Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » MADENBAŞI 1 TEPESİ DOĞU YÜZÜ – ANASININ KUZUSU ROTASI

MADENBAŞI 1 TEPESİ DOĞU YÜZÜ – ANASININ KUZUSU ROTASI

Ekip: Yiğit Can Urlu, Görkem Parlak

Rota: MADENBAŞI 1 TEPESİ DOĞU YÜZÜ – ANASININ KUZUSU

Rota Uzunluğu: 160m

Rota Zorluğu: III, IV-

Malzemeler: Yarım ip 2x, cam set, takoz set, çeşitli türlerde sikkeler 5x, 2 çekiç, çeşitli boylarda perlonlar, 2x nutkey, 14 alpin ekspress, x 8 kilitli karabina, kişisel tırmanış malzemeleri.

Tarih: 13.07.2023

Yazan: Yiğit Can Urlu

Trans Aladağlar Faaliyeti içerisine sıkıştırabileceğim rotalara bakarken aklımda Anasının Kuzusu, Babasının Süsü ve Direktaş Klasik vardı. Görkem ile ilk defa tırmanacağımız ve transın yorgunluğu faktörlerini ekleyince Anasının Kuzusu en uygun rota olacağına karar verdik.

Faaliyet öncesi

Başlangıçla birlikte Yıldız Gölü’nden Karagöl’e doğru yürürken olabildiğince rotayı inceledik(Rota yürürken sol tarafta kalıyor).

Faaliyet günü

04.30’da kalkıp kahvaltı yaptıktan sonra 05.30’da kamptan ayrıldık. Çömçe göle kadar olan kolay, ama buradan sonra çarşağı yan keserek rota tabanına kadar çıkıyorsunuz. Bu kısım biraz yorabiliyor. 07.00 ‘da rota dibine ulaştıktan sonra 07.20 civarı ilk ip boyunu tırmanmaya başladım.

Şekil 1 Karagöl’den Çömçe göle doğru rotaya yaklaşırken.
Şekil 2 Çömçe Göl’den rotaya doğru giderken.
Şekil 3  Sola doğru kulvardan yükselerek rota tabanına ulaştık.
Şekil 4 Görkem devasa kum saatine hayran hayran bakarken. 😀

1. İp: III-IV 60 m

Koca kum saatinden istasyon kurulur. Yukarı doğru rahat kulvar takip edilir. III zorluğundaki bu kısımlar sizi yavaş yavaş tırmanışa ısındırıyor. İp boyunun sonuna doğru bir sete geliyorsunuz. Ben burada soldan mı sağdan mı gideceğime emin olamadım. Sağda duvardan ayrık gözüken baca solda ise hafif güvensiz bir geçiş gözüküyor. Bacaya girmeden önce çok iyi olmayan bir 0.75 cam attım(bacanın içine 4 numara cam yerleştirilebilir ama bizim yanımızda yoktu).  Ayrık kaya parçası kopar mı? diye düşünükten sonra dikkatli bir şekilde bacayı tırmandım. Ardından tekrardan bir sete ulaştım. Burada kum saati, 2 numara cam ve sağlam bir takozla istasyon kurdum. Görkem’i yanıma almaya başladığımda saat 08.21’di.

Şekil 5 İlk ip boyunu tırmanıyorum.
Şekil 6 Görkem ilk ip boyunu tırmanıyor.

2. İp: III/IV- 50 m

Setin solundaki yukarı giden belirgin hattan Görkem yükselmeye başladı. İlk birkaç hamle görece zor ama giderek rahatlıyor. Ardından ağaç, sağlam takoz  ve birkaç cam atarak güzel emniyet veren etapları tırmandı. Sonrasında Görkem istasyona ulaştı fakat istasyon kurmak için olan dyneema ve perlonlar bende kalmıştı. Bunun yanında bulunduğu set hem çok çürüktü, hem de sürekli taş düşüyordu. Görkem istasyon kurmaya çalışırken sürekli taş düşüyordu ama bulunduğum setin içine saklandığımdan dolayı bir sorun yaşamadık. Görkem ipi kullanarak mikro cam ve takozlardan istasyon kurup beni yanına aldı.

3. İp: III+ 50 m

Malzemeleri değiştirdikten sonra son ip boyunu tırmanmaya başladım. Çürük kulvarda tırmanmaya başladım. Ara emniyet noktası olarak bir baba kullandım. Bir malzeme daha atmaya çalışırken taş düşünce dikkatlice yukarı çıkmaya devam ettim. Fazlaca çürük olan bir sete ulaştıktan sonra burada istasyon kurmaya karar verdim. Fakat topoda 30 metre diyorken ben yaklaşık 50 metre tırmanmıştım ve iniş sikkesini göremiyordum. Hızlıca istasyonu kurup Görkem’i yanıma aldım. ( 2 baba ve mikro camden istasyon)

Şekil 7 3.ip boyunun sonunda 2 baba 1 mikrocamden istasyon.

İniş:

İnerken sikkeden ip inişi yapıp ardından free etaplardan aşağıya kadar ineriz diye düşünmiştük ama sikkenin tam nerede olduğundan emin olamadık(sikkenin duvarın sağ tarafında sırtta olduğunu biliyorduk.) . İlk olarak Görkem 15-20 metre tırmandı. Sikkeyi görememesinin ardından downclimb yaparak malzemeleri toplayıp tekrardan yanıma geldi. Sikkenin altımızda kaldığından emin olduğumdan dolayı birazcık sağa geçtikten sonra 3 sikke çaktım. Sağlam olan 2’sinden istasyon alıp görece daha güvensiz olanı backup aldıktan sonra yavaşça ip inişi yaptık. İnerken durumu pek güzel olmayan aradığımız yeşil sikkeyi bulduk. Fakat ona güvenmeyi tercih etmedik. 60 metre indik ve bir sete vardık. İnmemiz gereken 10-15 metre kalmıştı. Çok güven vermeyen bir babadan kalan 10-15 metreyi de indik. Aşağıya doğru kulvarı takip ettik. Taş düşmesine dikkat! Sırayla geçmek daha güvenli olacaktır. Sonrasında bir noktada sağımıza duvarı alacak şekilde 2-3 metre down climb yaptık. Rahat yerlerden Karagöl’e kadar koşuşturduk. Başlangıç kamptan ayrılmıştı. Çantalarımızı Mücella ve Halit hazırlamıştı. Teknik malzemeyi çantalara sıkıştırdık. Koşa koşa başlangıca yetişmeyi başarmamızın

ardından faaliyeti güzel bir şekilde sonlandırmış olduk.

Şekil 8 Sikkelerden ip inişi yaparken. Yeşil sikke hemen altta sağda kalıyor.
Şekil 9 Aşağıdan ilk ip inişinin görünümü.
Şekil 10 10-15 metre babadan ip inişi
Şekil 11 2. İp inişinde kullanılan baba.
 Şekil 12 İp inişinden sonraki taş düşme riskinin olduğu kulvar.