Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Tekepınarı Kulesi Pantera Pardus Rotası Tırmanış Raporu

Tekepınarı Kulesi Pantera Pardus Rotası Tırmanış Raporu

Rota: Tekepınarı Kulesi Kuzeydoğu Yüzü Pantera Pardus Rotası (V derece kaya tırmanışı, 160 mt)

Kamp Yeri : Tekepınarı

Ekip: Ayberk Sözer, Alper Kılıçalp, Serkan Çelik

Tarih:  13.08.2019

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, 2 adet 50 mt’lik yarım ip, cam set, takoz set, sikkeler, 15 adet ekspress, perlonlar (3×60, 2×120 ,1×180), 2 adet nutkey, 2 adet çekiç, kilitli karabinalar, bırakma perlonları, prusikler, kişisel ilk yardım çantası, vd.

Aladağlar faaliyetimizde bir diğer planladığımız rota Pantera Pardus’tu. Bu rota için yine geçmiş raporları okumuş, kamp alanında Erkut ve rotayı daha önceden tırmanmış arkadaşlardan bilgi almıştık. Özellikle son baca bölümünde oynayan bloklara dikkat etmemizi tavsiye etmişlerdi. Tüm bu bilgilerle sabah kahvaltısı sonrasında yavaştan rotaya doğru geçtik.  Tekepınarı’ndaki kamp alanından kısa bir yürüyüşle rota dibine geliyorsunuz. Hafif çarşaklı bir eğimde yükseldikten sonra rota dibinde ip açarak ilk ip boyunu Ayberk tırmanacak şekilde tırmanışa 10.00 gibi başlamıştık.

Ayberk’in kaleminden ilk ip boyu,

İlk ip boyu saat 12.00’ye kadar hedeflenen açıdan güneş alıyor. Hızlı bir ekipseniz rotaya öğlen girmenizi tavsiye ederim. Çok sıcak bir günde girdiğimizden oldukça terledim. Bu boy pozitif başlayıp kademeli olarak dikleşiyor. Blok blok kayaların üzerinde kolay gözüken ancak tedirgin eden kısımlar var. Bolca çürüklük mevcut. Malzeme imkanı bol, son kısımda sağda kalan bacamsı aralıktan setin üzerine çıkıp sedir ağacı ve sağ üstte sıkışık kayadan istasyon oluşturdum. Bu kısımda blokların arasından gelen ipler fazla sürtündüğünden emniyet alırken artçıların tek tek gelmesini söyledim. Emniyette iki elle asılarak çektiğim ipler oldukça yordu. Önce Alper’i daha sonra Serkan Ağabey’i yanıma alarak malzeme değişimine başladık.

1. İp Boyunda Ayberk, Fotoğraf Tamer Ergin
İlk istasyon, Fotoğraf Serkan Çelik

İkinci İp Boyu : Slab Yüzey

İkinci ip boyunda ben lider gidecektim. İstasyonda tüm malzemeleri üzerime alarak tırmanışa başladım. Kısa tırmanış, hayatımda tırmanmış olduğum keyifli ip boylarından bir tanesi olacaktı. Cam ve takozlarla oldukça rahat ara emniyetler oluşturarak sete vardım. Sette Alper babadan istasyon alabileceğimi belirtmişti ancak  bahsettiği babayı bulamadım. Küçük bir çam ağacı ve iki sikke çakarak istasyon aldım ve Ayberk’le Alper’i yanıma aldım. Onlarda tırmanışın bu bölümündeki slab yüzeyden oldukça keyif almışlardı. Sonraki bölümde sağa doğru bir yan geçişe girilecek ve bacanın başlangıcı olan sete varılacaktı. Bu bölüme Ayberk devam etti.

2. İp Boyu, Fotoğraf Ayberk Sözer

3. İp Boyu

Bu ip boyu zevkli bir travers içeriyor. Tedirgin eden bir kısım var, uzun boylular rahat geçebilir. Uzunca bir bacak açıp sağa doğru kendinizi atmanız gerekiyor. Hafif boşluk hissi ile bacanın altına varıp çarşaklı kısmın sağ bölümündeki kayadan emniyet aldım. Burada ağaç da var ancak gövdesine ulaşmak güç olduğundan tercih etmedim.

4. İp Boyu

Taş düşme riski ve ipimizin 50 mt olmasından ötürü son ip boyunu ikiye bölmeye karar verdik.  Bacanın ilk kısmında uygun bir nokta buluncaya kadar ilerleyip istasyon kuracak sonra bu noktadan devam edecektik.  Bu bölümü ben lider gittim. Baca sizi önce sola doğru atıyor buradan yükseliyorsunuz, hafif setimsi bir alana geldikten sonra istasyon için bakındım. Aşağıdan gözüme bir ağaç kestirmiştim ancak yukarı gelince ağacın oldukça farklı bir noktada kaldığını gördüm. Biraz daha yükselmeye karar verdim. Bu kısım küçük bir yapıda olması ve baca olması dolayısıyla olabildiğince dikkatli bir şekilde, herhangi bir taş düşürmemek için  oldukça temkinli hareketlerle yükseliyordum. Yaklaşık 20 mt yükseldikten sonra istasyon alabileceğim bir baba buldum. Yine de bir back-up emniyet alarak Alper ve Ayberk’i yanıma aldım.

Yan geçiş sonrası, baca girişi, Fotoğraf Serkan Çelik
4. İp Boyu, Fotoğraf Alper

Kalan ip boyunu yine ben devam ettim. Ancak bulunduğumuz noktadan bakıldığında ipin yetmeyeceğini düşünüyorduk, dolayısıyla uygun olacak bir ara noktada tekrar istasyon kurup yine bu noktadan devam etme yönünde fikir birliğine vardık. Yine dikkatli ve yavaş bir şekilde yükselmeye devam ettim. Bacanın sağ bölümden devam ediyordum, bazı bloklar resmen dans ediyordu. Bu bloklarda önce ekip arkadaşlarımı uyararak sonrasında hamlelerimi yapıyordum.  Yükseldikçe istasyon için uygun bir yer olmadığını farkediyor ve biraz daha diyerekten ipin son 2 mt sine gelmiş ve istasyon alacağım çam ağacına ulaşmıştım. Ağaçtan istasyon alarak Alper ile Ayberk’i yanıma almıştım. Buradan yaklaşık 2 mt yükselikle zirveye çıkabiliyorduk. Önce Ayberk, sonra Alper ve en sonda ben zirveye çıkmış ve buradan yürüyüşle kamp alanına geçmiştik. Zirveye vardığımızda saatler 18:00’i gösteriyordu.

Fotoğraf Ayberk Sözer, son istasyon noktası

İkinci ip boyunun oldukça keyifli olduğu sonrası ip boylarında da birçok çürük bölümün olduğu güzel deneyimler edindiğim bir tırmanış oldu.

Alper, Ayberk ve YTÜDAK’a bu tırmanış için sonsuz teşekkürler…