Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Geyve 600 Tırmanış Raporu – 2023

Rota: Geyve 600

Bölge: Orta Kule Sektör, Geyve, Sakarya

Rota uzunluğu: ~ 90 m.

İp boyları / Derece: 1. İp boyu = 35 m. V+   2. İp boyu = 30 m. lV+  3. İp boyu = 25 m. lV+

Tırmanış Stili: Geleneksel

Tarih: 20.05.2023

Ekip: Yiğit Can Urlu ,Mücella Yıldız , Ali Ağçal

Malzeme Listesi: 2×60 yarım ip + 1 set cam + 1 set takoz + 2 nutkey
14 alpin ekspres + 8 kitli karabina + 5 adet sikke + 2 çekiç + Yardımcı ipler + Kapalı perlonlar ve Dynamalar + ilkyardım çantası

Tırmanış Süresi: ~ 4 -5 saat

Tırmanış Öncesi:

Geyve faaliyeti öncesi Mücella ile birlikte Ballıkayalardaki tek ip boylu geleneksel rotalara girmiştik ve Geyve faaliyetini nasıl değerlendirebiliriz diye rotaları araştırdık. En sonunda Geyve 600 rotasına karar verdik ve rota hakkındaki hazırlıklarımızı yaptık.

Tırmanış gününün bir önceki günü rotanın yanına kadar gidip inceleme fırsatı bulduk. Rotada sıkışmış bir takoz gördük ve bu tarafın yanlış yön olduğuna kanaat getirdik. Gece malzemeleri hazırladık ve sabah erkenden rotaya girmek için çok geçe kalmadan uyuduk.

20.05.2023

1. İp boyu = 35 m. V+

7.15-.:30 civarı kamptan ayrıldık son anda bir değişiklikle tırmanışa Sefa yerine Ali geldi. 8.00’da rotanın tabanına ulaştık. İlk ip boyunu ben çıkacaktım, biraz tedirginlik olsa da birkaç metre gittikten sonra çok zevkli olmaya başladı. İlk ip boyunca  sürekli cam ve takoz atılacak yerler bulunuyor. Fazla malzeme atıp vakit kaybettiğimi bile düşündüm. Ağaçlar arada can sıkabiliyor ama genel olarak çürük olmayan bir ip boyuydu. Setimsi bir yere ulaşmam 50 dk sürmüştü. Bir baba ve bolca back-up (istasyonu çok daha iyi kurabilirdim) ile istasyonu kurdum ve Ali ile Mücella’yı yanıma aldım.

1. İp boyu İstasyon

• İp boyu = 30 m. lV+

2. İp boyunu Mücella tırmanacaktı. Mücella hızlı bir şekilde tırmanıp istasyonu kurdu. Rotanın başlarında daha çok takoz veya cam atılacak yerler varken yukarıda bolt gibi ağaçlar vardı. Ağaçların ardından çok geniş bir sete ulaşıyorsunuz karşınızda istasyon kurmak için bir ağaç ve düz bir duvar çıkıyor. Mücella sağlam bir istasyon kurup bizi yanına alıyor.

3.    İp boyu = 25 m. lV+

Bu ip boyunu Ali lider gidiyor. İlk olarak direk sola geçmeyi düşünüyor fakat biraz downclimb yaptıktan (5 metre) sonra yana geçişin çok daha kolay olduğuna karar veriyor. Sonrasında tırmanış  oldukça rahatlıyor. Burada malzeme atarken biraz dikkatli olmak gerekiyor. Biz pandülü engellemek için down climb yapmadan hemen önce bir malzeme attık. Ardından ip sürtünmesin diye önceki malzemenin üstünde bir yerde malzeme yerleştirdik. Ali yukarıda  bulunan 2 bolttan istasyon kurdu. Bu ip boyunda artçı olarak gelirken iniş ve tırmanışlar olduğu için komutların önemi ortaya çıkıyor. Ardından eğitimler devam ettiği için çok vakit kaybetmeden inişe geçtik.

3. İp boyu İstasyon

İniş:

Son istasyondan kulenin arkasına doğru geçilir. Sola doğru yürünür. Belirli bir noktadan sonra aşağıya kulenin arka tabanına inilir. Kulenin sağ kısmından rotanın başlangıç noktasına geri dönülür. Hava hafif yağmurlu  ve nemli olduğunda inerken toprağın kaygan olması biraz sorun olabiliyor.

Notlar:

• Üye veya Eğitmen ile tırmanmak gerçekten faydalı oluyor. Başlangıçtan sonuna kadar Ali’ye verdiği bilgiler için teşekkür ederim.
  • Bu rotaya girmeden önce bol bol Ballı’daki geleneksel rotalar girmek oldukça faydalı.
  • Fazla emniyet malzemesi alması, görece sağlam kaya yapısı, çok ip boylu geleneksel deneyimi rotayı ilgi çekici yapıyor.
  • Hava durumu inerken çok az bizi zorlasa da havanın kapalı olması güzeldi.