Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2022

Yazan: İpek CAN

Çadır grubu: Ayşenur ARSLAN/ Mehmet Yusuf HAFIZOĞLU/ Merve KAYA

Faaliyet öncesi:

30 Kasım Çarşamba günü çadır gruplarımız belli olmuştu. Perşembe sabahı Whatsapp grubu kurduk ve kulüpten alınacak malzemeler için kimin gideceğine karar verdik. Sonrasında da öğünlerimizi belirleyip alışveriş listesi oluşturduk. Malzemeleri almak için ben ve Ayşenur gidecektik. Perşembe günü 17.00da Ayşenur ve ben buluşup önce yiyecek alışverişimizi yapıp sonrasında kişisel malzemeler ve çadırı aldık.

02.12.2022

Çadır grubumla Davutpaşa’dan gidiyorduk. Otobüs 8 dakikalık bir gecikmeyle 21.53’te kalktı. Ben yolda uyumayı planlıyordum ama uyuyamadım. 23.45’te Yıldız’dan gelen otobüsü beklemek için bir akaryakıt istasyonunda mola verdik. Dışarısı soğuktu. Burada içecek sıcak bir şeyler ve atıştırmalık alıp biraz ısındık. Diğer otobüs de gelince yolumuza devam ettik. 00.55 civarı otobüsle gideceğimiz son yere varmıştık. Burada yürüyüş için hazırlandık. Tozluğu olmayanlar poşet ve bantla tozluk yaptı. Sıraya geçip 01.35’te  üşür bir şekilde yürüyüşe başladık.

03.12.2022

İlk başta asfalt yoldan yürüyüşe başladığımız ve aynı zamanda ay ışığı da yeterli olduğu için kafa lambalarına ihtiyaç duymadık. 02.19’da ilk molamızı verdik. 10 dakikalık bir moladan sonra 02.33’te yürüyüşümüze devam ettik. Artık toprak yola girmiştik ve yürüyüş zorlaşmaya başlamıştı. Buralarda kafa lambamızı açmamıza izin verildi. 03.40’ta ikinci molamızı verdik. Bu molada çadır grubumla birlikte biraz atıştırmalıklarımızdan yedik. 04.56’da üçüncü molamızı verdik. Tüm faaliyet boyunca molaların sürelerine uymayı başaramadığımız gibi bu molada da süreyi uzatmıştık. 05.16’da yürüyüşe devam ettik. 06.40’ta 25 dakikalık uzun bir yemek molası verdik. Mola verdiğimiz yerde çardaklar vardı orada oturup hem dinlendik hem de çadır arkadaşlarım burada yanlarında getirdikleri sıcak sulardan çorba yapıp içtiler. Ben enerji barımı ve sandviçimi yemeyi tercih ettim. Yürüyüş boyunca canım pek bir şey yemek istememişti genelde sadece sıcak su içtim. (Yanınızda sıcak su veya kahve, çay gibi içecekler getirmeniz iyi oluyor. Mola verdiğimiz zamanlarda hareketsiz kaldığımız için üşüyebiliyoruz.) Gece boyu yağmur hiç durmadığından poşetten yaptığım tozluklarım ıslanıp bozulmuşlardı. Ben de bu molada onları tekrar bantla sağlamlaştırdım. Moladan sonra uzun bir yokuş çıkıyorduk. Ben artık iyice yorulmaya başlamıştım fakat 08.00 civarı hava aydınlanmaya başlayınca motivasyonum tekrar yükselmişti. Havanın aydınlanmasına yakın yağmur da durmuştu. 08.30’da tekrar bir su molası verip yolumuza devam ettik. 09.45’te kamp alanına varmıştık. 15 dakika içinde matlarımız ve sıcak içeceklerimizi de yanımıza alıp eğitime başladık. Bu eğitimde normal ve fırtınalı havalarda çadır kurulumu ve toplanması, dengeli çanta yerleştirme gibi konular anlatıldı. Eğitim 12.00’da bitmişti. Bizden grid düzende çadırları kurmamız istendi. Burada çadır grubumdan Mehmet ve Merve çadır kurarken ben ve Ayşenur su ısıtma görevini üstlenmiştik. Böylece çadırı kurduğumuz zaman sıcak sularımız da hazırdı, vakit kaybetmemiş olduk. Çadırları kurduktan sonra yaklaşık 3 saatlik bir molamız vardı. Bu molada getirdiğimiz makarnayı haşlayıp barbunya pilakiyle birlikte yedik. Sıcak bir şeyler yemek enerjimizi yükseltip mutlu etmişti. Sonrasında biraz çadırımızı düzenledik. 15.10’da düğüm eğitimi başladı. Hava soğuk olduğu için eğitimi çadırlarda yaptık. Bu eğitimde açık sekizli, kapalı sekizli, yarım kazık, tam kazık, çift balıkçı, prusik ve perlon düğümlerini yapmayı kullanım alanlarıyla birlikte öğrendik. 17.10’da eğitim bitmişti. 21.00’a kadar mola verdik. Bu molada yine su kaynattık. Çorba yapıp galetayla birlikte yedik ve biraz dinlendik.Çadırı çok iyi gerdirmemiş olacağız ki benim uyku tulumum ıslanmıştı. Çadırımızı daha iyi bir şekilde gerdirdik.  21.00’da sıraya geçtik. Bir saat kadar düğüm oyunu oynadık. Faaliyetin en keyifli anlarından biriydi. Oyun sırasında da hareket ettiğimiz için ısınmıştık. 22.00’da mutlak sessizlik dendi, çadırlarımıza geçtik. Aynı hafta beslenme dersinde duyduğumuz puding getirme fikri bize de güzel geldiği için yanımızda puding getirmiştik. Onu da mutlak sessizlik sırasında yedik. O an hepimize çok iyi gelmişti. (Böyle mutlu edecek yiyecekler getirmek gerçekten iyi bir fikirmiş.). 06.00’a alarmlarımızı kurup yattık çünkü 07.00’da düğüm sınavı olacağımız söylenmişti.

04.12.2022

Sabah alarmlarımızla birlikte uyandık. (Ben gece tulumum ıslak olduğu için üşüdüm ve pek uyuyamadım. Böyle durumlarda daha dikkatli olmam gerektiğini daha iyi anlamıştım.)  Kahvaltı için sandviç ekmeği, ton balığı, salatalık getirmiştik; onları yedik. Birkaç paket çorba kalmıştı onları da içip artık eşyalarımızı dönüş yolu için neredeyse hazır hale getirdik. 07.00’da sıraya geçtik.Daha sonra yine hava soğuk olduğu için çadırlarda düğüm sınavına geçtik. 09.10’da sınav bitti, 09.20’de ip toplama eğitimine geçtik. Burada da herkes bir kez pratik yaptıktan sonra eğitim sonlandı. Her şeyi toplayıp dönüş yolu sırasına geçmek için bize 45 dakika verildi. Tabii tüm eğitim boyunca olduğu gibi buna da yetişememiştik. Yetişemediğimiz için bize tekrar çadır kurmamız söylendi. Çadır kurmak için 7 dakika verildi. Bu süreyi tam kullanmıştık. 7 dakikada kuran 5 dakikada toplar dendi ve biz de 5 dakika içinde toplayıp sıraya geçtik. 12.00 civarı yürüyüşe başladık.

13.31’de 5 dakikalık su molası verildi. Bu süreyi (tabii sadece bunu değil tüm eğitim boyu sürelere uymadığımız için) 8 dakikaya uzattığımız için uyarı aldık. Bununla birlikte önümüzdeki iki molanın da iptal edildiği söylendi. 16.25’te faaliyet sonu toplantısı için durduk. Hem başlangıç grubu hem de eğitmenler eleştiri ve geri bildirimde bulundu. 17.20’de toplantıyı bitirip yürüyüşe devam ettik. 18.00’da otobüsün olduğu yere vardık. Burada yemek yiyeceğimiz söylendi. Pide yemeye girdik. İçeride şömine olması bizi çok mutlu etmişti. Şöminenin yanına gidip ısındık ve sabırsızlıkla yemeğimizi bekleyip yedik. 19.30’da otobüse geçip yola çıktık. 21.50’de Davutpaşa’daydık.

Öneri:

• Bence yağmurlu hava ve çamurlu yollar dolasıyla baton çok kurtarıcı oluyor. Faaliyete batonla katılmanızı tavsiye ederim.
  • Yine aynı şekilde yağmurlu havalardan dolayı ayağınızın ısınması için 2-3 yedek çorap getirmeniz iyi olacaktır.
  • Sürekli sıcak su bulundurmak için yedek termos bizim çok işimize yaramıştı. Yedek termos bulundurmanız iyi olacaktır.
  • Süreye uymanın önemini unutmayın. Molalarda ekibinize 1 dakika kaldı, 2 dakika kaldı gibi uyarılarda bulunabilirsiniz.

Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2022

Tarih: 3-4 Aralık 2022

Yer: Delmece Yaylası-Çınarcık-Yalova

Yazan: Mahsa ROSTAMI

Çadır Grubu: Aydın Kadir Kanmaz, Cihan Sarıkaya, Ahmet Turgut

Ekip: 35 Başlangıç, Gelişim, Gelişim Üstü, Eğitmenler ve 1 YDK Üyesi

Hava durumu Sisli, hafif yağmurlu

2.12.2022 Cuma

Çarşamba günü 4 kişilik çadır grubumuz belli oldu aynı günün akşamı whatsapp üzerinden grup kuruldu ve beraber yemek için alışveriş yapmaya karar verdik lakin gerçekleştiremedik ve bireysel alışveriş yapmak zorunda kaldık. Öğün sayısına göre ben 2 adet 1.5 litrelik su 2 ton balığı kuruyemiş meyve salam tam buğday ekmeği ve peynir aldım.Faaliyet boyunca telefon kullanmak yasak olduğu için aileme haber verdim ve 1.5 gün telefonumun çekmeyeceğini söyledim. Cuma akşamı 22.00’de Yıldız Kampüsü’nden araca bindim diğer çadır arkadaşlarım Davutpaşa Kampüsü’nden araca bindi bu yüzden arabada tanışma fırsatımız olmadı.

3.12.2022 Cumartesi

Gece saat 1.00’de Teşvikiye köyünde yürüyüşe başlayacağımız noktaya vardık. Zimmetlenen malzemeleri ayarlama ve yürüyüşe hazır bir şekilde bulunmamız için 20 dk verildi, bu sürede tozluklarımızı giydik (Tozluğu olmayanlar için çöp poşeti ve koli bandından tozluk mutlaka yapın denildi). Çantaların yağmurluğunu taktık.Yürüyüşe hazırlanma esnasında yürüyüşte terleyeceğim içşn  polarımı çıkarttım ve sadece içlik ve yağmurlukla yürümeye başladım. Bu hazırlıklar 20 dakikada bitmedi ve zamana önem vermemiz konusunda uyarıldık. Faaliyet esnasında dikkatimizin dağılmaması için kesinlikle konuşulmamalı ve müzik dinlenmemesi gerektiği iletildi.Önce asfalt yoldan yürüdük Orman patikasına girmeden önce 10 dakikalık bir mola verildi. Hava sisli ve yağmurluydu ve çok bişey görünmüyordu bu esnada rota yanlış diye haber alındı ve yürüdüğümüz yolun bir kısmını geri döndük . Batonum yoktu ve önümdeki arkadaş 1 batonunu bana verdi ve daha rahat bir şekilde yürüyüşüme devam ettim. Tekrardan asfalt yola çıkıp başka bir patikadan yolumuza devam ettik. Kafa lambalarımızın kapanması istendi ve bir süre karanlıkta yürümemiz gerekti. Bu patikada ağaç devrilmiş, yağmurdan dolayı yol çamurluydu ve yürüyüşümüzü daha zor bir hale getirdi .Yürüyüş esnasında arkanızdaki arkadaşınızı arada kontrol ederek yolunuza devam edin böylelikle grupta kopma yaşamazsınız. Gelişim grubu desteğiyle engeli geçtik çamurda çoğumuz kaydık  bu yüzden su geçirmez bir pantolon ve kiyafetin ıslanmamak adına çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Saat 3.45 sebep ve süresi belirsiz bir mola verildi sıcak su tükettik benim termos iyi olmadığı için sıcak değil ılık su tükettim bu sebepten iyi bir termosunda önemli olduğunu düşünüyorum. Kafa lambalarımız normalde açıktı ama aniden kapanmasını gerektiği duyuruldu ve bir anda panikledim hiç birşey görmüyordum ve önümdeki arkadaşın çantasına dokunarak yönümü bulmaya çalışıyordum açıkcası korkunç bir deneyimdi şahsen gözlerim asla karınlığa alışamadı ve yürüyüş hızım düşmeye başladı. Karanlıkta yürüyüş sebebi doğaya uyum sağlamak ay ışığını kullanmak ve kafa lambamızın pilini acil durumlar için tasarruflu kullanmaktı. Tekrardan asfalt yola çıktık buradan sonra saat 5.00’te Erikli Tesisleri’nde ihtiyaç ve atıştırmak için mola verdik. Burada biz kahvaltı yaptık (ekmek salam peynir çay) . Faaliyet boyunca çöplerimizi toplayıp kendi yanımızda taşımamız gerektiği söylendi. Mola bittikten sonra sıraya girip orman yolundan devam ettik bir dereden sonra dik ve Z şeklinde ilerleyen bir patikaya girdik burada yokuştan dolayı çok yoruldum ve terledim .

saat 6.45’te düz bir araziye vardık ve  5 dakikalık bir mola verildi  sonra yolumuza devam ettik ve 8.30’da 10 dakikalık son molamız verildi ve asfalt yoldan kamp  yapacağımız Alana yola devam ettik. Saat 10’da kamp alanımıza vardık güneş doğmuştu ve hava bulutlu ve sisliydi.  Tuvalet ve sigara alanı gösterildi ve hemen çantalarımızı bırakıp yemek, sıcak sularımızı ve matımızı alıp toplanmamız istendi.Gelişimdeki arkadaşlar Pratik olarak çanta kullanımı, ocak kartuş tencere tabak gibi ekipmanlar, normal ve fırtınalı hava şartlarında çadır kurma ve toplama eğtimini verdiler.

Grid düzende çadırlarımızın kurulması istenildi onayladıktan sonra 2.5 saat ihtiyaç ve uyuma molamız oldu bu süreçte ocak yaktık, sıcak su kaynattık ve birşeyler atıştırdık. Saat 15.00’te hazır birşekilde sırada olmamız istenildi .

Ben bu 2 saat zarfında tulumumun içine girip uyudum. Saat 3.00’te gruplara bölünüp düğüm eğitimi aldık. (Açık sekizli kapalı sekizli yarım kazık tam kazık çift balıkçı pursik ve perlon ) Düğüm eğitiminden sonra serbest zaman ilan edildi ve saat  19.00’da düğüm sınavına hazır olmamız söylendi. Biz bu süreçte akşam yemeğimizi yedik. Hava şartlarından dolayı saat 19.00’da sınav olamadık ve onun yerine bir oyun oynandı. Bu oyunda gruplara bölünüp ve bir süre zarfında en fazla düğüm atan grup ve en kısa zamanda düğümleri açan grup kazandı. Eğlenceli anlar yaşadık ve soğuk havada yeterince ısındık bu oyun sayesinde. Herkesin sıcak bişeyler tükenmesinden ve iyi olduğundan emin olduktan sonra saat 22.00’de mutlak sessizlik ilan edildi .Mutlak sessizliğin sebebi bizim kamp yapacağımız alanlarda başka gruplardan insanlarda bulunuyor onlara rahatsızlık vermemek adına ve erken yatmak erken uyanıp gün ışığının maksimum kullanımı için gerekli. Biz de sessizlikte su kaynatıp sıcak bişeyler içip ihtiyaçlarımızı giderdikten sonra çadırımıza çekilip tulumumuza girip uyuduk. Sabah saat 7.00’de sınava hazır ve tek sırada olmamız istendi.

4.12.2022 Pazar

6.00’da kalkıp kahvaltı yaptık sıcak su kaynatıp 7.00’de sıraya girdik .Hava hala karanlıktı ve kafa lambalarımız açıktı. Gruplara ayrılıp çadırlarda düğüm sınavı olduk. Sınav sonrası tekrardan sıraya girdik ve ip toplama eğitimini aldık gruplara ayrılıp tek tek ip toplamayı denedik.

Herkes ip toplamayı denedikten sonra  20 dakika içinde çadırları toplayıp ve hazır bir şekilde çantamızla sırada olmamız istendi ve biz bu süre içinde hazırlanamadık ve grup olmak ve birbirimize yardım etmek haber vermek konusunda uyarıldık ve 7 dakikada tekrardan çadırları grid düzende kurmamız istendi, ardından 3 dakikada kurduğumuz çadırların toplanması istendi. Mıntıka temizliği ve faaliyet fotoğrafından sonra saat 12.00’de yürüyüşe başladık. Dönüş yolunda sadece 5 dakikalık bir molamız oldu ve en son asfalt yolunun başlangıcında zamanın kısıtlı olduğundan dolayı faaliyet toplantısı yapıldı eksik olduğumuz konularda uyarıldık tavsiyeler ve öneriler karşılıklı konuşuldu ve kısa bir yürüyüş sonrası teşvikiye köyüne araçların yanına indik akşam yemeğini topluca bir restoranda yaptık ve dönüş yoluna konulduk . Saat 22.00 civarında Yıldız Kampüsü’nde araçtan ayrıldık.

Tavsiyeler

• Yanınıza kesinlikle tozluk alın koli bandı ve çöp poşeti ile çok başarılı sonuç alamazsınız ve hava soğuk olunca ıslak çoraplarınız kurumuyor, sizi fazla üşütür ve konforunuz bozulur.
  • Yanınıza mutlaka baton alın özellikle çamurlu ve kötü hava koşullarında denge kurmak ve yükünüzü azaltmak için çok gerekli. Özellikle inişte batonlar çok faydalı olacaktır.
  •  Yedek çorap ve kıyafet yanınıza almayı unutmayın.
  • İçlik giymeyi unutmayın ve dış katman olarak kesinlikle su geçirmez kiyafetler tercih edin yoksa yağmurlu havalarda ıslanıp yalıtım bozulduğundan dolayı  konforunuz bozulacak.
  • Faaliyet öncesi beraber ortak alışverişiniz olursa moladaki zamanı daha iyi yönetebilirsiniz.
  • Sisli havalarda çadırdan uzaklaşmayı veya tuvalete gitmeyi düşünüyorsanız kesinlikle 2kişi  gidin veya en az 1 kişiye haber verin kaybolma riski sisli havada çok fazla.
  • Uyku tulumu ve kiyafetlerinizin ıslanmamasına özen gösterin yoksa çok fazla üşümeye başlarsınız.
  • Islak mendil çok faydalı olacak mutlaka yanınızda bulundurun.
  • Hızlı atıştırmalık olarak kuru yemiş ve meyve iyi bir seçenektir çantanın bel kısmındaki cepte bulundurup yürüyüş sırasında yiyebilirsiniz.
  • İyi bir termos yanınızda bulundurun.