Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Ortaburun Kuzeydoğu 1999 Rotası Tırmanış Raporu

Ortaburun Kuzeydoğu 1999 Rotası Tırmanış Raporu

Ekip: Yiğit Can Urlu, Tarık Aytek

Rota: Ortaburun Kuzeydoğu 1999

Malzemeler: Yarım ip 2x, cam set, takoz set, çeşitli türlerde sikkeler 7x, 2 çekiç, çeşitli boylarda perlonlar, 2x nutkey, 12 alpin ekspress, x kilitli karabina, kişisel tırmanış malzemeleri.

Tarih: 26.06.2023

Yazan: Yiğit Can Urlu

Bayram tatilinde bir şeyler yapmak istiyordum fakat vakit çok yaklaşmasına rağmen bir  planım yoktu. Kaçkar faaliyetine de otobüs bileti olmaması nedeniyle katılamıyordum. Ardından Tarık’ın 1 hafta öncesinde araması ile plana balıklama atladım. Kalan kısa süre içerisinde faaliyet planının oluşturulması, teknik malzeme ve Tarık’ın İstanbuldaki kişisel malzemelerini de ayarlamayla geçti. Şansımıza Ege’nin arabasında 1 kişilik yer olmasıyla birlikte her şey hazırdı.Tatilin ilk günü sabah yola çıktık. Yaklaşık 18-20 saat süren araba yolcuğunun ardından 00.00’da Sarı Mehmed’in yurduna vardık.

Faaliyet günü

Yorucu araba yolculuğu nedeniyle ağırdan alarak 9.00 civarı kamp alanından ayrıldık. Araba yolu değilde hemen sağdaki patikadan yürüdük. Patika sizi Mangırcı Vadisine doğru ağaçlık tatlı bir trekking yolundan götürüyor. Kaletepe’yi de geçtikten sonra Mangırcı ile Ortaburun arasından sağa doğru devam ediyorsunuz. Bu kısımlarda yol biraz daha kötüleşiyor. Biraz daha yükseldikten sonra rota sağınızda sağdan sola doğru giden bir hat şeklinde belirginleşiyor. Biz karşısındaki bir kayada hattı biraz kestikten sonra rotanın dinine kadar giden patikayı takip ederek rotanın başlangıç noktasına ulaştık.

1. İp boyu (IV+/V, 50-60m)

Başlangıçta kolay etapları ağaç kökünün olduğu yarığı hedefleyip serbest tırmanıyoruz. Ağaçtan istasyon kurduktan sonra Tarık Lider gidiyor. Biz burada 1. İp boyunu es geçip direk 2. İp boyundan tırmandığımızı düşünüyoruz. İp boyunun başlangıcında birkaç hamlenin ardından rota kolaylaşıyor. Kilitten sonra sola doğru tırmanılır ve ağaçtan istasyon kurulur.

Diğer Raporlarda olan 3. Ve 4. İp boylarını free gidiyoruz.

2. İp Boyu (III, 40m)

Ben free etaplarda Tarık’a yetişmeye çalışırken Tarık hızlı bir şekilde sağdaki ağaçtan istasyon kuruyor. Rahat gözüken bu etaplarda ben lider gidiyorum. Yukarı doğru giden dihedrali biraz sağa ve sola geçişlerle kolay gördüğüm yerlerinden çıkıyorum. Bir sete ulaştıktan sonra sağdaki büyük babadan istasyon kuruyorum. Takoz ve camlerle backup alıp Tarık’ı yanıma alıyorum. Bu ip boyunda sürtünmeye dikkat edilmesi gerekiyor yukarılara doğru sürtünme oldukça artıyor.

3. İp Boyu (III+/IV+, 40m)

Bu ip boyunu da ben lider gidiyorum biraz tırmandıktan sonra sağlam baca etaplarına ulaşıyorum. Ara ara emniyet imkanı zevkli etaplardan zirvedeki bulunan düzlüğe ulaşıyorum. Burada bulanan sağlam olan babalardan birinde istasyon kurup Tarık’ı yanıma alıyorum. Ardından manzaranın keyfini çıkarıp harita ile etrafı inceliyoruz. Çok fazla oyalanmadan dönüşe geçiyoruz.

İniş:

Ortaburun’un arkasına doğru olan düzlükten devam edilir. Sol taraftaki aşağıya inen rahat patikadan Mangırcı Vadisi’ne doğru aşağıya inilir.