Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2018

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2018

Tarih: 10-14 Ocak 2018

Yer: Kocadölek Kamp Alanı – Aladağlar, Niğde

Ekip: 21 Başlangıç / 5 Gelişim / 3 Eğitmen-Gelişim üstü

Yazan: Esin Şimşek

Çadır Grubu: Cansu Çakır, Erdem Kurt, Yusuf Kayan

Faaliyet öncesi hazırlık

6 Ocak Cumartesi günü çadır grupları belli oldu. Toplamda 3 akşam + 4 kahvaltı ve ara öğünler için yemek planı yapmamız gerekiyordu. Yolculuk gününe kadar çalışacağım için boş zamanımın olmayışı ve çadır arkadaşlarımın da sınav dönemine denk gelmesi nedeniyle faaliyet öncesi buluşup etkili bir planlama yapamadık. Genel hazırlık için geçmiş faaliyet raporlarını okudum ve hava durumu takibini yaptım.

9 Ocak Salı – İstanbul > Niğde Yolculuk

14:00 : Çadır grubumdan Yusuf ile buluşarak ortak kumanya alışverişini yaptık.
21:00 : Harem Otogarı’ndaydım. Çadır grubumla buluşup yemekleri ve çadırı bölüştük. Çadır polleri ve kahvaltılık getirdiklerimizi ben aldım. Çantalarımızı bagaja vermeden önce kasklarımızın etkinlinlik için uygun olup olmadığı kontrol edildi.
21:30 : Otobüs hareket etti. Yolculuk sırasında hepimize Aladağlar haritası dağıtıldı. Öncesinde yorgun olduğum için tüm yolculuk boyunca uyudum.

10 Ocak Çarşamba – 1.Gün

07:30-08:00 : Niğde’de bir benzin istasyonunda duruldu. Termosları doldurup su alabileceğimiz son mola burada verildi. Yük olmaması açısından buradan sadece 1,5 L su aldım.
08:45-09:00 : Traktöre bineceğimiz yerde otobüsten indik. Traktörün gelmesini beklerken kar pantolonumu giydim ve tozluklarımı taktım. Traktörün gelmesiyle çantalar yüklendi ve yola çıkıldı.
10:30 : Hava şartları müsait olduğundan traktörden Sarı Memedin Yurdu’nda inildi. Burada çadır grupları için önceden belirlenen malzemeler ve herkese birer kazma dağıtıldı. Bizim çadır grubu için ortak malzemeleri almaya giden bendim. Kürek, bivak, kar kazıkları, prusikler ve ilk yardım çantası zimmetlendi. Bu malzemeleri de yine çadır grubumla bölüşerek taşıdık.
11:06 : 11’de tek sıra halinde yürüyüşe hazır olmamız istenmişti, hala hazır değildik. Yürüyüş öncesinde güneş kremi sürdük ve kasklarımızı taktık. Yürürken fazla sıcaklamamak için uzun kollu içlik ve üstüne tişört ile yürüyüşe hazırlandım.
11:10 : Yürüyüşe başlandı. Rotamız Sarımemedin Yurdu’ndan başlayıp Emli Vadisi’ndeki Emli Ormanı’nda ilerleyerek Kocadölek kamp alanında bitiyordu.
12:30 : 15 dk’lık ilk mola verildi, sıcak sıvı içmemiz istendi.
13:57 : 14:10’a kadar 2.mola verildi.
15:15 : Haritada Kocadölek ve Akşampınarı’nın arasında kalan kamp alanına varıldı.
Yürüyüş boyunca sırayla iz açarak devam ettik. Hava şartları zorlayıcı değildi. 5-10 dk dinlendikten sonra çadır alanı çevresine kar duvarı örüp çadırlarımızı grid düzende kurmamız istendi. Öncesinde zemini düzeltmek için kol kola girip alanı düzeltmeye çalıştık ancak başarılı olamayınca önce kar duvarını örmeye karar verdik. Göz kararı çadır alanının sınırlarını belirledik. Kar yüksekliği az ve kar toz şeklinde olduğundan çadır alanını düzeltmek ve kar duvarı örmek başlarda zorladı. Sonrasında grupça organize olabildik. Bir grup kar kalıpları çıkarmaya başladı. Bir grup çıkan kar kalıplarını elden ele dizen gruba iletmeye başladı. Ben de kalıplar arasındaki boşlukları karla sıvamaya başladım. Kar duvarı bittiğinde toplamda 6 çadır olduğundan 3’e 2’lik düzende çadırları kurduk ve 17:15 gibi işimizi bitirdik.
17:35 : Tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Daha sonrasında kar mağarası yapabilmek için kar yığmaya gittik. 3 gruba ayrılarak kubbe şeklinde 3 kar yığını oluşturduk.
18:33 : Çadır alanına geri döndük ve yemek molası verildi.
20:30 : Tek sıra halinde hazır olmamız istendi. 35 geçe hazırdık. T mağarası yapımı için kar yığmaya gittik.
22:50 : Çadır alanına döndük. Sabah 09:00’da kazma düşüş eğitimi için poşetlenmiş ve tek sıra halinde yürüyüşe hazır olmamız istendi. Bir şeyler atıştırıp, ertesi gün için sıcak su hazırladık.
23:24 : 07:50’ye alarm kurduk ve yattık.

11 Ocak Perşembe – 2.Gün

07:50 : Alarmın çalmasıyla kalktık ve hızlıca kahvaltılık bir şeyler yedik.
09:10 : 10 dk gecikmeyle tek sırada hazırdık. İlk gittiğimiz yer kazma düşüş eğitimi için uygun olmadığından başka bir yere yürüdük. Eğitmenimiz Erkut tarafından karda düşüş pozisyonları ve kazmayı nasıl kullanacağımız gösterildi. 3 gruba ayrıldık, gelişim grubundan Cansu’nun yardımıyla 4 farklı düşüş pozisyonunu sağ ve sol elle olmak üzere tekrarladık. Tüm pozisyonları bitirince kendimizi eksik gördüğümüz düşüş şekilleri üzerinde yoğunlaşarak devam ettik.
12:45 : Çadır alanına dönüş, yemek ve ihtiyaç molası verildi.
13:30 : Karda emniyet alma eğitimi için tek sıra halinde hazır olmamız istendi. Yine 5 dk’lık bir gecikmeyle hazırdık. Yanımıza kar emniyet malzemeleri ve ilk yardım çantalarını da aldık. Yine burada da eğitmenimiz Erkut tarafından Deadman, T profil kar emniyet aletleri ve kullanış şekilleri gösterildi. Tek ve çift kazmayla emniyet alma ve Kar babası yapımı gösterildi. Sonrasında gruplara ayrılarak her birini denedik ve zamanımız dolana kadar tekrar ettik.
17:05 : Çadır alanına döndük. 45 dk mola verildi.
17:50 : Kar mağarası için kar yığdığımız alana yürüdük ve 3 gruba ayrılarak kar mağarası yapımına başladık. 3 kişinin sığabileceği bir kar mağarası yapmamız istendi. Önce bir kişinin sürünerek girebileceği genişlik ve yükseklikte bir giriş belirledik ve sonrasında içeriye doğru genişleyen şekilde kazarak ilerledik.
21:00 : Çadır alanına dönüldü ve 22:00 mutlak sessizlik saati olarak belirlendi. Daha öncesinde yapılan kar mağaralarında kalabileceğimiz duyurulmuştu. Ancak kendi aramızda anlaşıp bildirmemiz gerekiyordu. Son olarak 13 kişiden 7 kişiye kadar sayı düşmüştü ama bize verilen 25 dk’lık sürede hazır olamadığımız için kar mağaralarında kalmamız da iptal edildi. Faaliyetin başından beri verilen her saate geç kaldığımız için alınan kararı sorgulamadım.
23:38 : Ertesi gün için sıcak su hazırladık ve yattık. Genel olarak mutlak sessizliğe dikkat edilmedi.

12 Ocak Cuma – 3.Gün

02:10 : Gelişim grubu tarafından uyandırıldık ve 20 dk içinde gece yürüyüşü için hazır şekilde tek sıra olmamız istendi. Yanımıza bir çanta, ilk yardım çantası ve sıcak sıvı almamız istendi. Ek olarak hangi çadır grubuna zimmetlendiyse de ipi almaları istendi.
02:38 : 8 dk’lık bir gecikmeyle grup olarak hazırdık. Kafa lambalarını açmadan yürüyüşe başladık. Yürüyüş boyunca sırayla karda iz açarak ilerledik.
04:12 : Çadır alanına döndük. 09:00’da yine poşetlenmiş şekilde kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız istendi. Sonrasında aynı alanda eğitime devam edeceğimiz için kar emniyet aletlerini de yanımıza aldık.
09:10 : Düşüş eğitimi için karın daha uygun olduğu bir yere gittik. 4 gruba ayrıldık. Bütün düşüşleri tamamladıktan sonra yine kendimizi eksik gördüğümüz düşüş üzerinde çalışmaya devam ettik. Düşüş eğitimi tamamlandıktan sonra yine aynı bölgede karda emniyet alma eğitimi alacaktık. Öncesinde yemek ve dinlenme molası verildi. Ekstra olarak çığ testi ve çığ sondası kullanımı gösterildi. Bitişinde çadır alanına dönüldü ve 45 dk’lık bir mola verildi. Molanın sonunda T mağarası yapımı için tek sıraya geçtik ve daha önceden kar yığdığımız alana gittik.
20:00 : Her defasında 1 kişi çalışabildiği için T mağarasının yapımında çok zaman harcadık ve çalışamayan kişiler hareketsiz kaldığı için üşümeye başlamıştı bu yüzden bitirmeden döndük. 1,5 saatlik mola verildi. Yemek yememiz ve sıcak sıvı almamız üzerinde duruldu. Genel durumumuz ve bir rahatsızlığımız olup olmadığıyla ilgili kontroller yapıldı.
21:30 : Çadırlarda düğüm bilgilerimizin pekişmesi için sınav yapıldı. Bitiminde harita üzerinden bulunduğumuz alana nereden geldiğimiz, hangi bölgelerden yürüdüğümüz ve nereleri gördüğümüz anlatıldı. Ek olarak trans Aladağlar ve buzul tırmanış eğitiminde de gidilen yerler ve yürüyüş rotaları harita üzerinden tanıtıldı. Son olarak 05:00’de zirve simülasyon yürüyüşü için hazır olmamız gerektiği duyuruldu. 2 çanta, 2 tulum, 2 mat, ilk yardım çantası, termos ve ocak ile sırada hazır olmamız istendi.
23:15 : Çadır grubu olarak uyumak için tulumlara çekildik.

13 Ocak Cumartesi – 4. Gün

04:10 : Kahvaltı etmek ve hazırlanmak için uyandık.
05:10 : 10 dk’lık bir gecikmeyle grup olarak hazırdık ve yürüyüşe başladık. Rotamız, Sıyırma vadisi boyunca ilerleyerek Sıyırma Boğazı Geçidi’nin oralarda sonlandı.
08:30 : Çadır alanına vardık. 1 s 15 dk ihtiyaç molası ve kamp alanını toplamak için süre verildi.
09:57 : Geç kaldık. Fazla fazla verilen hazırlık süresine rağmen grup olarak geç kalınca eğitmenimiz Erkut tarafından uyarıldık. Son olarak mıntıka temizliği yaptık.
10:15 : Molasız olacak şekilde Sarı Memedin Yurdu’na doğru yürüyüşe başladık. Yürüyüş sırasında yine de sıcak sıvı almalık kısa bir mola verildi.
12:30 : Sarımemedin Yurdu’na varıldı. Traktörün gelmesi beklenirken yine burada çadır gruplarına zimmetlenen malzemeleri teslim ettik ve toplantı yaptık. Sürekli geç kalmamız, mutlak sessizliğe dikkat etmemiş olmamız ve bir çadır grubunda yaşanan tartışma üzerinde duruldu. Yapılan yorumların ve uyarıların hepsi yerindeydi. Umarım başlangıç grubu olarak hepimiz sonraki eğitimlerde daha doğru davranırız.
15:00 : Traktörden inildi. Çöpler burada atıldı ve Niğde merkeze doğru otobüsle yola çıkıldı. Otobüste Salim abi’nin getirdiği elmalar dağıtıldı.
20:30 : Niğde merkezden yola çıkıldı

14 Ocak Pazar – Niğde > İstanbul Yolculuk

07:40 : Üsküdar Marmaray’ın önünde otobüslerden inildi ve dağıldık.

Malzemeler;

Çanta
Mat : 2 adet (ince olduğu için)
Utku tulumu
Kask
Küçük çanta : 10 L. Yürüyüşlerde kullanmak için.
Prusik
Kamp çaydanlığı : Hızlı su ısıtmak için.
Kamp ocağı
Kullanmadıklarım : Çatal, Diş fırçası + macunu,

Giyim;

Mont : Kaz tüyü, katlanabilir mont
Rüzgarlık : Kapüşonlu rüzgar ve su dayanımı olan ince bir ceket
Yağmurluk : Katlanabilir yağmurluk

Atıştırmalık : Kek, Çikolata x5, Antep fıstıklı bar x2
Yemek : Konserve barbunya ve patlıcan

Dipnot;

Baton kullanımı yürüyüş için yardımcı olacaktır.

Getirilen baretler düzgün sabitlenmediği için kazma düşüş sırasında bazı kişilerin kafasından çıktı. Beraberinde sakatlanmalara neden olabileceği için dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Mutlak sessizlik saatine uyulması önemli, faaliyet boyunca gereken ilgiyi göstermemiş olduğumuz için üzgünüm.

Karda kullanıma uygun bir botunuz yoksa normalden daha fazla yedek çorap getirmeniz faydalı olabilir.

Faaliyet boyunca bizimle yakından ilgilenen gelişim grubuna ve bilgilerini paylaşan eğitmenlere  teşekkür ederim.

Tarih: 9-14 Ocak 2018

Yer: Kocadölek Kamp Alanı

Ekip: 20 Başlangıç ,2 Eğitmen,1 Gelişim üstü , 5 Gelişim

Hava durumu: Faaliyet boyunca kuru ve yağışsız

Yazan: İbrahim Kaya /başlangıç

Faaliyet öncesi hazırlık

Çadır grupları maili geldikten sonra çadır grubundakiler ile iletişime geçerek,yemek planlamasını ve yemek, ocak,kar kazıkları, çadır gibi ortak alınacaklar için iş bölümü yaptık uygun olan kişiler çadır ve kazıkları halletti yemek alışverişini ise faaliyet öncesi beşiktaşta buluşup yapmaya karar verdik, sıcak sıvı almak önemli olduğu için 3 termos getirmeye karar verdik ,kazma düşüşte önemli olduğu için çöp poşeti ve koli bandı aldık,2 küçük -250 gr- 1 büyük -500 gr- lık bütan propan kartuş aldık.

Çarşamba öğlen kamp alanına varıp cumartesi öğlen kamp alanından ayrılış olduğu için 3x akşam yemeği ,3x kahvaltı ,3x ara öğün  olarak yemek planlamasını yaptık, alışveriş biraz aceleye geldiği için ara öğünleri yetersiz almıştık ama sorun olmadı.

9 Ocak Salı

Selçuk ağabeyin önemli bir durumu olduğu için faaliyete gelemiyordu ama haremde malzemeleri bize verebileceğini söylemişti, Mete ve Özcan ile yıldızda buluşup alışverişi yaptıktan sonra hareme geçtik,aramızda yük dağılımını yaptık,gelişimlerin kask kontrolünden sonra çantaları otobüse yerleştirdik 21.30 da otobüs hareket etti, eğitimin yoğun geçeceğini bildiğim için otobüste elimden geldiğince uyumaya çalıştım, son molada termosları olanlar sıcak su doldurdu ,zor zamanlar için bir litre normal su aldım.

10 Ocak Çarşamba

Otobüs salim abi ile buluşacağımız yere gelirken dağıtılan haritalar ile bölge tanınımı yapıldı, saat dokuzda salim abi ile buluşup çantaları traktöre yükledik, 10.20 de sarı memetlerin yurdu kamp alanında indik , teknik malzeme zimmetlenmesi yapıldı.Kar durumu azdı,11.00 da yürüyüşe başladık Emli vadisi boyunca Emli ormanın içinden ilerledik ,dönüşümlü olarak iz açarak yüründü , bir buçuk saatlik yürüyüşün ardından 15dk lık mola verildi, 14.00 da 10 dakikalık ikinci molanın ardından 15.15 de Kocadölek kamp alanına vardık, kar az ve toz şeklindeydi eğitmenler çadırları kuracağımız alanı gösterdiler ve kar duvarı yapmamızı istediler , 6 çadırın grid düzende sığacağı bir alanı belirledik önce kol kola girerek  karı ezip zemini sertleştirmeyi denedik ama az ve yumuşak olan karda pek işe yaramadı toz karı süpürürsek zemine ulaşacağımız ve kazıkları sabitlemenin zor olacağı için bu fikirde olmadı,alandaki karı biraz ezilmiş şekilde bırakıp kar duvarlarını yapma kararı aldık .Yorgun olan kişiler su kaynatırken elimizden geldiğince dönüşümlü olarak blok kesme taşıma ve duvara sıva yapma şeklinde iş bölümü yaparak kar duvarını ördük ve grid düzende çadırları kurduk. Kar mağaraları için 17.35 de tek sıra olup kar yığmaya gidildi 3 grup olarak üçer kişilik kar mağaraları yapmamız istendi.18.30 da yemek molası verildi ve 20.30 da tekrar kürek ve kazmalar ile hazır olmamız istendi. T kar mağarası için yamaca kar yığmaya başladık başta şekli doğru anlamadığımız için yanlış şekilde yığdık sonrasında şekli düzeltip blok çıkararak devam ettik kar yığmak çok uzun sürdü, 10.30 da geri döndük sabah dokuzda kazma düşüş için poşetlenmiş olarak tek sıra duyurusu yapıldı,kıyafetlerimi eldivenlerimi tulumun içindeki boşluklara koydum botları da poşetleyip çadırın içine aldık sıcak sıvı aldıktan sonra bu gece yürüyüş olmayacağını düşünerek uyuduk, sorunsuz bir gece geçirdim.

Kocadölek Kamp Alanı

11 Ocak Perşembe

Gece kaldırılmadık,sabah yedide kalkıp yemekten sonra termoslarımızı doldurduk,erken kalkmak büyük yarar sağladı düzgün bir şekilde poşetlendik bu sırada başlangıç grubunda poşet ve koli bandı sıkıntısı oldu mümkünse bir çadırda iki koli bandı ve bol çöp poşeti olması lazım,Kamp alanının yakınındaki yamaçta kar uygun olmadığı için başka bir yamaca gidildi.Düşüş pozisyonları ve nasıl duracağımız anlatıldıktan sonra gruplara ayrılıp gelişim ve eğitmenler gözetiminde denemeye başladık bazı pistler bozulduğu için yer değiştirerek devam ettik. 12.40 da kamp alanına geri geldik sıcak sıvı almamız ve bir şeyler yememiz söylendi 45 dakika sonra kar emniyet malzemeleri ile tek sıra duyurusu yapıldı tekrar kazma düşüş yaptığımız yamaca geldik kar emniyet malzemeleri anlatıldıktan sonra kar izin verdiği sürece denedik en son kar babası yapmamız istendi grup olarak şeklinde karar vermekte gecikince biraz geç kaldık. 17.05 de kamp alanına geri geldik tekrar 45 dakikalık moladan sonra kar mağarası için tek sıra olduk üç ayrı gruba bölünerek bir önceki gün yığdığımız karları kazarak mağara yapmaya başladık kapı kısmı biraz geniş olmasına rağmen sorunsuz olmuştu. 21.00 da kamp alanına geri geldik eğitmen Erkut kar mağarasında kalmak isteyen var mı diye sordu 13 kişi gönüllü olmuştu aramızda 10 kişi seçip bildirmemiz söylendi kişi isimleri verildikten sonra 20 dk içerisinde mat uyku tulumu dolu termos ile kar mağarasında kalacakların hazır olmasını istedi beş dakikalık gecikme sonucunda mağarada kalacakları geri gönderdi sabah 9 da kazma düşüş için poşetlenmiş şekilde hazır olun duyurusu yapıldı.Bu gece kaldırılacağımızı düşündüğümü için çantaları hazırlayıp yattık, gece 2.10 da kaldırıldık her çadırdan bir termos çanta ve ilk yardım çantaları ile 20 dakikada hazır olun duyurusu yapıldı 8 dakika geç kaldık kafa lambaları kapalı şekilde dönüşümlü olarak iz açarak yürüdük 4.10 da kamp alanına geri geldik sıcak bir şeyler içip uyuduk.

12 Ocak Cuma

Sabah tekrar yedide uyanıp kahvaltı ve sıcak sıvı alımından sonra poşetlendik öğlen kamp alanına geri  gelmeme gibi bir ihtimale karşı ocak yemek kar emniyet malzemelerini de yanımıza aldık,her zamanki gibi sıraya geç kaldık.Parmak kayanın karşısındaki yamaca geldik kar koşulları daha iyiydi tekrar gruplara ayrılıp düşüş çalıştık ,sağ omuzumu incittiğim için kazma düşüş eğitimini yarıda bıraktım emniyet malzemeleri için beklemeye başladım.Düşüş bittikten sonra 45 dk molada sıcak sıvı alıp bir şeyler atıştırdık,çığ testi ve çığ sondası anlatıldıktan sonra tekrar kar emniyet malzemelerini denemeye başladık kar hala yumuşak olduğu için görece en iyi sağlam deadman oldu bir kaç kişi yüklenmemize rağmen yerinden oynatamadık.Kampa geri geldik 45 dakikalık molanın ardından T kar mağarası için 18.20 de yamaca yığdığımız karın yanına gittik.Eğitmen Ali ekip olarak hareket etmekte sıkıntılar yaşadığımızı belirtip mağarayı yaparken buna dikkat etmemiz gerektiğini söyledi çalışmaya başlamadan mağaranın nasıl olması gerektiği hakkında konuştuk ve T şeklinde kesip blokla kapatmaktansa altından kazarak girmeyi tercih ettik ve çalışmayı böldük ,su kaynatanlar ,testere ile kesecekler içeriye girip kazanlar ve dışarıdaki karı küreyenler olarak belirledik , kapı yüksekliğini bir önceki eğitimde fazla tuttuğumuzu göz önüne alarak belirledik .Omuzuma yüklenmek istemediğim için su kaynattım yeterince ocak olmadığı için pek hızlı olmasa da çalışanlara sıcak sıvı verebildik, 20.00 da yeterince geç olduğu için mağarayı  bitirip bitirmek istemediğimizi sordular aramızda kesin bir karara varamadığımız için mağarayı bitiremeden geri döndük eğitmenler mağaranın doğru olduğunu ama yeterince yorulduğumuzu söylediler ve 21.30 da çadırlarda pursik ile hazır olun duyurusu yapıldı.Çadırlara gelen gelişimler ile düğüm sınavı yapıldı , verilen haritalarda bölge tanıtımı yapıldı bulunduğumuz bölge Aladağla’rın güney bölgesi olduğu burada başlangıç döneminde ilk ve son kez bulunduğumuz ve çevredeki zirvelerden bahsedildi yarın olacak zirve simülasyonu hakkında bilgi verildi , sabah beşte dört kişilik bir çadır grubu için iki çanta iki tulum ve mat bivak ilk yardım malzemesi ocak termos ve atıştırmalık ve kazmalar ile hazır olacaktık.Azlan ara öğünlerimiz ile içmediğimiz normal suyu ısıtıp çantaları hazırladık sıcak sıvı alıp uyudum, bu gece mutlak sessizlik saati sırasında çok fazla konuşma olmuş sonrasında bunun ile ilgili uyarı yapıldı.

Kar Emniyet Malzemeleri Denerken

13 Ocak Cumartesi

Uyanıp kahvaltıdan sonra hazırlanmaya başladık tekrar bir kaç dakikalık gecikmemiz olmuştu.Kafa lambaları kapalı sıra ile iz açarak ve kazmaları yamaca uygun şekilde kullanarak yürüdük,yaklaşık 1.30 saatlik yürüyüşün ardından mola verildi kısa bir zirve tanıtımı ve ihtiyaç molası ardından dönüşe geçtik.8.30 da kamp alanına geri geldik bir saat on beş dk sonra 9.45 de kampı terk etmek için hazır olmamız söylendi ,eğitmen Erkutun sırada iken üstüne basa basa bu sefer geç kalmayın demesine rağmen geç kaldık ve dönüş yolunu molasız şekilde yürüyeceğimizi söylediler, sırada iken termos gibi çantaya tam sabitlenmemiş şeyleri düzeltmemiz yada kendi aramızda çantaları ayarlamamız istendi.Emli vadisini takip edip Sarı memedin yurduna geri geldik zimmetlenen eşyaların geri teslimi sonrasında faaliyet toplantısı yapıldı, Salim abinin gelmesi ile eşyaları yükledik niğde merkeze gidip yemek yedik akşamki otobüsü bekledik.

Faaliyet sonu toplantısında eksik olduğumuz konular hakkında uyarılar yapıldı;

Ekip olma ve malzeme paylaşımı konusunda sorunlar yaşandığını

Mutlak sessizlik saatlerine uyulmadığı ve bunun eğitim kampı dışında da çok önemli olduğu vurgusu yapıldı

Islanmış ve üşümüş olduğu halde bunu söylemekten çekinenlerin olduğunu

Sürekli geç kalmamızın ve geç kalmamıza rağmen rahat davranmanın sorun olduğu

Dağ ortamında tartışmanın olmaması gerektiği

gibi konularda uyarılar yapıldı.

Notlar:

sıcak sıvı almak önemli ve başlangıç eğitiminin ilk uzun kampı olduğu için çeşitli toz içecekler almak önemli(kahve ,çay ,salep ,sıcak ,çikolata, sıcak çorba vs)

ana yemekler haricinde atıştırmalıklar 45 dk lık molalarda iyi oluyor mümkünse bol alın

mailde belirtilmemesine rağmen salim abiye eşya bırakabiliyorsunuz otobüs yolculuğunda günlük kıyafetler ile gelmek sorun olmuyor.

eğitimlere geç kalmamaya özen gösterilmeli erken kalkmak önemli