Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2019 » Tekepınarı Kulesi Capra İbex Rotası Tırmanış Raporu

Tekepınarı Kulesi Capra İbex Rotası Tırmanış Raporu

Capra İbex – 3 günde 1 rota

Rota: Tekepınarı Kulesi,  Kuzeydoğu Yüzü Capra İbex Rotası

Zorluk: Geneli III+/IV, kilit etabı V+ derece kaya tırmanışı (Fındık,T. Aladağlar Dağcılık ve Tırmanış Rehberi-2016)

Yükseklik Farkı: 170 mt.

Kamp Yeri: Tekepınarı

Ekip: Ayberk Sözer, Alper Kılıçalp, Serkan Çelik

Tarih:  12.08.2019 -15.08.2019

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri,  2 adet 50 mt lik yarım ip, cam set, takoz set, sikkeler, 15 adet ekspress,  perlonlar ( 3×60,2×120 ,1×180,), 2 adet nutkey, 2 adet çekiç, kilitli karabinalar, bırakma perlonları, prusikler, kişisel ilk yardım çantası, vd.

İtoturumu tırmanışı sonrasında kampımızı Arpalık’tan Tekepınarı’na taşımıştık. Öğlen saatlerinde kamp yerine varmış, bir şeyler atıştırmış ve aynı hızda Capra’ya doğru yollanmıştık. Alper daha önce tırmandığı için rotayı biliyordu. Rota dibine varıldı. İlk ip boyunu Ayberk gidecek, sonraki ip boylarını ben devam edecektim.

Ayberk’in kaleminden ilk ip boyu

Rota, yuvarlanmış büyükçe kaya kütlesinin önünden başlıyor. Serkan Ağabey’in emniyetinde ilk boyuna başladım. İstasyon kuracağım seti hedefleyerek slab yüzeyde bir sağa bir sola yükselmem gerekti. 15-20 mt. kadar yükselmiştim ki Erkut’un (Tekepınarı Kulesi’nde Sefa ile farklı bir rotadalar) “taaaş” diye bağırmasıyla kendimi kayaya yapıştırdım. Pozitif yüzeyde taşlar iki yanımdan mermi gibi sekerek geçmişti. 5-10 saniye süren taş yağmurundan sonra tavan yapan nabzımın düşmesini bekleyip devam ettim. Malzeme konusunda kıt bir ip boyu ve çürük kısımlar bulunuyor. Rotaya 50 mt.lik ip ile girdiğimizden Serkan Ağabey’in yükselmesi gerekti. İp sonuna geldiğimden sete ulaştığım ilk kısımda istasyon arayışına girdim. 1 numara Cam ve sikke ile istasyonu oluşturup partnerlerimi yanıma aldım. Setin sağ üstü 2. ip boyu çıkılırken çatlak hattının dışında kaldığı için daha güvenli gözüküyor. Genelde mikro camler ve küçük numara takozları bu boyda fazlaca kullandım.

1. İp Boyu, Fotoğraf Alper

İkinci İp Boyu

Ayberk ilk ip boyu sonunda bizi yanına aldıktan sonra malzemeleri hızlı bir şekilde bana aktardı. Malzemelerimi düzenleyerek tırmanışa başladım. Ana çatlak hattı üzerinden rotayı takip edecektim. Bu hat üzerinde cam için güzel noktalar mevcuttu dolayısıyla ara emniyetlerimi rahat bir şekilde oluşturarak devam ettim. 8 cam, 1 takoz atarak, varmayı planladığımız setin altında bir noktaya ulaştığımda ip bitti.  Alper, ipin bitmekte olduğunu son 10 mt’dir söylediği için kendime istasyon kuracak bir bölge arıyordum. Hedef sete ulaşmak için bir 10 mt’lik tırmanışa daha ihtiyaç vardı. Bu tırmanışta yaptığımız bir hata 60 mt’lik yarım ip yerine 50 mt’lik yarım ipleri almıştık. Dolayısıyla planlanan istasyon noktalarından 10 mt aşağıda istasyonlar kurmamız gerektiğini anlamıştık. İp sonunda küçük bir çam ağacı ve de bir adet sikke ile istasyon aldım. Tırmanış hattında yer yer çürük yapılar mevcuttu. Bu yapıların temizlenmesi doğru olacaktı, dolayısıyla önce Ayberk’i yanıma aldım sonrasında Alper’i yanıma alırken ve Alper bu noktalardan geçerken oldukça çürük ve rotada tehlike arz eden bir bloğu önce aşağıyı kontrol edip sonrasında “taşşş” diyerekten dokundu ve taş çoktan aşağıya doğru yollanmıştı.

Alper ve Ayberk’i yanıma aldıktan sonra Ayberk bir on metre daha tırmanışla sete vardı ve istasyonu bu noktaya taşıdık. Ayberk, Alper ve beni yanına aldı. Sette oldukça rahat bir noktadaydık. Önceki günün vermiş olduğu yorgunluktan dolayı artık takatimiz pek kalmamış ve saati de 19.00’a getirmiştik. Dolayısıyla bu ip boyu sonrasında son ip boyunun daha sonra tamamlamaya karar verdik. Buradan yürüyüşle rotadan sola doğru kaçarak rahat bir şekilde zirve altı bir noktaya vardık ve buradan kampa devam ettik.

2. İp Boyu, Fotoğraf Alper

Son İp Boyu : 15.08.2019

Bugün Aladağlar’daki planlanan son gün, dolayısıyla dönüş günümüzdü.  Zamanımız da dar olduğu için Ayberk ve ben iki gün önce geldiğimiz noktadan tekrar ikinci ip boyunun istasyonunu kurduğumuz sete doğru indik. Alper’de bu arada zirveye direkt ve rahat ulaşım olduğu için zirveye geçmiş ve burada zaman kazanmamız için istasyonu kuruyordu.

Tırmanış için 2. İp boyu sonundaki sete ip açtık ve önce burada iki adet cam ile bir istasyon kurdum. Sonra yavaşça yükselmeye başlayarak belirgin hat üzerinden devam ettim. Çatlaklar belirgin ancak içeride kaldığı için camleri atmak için elinizi biraz içeri doğru zorlamanız gerekiyor. Ağırlıklı küçük numara camlerle ara emniyetlerimi oluşturdum.  Tırmanışa başladıktan bir buçuk saat sonra Alper’in kurduğu istasyona gelmiştim. İp boyunun başlangıcı ve son bölümleri rahat tırmanış veriyor ancak orta bölümlerde boşluk hissi arttığı için en keyif veren bölümü burası olmuştu. İp boyu sonunda direkt istasyona girerek, Ayberk’i de yanıma aldım ve nihayet, 3 günde 1 rotamızı tamamlayabilmiştik.

3. İp Boyu, Fotoğraf Ayberk
3. İp Boyu, Fotoğraf Alper
İp boyu sonu, Fotoğraf Serkan Çelik

Alper, Ayberk ve YTÜDAK’a bu tırmanış için sonsuz teşekkürler…