Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » DİPSİZ GÖL BUZUL EĞİTİM FAALİYETİ 2022

Ekip: 13 Başlangıç, 6 Gelişim/Üye/Eğitmen

Çadır: Mert Tuna, Gökçe Yılmaz

Yazan: Görkem Parlak

Teknik Malzemeler: Buz vidası, buz sikkesi, krampon, teknik kazma, abalakov teli, kask, kemer, ATC, HMS, kilitli karabina, lanyard, cam, takoz, hegzantirik, sikke, nutkey, perlon, bivak torbası, çekiç, ip, express, makara, miniblok, t blok.

2 Eylül Cuma

Faaliyete katılacaklar belli olduktan sonra Dipsiz Göl başlangıç ekibi olarak zoom toplantısı düzenledik. Bu toplantıda önce bir kadın ve bir erkek lider belirledik. Emine ve Cihan lider olarak seçildi. Olası bir ilk yardım durumu için görev dağılımı yaptık. Ayrıca buzul tırmanışı ile alakalı bilgilerimizi tazeledik. Çadır grubum ile de zoom toplantısı yaparak yemek planlaması yaptık. Çadır arkadaşlarımdan Gökçe’nin telefonu bozuk olduğundan ona ulaşmak zor oluyordu. Bu yüzden bu toplantıda faaliyetle alakalı her şeyi konuşmaya çalıştık. Arkadaşlarım daha önce Trans-Aladağlar faaliyetine gelmiş kişilerdi. Bense o faaliyet için uzun süre antrenman yapıp epey kilo vermiş olmama rağmen belimdeki bir rahatsızlığın pik yapması sebebiyle katılamamıştım. Çadır arkadaşlarım tecrübelerine dayanarak yemek yemeye ne vaktimizin ne de isteğimizin olmayacağını söyleyerek az yemek almamızı tavsiye etti. Bense çok yemek konusunda ısrarcıydım. Neyse ki orta yolu bularak bir yemek planlaması yaptık.

2 Eylül Cuma günü 15.00’de malzeme odasında zimmetlenecek eşyalar için toplanmak gerekiyordu. Ancak ben çalıştığım için ancak 18.50’de gelebilmiştim. Benim kişisel zimmetimi arkadaşım almıştı. Ben de aldıklarını pek vakit de kalmadığı için kontrol etmeden doğruca çantama sıkıştırdım. Daha sonra faaliyet sırasında fark edeceğim üzere lanyard almayı unutmuşuz. Böylece her zaman kontrollü olmak gerektiğini tekrar hatırlamış oldum. Bizim çadıra zimmetlenen teknik malzemeleri –bize teknik kazma, kilitli karabina, krampon, cam, ekspress, buz vidası, çekiç, ip ve sikke zimmetlenmişti- paylaştıktan sonra yemek yemeğe gittik. Otobüsümüz saat 20.35’te Esenler Otogardan hareket etti.

3 Eylül Cumartesi

Cumartesi günü 9.14’te Niğde Otogara varmıştık. Oradan hemen sonra minibüse binerek Demirkazık köyüne doğru yola çıktık. 10.30’da Cımbar boğazının girişine varmıştık. Minibüsten inip çantalarımızı hazırladık. Faaliyet dönüşü giymek için hazırladığımız emanet çantamızı da bırakıp 10.50’de tek sıra halinde yürüyüşe başladık. Benim için önemli bir andı çünkü çok istediğim trans faaliyetine gelemediğim için Uludağ faaliyetinden beri ilk uzun yürüyüşlü faaliyetime başlıyordum. Sürekli yükselerek ilerlediğimiz vadi boyunca ilk molamızı 13.05’te verdik. Mola 20 dakikaydı. Molada üstümüzde uçuşan dağ kargalarının –ki İngilizce literatürde adları “Alpine chough”tur- sesleri altındaki yorgun ve beceriksiz alpinist adayları olarak enerji toplamaya çalıştık. Protein barımdan yedim ve bolca su içtim. Açıkçası yürüyüş boyunca beni en çok zorlayan kısım susuzluk oldu. Su kolayca erişebileceğim bir noktada değildi. Çünkü çantamın içine koymuştum. Bu yüzden su içmek için molayı beklemek zorunda kaldım. Ayrıca su miktarı da yetersizdi. Yanıma 2 litre su almıştım. Yeteceğini düşünmüştüm ancak yetmedi. Yürüyüşün ilk 5 saati boyunca yani Tekepınarı’na varıncaya kadar da yolda su olmayacaktı. 13.26’da 1 dakika geç kalmış olarak tekrar yürüyüşe başladık. Tekepınarı’na daha varamadan suyum tamamen bitti. Hayatımda bu kadar susadığım başka bir zaman hatırlamıyorum. Yola devam ederken çadır ekibimden Gökçe yola devam edemeyeceğini belirtti. Eğitmenlerden ve gelişimden onun yanında kalanlar oldu ve biz yürümeye devam ettik. Neyse ki 15.58’de Tekepınarı’na vardık. Eğitmenimiz Alper yarım saat mola süresi verdi. Yanıma toplamda 9 litre olacak şekilde şişe almıştım. Bunları doldurdum. Mola tam bitiyordu ki ekibimizden Gökçe’nin biraz rahatsız olduğunu ve molanın 15 dakika uzayacağını öğrendik. Gökçe’nin, Eğitmen Gökçe ile beraber Tekepınarı’nda kalmasına karar verildi. Mola bitiminde Gökçe’nin çantasındakileri ekip olarak paylaştık ve 17.00’de tekrar yola çıktık. Bu kısım sanırım faaliyetin en zorlandığım kısmıydı. Zaten ağır olan çantam Tekepınarı’ndan sonra ek olarak binmiş olan yükler yüzünden inanılmaz ağırlaşmıştı. Sırt sistemi de çok iyi olmadığından sırtıma çok fazla yük biniyordu. 17.59’da 5 dakika mola verdik. Hızlıca enerji bar yedim ve su içtim. 18.04’te tekrar yola çıktık ve 19.25’te Obayeri’ndeki kamp alanına nihayet vardık. Rüzgar yüzünden biraz zorlansak da çadırı kurduk. Sigara ve tuvalet bölgeleri belirlendi ve sabah 6.00’da tek sıra olmak üzere serbest bırakıldık. Mert ile beraber sucuklu bulgur yaptık. O kadar yorgunluğun üstüne sıcak yemek iyi gelmişti. Saat 21.25’te yorgunluğumuza daha fazla direnemedik ve uyuduk.

4 Eylül Pazar

Pazar günü saat 4.45’te uyandık. Aslında saat 4.00’te uyanıp eğitimden önce kısaca buzul tırmanışına çalışmayı planlamıştık ancak uyanamadık. Artık çadırımıza gece ben uyurken kampa varmış olan Gökçe de katılmıştı.  6.01’de 1 dakika gecikmiş olarak tek sıra olduk. 6.05’te buzula doğru yürüyüşe başladık. Yürürken Mert ile faaliyet için ödünç aldığımız tam taban botu çadırda unuttuğumuzu fark ettik. Mert eğitmenimiz Alper’den geri dönüp almak için izin istedi ama Alper devam etmemizi söyledi. 7.15’te Büyük Demirkazık kuzey buzul çanağına vardık. Eğitmenimiz Alper buzulun önceki yıllara oranla çok küçüldüğünü söyledi. Düşen taşlar konusunda bizi uyardı ve arka arkaya durmamamız gerektiğini söyledi. Sırasıyla krampon kullanımı, teknik kazma kullanımı, buz vidası, buz sikkesi ve abalakov üçgeni yapmayı gösterdi.

Fotoğraf 1: Buzul tırmanışı eğitimi verilirken

Daha sonra herkes sırayla kazma ve kramponla tırmanış gerçekleştirdi. Bu sırada bekleyenler de buz teknik malzemelerini deniyordu. Beklerken buz vidası denedim ve abalakov üçgeni yaptım. Sıra bana gelince tırmanışımı gerçekleştirdim. Buz tırmanışı çok eğlenceli olmakla birlikte buzul yer yer çamurlu olduğu için üstüm başım çamur olmuştu. Umursayan kim! Son arkadaşların da tırmanmasıyla hava iyice ısınmıştı ve taş düşme tehlikesi artmıştı. Bu yüzden 9.50’de tek sıra halinde kampa dönüş yoluna koyulduk.

Fotoğraf 2: İkişerli olarak buzul tırmanışı denemeye başladık.

10.30’da kampa geldik. Alper bizden 12.35’te sırtımızda 10-15 kiloluk bir çanta ile ip inişi eğitimi için tek sıra olmamızı istedi. Molada sucuk pişirip lavaşla yedik ve çorba yaptık. Bu sırada başlangıç ekibinden Emine yanımıza gelip hep geç kaldığımız için sanki mola 10 dakika erken bitiyormuş gibi davranmamızı istedi. Gerçekten de bu şekilde yaparak geç kalmadık.  Ayrıyeten bir acil durumda sedye yapmak için gerekli malzemeleri de yanımızda taşımamız gerektiğinden bizim çadır grubundan baton getirmemizi istedi. 12.35’te tek sıra olduk ve yola çıktık. 13.10’da ip inişi yapacağımız yere vardık. Bu sırada ip inişi yapacağımız istasyonlar Alper ve gelişimler tarafından hala hazırlanıyordu. Bu vakitte eğitmenlerden Gökçe özellikle transa gelmemiş kişiler için geleneksel emniyet malzemelerini tanıttı. Bu tanıtımın ardından kaya çatlaklarında emniyet malzemelerini denemeye koyulduk. Bu sırada ip inişi için dörderli gruplar halinde yukarı çıktık. Sırtımızda çanta ile ip inişi yaptık. Önce tek ipten başlayıp daha sonra çift ipe geçiyorduk. İplerden birinde düğüm vardı ve gerçek bir iniş durumunda eğer inen son kişi isek aşağı indiğimizde bu ipi çekmek gerekiyordu. Hangi ipin çekileceği unutulmamalıydı. Bu yüzden iniş bitince hangi ipin çekileceği gelişime söylendi. İnişten sonra geleneksel malzemelerini denemeye devam ettik. Bazen de haritadan etrafımızdaki tepelerin adlarını bulmaya çalıştık. 17.24’te ip inişi eğitimi bitmişti ve yola çıktık. 17.43’te kamp alanına vardık. Alper istasyon kurma eğitimine gitmek için 10 dakika süre verdi. 10 dakika sonra tek sıra olduk ve yürümeye başladık. İstasyon eğitimi yapacağımız yer hemen yanımızdaydı ve 17.57’de varmıştık. Eğitmenimiz Alper çeşitli dinamik ve statik istasyon varyasyonlarını gösterdi. İstasyon kurulumlarından sonra makara sistemlerini gördük. 3-1, 5-1 ve 9-1’lik makara sistemlerini kurmayı öğrendik. Daha sonra kendimiz denemeye koyulduk. Kimileri makara deniyor kimileri de istasyon kuruyordu. Kurduğumuz sistemleri gelişim ve eğitmenlere gösterip yanlışlarımızı öğreniyorduk. Bu sırada epey üşüdüğüm için zaman zaman boş boş beklediğim olmuştu. Sürekli sıcak sıvı almakta fayda var. 20.17’de istasyon eğitimi bitti ve 20.20’de kampa döndük.

Fotoğraf 4: Makara sistemi eğitimi verilirken

İp inişi eğitimi için 22.00’de hazır olmak üzere yemek molası verildi. Yemekte menemen yapmaya karar vermiştik. 22.00’de ip inişi için hazır olarak tek sıradaydık. Bu kez yanımızda çanta getirmemize gerek yoktu. Yürüyüşe başladık ve 22.40’ta ip inişi yapacağımız bölgeye geldik. Başlangıç olarak kendi aramızda sıralandık ve bu sırayla eğitimi gerçekleştirdik. Geceleyin bu işi yapmak çok yavaş oluyor. O yüzden eğitim çok uzun sürdü. Hava da inanılmaz soğuktu. Çok üşüdük. 1.15’te ip inişi eğitimi bitti. Eğitim için kullanılan ekipmanın toplanmasını bekledik. Daha sonra başlangıç grubu olarak kendi başımıza kampı bulmamız istendi. Öncü, artçı ve tempocu belirleyerek 1.44’te yürüyüşe geçtik. 2.11’de kamp alanına vardık. Kampa varınca bu gece bivak yapacakların isimleri okundu ve saat 8.00’de Davlumbaz zirve yürüyüşü için tek sıra olmak üzere serbest bırakıldık. Ancak ben eğitmenlerden Gökçe ve kulüp üyesi Ege’nin yapacağı tırmanışa alt ekip olduğum için 5.00’te kalkmam gerekiyordu. 2.30’da uyudum.

5 Eylül Pazartesi

4.55’te uyandım. Yanıma su, atıştırmalık ve bana düşen ekipmanı alarak hazırlandım. Gökçe, Ege ve alt ekip arkadaşlarım başlangıç Alper ve Esra ile beraber 5.35’te yola çıktık.  6.30’da tırmanış yapılacak yere vardık. Bu sırada bir çarşak çıkışı yapmıştık. Malzemeleri Gökçe ve Ege’ye bırakıp bol şans diledik. Sonra başlangıç Alper, Esra ve ben geri döndük. Çarşağı çıkması ne kadar zorsa inmesi o kadar zevkliydi. Hoplaya zıplaya çarşaktan aşağı indim. O ana kadar faaliyette en zevk aldığım kısım buydu. Dipsiz gölü de gördüğümüz bol eğlenceli bir yürüyüşten sonra 7.35’te kampa geri döndük. Yemek yemeğe çok vakit kalmadığı için protein ve enerji barlarımı yedim. Suyum da iyice azalmıştı. Olan bütün suyumu yanıma aldım ve 8.00’de tek sıra halinde zirve yapmak için hazırdık. Yürüyüşe başladık ve 9.15’te 5 dakika su molası verdik. Mola bitince tekrar yola çıktık ve 10.40’ta Davlumbaz zirvesine vardık. Burada telefon çekiyordu ve bazı arkadaşlar ailesi ile konuştu. Bu sırada ekipten bir arkadaşımız şehirden gelen bir haber ile faaliyeti bitirmek zorunda kaldı ve hızlıca geri döndü. 20 dakika kadar zirvede fotoğraf çekimi, etrafın tanıtılması ve manzara seyrinden sonra geri dönüş yoluna koyulduk.

Fotoğraf 5: Davlumbaz zirvede

12.45’te kampa geri döndük. Bu sırada sularımız bittiği için her çadır grubundan bir kişiden oluşan bir ekip su almak üzere Tekepınarı’na yola çıktı. Bizim ekipten ben gitmek istiyordum ancak eğitmen Alper transa gelmemiş kişilerin gitmemesini istedi. Bu yüzden Gökçe’nin de migreni tuttuğu için Mert gitmek zorunda kaldı. Geride kalan bizler de istasyon kurma eğitimi yaptık. Öncelikle Alper bizi 2 gruba ayırdı. Her grupta 4 kişi vardı. Gruplar 1 kişi belirleyip bütün teknik malzemeyi o kişiye verip 10 dakika içinde istasyon kurmaya çalışıyordu. Gruptaki her kişi için bunu tekrarladık. 16.30 civarında faaliyeti bitirdik ve malzeme sayımına koyulduk. Her eğitim öncesi ve sonrası malzemeleri sayıp öyle devam ediyorken bu kez 1 takoz eksik çıkmıştı. Ancak eğitim başlangıcında takoz sayısı tamdı. Bu yüzden bütün ekip takozu aramak için kayaları didik didik ettik. Ama bulamadık. 17.05’te aramayı bitirdik ve kampa geri döndük. 17.10’da eğitmenimiz Alper ilk yardım eğitimi verdi. 17.45’te ilk yardım eğitimini bitirdik.

Fotoğraf 6: İlk yardım eğitimi verilirken

17.55’te tekrar istasyon kurduğumuz kayalıklara geldik. Emniyet malzemelerini ve makara sistemlerini denemeye başladık. Biz denerken hemen yan taraftaki kaya bölgesine çağırıldım. Burada eğitmen Alper kemerime teknik malzemeleri dizmemi istedi. Kendime göre oluşturduğum sistemle kemerime malzemeleri dizdim. Alper benden 8 dakika içinde en az 3 noktalı istasyon kurmamı istedi. 4 dakika 30 saniyede istasyonu kurdum. Kurduğum istasyon dinamik bir istasyondu. Alper emniyet aletlerini iyi yerleştirdiğimi söyledi ancak birinin çıkması durumunda istasyonun yiyeceği şoku azaltmak için önlem almamamı eleştirdi. Ayrıca perlonu karabinaya yanlış takmıştım. Daha sonra malzeme denemeye geri döndüm. Transa gelmeyen birkaç arkadaşın daha sınav olmasından sonra 21.00 civarında kamp alanına döndük. Sabah 8.00’de geri dönüş yoluna çıkmak için hazır olarak sırada olmamız istendi ve serbest bırakıldık. Bu sırada gelişimden Taşkın saat 22.00’de bivak için gerekli tüm malzeme ile hazır olmamı istedi. Yanıma sıcak su ve giyecek aldım. 22.00’de bivak yapacak diğer başlangıç arkadaşım Esra ile beraber hazırdık. Taşkın bizi bivak yapacağımız alana götürdü. 4 dakika içinde bivağa girmemizi istedi. Verilen süre içinde bivağa girdik ve Taşkın sabaha kadar tuvalet için dahi çıkamayacağımızı söyledi. Öncelikle rahat edemediğim için bir süre uyuyamadım. Sonra uykuya daldım. Gece bir aralık seslere uyandım. Yan tarafımızdaki kayalıklardan taş düşüyordu. Tabi ki bu durumu gidip eğitmenlere söylemem gerekirdi. Ancak uyku ortasından uyandırılmış bilincim tam yerinde değildi ve “Taşkın bana “Bivaktan çıkmak yasak” dedi” diye düşünerek geri yattım.

6 Eylül Salı

Sabah 6.44’te Esra ile beraber uyandık. Tam da 1 dakika sonra gelişimden Elif bizi uyandırmak için gelmişti. Sabah kahvaltının ardından fotoğraf çekimi ve mıntıka temizliği yaptıktan sonra 8.53’te geri dönüş yoluna çıktık. Saat 9.40’ta Tekepınarı’nda 20 dakika mola verildi.  10.00’da tekrar yola çıktık. 11.05’te Arpalık’ta tekrar mola verdik. 11.20’de yola çıkıp 13.00’da dağ evinin önüne vardık. Burada biraz dinlendikten sonra 13.20’de faaliyet toplantısı yaptık. Çok fazla hatamız vardı. Problemler genel olarak malzemelere sahip çıkmamak, hala eksik bilgilerin olması, düşük kondisyon, isteksizlik, sorumsuzluk, saygısızlık, ciddiyetsizlik, utanmazlık gibi şeylerdi. Dönemin son faaliyeti olduğu için bunlar çok çok büyük problemlerdi. Eğitmenimiz Alper hiç mi utanmadığımızı sordu ve 40 yıllık kulübün bir yıl hiç kimse gelişime geçemedi diye hiçbir zarar görmeyeceğini söyledi. Mutlak sessizlik saatlerinde daha hala ses yapıyor olmamıza ise diyecek bir söz bulamadılar. Bu kadar eksiğimiz olmasına çok utandık. Öyle ki 13.42’de faaliyet toplantısı bittikten sonra bir süre boyunca hiç kimseden çıt çıkmadı.  Sonra gelen araçla Niğde’ye döndük. Hamama girip temiz kıyafet giymek biraz olsun iyi hissettirdi. Sonra yemek yemek için bir mekana gittik ve tıka basa doyduk. Ardından bir çay bahçesinde sohbet ettik. 20.30’da Niğde’den İstanbul’a yola çıktık. 7.30’da Esenler otogardaydık. Kulüp odasına teknik malzemeleri bıraktıktan sonra evlerimize dağıldık.

Son olarak bizden bilgisini, tecrübesini ve sabrını esirgemeyen tüm gelişim ve eğitmenlere, özellikle gece ip inişi sırasında o soğukta saatlerce istasyonda bize bir şeyler öğretebilmek için bekleyen eğitmenimiz Alper’e teşekkür etmek istiyorum.

Şekil 1: Faaliyet boyunca gittiğimiz aldığımız yol. Kırmızı gidiş yolu, mavi dönüş yolu. Yeşil yol alt ekibin izlediği yol. Yerler: 1- Kamp alanı 2- Buzul Eğitimi 3- İp inişi eğitimi 4- Davlumbaz zirve 5- Alt ekibin gittiği Beşparmak Sivrisi

Öneriler:

Kamp alanında su kuyusu olmasına rağmen güvenilir olmadığını düşündüğümüz için hiç kullanmadık. O yüzden bütün suyu kendimiz Tekepınarı’ndan taşıdık. Yeterli miktarda su şişesi aldığınızdan emin olun. Ben 9 litre su aldığım halde çay, yemek vs. derken pazartesi sabah suyum bitti.

Yaz olduğuna aldanmayın hava çok soğuk. Gündüz dahi olsa eğitime giderken çantanızda mutlaka mont bulunsun. Geceleri yapılan eğitimlerde tam takım giyinin. Çok soğuk.

Uzun kollu UV engelleyici t-shirtler çok işe yarıyor. Açıkta kalan kısımlar için mutlaka güneş kremi kullanın.

Gidiş yolu için yeterince su aldığınızdan emin olun. Su kolay ulaşabileceğiniz bir yerde olsun.

Malzemeleri zimmetlendiği andan itibaren kendi eşyanızmış gibi sahiplenin. Sayısını, modelini vs unutmayın.

Ne kadar yorgun olsanız da yemek yapmayı ihmal etmeyin.

Tozluk çok gerekmedi ancak yer yer çarşak arazide ayakkabıya taş girebiliyor. Bunun için yük etmeye değer mi siz karar verin.

Baton kesinlikle getirin.

Sıcak suyu asla ve asla ihmal etmeyin. Benim çadır arkadaşlarım sıcak su aramadıklarını söylediği ve ben de tek başıma su ısıtmaya üşendiğim için pek sıcak sıvı almadım. Ama bunun zorluğunu çok yaşadım. Keşke üşenmeyip kendim su ısıtsaydım.

Çantanızın sırt sistemi iyi olsun. Özellikle gidiş yolunda Tekepınarı’nda 9-10 litre su aldıktan sonra çanta çok ağır oluyor. Mutlaka faaliyetten önce çantayı iyi bir şekilde ayarlayıp öyle gelin.

Buz kazmalarına dikkat edin. Çadırı yırtabilir.

Malzeme denerken üşengeç davranmayın. Yorulmuş olsanız da sonuçta o kadar masraf yapıp vaktimizi verip geliyorsunuz, bu süreyi iyi değerlendirin. Ben kimi zaman üşüdüğüm için öylece bekledim ama keşke daha çok deneseydim diyorum. Çünkü bunu yazarken fark ediyorum ki o malzemeleri bir daha deneme şansım olmayacak. Ayrıca buzula sadece bir sabah gidilip hemen geri dönülüyor. O yüzden o vakti hiç boşa harcamayın. Ayrıca bu durum o kadar sırf bizim için masraf yapan, vaktini veren eğitmen ve gelişim arkadaşlara karşı büyük saygısızlıktır.

YTÜDAK’a sonsuz teşekkürler!

Aladağlar Buzul Eğitim Faaliyeti 2022

Kamp Yeri: Oba kamp yeri /  Aladağlar / Niğde

Tarih: 2-7 Eylül 2022

Ekip: 13 Başlangıç, 3 gelişim ve 2 eğitmen

Malzemeler: Kask, kemer, atc-hms, kilitli karabinalar, malzeme karabinası, takoz set, cam set, hegzantrik set, sikke çeşitleri, nutkey, çekiç, perlonlar, prusikler, ilk yardım çantaları, bivak torbası, ipler, buz vidaları, buz sikkesi, abalakov teli, kramponlar, teknik kazmalar, tam taban botlar

Yazan: Mücella Yıldız / Başlangıç

Faaliyet öncesi eğitime katılacak arkadaşlar ile online toplantılar yaparak hem faaliyetin genel planını hem de ilk yardım simülasyonunu çalıştık. İlk yardım için olası 3 senaryo üzerinde planlama ve görev dağılımı yaptık ve ekip liderlerini belirledik. Trans faaliyetine gelmeyen arkadaşlarımıza özellikle yiyecek ve su konusunda bilgilerimizi aktardık, elde su dahil hiçbir şey taşınmayacağını tekrar hatırlattık. Tam taban botları dönüşümlü kullanacağımız için bütün gruba 3-4 çift yeteceğini düşünmüştük ve üyelerin de desteği ile bot ayarlamaları yapıldı. Çadır grubumuz 4 kişiden oluşuyordu, kendi aramızda online toplantı yaparak 3 kahvaltı 3 akşam yemeği, bireysel atıştırmalıklar, kişisel hijyen gibi konularda planlamalar yaptık, kartuşlarımızı aldık, hava durumunu kontrol ettik ve önceki yıllara ait raporları okuduğumuz için su planlamasını Cenk ve ben 9 litre – Emine ve Yaren 7 litre, toplam 32 litre olarak belirledik.

02 Eylül 2022, Cuma

Ortak alışverişleri ben yapacaktım ve malzemeyi teslim almak için erkenden kampüse gidecektim bu yüzden ofisten izin aldım. Ayrıca, buzul eğitiminde benim tam taban botlarımı kullanacaktık ve önceden gidip kulüpten aldığım kramponu bota göre ayarlamam  gerekiyordu, bu yüzden biraz erken gittim. Sonrasında çadır grubum da geldi ve ortak malzemeyi aramızda bölüştürdük, Aladağlar haritası ve Buzul Seyehati adlı kitapçık dağıtıldı, akşam yemeğine gittik, sonrasında metro ile otogara geçtik ve 20:00’de otobüsümüz Niğde’ye hareket etti. Otobüste, malzeme listeleri, ilkyardım simülasyonu, bize dağıtılan kitapçığın okunması derken sabah oluverdi.

03 Eylül 2022, Cumartesi

Planlanandan biraz daha geç bir saatte, 09:15 Niğde otogara vardık ve faaliyete Niğde’den katılacak arkadaşlarımız ile buluştuk, atıştırmalık bir şeyler alarak 09:30’da hızlıca Çamardı servisine bindik ve yaklaşık 1 saatlik bir yolculuktan sonra Cımbar Kanyonu’nun girişine ulaştık. Burada dağda giyeceğimiz giysileri giyindik, şehirde bırakacağımız küçük çantaları Ulvi abinin aracına bıraktık, eğitmenimiz Alper kısa bir konuşma yaptı ve 10:50’de yürüyüşe başladık.

Cımbar Kanyonu, başlangıçta 20 metre kadar genişlikte ve düz bir zemine sahip, iri taşların ve pek çok patikanın olduğu kuru bir kanyon. Çok hafif yükselerek 1 kilometre kadar gidildikten sonra Çatal denen yere gelince kanyon sağ ve sol olmak üzere ikiye ayrılıyor. Biz sağ koldan yükselmeye başladık ve bazı yerlerde oldukça dik bölümler vardı, hatta bir yerde sırt çantalarımızı çıkardık ve gelişim grubunun yardımı ile 3-4 metrelik seti geçtikten sonra13:05’te 20 dakikalık bir mola verdik ve tekrar çantalarımızı kuşanarak yürüyüşe devam ettik. Dik yükselişimiz kanyondan çıkana kadar devam etti ve sonrasında patika düzleşerek Arpalık vadisinden gelen patika ile birleşti ve hafif eğimde yükselerek yaklaşık 3.5 km sonra Teke Kapısı’na kadar devam etti. Kapıdan dik bir inişle inip Teke Pınarı’na ulaşmamız 10 dakika sürdü ve 16:00’da pınara varmıştık. Faaliyet raporlarında Teke Pınarı’na kadar 1,5 litre suyun yeterli olduğu yazılmıştı ancak idareli kullandığım halde 2 litre su ancak yetti, bu yüzden bazı arkadaşların suyu erkenden bittiğinde onlara çok az destek olabildim.

Teke Pınarı’na vardığımızda çadır grubumuzda olan Yaren çantasını taşımakta zorlandığını tekrar söyledi, 2 kilometre aşağıda biraz hafifletmiştik çantasını, biraz daha hafiflettik ondan aldığımız eşyaları üçümüz aramızda paylaştık. Yanımızda getirdiğimiz boş pet şişeleri suyla doldurup çantalarımızın içine koyduk ve 16:30’da yürüyüşe devam ettik. Gökçe arkadaşımız kendini pek iyi hissetmiyordu ve eğitmen Gökçe ile gelişimden Taşkın ile bir süre Teke Pınarı’nda kaldı ve daha sonra kamp alanına geldiler.

Teke Pınarı’ndan sonra Oba kamp yerine kadar olan yol hafif bir meyille yükseliyor, patika çok belirgin ve hafifçe dönerek yükseliyor, her dönüşte karşınızda gördüğünüz heybetli dik dağ Koca Sarp, biraz daha ilerledikçe diğer zirveleri ve sağ tarafta devasa kütlesi ile Büyük Demir Kazık’ı görüyürsunuz ve bir anda kendinizi Oba Kamp Yeri’nde buluyorsunuz. Teke Pınarı ile kamp yerinin arası yaklaşık 3,5 km.

Kamp alanına vardığımızda, tuvalet ve sigara bölmeleri gösterildi, sessizlik kuralı tekrar hatırlatıldı ve sabah 06:00’da buzul eğitimi için hazır olmamız söylendi. Çadırları kurduk, yemeğimizi yedik ve uyku için hazırlandık. Saat 22:00 gibi Teke Pınarı’da kalan ekip de kamp alanına geldi.

04 Eylül 2022, Pazar

Çadır olarak 05.00’te kalktık güzel bir kahvaltı ettikten sonra, sıcak su ve atıştırmalık alarak sıraya girdik ve 06:00’da buzula doğru yürüyüşe başladık, 06:50’de buzula vardık. Gittiğimizde eğitmeniz Alper bize çevreyi tanıttı, malzemeler hakkında bilgi verdi, yürüyüş teknikleri, buza vidası ve buz sikkesi kullanımı, abalakov üçgeni kurma konularında bilgi verdi. Sonrasında hepimiz kazma ve krampon ile buz üzerinde 8-10 metre yükselip yan geçiş yaparak iniş yaptık. Buza kramponun nasıl basılacağını ve kazmanın nasıl kullanılması gerektiğini deneyimledik. Tam taban botun neden 1.5 -2 numara büyük olması gerektiğini bir kez daha anladım, buza kramponu vurdukça ayak başparmağınızı hissediyorsunuz yani. Taşların düşeceği konusunda uyarılmıştık ve havanın ısınması ile birlikte 09:50 gibi toplanıp kamp alanına dönmek için yürüyüşe başladık. 10:30’da kamp alanına geldik ve 2 saat mola aldığımız söylendi.  Sonrasında 12:35’te ip inişi eğitimi ve geleneksel malzemelerle çalışmak için Kocasarp Kuzeybatı Sırtına doğru yürüyüşe başladık. Gökçe geleneksel malzeme eğitimi verirken Alper ‘de ip inişi eğitimi için dörderli gruplarla bizi yukarıya aldı. 17:20 gibi bu eğitim bitti ve kamp alanına dönüş için hazırlandık, 17:45’te kamp alanına geldikten sonra 10 dakikalık molanın ardından yakındaki bir bölgeye giderek makara sistemlerini öğrenmeye başladık. Alper, 3:1 – 5:1 – 9:1 sistemlerini anlattı ancak ben nedense 5:1’i bir türlü anlamadım, arkadaşlarla şehirde bir araya gelip çalışma kararı aldık. Fazla zaman kaybetmeden geleneksel malzeme çalışmaya başladık çünkü bu son eğitimdi. Yine zaman çok hızlı geçti ve 20:00’de eğitim bittikten sonra malzeme sayımı yapıldı ve 20:20’de kamp alanına döndük.

22.00’de gece ip inişi yapacağımız açıklandıktan sonra üyelerden Gökçe ve Efe’nin alt ekibe ihtiyaçları olduğu söylendi ve gönüllüler belirlendikten sonra yemek yedik ve dinlendik. Sonrasında 30 dakikalık bir yürüyüşle gündüz ip inişi yaptığımız yere hep birlikte çıktık ve sıra ile iniş yapmaya başladık, inerken taş düşürmemeye çalıştık çünkü gece karanlıkta aşağıda bekleyen arkadaşlarımız taşın düştüğünü göremezlerdi, bu yüzden çok çok dikkat ettik. Kafa lambasının ışığında 40 metrelik kayadan inmek müthiş bir deneyimdi benim için, çok ama çok gerekli bir eğitim olduğunu gördüm çünkü karanlıkta iniş yapmak okuduğum raporlarda rastladığım bir durumdu. İniş yapan son kişi ben oldum bu yüzden sıramı beklerken biraz üşüdüm. Aşağı indiğimde kampa kendi başımıza dönmemiz gerektiği söylendi ve 1 öncü 1 tempocu 1 artçı seçerek telsizleri dağıttık ve sorunsuzca kampa döndük. Ertesi sabah 4’te kalkıp tırmanışa gidecek olan Gökçe ve Ege’yi rahatsız etmemek için çok sessiz olmaya çalıştık. Bivak yapacak kişilerin isimleri açıklandı, çadır grubumuzdan Cenk gidiyordu, hemen ona su kaynattık ve bir şeyler atıştırıp uyuduk.

05 Eylül 2022, Pazartesi

06:30’da uyanıp kahvaltı hazırladık ve Cenk de geldikten sonra kahvaltımızı yaptık. 08:00’de Davlumbaz zirveye doğru yürüyüşe başladık, bir arkadaşımız gece rahatsızlandığı için kamp alanında kaldı ve 10:40’de zirvedeydik. Çevrenin tanıtımını Alper yaptı, hava da açık olduğu için çevre zirveleri net bir şekilde görebildik. Fotoğraf çekiminden sonra inişe geçtik, bu arada bir arkadaşımızın acil şehre dönmesi gerektiği haberi ulaştırıldı ve gelişimden Ata ile hızlıca inip şehre döndüler. Biz de 12:45’te kamp alanına döndük.

Taşıdığımız sular azalmış veya bitmişti bu yüzden her çadır grubundan bir kişi su almak için hazırlandı ve 2 gelişimle birlikte su almaya gitti, ben de bizim çadır için su almaya gittim. Kampta kalan arkadaşlar 2 saatlik molanın ardından geleneksel malzeme denemeye gitmişler. Biz de 3 başlangıç, 2 gelişim olarak 2,5 saatlik sürede gidip su aldık ve kamp alanına döndüğümüzde 40 dakikalık molamız olduğunu öğrendik. 16:50’de eğitim alanına gittik ancak 17:05’te malzeme eğitimi sona erdi ve sedye eğitimi için başka bir alana geçtik.

Eğitmenimiz Alper sedye yapımı, temel ilkyardım teknikleri ve dağda ilkyardım konularını bize tekrar anlattı ve aklımıza takılan sorulara yanıt verdikten sonra 10 dakikalık molanın ardından tekrar malzeme denemek izin kayalık bölgeye geçtik. Trans faaliyetine katılmayan arkadaşlarımız ayrı bir yerde sınav oldular, eksiklerini görme ve düzeltme fırsatı yakaladılar biz de çalışmaya devam ettik ve 20:00 civarı kamp alanına döndük. O akşam ilkyardım tatbikatı için anons bekliyorduk ancak anons gelmedi.

06 Eylül 2022, Salı

08:30 kampı toplamış ve hazırlanmıştık, mıntıka temizliği yapıldıktan sonra 08:50’de dönüşe başladık ve geldiğimiz yoldan 09:50’de Teke Pıanarı’na ulaşıp 20 dakika mola verdik. Sonra Teke Kapısı’ndan geçerek Arpalık Vadisi’ne giden patikaya kadar alçalarak devam ettik ve sol taraftaki patikaya girip hafifçe yükselerek Arpalık vadisine çıktık. Burada 15 dakikalık bir mola verdiğimizde Alper de gelip gruba yetişti ve toprak zemin üzerinde, geven dikenlerinden kaçınarak alçalmaya devam ettik ve dağ evinin oraya 13:00’te indik. Ulvi abinin getirdiği yedek çantalarımızı aldık ve faaliyet toplantısına kadar biraz dinlendik. 13:20’deki toplantıda Alper bize faaliyet boyunca ve yıl içerisinde yaptığımız hatalardan ve kaçırdığımız fırsatlardan bahsetti. 4 arkadaşımız alt ekip olarak Gökçe ve Efe’ye katılacaktı, onlarla vedalaştık ve sonrasında servis aracına binip Niğde’ye gittik, hemen herkes hamama gitti ve sonra yemeğe geçtik, tatlı yiyip çay içerek otobüsün kalkış saatini bekledik . Çoğunluk İstanbul’a döndü, bazı arkadaşlar memleketlerine gitti geri kalanımız 20:00’deki otobüsümüze binip 07:30’da esenler otogara gittik ve malzeme teslimi için kulüp odasına gittik, sayım ve teslim işlemlerinden sonra dağıldık.

Notlar :

• Bu faaliyette su önemli arkadaşlar, lütfen taşıyamam diye az su ile gitmeyen, bir şekilde taşınıyor çünkü.
  • Kurallara uyun ve birbirinize hatırlatın
  • Buzul kitapçığını otobüste mutlaka okuyun
  • Eğitmenlere veya gelişime soru sormaktan çekinmeyin

Gösterdikleri sabır için ve bir sürü soruya tekrar tekrar cevap verip bilgilerini paylaşmaya çalıktıkları için Ytüdak ailesine teşekkürlerimle.