Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2021 » Aksu Dağ Eğitim Faaliyeti 2021

Ekip : 11 Başlangıç , 2 üye, 1 eğitmen

Yazan : Can Danyal Aktaş / başlangıç

Faaliyet  Öncesi :

Faaliyet ile ilgili mail geldikten sonra önceki faaliyette de çadır grubu olduğumuz arkadaşlarla iletişime geçtim ve çadır grubu olmaya karar verdik. Katılımcı listesi açıklanıp grubumuz kesinleştikten sonra faaliyet ile ilgili konuşmaya başladık. Önceki benzer faaliyetlerin raporlarından yola çıkarak bir yiyecek listesi oluşturduk. Ve alınacak şeyler için görev dağılımı yapmaya başladık.

Ortak yiyecek listesi

1250 gr yeşil mercimek500gr tahin helvası
2 paket makarna2 paket büyük lavaş ekmeği
3 yayla hazır yemek400gr köy peyniri
2 hazır çorba karışımı5-6 salatalık
500gr yulafTuz, baharat
11 yumurta1 fermente mangal sucuk
90 zeytinYağ

Bozulabilecek şeyler ilk günden tüketilmeli bunu yapmayarak köy peyniri ve salatalıkları kamp alanı çevresindeki hayvanlara hediye etmek zorunda kaldık. Otobüs yolculuğu çantalar için zorlu olabiliyor bu yüzden mümkünse yumurtalar şehre vardıktan sonra alınmalı(bizimkiler özel yumurta kabında olmasına rağmen kırılmıştı) aynı şekilde soğuk su da alınabilir.  Mercimek yerine daha hızlı pişen bir şey tercih edilebilir.

Bireysel yiyecek listesi

Ductapeİlk yardım çantası
ÇadırTermos
5lt boş pet şişe

Tüpler kullanılırken önce veya aynı anda kullanılması gerekmiyorsa büyük tüp kullanılmalı. Küçük tüpü önce kullanmaya başladık ve faaliyetin son 2 gününe yetmedi, aynı anda 2 ocak kullanamadık. Faaliyet bitiminde büyük tüp halen biraz doluydu. 1’den fazla boş pet şişe getirilmesinde fayda var yoksa günde 2 kere suya gitmek gerekiyor. Su 8-9 dk uzaklıkta.

Kişisel malzemeler ve kıyafetler

Dudak nemlendiriciDeodorant
10l zirve çantasıMat
Eldiven(kullanmadım)3 çorap(üstümde)
2 buff(üstümde)Mayo
2 iç çamaşırı(üstümde)Pantolon(üstümde)
Tozluk(kullanmadım)Yazlık içlik(üstümde)
Kışlık içlik(kullanmadım)Kışlık alt içlik(kullanmadım)
Teknik ceketKafa lambası
ÇakıBireysel ilk yardım çantası
İnce şişme ceketTabak, kase, çatal ve kaşık
Güneş gözlüğüTozluk(kullanmadım)
Bilekli bot(üstümde)Emniyet kemeri
3 alüminyum kilitli karabinaAtc

Güneş kremi kesinlikle alınmalı ben çadır arkadaşlarım getirdiği için almadım. Şansımıza hava çok sıcaktı köylülerin dediğine göre her zaman böyle değilmiş bu yüzden ne olur ne olmaz kışlık alt üst içlik ve eldiven getirmekte fayda var. Kafa lambamın pillerini değiştirip geldim ve piller yetti. Yanınıza terlik veya sandalet almakta fayda var. Ben almadım ve pişmanım.

27 Ağustos Cuma

Saat 16.00’da yıldız kampüsünde buluştuk. Yanıma ekstradan bir 10 lt çanta aldım ve faaliyet başlamandan giyeceklerimi bu çantaya koydum daha sonra şehirde giydiğim kıyafetleri bu çantada bırakıp çantayı da araçta bırakacağım. Eğitmenimiz Tarık çantalarımızı kontrol etti az yiyecek aldığımızı söyledi ve biz tekrardan markete gittik ilk biz geldiğimiz ve ilk bizim çantalarımız kontrol edildiği için rahatça zaman bulabildik. Sonrasında çadır grubumuza malzeme zimmetlendi. Zimmetlenme işleri bittikten sonra malzemeleri aramızda dağıttık. Akşam 19.00 gibi 20.30’da vapur iskelesinde olacak şekilde dağıldık grup market ve yemek ihtiyaçlarını karşıladı. 20.45 vapuru ile Üsküdar’a geçtik.(Vapur çok kısa sürüyor). Ben ve birkaç arkadaşım çantalarımızı vapurun çıkış kapısı tarafına bırakıp dışarıda yemek yedik fakat vapur yanaşınca kalabalıktan çantalarımıza ulaşamadık ve vapurdan oldukça geç indik. Ardından grup olarak yürümeye başladık. Ben ve başlangıçtan Elif İstanbul kartımıza para yüklemek için durduk ve grubu kaybettik. Bizi biraz beklemeleri gerekti. Sonradan öğrendik ki bindiğimiz otobüs için kart basmak gerekmiyormuş. Otobüsten inip otogara geçtik ve yaklaşık yarım otobüsü bekledik. Otogardaki wc ücretli ve çok pis mümkünse ihtiyacınızı önceden giderin. Saat 10’da otobüsümsümüz kalktı ve yola çıktık. Faaliyetin ilk günü beklediğimden çok daha yorucuydu. Yolda durulan bütün dinleme tesislerinde wc’ler ücretli yanınıza bozuk para almakta fayda var.

28 Ağustos Cumartesi

Saat 09.30 gibi Kayseri otogarına vardık. Dinlenme tesislerinde bir arkadaşımız eşyalarını unuttuğu için aynı firmaya ait bir sonraki otobüsü bekledik ve bu sırada kahvaltı ettik. Kırılan yumurtalarımızın yenisini de buradaki marketten aldık ve karton kutuda taşımaya karar verdik. Yürüyüş başlangıç yerine gelene kadar yumurtaları poşette taşıdık ve çantaya koymadık. 10.30’da minibüse bindik ve yola çıktık. Bir benzinlikte kısa bir mola verdik ve 13.00’de yürüyüşümüzün başlayacağı Fadimekadın pınarına geldik. 13.30’da tek sıra olduk ve yürüyüşe başladık. Yürüyüşümüz saat 17.00’e kadar sürdü. Hızımız oldukça yavaştı faaliyet öncesinde antrenman yapmakta fayda var. 17.30’da teknik malzemelerle hazır olmamız istendi. Ayrıca bütün eğitimlerde her zaman olduğu gibi ilk yardım çantaları ve atel çantasına ek olarak sedye malzemesi getirmemiz istendi. Çadırlarımızı kurduk, kask ve kemerlerimizi kuşandık ve teknik malzemelerle sıraya geçtik. Kısa bir yürüyüş ardından eğitim alanına geldik ilk eğitimimiz teknik malzemelerin tanıtımı ve kullanımıydı. Eğitmenimiz tek tek bütün malzemenin kullanımını bize gösterdi. Saat 20.00gibi tekrar kampa döndük. Mutlak sessizlik saati 22.00 olarak belirlendi ve yine aynı saatte bivak yapacakların da hazır olması istendi fakat dönüş yolunda hava bozmuştu ve yağmur yağışının devam etmesi durumunda bivak yapılmayacağı söylendi. Hav durumunda gözükmeyen bu yağış faaliyetin geri kalanında da yüzünü gösterir mi diye endişelendik fakat neyse ki kısa süren yağışın ardından bir daha dönüş gününe kadar hiç yağış olmadı arada bulutlar gelse de yağış bırakmadılar. Cumartesi akşamı olan bu yağış da uzun sürmedi. Tarık isteyenleri su kaynağına götürdü. Yağmurla ıslanan kayalar yüzünden 10-15 dklık bir yolculuğa dönüştü. Ardından yemeklerimizi yiyip, bivak için hazırlandım. Yanıma mat uyku tulumu ve küçük bir çanta içinde sıcak su aldım. Ben ve 2 arkadaşım saat 22.00’de hazırdık ve Serkan bizi bivak yapacağımız alana götürdü ve 3dk içinde bivak içinde olmamızı istedi. Daha öce hiç yapmadığım ve önceden internetten araştırmadığım için benim için bu imkansızdı. Matımın bivağın içinde mi dışında mı olması gerektiğini bile bilmiyordum. Tahminimce 6-7 dk içinde bivağın içindeydik fakat Serkan arkadaşlarımdan birini şişme mat getirdiği için uyardı ve kamp alanına dönüp köpük mat getirmesini istedi. İlk gece bana göre çok sıcaktı ve bivağın içinde sıcaktan uyumakta zorlandım. Gökyüzünü izleyerek biraz sohbet ettiğimiz güzel bir gece oldu.

29 Ağustos Pazar

Sabah 6 gibi Serkan bizi uyandırdı ve bivağı toplayıp kamp alanına geçtik. Kahvaltı ettik ve 8’de tek sıra olduk. Kısa bir yürüyüşün ardından eğitim alanına vardık. Bir matın üzerine teknik malzemeleri koyduk. Gruplara ayrıldık ve dünkü eğitim kısaca tekrar edildi. Ardından gruplarca malzeme denemeye başladık. Bu sırada Serkan ve Sefa bizim ip inişi yapmamız için bir istasyon kurdu. 09.30 gibi tek tek çağırılarak ip inişi yapmaya başladık. Bu sırada bireysel malzeme denemeye deva ettik. İnişini yapan tekrar malzeme denemeye geliyordu. Bir bölgedeki çatlaklar denendikten sonra yavaş yavaş yeni bölgelere hareket edildi. Bölge taş düşmesine oldukça yatkındı bu yüzden çok dikkat etmek gerekiyor. Son ip inişi yapan bendim ve yaptıktan sonra aşağıda beklemem tembihlendi benden bir önce inen arkadaşım da bekliyordu. Başlangıçtan biri atcsini düşürdüğü için indiğimiz yerde onu aramamız istendi. Ben daha inmeden benden önce inen arkadaşım atcyi bulmuştu. Serkan ve Tarık istasyonu topladı ve Serkan da ip inişi yaptı. Taş düşmesine karşı arkadaşımla birlikte duvara yapışarak bekledik. Bu sırada malzeme denilen yerde grubun da işi bitmişti ve Sefa’yı takip ederek onlar da aşağı inmişti. Serka’ı takip ederek biz de onlara katıldık ve kısa bir yürüyüşün ardından kamp alanına döndük. 12.50’den 13.40’a kadar mola verildi. Ardından tekrar sıra olduk ve yine küçük bir yürüyüşün ardından başka bir bölgeye ulaştık. Bu bölgede bize istasyon eğitimi verildi. Farklı istasyon tiplerinden bahsedildi. Eğitim 7.30’a kadar devam etti. Sonrasında malzeme saymaya başladık ve bu işlem gerektiğinden çok daha uzun sürdü. 8 gibi sayım ancak bitti ve kamp alanına döndük.

30 Ağustos Pazartesi

Saat 7’de tek sıra olmamız istendi bunun için 05.30 gibi uyandık. Zirve yürüyüşü yapacağımız ve 7-8 saat süreceği söylendi. Grupta neredeyse kimse yanına yeteri kadar su almadığı için yürüyüşte çok sorun yaşayacaktık. Saat 7’de sıradaydık ve 07.05 gibi yürüyüş başladı. Yorucu ve zorlu yüzeylerde geçen bir yürüyüşün ardından 12.10’da Kölmenlik zirvesine vardık. 13.20’ye kadar zirvedeydik ve bu süre içinde harita üzerinden bölgenin tanıtımı yapıldı. Fotoğraf çekildik ve telefonlar çektiği için dış dünya ile kısa da olsa bir süre iletişime geçtik.

13.20’de dönüş yoluna başladık oldukça çarşaklı dik bir bölgeden indikten sonra 14.50’de yürüyüşü bizim tamamlayacağımız söylendi. İki öncü bir Tempocu ve bir artçı seçtik ve yürüyüşe başladık. Başta patikayı bulmakta zorlandık fakat patikayı bulduktan sonra yavaş da olsa yürüyüşümüzü tamamladık. Saat 17.30’u bulmuştu ve bütün ekip susuz kalmıştı. Yarım saatlik bir molanın ardından ilk yardım eğitimi için hazır olmamız istendi. Kamp alanın yanında sedye kurmamız istendi ve tekrardan üzerlerinden geçildi. Eğitim saat 20.00’da bitti ve yarın sabah 8’de teknik malzemelerle hazır olmamız istendi. Grup dağınıkken çadırların birinin yanından telsizden Serkan’ın yardım çağrısı duyuldu. Kamp alanını bir telaş ve heyecan sardı. Birkaç karasızlıktan sonra grubun tamamı toplandı. Yaralılar bulundu ve çok başarılı olmasa da bir müdahale yapıldı. Eğitim öncesinde herkesin ilk yardım çalışması ve dağda ilk yardım için nasıl ekip halinde hareket edilmesi gerektiğine çalışmalı. Saat 23.05’te ilk yardım simülasyonu bitti ve çadırlara döndük.

31 Ağustos Salı

8’de teknik malzemelerle birlikte tek sıra olduk. Kısa bir yürüyüşün ardından eğitim alanına vardık. Gruplara ayrılarak belirli bir süre içinde istasyon kurmaya başladık. Yaklaşık 2 saat bunu yaptıktan sonra Tarık bize iki yarım iple nasıl kurulan istasyondan iniş yapılır gösterdi. Ardından 2’li gruplar halinde kendimiz istasyon kurup iniş yapacağımız söylendi. Kalan herkes malzeme denemeye ve istasyon kurmaya devam etti. Eğitim 20.30’a kadar sürdü ve sayımda kayıp iki malzeme çıktı. Yarım saat kadar bu malzemeler arandı ve biri bulundu sonrasında kampa dönüldü. Yarın saat 7’de malzeme aramak için sırada olmamız istendi.

1 Eylül Çarşamba

Saat 7’de tek sıra olduk ve dünkü eğitim alanına geldik ve aramaya başladık. 2 gruba ayrıldık, 1 grup duvarı ararken bir grup da yerlere bakıyordu ve kayıp son malzemeyi de bulduk. Başlangıç grubu olarak bu konuda çok haklı olarak uyarı cezası aldık. Malzemeye çok daha özen göstermemiz gerekirdi. Daha önce de bir eğitimde bir sikkeyi yere düşürmüştük, başka bir eğitimde bir takozu yerde bırakmıştık ve son olarak eğitime gelinirken 2 çekiç kamp alanında unutulmuştu. Bunlara çok dikkat etmek gerekiyor bu malzemeler çok kıymetli hem kulübün devamlılığı için hem de dağcılık kültüründe malzemeye değer vermek hayati bir önem taşıyor. Saat 08.30’da ip toplama eğitimi için hazır olmamız istendi. Bu eğitimde tek elde toplama ve vücuda dolama yöntemlerini öğrendik buna ek olarak çanta olarak ve omuzda normal ip toplama yaptık. Kamp alanına döndük ve 15 dakikalık bir mola verdik. Ardından makara sistemi kurma eğitimi yakınlardaki bir alana yürüdük. 2 gruba ayrıldık ve iki istasyon kurduk. Tarık bize makara sistemi kurmayı gösterdi. Ardından herkes gruplara ayrılıp sistemi kendileri kurdu. 2 istasyon daha kurduk ve bu şekilde hızlıca herkes deneme fırsatı bulmuş oldu hatta bazı arkadaşlarımız tekrar deneyebildi.

14.30 gibi kamp alanına döndük ve 15.00 gibi tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Tek tek çağırılarak aşamalı bir sınav olduk. Düğüm, ip toplama, istasyon kurma ve teorik sınav olmak üzere sınav olduk. Sona kalan bendim ve sınavım 18.40 gibi bitti ardından kamp alanına döndük ve bireysel toplantı olacağı söylendi ve 20.00 gibi tek tek çağırılacaktık. Bu sırada faaliyetin sonuna hatta pandemi sebebiyle 2 yılı bulan başlangıç eğitimimizin sonunun gelmesinin burukluğu vardı üzerimizde. Kalan yemeklerimizi bitirdik ve Serkan’ın tavsiyesi üzerine lavaşla pizza bile yaptık grup olarak oturup sohbet etmeye başladık ve sonrasında bize eğitmenlerimizle birlikte Aykut ve Eren abiler de katıldı. Çok keyifli bir sohbet oldu ve mutlak sessizlik saatine kadar sürdü. Sohbetin bitişiyle yavaş yavaş çağırılmaya başladık. Çoğumuz kamp alanından uzaklaşıp keyifli sohbetini devam ettirdi bir kısmımız ise çadırda isminin çağırılmasını bekledi. Bütün isimlerin çağırılması gece saat 3’ü bulmuştu.

2 Eylül Perşembe

Saat 9’da hazır olmamız istenmişti bunun için erkenden kalktık. Son yemeklerimizi de yiyip eşyalarımızı topladık ve 9’da tüm kamp yükü ile sıra olduk. Ardından bir mıntıka temizliği yapıp fotoğraf çekildik ve çok sevdiğimiz manzaraya veda ederek 9.15 gibi yürüyüşe başladık.

Yürüyüşümüzün sonlarına doğru yağmur atıştırmaya başladı ve durup çantalarımız ve kendi üzerimize yağmurluklarımızı giydik. Saat 12.20 gibi yürüyüşümüz bitti.

Fadimekadın Pınarına varmıştık. Çeşmede biraz temizlendikten sonra araçlara bindik ve Kayseri’ye döndük. Orda topluca bir hamama gidip temizlendik ardından yemek yedik ve bir çay bahçesinde oturduk. İstanbul’a dönmeyecek arkadaşlarımız birer birer ayrılmaya başlamışlardı. Son grup olarak biz de minibüsümüze bindik ve otogara geldik. Kısa süre sonra aracımız geldi ve İstanbul’a doğru yola çıktık.

3 Eylül Çarşamba

Sabah erken saatte İstanbul’a vardık. Geldiğimiz gibi tekrar Beşiktaş’a döndük ve bize zimmetlenen malzemeleri kulüp odasına bıraktık. Çarşıda kahvaltı edip vedalaştık.

Aksu Dağ Eğitim Faaliyeti 2021

Tarih: 27/08/2021-03/09/2021

Bölge: Aksu vadisi/Aladağlar

Ekip: 11 başlangıç, eğitmenler ve Ydk üyeleri

Yazan: Ata Karataş-Başlangıç

Faaliyet öncesi

Aksu faaliyeti için e-posta gelince önceki faaliyetteki çadır arkadaşlarımla iletişime geçtim ve aynı çadır grubu olmaya karar verdik. Bu faaliyet için son kaya faaliyetinden önce başlayıp koşu ve evde yapabileceğim ölçüde ağırlık antrenmanları yapmaya çalıştım. Bazı ekipman alışverişi ve 65+15 litrelik bir çanta alışverişinden sonra çadır arkadaşlarım ile yemek konusunda konuşmalar yaptık. Yemek konusunda farklılıklar sebebiyle atıştırmalık harici bireysel yemek alımı fazlaca oldu.

Yemek planı

Ortak yemekler

3 tane yayla hazır yemek

2 paket boncuk makarna

2,25 kilo mercimek

1 paket yulaf ezmesi 500 gram

2 paket knorr çorba

11 adet yumurta( bozulmasından endişe ettiğimiz için daha çok alamadık)

90 adet zeytin

Tahin helvası 500 gram

Ayrıca 2 ocak ve 1 büyük kartuş ve 1 orta boy kartuş aldık.

Boş 5 litre su şişesi

Bireysel yemekler

2 tüp çokokrem

5 tane eti maximus

6 adet salatalık

7 sivri biber

1 paket üçgen peynir

200 gram köy peyniri(sıcaktan yağı ayrılınca midem bozulmaması için deneyemedim hiç)

400 gram fındıklı pestil

500 gram kuru kara üzüm, tuzlu fıstık ve sarı leblebi karışımı

2 paket noodle

5 poşet çay ve 3 tane 3ü1 arada

1 tane 1.5 litre su

27 Ağustos Cuma

Daha önceden belirtildiği gibi 16.00’da Yıldız kampüsündeki kulüp odasının önünde birkaç arkadaşımızın eksikliği ile hazır olduk ve çantalarımızı matların üstüne açtık ve bizlere fazla yük olabilecek malzemeler kulüp odasına koyuldu. Çantalar kontrol edildikten sonra eksiklerimiz söylenince tekrar alışverişe çıktık ve eksikleri tamamladık. Saat 20.00 olmadan eğitmen ve gelişim üstü Balkan Lokantası’na geçeceklerini belirttiler. Diğer çadır grupları eksiklerini bu sürede tamamladıktan sonra 21.00 olmadan Üsküdar vapuruna bindik. 22.00’de harem otogardan Kayseri’ye hareket etmeye başladık.

28 Ağustos Cumartesi

Gece 2 mola ardından sabah 09.00 civarı Kayseri otogara ulaştık. İlk önce çantalarımızı tur aracına yükledik ve 20 dakikalık kahvaltı ardından kiralanan minibüse geçtik ve yürüyüşe başlayacağımızı Fadimekadın’a harekete başladık. Yol 2 saat civarı sürdü. Bölgeye ulaştıktan sonra son hazırlıkları yapmamız ve şehirde bırakacağımız malzemeleri ayırmamız için 30 dakika verildi. Daha önceden kamp bölgesine yakın su kaynağı olması sebebiyle 3 kişilik çadır grubu için 5 litrelik boş şişe de aldık yanımıza. Yürüyüş 13.30’da başladı ve bir saat yürüyüşün ardından ilk 5 dakikalık mola verildi. Ayrıca ilk mola yerinde su kaynağı vardı. Sonraki molada 1 saat sonra gerçekleşti. Kamp alanına 17.00’de vardık, bölge tanıtıldı bize sigara içme ve tuvalet alanları gösterildi.

Tüm teknik malzeme (4 çeşit sikke, takoz, cam ve hexantrik ) ve ilk yardım malzemeleri ile 30 dakika sonra sırada olmamız istendi. Kamp alanına 5 dakikalık bir kaya bloğunda teknik malzemeler tanıtıldı ve kullanımları gösterildi. Yol ve yürüyüş yorgunluğu yüzünden ben dahil birkaç arkadaşım tamamen dikkatli kalamadık, zaten etkinlik için bol bol teknik malzemeleri dinleyeceğimiz için bu bir sorun olarak görülmedi. Teknik malzeme eğitimi bitince 20.00’de kamp alanına döndük ve 22.00’de mutlak sessizlik ve bivak yapacakların ismi açıklandı.

29 Ağustos Pazar

Sabah 08.00’de tüm teknik malzeme ve ilk yardım malzemesi ile tek sıradaydık. Kamp alanına 5 dakikalık bir mesafede ilk önce kısa bir teorik eğitim verildi ve sıra ile ip inişi için gerekli malzemeleri ile hazır olmamız da söylendi. Daha sonrasın da teknik malzemeleri 3 gruba böldük ve teknik malzeme denemeye başladık. İp inişi için arkadaşlarımız sıra ile gitmeye başladılar ve sonrasında malzeme denediğimiz yeri değiştirip biraz yukarı çıktık ve bu alanda gerçekten sikke için bile çok iyi çatlaklar vardı. Ben bıçak sikkeyi deneyimledim ve sikke çakılırken çıkan ses değişimlerini diğer sikkelerde de gözlemledim. Zaman ile sıra bana geldiğinde ip inişi için çarşaklı zeminde yan yürüyüş ile ip inişi yapılan alana ulaştım. Daha yeni teknik malzemeleri öğrenmiş olsak da yapılan istasyon ve alınan istasyon back-up’ı çok sağlam görünüyordu hiç tereddüt etmeden ip inişi için ipe girdim. Bu alanda sefa ip inişi için bazı sorular sordu ve sonrasında inmeye başladım.

İp inişi yaptığımız yer daha önceden pek kullanılmadığı için çok fazla yerinde oynayan ve düşebilecek taşa ayağım dokundu dikkatli olmak gerekiyor çünkü büyük taşlar düşebilir ve ağır sonuçlara sebep olabilir.  İp inişi ve teknik malzeme eğitimimiz 12.50’de son buldu ve kurumuş dereye geçtik ve son ip inişi yapan arkadaşlarımız ipi çekip aşağıda toplayıp bize katıldılar. Kamp alanına ulaştıktan sonra 13.40’a kadar serbest olduğumuz söyledi ve sonrasında üst taraftaki kayada istasyon pratiği yapılacağı söylendi. Bölgeye gidince 4 gruba ayrılıp istasyon pratiği yaptık burada Mihriban ve Tarık ile beraber istasyon kurduk ama diğer gruplara göre yavaş olmamızın sebebi gerçekten istasyon kurulumu için bulduğumuz yerlerde 5-6 emniyet malzemeli istasyon kurmaya çalışmamız sebep oldu. Açıkçası çok güvendik kurduğumuz istasyonlara çünkü bir tane istasyon kurulumuna mikro takoz sıkıştı ve çıkartmak için çok zaman kaybedince sefadan yardım talep ettik. Bu eğitimden sonra 10 dakikalık bir mola yapıp 19.30’a kadar istasyon kurma eğitimine devam ettik. Yaklaşık olarak 30 dakika civarı teknik malzeme sayma işlemi gerçekleştirdik ve doğru sayı ile kampa geçtik. Sabah zirve yürüyüşü olacağı ve 07.00’de emniyet kemerleri ile tek sıra olmamız istendi ve 23.00’de mutlak sessizlik oldu.

30 Ağustos Pazartesi

Kısa bir bilgilendirmenin ardından 07.05’de yürüyüşe başladık ve 08.30’da neredeyse patikanın sonunda 10 dakika mola verildi. Molanın ardından çarşaklı bölgede yürüyüşe devam ettik. Bir diğer molayı ise 10.00’da 10 dakika olarak yaptık. Saatimiz 12.10’u gösterdiğinde Kölmenlik zirveye (3224 m) ulaşmıştık. Beni yüksek irtifa ve mevcut hastalığım çok zorlamış olsa da zirveye ulaşma tutkusu ile devam ettim. Zirveye ulaşınca kısa bir mola yaptık ve sonrasında etkinlik öncesinden Aykut abinin katkısı ile dağıtılan Aladağlar haritasını inceledik. Karşımızda dağların arkasının Hacer Boğazı olduğu söylendi.

Uzak olsa da BDK zirvesini gördük. 13.20’de iniş için yürüyüşe başladık asıl çarşaklı bölgeden mola yapmadan geçip 14.50’de göre daha düz bir bölgede durduk ve eğitmenimiz bizlerin yürüyüş simülasyonu yapmasını istedi. Öncü, lider, tempocu ve artçı rolleri 4 arkadaşımız üstlenip devam ettik. Bu simülasyona başladıktan 40 dakika sonra saat 15.30’da ilk molamızı 10 dakika olarak verdik ve yola devam ettik. Yol bazen çarşaklı olsa da genel olarak daha iyiydi. İkinci mola 5 dakikaydı ve 16.05’de durduk ayrıca sularımız tamamen tükenmişti. Molalar uzamaması için birbirimize tuvalet molasını kampta yapmamız için tavsiyelerde bulunduk ve arkadaşlarımız ne kadar ihtiyacı olsa da kabul ederek 17.30’da kamp alanına ulaşmış olduk. Eğitmenimiz bizlere 30 dakika molamızın olduğunu ve sonrasında ilk yardım sedyesi kurulumu eğitimi olacağını söylediler. 2 gruba bölünüp sedye kurmaya başladık ve benim grubumda Dilruba daha önceden sedyede yattığı için ben sedyede yatmaya gönüllü oldum. Önemli olan nokta kazazedeyi sedyeye alırken olabildiğince kontrollü olmak gerekiyor ve eğer kaza zedenin üstüne örtecek uyku tulumu yoksa ilk yardım battaniyesi de iş görebilir çünkü sedyedeki ipler gerilirken kolunuzu vücudunuzu ciddi derecede tahriş edebilir. Bu eğitim bittikten sonra 20.00’de akşam yemeği molası verildi. Saat 21.30’da yan çadırımıza bizler anlamadan telsiz yerleştirildi ve Serkan’ın yardım sesini duyduk. İlk olarak telsizi bulan arkadaşım anlayamadı tam olarak ama bana sorduğundan ilk yardım diye bağırdım sigara içen arkadaşlarımızda hızlıca hemen kamp alanına geldiler. Bazı ufak anlaşmazlıklar ve zaman kaybı ile ilk müdahale için 4 kişi kazazedeleri aramaya çıktık. Daha sonrasında olay yerine ulaşınca diğer arkadaşlarımızın katılımıyla ilk yardımı yaptık. Simülasyon bitince ufak bir toplantı oldu burada yanlışlarımız anlatıldı. Bazı hataları yaşamamak için şehirde kesinlikle ilk yardım pratiği yapmamız gerekiyordu.

31 Ağustos Salı

Sabah 08.00’de tek sıra ile pazar günü istasyon eğitimi yaptığımız alana yürüdük. Burada yaklaşık 12 saat 30 dakika boyunca ufak molalar ile istasyon kurulumu, emniyet malzemesi denemesi ve sol tarafımızda kalan bir bölgede istasyon kurup bu istasyondan ip inişi yaptık. Ben ilk ip inişi için Tarık ile gittim ve baba sayesinde çok güvendiğimiz 4 emniyet noktalı statik bir istasyon kurup sıra ile indik.

Ben sonrasında istasyon kurma da son grup tek kişi olduğu için onun yanına tekrar gittim bu sefer kayadaki çatlakları bildiğim için arkadaşıma daha fazla emniyet noktası kurması için onu bekledim. İlk istasyonun aksine baba olmadan kuruldu başta tedirgin olsam da tek tek gerçekten sağlamlığına emin olduğum malzemeler olduğu için ip inişini yaptım. Burada ilk önce iniş yapacağımız iki yarım ip birbirine bağlı ve o ip daha yukarıda bir kilitli karabinaya bağlı onu aşağıya kendi istasyonumuzun master pointine almak için bazı hamleler yapılması gerekiyor onu karıştırınca zamanımız uzadı ve gecikmiş olduk. Burada bir diğer önemli nokta eğer ip inişi negatiften yapılmayacaksa topladığımız ipi iki el ile tüm gücümüz ile atmamız gerekiyor. Bu eğitimde bittikten sonra teknik malzeme sayımı gerçekleştirdik ve 2 mikro takoz eksik çıktı. Bir tanesini kayada bir çatlakta bulduk ve diğerini aramaya başladık zaman geciktiği için eğitmenimiz aramayı sonlandırdı ve bu durumdan dolayı ekipçe uyarı cezası aldık ve sabah 07.00’de gelip tekrar arayacağımızı belirtti. Bu gece için Ayşe ile bivak yapacak olanlar bizdik. Bivağa tam olarak giremediğim için başta sorun yaşadım ama sonra tamamen yerleşince o geceki güzel hava sayesinde yıldızları izleyip hızlıca uyudum.

1 Eylül Çarşamba

07.00’de tek sıra olup kayıp takozu aramaya başladık, takozu bulduk ve kamp alanına döndük. Kampa döndükten sonra 1 saat mola yapıp ip toplama eğitimi için hazır olmamız istendi. Burada 4 farklı ip toplama tekniği gösterildi. Daha önceden bildiğimiz çantaya koymak için yaptığımız ip toplama tekniği, sırtımıza asmak için ip toplama, elde ip toplama ve daha çok kış dağcılarının kullandığı vücutta sağ omuzdan sol kol kaburga altına kadarki bölge aralığında veya tam tersi sol omuz sağ kaburga altına arasında toplayıp ipi topladık ve bu eğitim 11.10’da bitti. Kısa bir moladan sonra 11.25’de istasyon kurmak için başka ama yakın bir bölgeye geçtik 10 dakikada 2 gruba bölünüp 2 istasyon kurmamız istendi. Bunları kurduk ve sonrasında askı istasyonda makara sistemi eğitimi başladı. Burada 3’e 1’li, 5’e 1’li ve 9’a 1’li makara sistemlerini gördük. Bu sistemler tırmanış esnasında artçı arkadaşımızın başına bir durumu gelirse yapacak sistemdir.

Buradaki durum F kuvvet ile alakalıdır ve F kuvveti ne kadar artarsa ip mesafesi uzar ve verilen güç azalır. 3’e 1’li sistem 5’e 1’li sisteme göre daha çok güç istiyor ama makara sistemde kullanılan ip kısalıyor. Bunları birer kere herkes test ederken boşta olanlar istasyon kurma ve emniyet malzemesi denemeleri yaptı. 14.15 ile 14.30 arasında malzeme sayımı yapıldı ve 30 dakikalık mola için kamp alanına geçtik. Mola bitince eğitmenimiz 3 aşamalı bir sınav olacağımızı söyledi. İlk olarak düğüm ve ip toplama yaptık ve sonra 8 dakika içinde istasyon kurduk ve en son teorik sınav yapıldı. Teorik sınavın konusu genel dağcılık, bulunduğumuz bölge ve geleneksel tırmanış hakkında oldu. Sınav uzun sürdü gerçekten ve 18.50’de bitti. Teorik sınavdaki soruları sorduk eğitmenimize ve artık eğitimlerin bittiğini söylemesi bizi hüzünlendirdi. Kampa döndükten sonra bireysel toplantıların olacağı söylendi. Yemek yenildikten sonra saat 20.40 civarı Aykut abi ile Eren abi eşliğinde diğer eğitimimizde sorumlu olan Tarık, Sefa ve Serkan geldi biraz Ytüdak hakkındaki sohbetten sonra bireysel toplantılar olacağını ve sabah dönüş için 09.00’da tek sıra tüm kamp yükü ile hazır olmamızı istedi. Toplantılar haricinde son bivak yapanlar da bivakladı. Son bireysel toplantı saat gece 04.00’e doğru bitti.

2 Eylül Perşembe

Sabah 09.00’da biten yemek malzemelerin sayesinden daha hafif olan çantalarımız ile yürüyüşe hazırdık. Son olarak topluca fotoğraf çekindik ardından mıntıka temizliği ile 09.15’de yürüyüşe başladık. Tek molamızı gelirken ilk mola yaptığımız yerde yapıp 12.20’de Fadimekadın pınarına vardık. Buradan 2 buçuk saat sonra hamama gidip güzelce yıkandıktan sonra şehri gezip güzel bir yerde yemek yedik. En son olarak belediyenin tesislerinde dondurma yiyip servisin saatini bekledik ve son olarak 22.00’de otobüsümüze binip yola çıktık.

3 Eylül Cuma

Sabah 07.30 civarı İstanbul’a vardık, kulüp odasında teknik ve bazı bireysel malzeme teslimi sonrası kahvaltı yapamaya gittik. Kahvaltı sonrası dağıldık.

Tavsiyeler

+ Kondisyon olarak en üst düzeyde olmanız gereken etkinlik kesinlikle bu etkinlikti.

+ Yemek planı kesinlikle ne kadar çok ortak olursa o kadar yükten feragat edersiniz ve daha hafif çantalarınız olur.

+ Çadır grubunuz ile ne kadar anlaşsanız da yemek konusu çok ayrı bir konudur ve etkinlik öncesinde kesinlikle ortak yemeklerde anlaşın. Ben ikinci gece maalesef yeşil mercimek yiyemediğim için karnımı pek doyuramadım. Bu arkadaşlarımın bir yanlışı değil tamamen benim hatamdı. Ayrıca kahvaltı için de anlaşmak şart ilk günler yulaf pek yemedim sonra yediğimde gerçekten farkı enerji olarak hissediyorsunuz.

+ Eğitimler de atıştırmalıkları sadece abur cubur olarak düşünmeyin yanınızda salatalık, biber, zeytin, domates, peynir ve ekmek tarzı yiyeceklerde bulundurabilirsiniz.

+ Etkinliğe kısa zaman kala kendini her türlü hastalığa karşı koruyun çünkü ben Cumartesi başlayacak etkinlikten 4 gün önce hasta oldum ve etkinliğin ilk iki günü çok zorluk çektim.

+ Bu son etkinlik için şu ana kadar öğrendiğiniz her şeyin üstünden geçin ve pratiği yapılması gereken ip toplama, ip düğümü ve ilk yardım ve benzeri konularda bol bol pratik yapın. Teorik bilgilerinizi tazeleyip gelin.

+ Batonu bu etkinlikte çok yoğun kullanacaksınız gerek zirve yürüyüşü olsun gerek kamp alanına yürüyüş olsun bol bol kullanacaksınız ve batonlar sizin diğer ayaklarınız olacak nerdeyse.

+ Eğitimlerde suyunuzu fazlası ile alın, zirve yürüyüşü için ben kendime 1.5 litre aldım ama kesinlikle yetmedi. Zirve yürüyüşünde ortak bir çantaya 5 litre su alınabilir.

+ Uzun yürüyüşlerde eğer büyük bir çanta taşıyan arkadaşınız varsa bu çantayı dönüşümlü taşıyın.

+ Teknik malzemelerin kaybolmaması için öncelikle çatlağa yerleştirmeden emniyet malzemelerini free karabinasından çıkartmayın ve aynı mikro seti kullanma ihtiyacınız olsa da sıra ile bunu yapın. Mikro emniyet malzemelerinin bazıları gerçekten ince ve ufak olduğu için gün ışığından kolayca unutulabilir bunun önüne geçmek için yerleştirildikten sonra kilitli karabinanın hemen takılması gerekiyor.

+ Ben kendi ayak bileğime güvendiğim için bilekli bir bot almadım ve bilek burkulması yaşamadım ama benim için öyleydi başkası için alınmaması gereken bir risk olabilir.

+ Yazlık beyaz içlik alınması gerekiyor çünkü ne kadar her gün kollarıma güneş kremi sürsem de kollarım fazlaca karardı.

+ İki ocak ile yemek yapmak size zamandan çok kazandırır.

+ Bu bölgedeki faaliyet için 4 kişilik çadır grubuna kampta kullanmak için 2 tane boş 5 litre su şişesi yeterli oluyor.

+ Dudak kremi, güneş gözlüğü, buff ve güneş kremi kesinlikle alınması gerekiyor.

Dağcılığı bana gerçekten öğreten, sevdiren ve her türlü desteği gördüğüm YTUDAK’a sonsuz minnetlerimi sunarım.