saatlik bir ihtiyaç ve yemek molasının ardından kampçılık malzemeleri ile alakalı bir eğitim yaptık. Sonra bize verilen süre içerisinde çadırlarımızı kurduk, yemeklerimizi yaptık ve düğüm eğitimi için gruplara ayrıldık. Buradaki önemli nokta da eğitimin kaç saat süreceğini düşünmeden anlık hareket etmememiz gerektiğiydi çünkü sandığımızdan uzun sürdü, gün battı ve biz yanımıza kafa lambalarımızı almamıştık. Aslında burada da düğüm eğitimi esnasında dağcının her şeye hazırlıklı olması gerektiği eğitimini de tehlikesiz bir ortamda tecrübe etmiş olduk. Eğitimlere giderken yanımızda her zaman termosta sıcak içeceğimizin olması da önemli ayrıntılardan biriydi çünkü gün batımıyla hava soğudu ve ısınmak için sarıldığımız ilk şey termosumuz oldu. Düğüm eğitimi de bittikten sonra biraz mola verdik ve çeşitli ekip oyunları oynamaya geçtik. Yaklaşık iki saat kadar oyun oynadıktan sonra saat 22:40 sularında kamp alanına geri döndük ve 23:00 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi. Sessizce yemek yaptık ve yattık.

20 Kasım Pazar

Sabah kahvaltımızı yapmak ve sıcak içeceklerimizi hazırlamak için erkenden uyandık. Günün ilk saatleri hava soğuktu sıkıca giyindik. 08:00’de ip toplama eğitimi için matlarımız ve termoslarımızla sıradaydık. İp toplama eğitimi ve aynı zamanda dün öğrendiğimiz düğümlerden ufak bir sınav olduk. Sonra saat 12 civarı eğitimimiz bitti ve çadırlarımızı, çantalarımızı toplayıp yürüyüşe hazır olmamız için 45 dakikalık bir hazırlık süresi verildi. Bu süre içerisinde herkes hazır olamadığı için çadırlarımızı bir kaç kere daha kurup topladık. Saat 13:30 gibi dönüş yoluna geçtik. Yine yaklaşık 2 saat süren bir yürüyüş yaptık ve 16:00 civarında otobüse ulaşmıştık. Faaliyet toplantısı da yaptıktan sonra İstanbul’a dönüş için yola çıktık. Faaliyet boyunca kendimde de gördüğüm eksiklerden biri olarak saati kontrol etmeyi unuttuğumdan bahsedebilirim. Mola saatleri ya da toplanma saatleri söylendiğinde anlık olarak saati kontrol etmek aklıma gelmiyordu ve bu gerçekten faaliyet boyunca önemli bir detay diyebilirim. O yüzden bir kol saatiyle faaliyetlerde bulunmak ve mola saati verildiği gibi önce saati kontrol etmek bence yardımcı bir nokta olabilir.

Faaliyeti gerçekleştirirken sabırla bizlere tecrübelerini aktaran ve bizim de bu tecrübeyi edinmemizde emeği olan YTÜDAK kulübüne ve eğitmenlerimize çok teşekkür ederim.

Yuvacık Eğitim Faaliyeti Raporu – 2022

Yer: Menevşe Yaylası Yuvacık/Kocaeli

Ekip: 19-20 Kasım 2022

Çadır grubu: Serra Nur Çelikdal, Selva Nur Akkurt

Yazan: Derya Arıbuğa / Başlangıç

Faaliyet Öncesi:

Çadır grubu 16 Kasım günü açıklandı ve hızlı iletişim kurabilmek için bir WhatsApp grubu kurduk. Kaç öğün götürmemiz gerektiğini, mutfak ekipmanı, kartuş gibi konularda birbirimize danıştık ve bunlarla ilgili ağırlıklarına göre bir görev dağılımı yaptık. Ortak malzemeler; 2 adet kartuş ( 230 gr + 450gr), ocak, çadır, tencere, kahve pişirme seti ve 5 lt’lik su kabı.

Yiyecek olarak yanıma 1 paket hazır bulgur pilavı, 1 paket hazır barbunya, ton balık, 1 sandviç, 2 paket çabuk çorba, elma, mandalina, gofret, protein bar ve birkaç poşet çay aldım.

19 Kasım Cumartesi

19 Kasım sabahı 07:45 de aracımız hareket etti. Diğer noktalarada uğradıktan sonra yola devam ettik. Tek araçtık ama koltuk ve bagaj yetersiz geldi. Çantaların birkaçını araç içine almak zorunda kaldık. 10:10 gibi varış noktamıza ulaştık ve 15 dk içinde hazırlanıp sıraya geçtik. Kısa bir bilgilendirmeden sonra 10:30 da yola çıktık. Yürüyüşünüzün ilk kısımları iniş ağırlıklıydı, 10:55’de 5 dk’lık su ve ihtiyaç molası verdik. Burada 2 dk geciktik ve bu konuda uyarıldık. Yürüyüşümüzün devamında dik bir tırmanış güzergahı vardı. Ben bu kısımda çok zorlandım ve sıranın dışına geçip 1-2 dk soluklandım daha sonra eğitmenler bana eşlik edip sıranın ön kısmına geçmemi sağladılar ve bu şekilde yürüyüşüme daha rahat devam ettim. 11:40 ‘da 10 dk bir mola daha verdik. Bu molada biraz atıştırdım. Kamp alanına 10 dk mesafede su almak için durduk ve buradan sularımızı aldıktan sonra 13:00 civarlarında kamp alanına vardık. Çantalarımızı bırakıp matlarımızı yanımıza aldık ve eğitim alanına geçtik. Çadır kurulumu, kamp mutfağı, çanta yerleştirme ve uyku tulumu hakkında bilgilendirme yapıldı. Eğitim bittikten sonra grid düzende çadırlarımızı grid düzende çadırları kurmamız için bizlere süre verildi. Daha sonra 4 gruba ayrıldık ve ip düğüm eğitimi verildi. Bu eğitime giderken yanınıza mat ve ışık kaynaklarınızı almanızı öneririm. Eğitimden sonra kısa bir mola verildi daha sonra tekrar sıraya geçtik ve bu sefer çeşitli ekip oyunları oynamak üzere gruplara ayrıldık. Dönüşte tekrar kısa bir bilgilendirme yapıldı ve suyumuz azaldığı için sabah 07:30 da her çadır grubundan bir kişiyle su almaya gidileceği kararlaştırıldı. 23:00 mutlak sessizlik olarak belirlendi ve dağıldık. Sabah 8’de tek sıra olmamız gerektiği bilgilendirmesi yapılarak dağıldık. Bizler çadırımızın yanına döndüğümüzde bir şeyler atıştırdık ve kahve içtik daha sonra grup olarak 6:30 da uyanma kararı aldık ve uyuduk.

20 Kasım Pazar

Gece fırtına vardı ve etraftan çakal sesleri geliyordu. Hava çok soğuk değildi ve tulumlar sıcak tutuyordu ama kamp alanında eğim olduğu için mat üzerinde ayak uçlarıma doğru sürekli kaydım. Sabah vaktinde kalkıp hazırlığımızı ve kahvaltımızı rahatça yaptık. Ben 7:30’da su almaya gittim ve 20 dk içinde geri döndük.  Yanımıza sıcak içecek ve matımızı alıp 08:00’da sıraya geçtik. Kampın biraz ilerisine ip toplama eğitimi için yerleştik. Önce farklı ip toplama teknikleri bize gösterildi ve ardından her birimiz uyguladık. Biz diğer arkadaşlarımızı beklerken diğer yandan dün öğrendiğimiz ip düğüm eğitimlerinden tek tek çağırılarak sınav yapıldı. Bu eğitim esnasında her birimiz uygulama yaptığımız için çok fazla bekleme süresi oluyor ve sabah saatleri olduğu için üşüdük eğitime giderken kalın giyinilmeli. Eğitim bittikten sonra dönüşte 40 dk toplanmamız için süre verildi. Biz bu esnada çadır gurubumuzla öğle yemeği hazırlayıp yedik ve toplandık ama bunları 40 dk yapmak bizi zorladı. Çok az bi gecikmeyle tüm ekip sıraya geçtik

ama geciktiğimiz için kısa sürelerde birkaç sefer tekrar çadırları kurup uyku tulumlarına girdik ve toparlandık.  Son olarak toplandıktan sonra mıntıka temizliği yaptık ve dönüş yürüyüşümüze başladık. Bu yürüyüşümüz esnasında 5 dk bir su molası verdik.

Yürüyüşümüz bittikten sonra bir faaliyet toplantısı yaptık ve daha sonra araçlara binip İstanbul’a doğru yola çıktık.

NOTLAR:

-Yürüyüşlerde ince kıyafetler seçmeli, bu uyarıyı dinlemeyenler sonrasında molalarda dış kıyafetlerini çıkardılar.

-Ana öğünleri hazırlamaya pek vakit bulunmuyor o yüzden bol miktarda atıştırmalık almalı.

-Saatleri kesinlikle not etmeli.

Faaliyette emeği geçen YTUDAK ailesine teşekkür ve sevgilerle.