Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Karakayalar Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2023

Karakayalar Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2023

Tarih: 06-07 Mayıs 2023

Kamp Alanı: Karakayalar/ Eskişehir

Ekip: Başlangıç Grubu (35 kişi), Gelişim Grubu, Eğitmenler

Kullanılan Malzemeler: Dinamik tırmanış ipleri, emniyet kemeri, kata, HMS, ATC, kask, ekspress

Çadır Grubu: Selçuk GEÇER, Leyla GEÇER, Çağrı ARSLANTÜRK

Yazan: Çağrı ARSLANTÜRK/Başlangıç-Kaya Dönemi

Hazırlık

Hava durumunun belirsizliği nedeniyle yola çıkacağımız 5 mayıs gününe kadar faaliyetin iptal olma ihtimali vardı. Yine de çadır grubumuzla iletişim halinde olarak, yiyecek planımızı ve ihtiyaç listemizi hazırladık. Temiz su kaynağımız olmadığı için kişi başı 5 litre su aldık. Davutpaşa kampüs kalkış noktasına gitmek için 20.50’de evden çıktım.

05.05.2022 Cuma

Kalkış noktasına vardığımda eğitmenlerimiz, gelişim üyeleri ve başlangıç üyelerinden çoğunluk oradaydı. 21.30’da planlanan kalkış 1-2 arkadaşımızın gecikmesiyle 21.45 gibi gerçekleşti. 22.20’de Göztepe toplanma noktasından diğer üyeler de gruba katıldı ve oyalanmadan yolda devam ettik. Saat 00.50’de Bakırköy Sümela Park dinlenme tesisinde yarım saatlik ihtiyaç molası verildi. Saat 01.20’de yola devam edildi. Saat 03.35’te Karakayalar kamp alanına vardık. Otobüsten inmeden önce eğitmenimiz tarafından mutlak sessizlik saatinde olduğumuz ve çadırların sessizliğe dikkat edilerek kurulması gerekliliği bildirildi. Sabah 07.00’de eğitime hazır şekilde tek sıra halinde herkesin hazır olması istendi. Havada yağış yoktu fakat zemin baya ıslaktı. Çadırları iyice gerdirmemiz gerektiği bir gelişim üyesi tarafından hatırlatıldı ve çadır grubumla birlikte çadırımızı kurup yatışa geçtik.

06.05.2022 Cumartesi

Sabah 6.00’da uyandık. Kahvaltımızı yapıp 07.00’da sıra olduk. Hava açıktı, yağış yoktu. Eğitim faaliyeti hakkında genel brifing verildi ve 6 kişilik gruplara ayrıldık. Kemer ve kaskı olmayanlar, malzemelerini aldı. Gruplar için Atc, Hms, ilk yardım çantaları dağıtıldı. Tüm gruplar 07.25’te KRAL YOLU (Şekil 1) sektörüne yürüdük. Burada eğitmenlerimiz Tarık Reis ve Tarık Aytek, top-rope tırmanış yapılacağını söyledi ve top-rope emniyeti hakkında bilgiler verdi. Bugün ki eğitimde, back-up emniyetçi de olacağı söylendi ve gruplar rotalara dağıldı. 1. ve 2. Grup KRAL YOLU sektörde kaldık ve sırasıyla “Sadık Amca” ile “Sunset Yellow” rotalarını top-rope emniyet ve back up emniyet ile tırmandık. Her grup için bir gelişim üyesi tahsis edildi ve tırmanıştan önce attığımız düğümler ve emniyet aletinin ipe doğru girildiğinden emin olmak için tüm kontroller gelişim üyesi tarafından yapıldı.

Sonrasında ROCKDOCTOR (Şekil 2) Sektöre “Mahalle Baskısı” rotasını tırmanmak için geldik.  Top-rope emniyet ve back up emniyet ile tırmandık. 14 metrelik uzunluğu olan rotada duvarda kalma süresi beni biraz zorlasa da rotanın konumu, yüksekliği ve manzarasıyla çok keyifliydi. Top-rope emniyet aldığım alan alıştıklarımdan biraz dardı ve öğretici bir deneyimdi. 6 kişilik grubumuzda 1. Tırmanıcı 2. Top-rope emniyetçi 3.back up emniyetçi olarak tırmanış yaptık. Sırası geçen kişiler küçük molalarda atıştırarak yemek ihtiyacını giderdi. Öğle yemeği molası verilmedi.

Sıradaki rotanın ÇEŞME(Sağ)(Şekil 3) Sektörde yer alan “Karakan” olduğu bilgisi geldi ve rotaya doğru yürüyüşe geçtik. Rota dibine geldiğimizde önceki rotadan da uzun (18m) olması heyecanımızı artırdı. Ekip arkadaşlarımla hızlıca rotaya girmek için hazırlığımızı yaparak tırmanışa başladık. Yorgunluk ve şişen kollarımız dışında hiçbir sorun yaşanmadan 4. Rotamızı tırmandık. Saat 15.00 sularında sıradaki sektörün DUVAR (Şekil 4) sektör olduğu bilgisini aldık ve gelişim üyesi ile yürüyüşümüze başladık. Bizler için hazırlanmış 3 adet rota ile karşılaştık ve tırmanışa başladık. Ara ara yağan yağmur nedeniyle tırmanışı bitirip bitirmeme arasında kararsız kalındı. Eğitmenlerimiz, zamanı etkili kullanmak ve bizlerin eğitimden maksimum fayda almamız için, yağmur artsa da kendimizi ve malzemelerimizi toplayıp koruyarak yağmurun dinmesini rota dibinde beklememizi istedi. Yağmur kesildikçe tırmanışa devam ettik fakat yorgunluk ve yağmur grubumu yavaşlattığı için sadece 2 rota tırmanabildik.

Saat 18.15 sularında top-rope emniyeti ile tırmanış faaliyetini sonlandırdık ve saat 21.00’a kadar akşam yemeği ve dinlenme için mola verildi. Saat 21.00’de ip toplama eğitimi için sırada hazır olmamız istendi, eğitim için kalın giyinmemiz ve sıcak içecek almamız tavsiye edildi. Çadır grubumuzla birlikte planladığımız gibi yiyeceklerimizi hazırlayıp yedik ve filtre kahve eşliğinde dinlendik. Akşam havada yağış olmadı fakat sıcaklık daha da düştü. Saat 21.00’da ğitmenimiz Tarık tarafından ip toplama ve ip açma eğitimi verildi ve her birimiz yine gruplara bölünerek, gelişim üyeleri gözetiminde eğitimi uyguladık. Saat 23.00’da mutlak sessizlik saati ile yatışa geçtik. Ertesi gün saat 07.00’da hazır olmamız istendi.

Karakan Rotası Tırmanıştan Kesitler 1

07.05.2022 Pazar

Saat 07.00’da herkes sırada hazırdı. Sayı alındı ve gruplara bölündük. Eğitmenimiz Tarık Reis tarafından Lider Tırmanış Simülasyonu yapacağımız bilgisi verildi. KRAL YOLU sektörde eğitmenlerimiz Tarık Reis ve Tarık Aytek tarafından lider tırmanışı uygulamalı olarak eğitim verildi. Boltlara ekspress takmak, ekspresslerin yönü, ekspresslere clip atmanın ve back clip atmamanın önemi ve çeşitleri anlatıldı. Lider tırmanışçı, lider emniyetçisi ve top-rope emniyeti ile 3 kişi olarak tırmanışı gerçekleştireceğimiz anlatıldı. Gruplara ikişer tane emniyet aleti ve HMS verilerek rotalara dağıldık. Benim grubum ve gelişim üyesi ile birlikte DUVAR sektöre geldik. Önceki gün tırmandığımız rotalarda “Lider Tırmanış Simülasonu” için hazırlandık. Tırmanışçıya rotada yer alan bolt sayısından 1 adet fazla ekspress verildi. Grubumla 2 rotayı lider tırmanışı simüle ederek tırmandık. Lider tırmanış ile top-rope tırmanış arasındaki farkları deneyimledik. Çok heyecan verici, eğitici ve keyifli tırmanıştan sonra saat 13.15 sularında faaliyeti tamamladık. Saat 14.30’da kamp yüküyle birlikte sırada olmamız istendi. Çadır grubumun deneyimi sayesinde hızlıca toplandık. Ufak atıştırma ve tuvalet ihtiyacı için bolca vaktimiz kaldı. Çadır grupları birbirlerine yardım ederek gecikmeden 14.30’da herkes sıraya girebildi. Faaliyet toplantısı yapıldı. Eğitmenlerimiz tarafından eksiklerimiz ve aksayan noktalara değinildi. Sonraki faaliyetler için beklentilerini ilettiler. Başlangıç üyelerinden eğitim faaliyeti ile ilgili geribildirim istediler ve isteyen herkes söz alabildi. Toplantı sonunda mıntıka temizliği yapıldı ve çöplerimizi yanımıza alarak 15.00 gibi araçları yüklemeye başladık ve 15.25’te İstanbul yönüne harekete geçtik. 17.15’te akşam yemeği için Köfteci Yusuf’ ta 1 saatlik mola verildi. Çöplerimizi attık, yemeklerimizi yedik. 18.15’te yolda devam ettik. 21.20 Yıldız kampüse vardık ve 22.00’da Davutpaşa’da otobüsten indim.

Tavsiyeler

– Faaliyet boyunca sürelere, genel YTUDAK kamp kurallarına, sigara ve WC alanlarına uyulmalı, özen gösterilmeli

– Tırmanış esnasında herkes sırasını takip ederek, sıra onda olmasa bile gelişim üyesinin direktiflerini takip etmeli ve eğitime aktif olarak eşlik etmeli

– Uyumlu, yardımsever, alçakgönüllü ve açık fikirli olunmalı. Eğitmenlerimiz ve gelişim üyelerinden gelen yönlendirmeleri dikkatle takip etmeli

– Düğümlerin hepsi ve özellikle açık sekizli fazlasıyla pratik edilmeli

Raporu yazarken kullandığım saatleri paylaşan başlangıç arkadaşlarımıza, faaliyet sırasında çok değerli bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen, üye ve gelişim arkadaşlarımıza, yardımsever çadır grubu arkadaşlarıma ve bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine çok teşekkür ederim.

İyi ki varsın YTÜDAK,

Saygılarımla.

Çağrı ARSLANTÜRK

KRAL YOLU Sektör Rota Bilgileri (Şekil 1)
NoRota İsmiDerece Fr./UIAABoltUzunlukRotayı AçanYıl
1Sadık Amca5a / V47mGüneş Ergüden2005
2Sunset Yellow5b / V+47mGüneş Ergüden2005
ROCKDOCTOR Sektör Rota Bilgileri (Şekil 2)
3Mahallebaskısı5b / V+814mMaurits v.d. Bosch Kaag2009
ÇEŞME(Sağ) Sektör Rota Bilgileri (Şekil 3)
16Karakan5c /  VI-818mÖztürk Kayıkçı2005
DUVAR Sektör Rota Bilgileri (Şekil 4)
3Turşu5b / V+510mÖvgün Yıldırım2020

Tarihi: 5-7 Mayıs 2023

Katılımcı Sayısı: 35 Başlangıç, Gelişim ve Eğitmenler

Kamp Alanı: Karakayalar/Eskişehir

Malzemeler:  Kask, Emniyet Kemeri, Kaya Tırmanış Ayakkabısı, ATC, Ekspresler, Dinamik tırmanış ipleri.

Çadır Grubu: Tuğba Kaya, Beyza Güneş, Ayşenur Arslan

Yazan: Ayşenur Arslan – Başlangıç

Faaliyet Öncesi Hazırlıklar

Faaliyetten birkaç gün önce hava durumuna göre faaliyetin iptal olma durumu söz konusuydu. Çadır grubumla geçmiş senelerin faaliyet raporlarından yararlanarak hızlı tüketebileceğimiz yiyecekler tercih etmeye karar verdik. Faaliyetten daha öncesinde yemek planımızı hazırladık. Temiz su kaynağı olmadığı için fazla su almamız gerekiyordu. Otobüsten iner inmez kamp alanında olacağımız için fazla su almamız bizi hiç zorlamadı.

05.05.2023 Cuma

21.45’de Davutpaşa’dan yola çıktık. 22.10’da Yıldız’dan faaliyete katılacak arkadaşları aldıktan sonra, 00.50’de Sümela Park’ta 30 dk’lık mola verildi. Hava soğuk olduğu bazı arkadaşlarla için çorba içtik ve faaliyet öncesi heyecanımızı paylaşarak sohbet ettik. Hava durumunda yağmur olma ihtimalinden dolayı hepimiz yağmur yağmamasını umut ediyorduk. 01.20’de mola bitti ve yola devam ettik. 03.35’ de Karakayalar Tırmanış Bahçesine vardık. Mutlak sessizlik saatinde olduğumuz için sessiz bir şekilde çadırlarımızı kurduk. Çadırımızı kurarken orta polümüz kırıldığı için gelişimden Timuçin’den yardım istedik. Yaşadığımız aksilik yüzünden biraz moralimiz bozulmuştu ama sonuçta bir şekilde orta polümüzü kullanabiliyorduk. Saat 07.00 hazır bir şekilde sıraya girmemiz istendiği için 06.00’a alarm kurup uyuduk. Yol boyunca uyuyamadığım için çadırda kısa süre olsa da uyuyabilmek bana iyi gelmişti.

06.05.2023 Cumartesi

Sabah 06.00’da uyandık. Kahvaltı için çadır grubumla yanımıza bireysel sandviçler getirmiştik. Yanına da bardak çorba yaparak içtik. Hava çok sıcak olmadığı için çorba ile güne başlamak çok iyi gelmişti. Ardından sıraya geçtik ve 35 kişi 6’lı gruplara ayrıldık, ben 4. Gruba düşmüştüm. Ardından gruplara malzemeler(kemer, kask, ATC) zimmetlendi. 7:10’da Kral Yolu sektörüne doğru yürüyüşe başladık. Burada eğitmenlerimiz, saat 08.30’a kadar top-rope(üstten emniyetli tırmanış) eğitimini bizlere uygulamalı olarak gösterdiler. Sonrasında 4. 5. Ve 6. Gruplar olarak Duvar sektöre doğru yürüyüşe başladık.

Benim grubum öncelikle Duvar sektöründe 7 numaralı Tilki (UIAA 5+, 10 metre) rotasını tırmandık. Tırmanışlarımızı top-rope olacak şekilde üstten emniyetli şekilde yapmıştık. Karakayaların kaya yapısı granitten oluştuğu için tutamakları tutabilmek ve bu motivasyonla devam etmek tırmanışı tamamlayabilmenizi sağlıyordu. Tilki rotasını grupça tamamladıktan sonra aynı sektörde 6 numaralı Üç maymun (UIAA 5+, 12 metre) rotasını tırmandık. Üç maymun rotası pinch tutuşlarının yoğun olduğu bir rotaydı. Boulder salonunda daha önceden denememe ve yapamamama rağmen bu tutuşu kayada yapabildiğim ve rotayı tamamlayabildiğim için çok mutlu olmuştum. Grubumla bu rotayı da tamamladıktan sonra 3 numaralı Turşu rotasını (UIAA 5+, 10 metre) tırmandık. Saat 13.00 olduğunda grup olarak, Duvar rotasında 3 tane rotayı tamamlamıştık.

Ardından Rock Doctor sektöründe Mahalle Baskısı(UIAA 5+, 14 metre) rotasını tırmandık. Rotaya giden yolda çok keyifliydi. Rotanın kendisi de çok keyifliydi. Ayrıca rotanın bulunduğu konumdan manzara harika gözüküyordu. Mahalle baskısı rotasını tamamladıktan sonra Kral Yolu sektörde bulunan Sunset Yelow (UIAA 5+, 7 metre) ve Sadık Amca (UIAA 5, 7 metre) iki rotayı tamamladık. Kral yolundan Çeşme sektördeki Karamürsel sepeti (UIAA 6-, 9 metre) rotasına gittik. Grubumdan ilk kişi tırmanışını gerçekleştirirken yağmur yağmaya başladığı için kayalar ıslanmıştı. Eğitmenlerimiz kamp alanına geri dönmemize karar vermişti. Yağmur beklenildiği için tırmanışa öncelik verilerek gün boyu öğle molası verilmedi. Sabahtan yanımıza su, sıcak su ve atıştırmalıklarımızı koyduğumuz çanta ile günü geçirdik. Yanınıza aldığınız çantanın bir günlük atıştırmalıkla dolu olması iyi olacaktır.

Saat 18.20’den 21.00’a kadar mola verildi. Çadır grubumla hazır aldığımız sebzeli bulgur pilavını ısıtıp yedik. Ardından çorba yapıp içtik. Yediğimiz her yemeğin tadı çok fazla güzel geliyordu. Saat 21.00’da sıraya girip yeniden gruplara ayrıldık. Eğitmenlerimizden Tarık Aytek ip toplama eğitimi verdi. Tırmanış iplerini 2 farklı şekilde toplamayı öğrendik ve uyguladık. Saat 23.00’da eğitim bitti. Sabah 07.00’da sıraya hazır bir şekilde olmamız gerektiği söylenildi. Gerçekten bütün gün yoğun bir şekilde tırmanış yapmak çok yorucuydu. Çadıra girdikten sonra 5-10 dakika içinde uyuduğumu tahmin ediyorum.

07.05.2023 Pazar

Sabah 06.00’da uyandık. Kahvaltı için yanımıza ekmek, ton balığı, salatalık ve hazır çorba götürmüştük. Saat 07.00’de sıraya girdik ve 6’lı gruplara ayrıldık. Ardından Kral Yolu sektörde eğitmenlerimiz Tarık Reis ve Tarık Aytek, lider tırmanışı ve bizim lider tırmanış simülasyonunu nasıl deneyimleyeceğimizi anlattılar.

Bu sefer 3. Gruba düşmüştüm ve ilk olarak Tatar Sektör Şeşbeş (UIAA 5, 7 metre) rotasına gittik. Tırmanış hem lider ipine hem de top-rope ipine aynı anda bağlanarak yapıldı. Böylelikle lider tırmanış yapmamıza rağmen top-rope ipine bağlı olduğumuz için emniyette olmuş oluyorduk. Boltları takip ederek tırmanışı gerçekleştirdik. Lider tırmanışta ekspresleri boldlara takarak ilerlememiz gerekiyordu. Ekspresleri tırmanış yapacağımız yöne göre geçirmemiz gerekiyordu. Lider ipi ekspreslere geçirirken ipin yönünün hayati önem taşıdığına özellikle vurgu yapıldı. Grubumla Şeşbeş rotasını tamamladıktan sonra Kral Yolu Sektör’e geri döndük. Kral Yolu Sektör’de bulunan Sadık Amca (UIAA 5, 7 metre) rotasını bir gün önce top-rope tırmanmama rağmen birkaç kere düşerek tamamladım. Bütün kaslarım acıyordu. Ayaklarımı artık hissetmiyordum bile diyebilirim. Ardından grubum rotayı tamamladığı için 2. Kere aynı rotayı çıktım bu sefer çok daha hızlı tamamladım. Diğer grup Kral Yolu Sektör’de Sunset Yelow (UIAA 5+, 7 metre) rotasını tamamladığı için yan rotaya geçtik. Bu sefer son sıraya geçtim ve sıra bana gelmeden saat 13.30’da geri dönüş için kamp alanına dönmemiz gerektiği söylendi.

Çadırları toplayıp 14.30’da sıraya geçtik fotoğraf çekildik, faaliyet toplantısı yapıldı. Mıntıka temizliği de yapıldıktan sonra 15.25’de geri dönüş için otobüsler hareket etti. 17.10’da Köfteci Yusuf’ta mola verildi. 18.15’de tekrar otobüslere dönüp 21.20’de Yıldız kampüse arkadaşları bıraktıktan sonra 22.00 gibi Davutpaşa kampüsüne ulaştık.

YTÜDAK’a, Bilgi ve tecrübelerini bizimle paylaşan eğitmenlerimize, üyelere, gelişim arkadaşlarımıza, birbirimize destek olan tüm başlangıç arkadaşlarıma her şey için çok teşekkür ederim.