Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Antalya Sivridağ Saat Cenneti

Antalya Sivridağ Saat Cenneti

Tarih: 25.03.2023

Ekip: İbrahim Kaya, Yalım Görkem Gürçavdı

Malzemeler: 2x çift ip 60 metre, Cam set, Takoz set 14 ekspres (farklı boylarda), Kişisel emniyet aletleri, Bırakma perlonları, Kilitli karabinalar

Topo ( halkalar istasyon yerleri, sağa yatay çizgi ise asıl kilidin olduğu yere yatay geçiş)

Rotaya alttan bakarken Guide’da (Antalya Geleneksel Kaya Tırmanış Rehberi, Yılmaz Sevgül) kerteriz olarak anlattığı minik ağacı bulamadık, kabaca oran orantı yaparak rotanın başladığı yer olduğunu düşündüğümüz bir yerden başladık. V derecelik gözüken etaplardan yükseldim, giriş saglam ve kolay olduğu için ilk bir kaç metrenin ardından orta boy cam atarak tırmanışa başladım. Rotanın ilk 20 metresi görece çok basit ve sağlam kayadan oluştuğu için seyrek malzeme atarak dik şekilde yukseldim, gri akıntıların biraz altına kadar geldim, burada dik şekilde yükselmek, sağ veya sola yatay geçmek gibi üç seçeneğim oldu, sağa gecersem 3 Numaralı rotaya gireceğim için onu eledim dik gidersem de tutuş verebilecek yerler vardı ama malzeme imkanı göremiyordum, 30 metreyi yeni geçmiştim, üç dört metre daha yükselip iyi çatlaklarda istasyon kurarak gorkemi yanıma aldım. İstasyonu kurduktan sonra sağda kum saatleri olduğunu fark ettim, istasyonun da yakında olmasının verdiği özgüven ile bir malzeme daha atarak (slabta geçiş için hamleleri canlandırıp kendimi ikna ettikten sonra) sağa 5 metre geçiş yapıp kum saatine geldim (topoda gözüken yatay), burası ilk ip boyunun kilidinin altında kalan yerdi, yükseldikçe kum saatlerini fark edebiliyorsunuz (çoğunda statik ip var ama bazıları kötü durumda). Kilit ip boyunda altınızda kum saati kalıyor ve yönünüz yukarıdaki kum saatleri olacak şekilde slabta tırmanıyorsunuz. VI+ olduğu hissediliyordu. Kilit sonrası arada malzeme alacak çatlaklar var.

(Görkem kilide gelmeden hemen önce)

Toplamda 30 metreye yakın tirmandiktan sonra başka bir kum saatinde istasyon kurdum ve Görkem’i yanıma aldım. İkinci ip boyunu Görkem devam etti; dik devam eden ip boyu bitişe doğru dikleşen yerden itibaren çürükleşmişti, ara ara kum saatleri vardı ama bu ip boyundakilerde pek sabit malzeme yoktu. İpin karışması, ilk defa mega jul emniyet aletini kullanmam ve son dönemde pek sık geleneksel tırmanmamam ip hakimiyetimi azaltmıştı, bunların hepsi kaybolan zaman olarak bize geri döndü. Yavaşlamıştık.

Topoda anlatılan büyük ağaca ipimiz ucu ucuna yetişecek gibiydi. Görkem minik bir sette istasyon kurdu ben de malzemeleri toplayarak istasyona geldim. Çantayı verip Görkem’deki diğer malzemeleri aldım ve beklemeden yukarı devam ettim. Çürük kayalardan dolayı yavaş şekilde bir on metre tırmandım, çürüklükten dolayı güvenilir malzemede almıyordu. On metre yukarı çıktıktan sonra büyük ağacın ve altının orman gibi olduğunu gördüm, sağda yirmi metre basit bir setten daha önce iniş perlonlari bırakılmış bir ağaca yan geçiş yaptım. Artçı için ara ara yan geçiş sırasında malzeme attım. İniş için yeni bir perlon bıraktık mevcut perlonlar çok eski durumdaydı. İnişte alttaki hattı bölen ve duvarın altını göremediğimiz yere kadar indik, bu noktada iniş için sabit bir kum saati vardı (yaklaşık 50 metre indik). Altta pursik ile oluşturulmuş iki kumsaatinden bir iniş istasyonu bırakmışlar ve yeni durumdaydı. Bu noktadan yere üç metre kalana kadar indik, ipin esnemesi ile beraber 70 metre kadar bir iniş oldu, setten basit hamleler ile yere indik.

(iniş ağacına yan geçiş)

İstasyon için büyük camler, ara emniyet noktaları için ise orta boy takoz ve cam kullandık. Onlarca kum saati var bolca perlon almak mantıklı olacaktır, biz de dyneema ile oluşturulmuş perlonları genelde kum saatlerinde kullandık.

Teknik rapor

Saat cenneti 120m, VI+, V+, R1

Sinema perdesi sol kısımda belirgin bir çıkıntı yapan hattın sağından, (10 metre) yukarıdaki siyah akıntıların beş metre sağı hedeflenerek tırmanılır, rotanın slableştiği yerde aralıklarla sürekli kum saatleri mevcut (bir çoğunda sabit ip var). Yaklaşık 60 metre başları basit V+ son kısmı VI+ slab. İkinci ip boyu, büyük ağaç hedeflenerek dik devam eder, rotanın dikleştiği yerden sonrasında çürük taşlar var.

Büyük ağacın beş metre altından belirgin set ile sağa geçip (20 metre), üstünde sabit perlonlar olan ağaçtan kum saatlerine ve kum saatlerinden de yere kadar ikinci bir iniş ulaşılır. İpiniz 50 metre ise üç ip boyu inmek gerekebilir.

İkinci ve son ip inişinin fotoğraflarını aşağıdan inceleyebilirsiniz;