Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2023

Geyve Kaya Tırmanışı Eğitim Faaliyeti 2023

Başlangıç Tarihi: 18 Mayıs 2023

Bitiş Tarihi: 21 Mayıs 2023

Kamp Alanı:  Geyve/ Sakarya

Ekip: 36 Başlangıç Grubu, Üyeler, Eğitmenler ve Gelişim

Çadır Grubu  Ahmet Bahadır Akdeniz, Gülşah Katkat, Kardelen Akar ve Ömer Tezel

Yazan: Ahmet Bahadır Akdeniz – Başlangıç

Faaliyet Öncesi:

17 Mayıs’ta çadır grupları belli olduktan sonra kendi aramızda bir WP grubu kurduk. Malzeme teslim tarihinde (17 Mayıs) sadece Kardelen müsait olduğundan çadırımızı o aldı. Yiyecek konusunda bireysel hazırlamaya karar verdik. Ben hazır çorba, tost, bulgur ve çeşitli abur cuburlar getirdim. Bunun dışında sıvı olarak 4 tane 1.5 litre, 1 tane içi sıcak su dolu 1.3 litrelik termos ve otobüs yolculuğunda taşımak için yanıma 2 tane yarım litre su aldım.

18 Mayıs Perşembe:

Saat 21.00 gibi malzeme odasına gidip malzemecilere ve gelişim üyelerine malzemeleri otobüse taşımada yardım ettim. Saat 21.55 olduğunda otobüs A kapısına geldi ve 22.04’te DP’den kalkıp 22.36’da Beşiktaş’a vardı. Yer konusunda sıkıntı olduğu için çantaların büyük bir kısmı önce arkaya daha sonra koridorlara kadar kondu. Otobüs 22.48’de Beşiktaş’tan kalkıp 23.06’da Göztepe’ye vardı. Göztepe’den kalkış 23.17’idi. Otobüs yolculuğu sırasında uyudum.

19 Mayıs Cuma:

01.19 olduğunda otobüs Geyve yazısı önüne geldi ve 1 dakikalık bir beklemenin ardından tekrar harekete geçip 01.42’de yürüyüşün başlayacağı alana vardı. Koridor dolu olduğu için eşyalar inmeden araçtan çıkış mümkün olmadı. Birkaç kişi koridora geçip elden ele çantaları indirdik. 01.59 olduğunda sıra ve bilgilendirme sonrası malzeme çantaları taşınmak için birkaç kişiye paylaştırılıp 02.02’de yürüyüşe başlandı. Yürüyüş sırasında tarlalarda yanlış yola girdiğimizden biraz geri gitmek zorunda kaldık. 02.21’de kamp alanına vardık. Herkes geldikten sonra sıraya geçildi. Sırada iken mutlak sessizlik ve sabah sırada olma saatleri söylenip serbest bırakıldık. Serbest kaldıktan sonra eşyalarımızı sırtımızdan indirip mümkün mertebe grid düzende olacak şekilde çadırlarımızı kurduk ama kamp alanın fiziki koşulları yüzünden grid düzen %100 mümkün olmadı. Çadır kurulumu 02.48’de bitti. Çadır kurulumu bittikten sonra içeri geçip, saat 06.00’a alarm kurduktan sonra 02.58’de uyuduk.

Saat 06.00 civarı kalkıp kahvaltı ve malzeme giyme gibi işlerimizi halledip 07.30’da sıraya geçtik. Sayım ve bilgilendirme sonrası malzeme teslimi yapıldı. Bana bir kask ve mavi ilk yardım çantası verildi. Mavi ilk yardım çantasını zirve çantama koyup, kaskı giydikten sonra sıraya geçtim. 07.50’de sektöre geçmek için yürüyüşe başlayıp 07.55’te Halk Ekmek sektörüne vardık. Tırmanışla ilgili eğitim 07.59’da başladı ve 09.09’a kadar sürdü. Sonrasında bu sektörde 3 farklı rotada çift iple lider simülasyonu yapıldı. Hava kapalı ve biraz yağmurlu olsa da rotalar tırmanışı engelleyecek seviyede ıslak değildi.

Saat 12.00’da yapılan hatalarla ilgili bilgilendirilme için tırmanışa ara verildi ve eğitmen Gökçe tarafından 12.25’e kadar eksiklerimiz konusunda uyarı ve bilgilendirme yapıldı. Tırmanış faaliyeti 20.05’e kadar sürdü. 20.40’ta saat 22.00’a kadar sürecek bir mola verildi. 22.10’da düğüm sınavı için sırada ayrıldığımız gruplarla birlikte çadırlara geçtik. Bizim grubumuzdan gelişim üyelerinden Halit sorumluydu. Sınav sırasında çift balıkçı hariç tüm düğümleri simetrik olarak atabilsem de çift balıkçı düğümünü simetrik atamadım ve düğümlerle ilgili teorik bilgim yetersizdi. Sınav 23.10’da bitti. Eğitim sonu çadıra geçip uyudum.

20 Mayıs Cumartesi:

Sabah 07.00’dan biraz önce uyanıp kahvaltı ettik. Tırmanmadan önce şişkinlik yaşamamak için zirve çantamın içine tost koyup kahvaltıda sadece çorba içtim. Sonrasında diğer temel ihtiyaçlarımızı da giderdikten sonra saat 08.00’da sıraya geçtik. Sayım ve temel bilgilendirmelerden sonra 08.06’da Halk Ekmek sektörüne gitmek üzere yürüyüşe geçtik. 08.12’de sektöre varıldı. 08.15’te de lider tırmanış hakkında bilgilendirme yapıldı ve tırmanmaya başladık. Rotaların seviyesi çok yüksek olmadığından çıkarken zorlanmadım. 11.00’da grubumuzun tırmanışı bitti. Ekspressler toplanırken mağaracı ve onun bir altındaki ekspressleri toplamamamız istendi. Daha sonra bunun sebebini sorduğumuzda güvenlik ve tırmanış hattını daha belirgin olması olduğu söylendi. Önceki günkü tırmanışta bazı rotaların boltları birbirine karıştığı için böyle bir önlem alınmış olabilir.

Halk Ekmek sektöründe iki rotayı lider çıktıktan sonra saat 11.09’da Has 2 Sektörüne oradaki görece zor bir rotayı (Has – 5c+) tope-rope çıkmak için geçtik. Sektöre varışımız 11.17’idi. Buradaki rotayı çıkabilsem de ilk girişte düştüğüm için temiz bir çıkış olmadı. Bu sektördeki tırmanışımız bittikten sonra 14.02’de Halk Ekmeğe dönmek üzere yürümeye başladık. 14.10’da Halk Ekmek sektörüne vardık.

Halk Ekmek sektörüne tekrar geldiğimizde gruplar dağıtıldı ve çıkabilenler bir rota daha çıktı. Ben yorgun hissettiğim ve parmak uçlarım acıdığından ekstra bir rota çıkmak istemedim. O yüzden bir süre kenarda dinlenip iki kere emniyet almaya yardım ettim. Havanın kararmaya başladığı vakitlerde tırmanış bitirildi. 18.35’te inişe geçtik. 18.41’de kamp alanında sıradaydık. Sayım ve yapılacaklarla ilgili şeyler söylendikten sonra 18.44’te sıra dağıldı.

20.30’daki tekrar sıraya geçme saatine kadar termos için su ısıttıktan sonra yemek yedim Yemekte çorba ve noodle yemeyi tercih ettim. 20.31’de sıradaydık.

Yapılan bilgilendirmeler ve gruplandırmalardan sonra 20.47’de ip toplama eğitimi verildi. Eğitim sırasında sorumlumuz gelişim üyelerinden Görkem’idi. Bize sırtta ve çantada ip toplama yöntemlerini gösterdi. Diğer üç grup arkadaşımla birlikte bunları çalıştık. Mont/polar gibi bir şeyler giymeniz durumunda bunların fermuarını ve kapşonunu kapatmak ipin düzgün toplanmasını fazlasıyla etkiliyor. Daha önceden bunlara dikkat etmediğim için topladığım ipler yamuk yumuk oluyordu. Bu eğitim sonrasında ip toplamayı daha iyi anladım. İp toplama eğitimi 21.57’de bitti. Eğitim sonrasında 15 dakika ara verildi.

22.15’te tek elle kapalı ve açık sisteme tam kazık ve yarım kazık düğümlerini öğrenmek için dünkü ip sınavındaki aynı gruplarla aynı çadıra geçtik. Bu seferki sorumlumuz gelişim üyelerinden Esra’idi. Açık sisteme düğümleri atmakta çok zorlanmasam da kapalı sistemdeki düğümler beni zorladı. Özellikle tam kazığı atmak benim için fazla uğraştırıcı oldu. Burada sabrı için Esra’ya ve diğerleri düğümlerini gösterirken bana yardımcı olduğu için Çağrı’ya teşekkür ederim. 23.10’da eğitim bitti ve mutlak sessizliğe geçtik. Çadırıma geçip uyudum.

21 Mayıs Pazar:

06.30–07.00 gibi uyanıp daha sonrasında zamandan yana sorun yaşamamak için çantalarımızı toplamaya başladık. Vaktimiz bol olduğundan çok sorun yaşamadık. Çadır içini toplamak son dakikaya kalmadığı için şişme matı ve uyku tulumunu taşmayacak şekilde sıkıştırabildim. Uludağ faaliyetinde bunu yapamadığım için 90+10 litre çantam olmasına rağmen çantaya bir şeyler sıkıştırma konusunda zorluk çekmiştim. Yanımda getirdiğim 8 tosttan kalan iki tanesini tırmanış sırasında kendi sıramı beklerken yemeye karar verip sadece çorba ve noodlela kahvaltı ettim. Daha sonrasında malzemelerimi giydim.

Saat 08.00’da sıraya geçtik ve çok beklemeden yürüyüşe başladık. 08.11’de farklı bir sektöre geçtik. Hızlıca kendi aramızda tırmanış sırası belirleyip 08.20’de tırmanışa başladık. Son kısmında düzgün bir el olmadığından oldukça aşağıda kalan bir under’ı kullanıp ayakla yükselerek bitirilmesi gerekiyordu. Boy avantajımı kullanarak bu rotayı bitirdim. Kişi başı ortalama 11 dakika gibi bir süreyle buradaki rotayı grupça 10.17’de bitirdik. Sektörün ve rotanın adını hatırlayamasam da zorluk derecesi 5b’idi. 10.20’de yeni bir sektöre geçmek üzere yürüyüşe başladık.

10.26’da Jüpiter Sektörüne Müşkül Tost (6a+) rotasını çıkmak üzere vardık. Önceki sektörde kurduğumuz tırmanış sırasını yine koruduk. Rotaya ikinci girdim. Girişi konusunda tedirgin olsam da zorlanarak o kısmı atlatıp rotanın ortalarına kadar geldim. Burada tıkanmış olduğumdan eğitmen Gökçe’den aldığım bir beta ile solda erişebileceğim bir eli kullanarak rotayı çıkmaya devam ettim. Kendi sınırlarımı belirlemek açısından benim için oldukça iyi bir rota oldu. 14.04’te grubumuz rotayı çıkmayı bitirdi. Önceki iki buçuk gün olan bulutlu hava yerini güneşe bıraktığı için sonlara doğru rota altında durmak oldukça zorlaştı.

14.39’da kamp alanına iniş başladı. 14.59’da sıradaydık. 15.04’te sıra bitti ve çadırlarımızı toplamak için 1 saat kadar bir boşluğumuz oldu. Önceden çadır içini topladığımız için süre bizim için fazlasıyla yeterliydi. Çadırı toplayıp ayak üstü bir şeyler yedikten sonra 16.00’da tekrar sıraya geçtik. 16.01’de mıntıka temizliği başladı. 16.16’da faaliyet toplantısı başladı. Faaliyet toplantısı sırasında grupça ve bireysel olarak eksiklerimiz konuşuldu. Grubun genel olarak eksiği tırmanış sırası ve emniyetçi sırası gibi konularda yaşanan organizasyon sıkıntılarıydı. Bunun dışında mıntıka temizliği sırasında tuvalet alanın pisliğine de vurgu yapıldı.

16.58’de fotoğraf çektirip 17.15’te tekrar sıraya geçtik. 17.00’de yürüyüş başladı ve 17.32’de otobüse vardık. Otobüsün kalkışı 17.56’yı buldu. 19.00’da Köfteci Yusuf’a geldik. Diğer arabayla gelen grup bizden önce varmıştı. 20.25’te Köfteci Yusuf’tan çıktık. 22.23’te Göztepe’ye vardık ve araç 22.36’da kalktı. 23.21’de Beşiktaş kampüsüne geldik. 23.27’de otobüs Beşiktaş kampüsünden Davutpaşa’ya geçmek için yola çıktı. 23.53’te A kapısına geldik. Malzemecilere yardım etmek üzere onlarla malzeme odasına gittim.

Öneriler:

• Kişiden kişiye değişmekle birlikte üç gün süren bu etkinlik için en az 7.5 litre su getirmek gerekli. Suyu normal içmenin yanında pişirme ve kahve/çay gibi şeyler için de kullandığımız unutulmamalı. Ben toplamda 8 litre kadar bir suyla geldim ve 1.5 litre sularımdan birini başka bir gruba verdim ama havanın ilk iki gün bulutlu ve serin olması su tüketimimi azalttı. Normal şartlarda ucu ucuna yeterdi.
  • Yanınızda bir zirve çantası olması işinizi çok kolaylaştırıyor. Zirve çantasının içine yiyecek ve içecek koyarak tırmanış aralarında bunları tüketebiliyorsunuz. Bu etkinlikte hava güneşsiz olduğu için öğle arası verilmediğinden kampa dönüp yemek yemek mümkün olmadı. Zirve çantamın içinde abur cubur ve tostların olması aç kalmamı önledi.
  • 24 saat sıcak su tutabilen bir termos çorba, çay, kahve ya da başka bir şeyi ısıtırken pratiklik kazandırıyor.
  • Her etkinlikten önce söylendiği gibi düğümlere özellikle de simetrik atmaya çalışılmalı. Düğümlerin çekeri ve kulanım alanları gibi teorik konulara bakmakta da fayda var.
  • Tırmanış/emniyet sırası ve bunların öncesindeki malzeme giyimi gibi konularda hızlı davranmak gün sonunda 1 hatta 2 fazladan rota çıkmak anlamına gelebiliyor. Rotalara ilk varıldığında bu konular hemen halledilmeli.
  • Hava durumu çok değişken olabileceğinden yağmurluk ve Güneş kremi gibi birbirine zıt iki şeyi yanınızda getirip hazırlıklı olmakta fayda var.
  • Kokma ihtimali olan yiyecekler çadır içinde bırakılmamalı veya ağzı çok sıkı bağlanacak şekilde çadır içine konmalı. Aynı şekilde çöplerde çadır dışına konmamalı ve ağzı kapatılmalı. Bu faaliyet sırasında köpekler biz tırmanıştayken bazı çadırları yırtıp yiyecekleri dağıtmıştı.

Faaliyet sırasında, bilgi ve tecrübelerini paylaşan eğitmen ve gelişim arkadaşlarımıza, gerek malzeme, gerek toparlanma sırasındaki yardımlarıyla başlangıç ve kaya dönemi arkadaşlarıma ve bizlere bu imkanları sunan YTÜDAK ailesine teşekkür ederim.

Başlangıç Tarihi: 18 Mayıs 2023

Bitiş Tarihi: 21 Mayıs 2023

Faaliyet Alanı: Geyve/Sakarya

Ekip: 36 Başlangıç Grubu, Üyeler, Eğitmenler ve Gelişim Grubu

Çadır Grubu: Batuhan Berke Oran, Merve Kaya, Erensu Mengüşoğlu, Dila Udum

Yazan: Merve Kaya

18 Mayıs Perşembe

Genel olarak yemek listemizi aşağıdaki öğün sayılarına göre hazırladık:

1.gün saat 06.00 – Uyanış  Kahvaltı

Öğle yemeği faaliyet sırasında atıştırmalık

19.00 Akşam yemeği

2.gün

Saat 06.00 –  Uyanış Kahvaltı

Öğle yemeği faaliyet sırasında atıştırmalık

19.00 Akşam yemeği

3.gün

06.00 – Uyanış Kahvaltı

Öğle yemeği faaliyet bitişinde atıştırmalık

Kamp alanının otobüsten indiğimiz yere yakın olacağını önceki faaliyet raporlarından öğrendiğimiz için yemek ve suda biraz daha rahat hareket edebileceğimizi biliyorduk. Yemeklik malzemeleri toplu bir şekilde almaya karar verdik ve önden bir öğün listesi çıkarttım, çadırdaki diğer arkadaşların yorumuyla da faaliyet için kahvaltı ve akşam yemeklerimizi belirledik. Öğle saatlerinde faaliyette olacağımız ve grupların karışık olabileceği için herkesin öğle için bireysel atıştırmalık almasına karar verdik. Su da çok önemliydi, önceki faaliyetlere göre her ne kadar serin olacağını bilsek de faaliyet esnasında su kaybımız hızlı olacaktı. Çadır olarak kişi başı 7-8 litre su almaya karar verdik. (Otobüsten indikten sonra taşıması oldukça kolay oldu.)

Saat 22.00’da otobüs Davutpaşadan kalkacaktı, çadır olarak biraz daha erken gidip orada yiyecek alışverişlerimizi paylaştık. Bir arkadaşımızı beklerken biraz gecikmeli olarak otobüsümüz 22.05’de Davutpaşa’dan kalktı. Geç kalan arkadaşımız ikinci gelen maili kontrol etmediği için okuldaki buluşma saatini 00.00 olarak biliyordu, gelişim faaliyete katılabilmesi için hızlıca Yıldız Kampüsüne gitmesi gerektiğini söylediler. Otobüs 22.35’de Yıldız kampüsüne vardı, geç kalan arkadaşımız biraz hızlı davranarak otobüse yetişti. 3 gün boyunca biraz yorulacağımızı bildiğimizden otobüste uyumaya çalıştık.

19 Mayıs Cuma

Saat 01.20 de Geyve merkeze vardık. 20 dakikalık yol sonrasında 01.45’de otobüsten ineceğimiz alandaydık. Eşyalarımızı aldık ve tek sıra halinde Geyve Kaya Tırmanış Bahçesine geldik. Düşündüğümüz gibi elimizde sular ile yürümek hiç zor olmamıştı. Çadır kuracağımız alana geldikten sonra eğitmenler sigara ve tuvalet alanını gösterdikten sonra yarın sabah 07.30’da tek sıra halinde olmamızı söylediler. Hızlıca çadırlarımızı kurduk, çadır olarak ekstra kazık getirmiştik ve çadırı iyice gerdik. Ertesi güne hazır olmak için faaliyete götüreceğim çantayı hazırlayıp hızlıca uyudum.

Sabah 06.30 da uyanıp kahvaltımızı hazırladık. Kahvaltı için kızarmış ekmek hazırladık; yanında ballı fındık ezmesi, salatalık, vakumlu peynir, krem peynir ve hindi füme getirmiştik. Sıcak çayla kahvaltımızı tamamladık. Tüm ekip olarak 07.30’da tek sıra halinde hazırdık ve malzeme teslimi yapıldı. Sonrasında gruplara ayrılıp hep birlikte Halk Ekmek sektörüne gitmek üzere tek sıra halinde yürüdük. 07.55’de Halk Ekmek sektöründeydik, daha önceden giden gelişim grubu başlangıç için rotaları açmışlardı. Faaliyet eğitmeni Gökçe kaya tırmanışı hakkında 09.05’e kadar eğitim verdi. Tırmanırken ve emniyet alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğinden detaylıca bahsetti. Bugün hem top-rope hem de lider emniyet aynı anda alınıyordu, bu sebeple bir rota için hem lider, hem lider emniyetçi hem de top-rope için emniyetçi olacaktık. Ayrıldığımız gruplarla bizim için açılan rotaları grup içerisinde oluşturduğumuz sırayla tamamladık. Rotayı bitiren gruplar diğer bitiren gruplar ile yer değiştiriyordu ve böylelikle birden çok rotayı tırmanmış ve bolca emniyet almış oluyorduk.

Saat 12.00’de eğitmen Gökçe’nin gözlediği hatalar hakkında ara eğitim yapıldı. Bahsedilen hatalar emniyetçi ve lider arasındaki iletişimin daha güçlü olması, lider tırmanırken aşağıdan gelen seslerin dikkatini dağıtabilecek boyuta ulaşması ve bazı tırmanan arkadaşlarımızın çok fazla zaman harcamamak için tırmanırken takıldığı yerde bırakmak istemesiydi. Gökçe yeterince vaktimizin olduğunu ve önemli olanın herkesin tırmanması olduğunu, çok zaman harcadım diye düşünen arkadaşların tırmanışlarına odaklanması gerektiğini hatırlattı. 12.25’de ara eğitim tamamlandı ve tırmanışa devam ettik. Rotalar genelde V+ idi ve pozitif eğime sahipti, bu sebeple çok fazla zorlamadı. Eğitmenler çadır alanında bir köpeğin bir poşeti parçaladığını ve içerisindeki malzemeleri dağıttığını söyledi. Çöp poşetlerini çadırın içerisinde bırakmanın önemini bir kez daha fark ettik. Bol bol pratikten sonra faaliyet 20.05’de sona erdi ve çadır alanına doğru tek sıra yol aldık. 20.40’ta alana vardık ve eğitmenler 22.00’da eğitim için tek sıra olmamızı söylediler. Köpeğin malzemelerini dağıttığı çadır kontrol edildi, tüm malzemeler çadırın içinde olmasına rağmen köpek çadırın iç tentesini yırtmıştı. Ekip olarak köpeğin etrafa dağıttığı malzemeleri topladık ve malzemeleri eksilen çadırda yiyecek eksik olduğu durumda tüm çadırların paylaşabileceği fazlaca malzeme olduğunu hatırlattık. Herkes yemeklerini hazırlamak için çadırlarına geçti, biz de akşam için bulgur ve ton balıklı salata yaptık. Eski faaliyetlere göre çadırlar olarak hızlı organize olup eğitim saatine kadar rahatça yetişebiliyorduk. 22.00’da tek sıra olduk ve düğüm sınavı için gruplara ayrıldık. Bizim grubumuza gelişim grubundan Esra gelmişti ve düğüm sınavı olduk. Gruptaki herkes düğümlerini tek seferde attı, eğitimi hızlıca tamamlamıştık. 23.00’da eğitim bitti ve mutlak sessizlik saatinin içindeydik. Eğitmenler yarın sabah 08.00’de tek sıra olmamızı söylediler. Yan çadır grubumuzun çadırı bir küçük ve sıkıştıkları için Elif ‘i uyuması için bizim çadırımıza dahil ettik. 5 kişi gayet rahat sığabildik. (Bagajı çok efektif kullanmıştık.) Gün içerisindeki faaliyette herkes çok yorulduğu için oyalanmadan uykuya geçtik.

Halk Ekmek sektöründen fotoğraf

20 Mayıs Cumartesi

Sabah 06.45’de uyanıp kahvaltı için hazırlık yaptık. Önceki gün yaptığımız kahvaltı gibi pratik bir şeyler hazırladık. Saat 08.00’de tek sıra halinde hazır olduk. Gruplara ayrıldık ve ilk iki grup Has Sektöre gidip top-rope deneyecekti ben de ilk grupta olduğum için Has Sektöre gittim. Burada iki grup halinde rotaları tamamladık, sonrasında Halk Ekmek sektörüne doğru yola çıktık. Burada grup ile birlikte öncelikle lider simülasyonu için bir rota çıktık, sonrasında da biten diğer grupla yer değiştirerek iki farklı rotada lider tırmanış gerçekleştirdik. Biten gruplar ve rotalar ile yer değişikliğini sürekli yaparak ortalama herkesin 2 lider tırmanış gerçekleştirmesi sağlandı. (Lider tırmanmak istemeyen arkadaşlarımız taleplerini belirterek lider tırmanmadılar. ) 18.30’da faaliyet sona erdi ve tek sıra halinde 18.50’de çadır alanında olduk. 20.30’da tek sırada hazır olmak üzere yemek yemek ve biraz dinlenmek üzere ara verdik. Akşam yemeğimizde soslu makarna ve ton balıklı salata yaptık. Çadır alanında kulüp harici farklı tırmanışçı bir grup olduğu için olabildiğince ses yapmadan hazırlandık. 20.30’da tek sıra halinde ip toplama eğitimine başladık. Öncelikle gelişim grubundan Halit ve Yiğit hem çantaya yerleştirmek için hem de sırtta taşımak için iki farklı ip toplama stilini gösterdiler. Sonrasında da her ikisi için küçük gruplara bölünüp birer gelişim ile birlikte pratik yaptık. 22.00’da eğitim bitti eğitim bitti ve mola verildi. Mutlak sessizlik saati içindeydik ve çadır alanındaki kulüp haricindeki misafirlerin de olduğunu bilerek çok sessiz olduk.

22.15’de tek sıra olduk ve düğüm eğitimi için çadırlara geçtik. Gelişim grubundan Görkem bize tek elle yarım kazık, tam kazık atmayı ve kapalı bir sisteme yarım ve tam kazık atmayı gösterdi. Grup olarak bunları birkaç kez pratik yaptık ve en son herkes tek tek yaparak küçük bir sınav olduk. 23.10’da eğitim bitti, eğitmenler yarın sabah 08.00 de tek sıra olmamız gerektiğini söyledi ve herkes kendi çadırına geçti.

21 Mayıs Pazar

Sabah 07.00 gibi uyanıp hızlıca kahvaltılıklarımızı hazırladık. Son gün ve son kahvaltı olduğu için bol bol kahvaltılıklarımızı yedik ve diğer arkadaşlarımıza dağıttık. 08.00’de tek sıra olup yeni sektöre gittik ( İdol- Çanak) ve burada gruplar halinde açılan rotaları top-rope çıktık. Rotayı bitiren gruplar arasında yer değişimi yaparak zamanı verimli kullandık ve bol bol rota deneyimledik. Atıştırma zamanlarını emniyet ve tırmanış sıramız bittikten sonra sıra tekrar bize gelene kadar yapabiliyorduk. 14.25’te faaliyet tamamlandı ve çadır alanına doğru yola çıktık. 15.00’da çadır alanına vardık ve toplanmak için mola verildi. Çadırımızı ile çadır alanındaki çöpleri hızlıca topladık ve 16.00’da tek sıra olduk. Eğitmenler mıntıka temizliği için süre verdi ve alanlara dağıldık. Ben de çöp poşeti alarak tuvalet alanını temizledim. Önceki faaliyetlere göre bu faaliyet tuvalet alanında çok fazla çöp vardı. Eğitimlerde sık sık hatırlatılmasına ve üzerinde durulmasına rağmen tuvalet alanı konusuna hiç dikkat edilmemişti. 16:20’de faaliyet sonu toplantısı için çadır alanında tek sıra olduk ve hem başlangıç hem de gelişim/eğitmen olarak faaliyet hakkında geri bildirimler yapıldı. Bunlardan en önemlileri şu şekildeydi:

1-Emniyetçi ve lider arasında ilişkinin biraz daha düzene sokulması gerektiği

2-Emniyet alan arkadaşların çok daha fazla dikkatli olması gerektiği

3-Tuvalet alanının temiz kullanması gerektiği

4-Mutlak sessizlik sonrası çok daha fazla dikkat edilmesi gerektiği

Faaliyet sonu toplu resim

16.50’de faaliyet toplantısı sona erdi ve 17.10’da tek sıra halinde otobüse bineceğimiz alana doğru yola çıktık. 18.00’da otobüslere yerleşmiştik ve Köfteci Yusuf a gitmek üzere hareket ettik. 18.45’de Köfteci Yusuf’a varmıştık ve siparişler verildi. Kalabalık olduğumuz için sipariş alınması ve hazırlanması çok uzun sürdü. 20.45’de Köfteci Yusuf’tan çıkıldı ve otobüsle İstanbul’a doğru yol alındı. 22.25’te ilk durak Göztepe köprüsüne varıldı, 23.25 Yıldız Kampüs ve 23.50’de de Davutpaşa Kampüs’e varıldı.

Öneriler:

Otobüs ve kamp alanı arası mesafe kısa, bol su götürülebilir buna ek olarak kamp alanına yakın bir yerde su kaynağı mevcut. Su sıkıntısı yaşandığı durumda su kaynağına gidebilirsiniz.

Düğümlere hazırlıklı gelinmeli ya da faaliyet sırasında beklerken bol bol pratik yapılmalı.

Faaliyet raporları okunmalı ve hava durumu kontrol edilmeli. Bizim faaliyetimiz son gün hariç serin bir havada gerçekleşti ama çok daha fazla sıcak dönemlerde de faaliyet yapılmış ve ona göre hazırlıklı gelinmeli

Faaliyet boyunca bir terlik veya sandalet getirilebilir, ben sandalet getirmiştim ve botum yerine sürekli onu kullandım.