Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2020 » Capra İbex, Pantera Pardus ve Tek Taş Rotası Tırmanış Raporları 2020

Capra İbex, Pantera Pardus ve Tek Taş Rotası Tırmanış Raporları 2020

Kamp Yeri: Tekepınarı

Ekip: İbrahim Kaya, Gökçe Aslan ve İsmail Pamuk

Yazan: Gökçe Aslan

Tarih: 26-28 Temmuz 2020

Martın ortasından beri  anormal hayatımızı kapitalist düzen zorla normalleştirmeye çalışırken bu düzene bizlerde fark etmeden hızlıca alıştık sanırım. Evde ki çalışma düzenimden bir anda mahrum bırakılıp şubedeki anormal yoğunluktaki çalışma düzenime dönmüştüm. Yoğun iş hayatında evde antrenman yapmak hep zor gelmiştir bana. Aladağlar faaliyetimize bir ay kala kendimi zorlayarak yaptığım kondisyon çalışmalarımın pek başarılı olduğu söylenemez. Elimden geleni yapmanın vicdan rahatlığıyla ekip arkadaşlarım İbrahim ve İsmail ile kafa kafaya verip planımızı oluşturduk. Planımızdaki rotalara iyi çalışıp hazırlıklı gitmek ilk hedefti. Daha öncesinde planladığımız rotaları çıkan arkadaşlardan tavsiyeler alıp üzerine tartıştıktan sonra her şey şekillendi.

26 Temmuz pazar günü Salim abi bizi Arpalık’a kadar bıraktı. Öğleden sonra kamp alanımız olan Tekepınarı’na vardık. Hedefimiz pazartesi günü Capra İbex ve Pantera Pandus rotalarına çıkıp salı günü Tek Taş rotasını çıktıktan sonra yarım gün rest vermekti.

Çadırımızı kurup yerleştikten sonra rotaları inceleyip kimin hangi ip boylarına gideceğine karar verdik. Rotaları daha önce bizim ekipten kimse tırmanmamıştı. Tırmanış tarzımıza, zevkimize ve mentalimize göre ip boylarını paylaştık. Mesela çürük ip boylarında tedirgin olan ben özellikle çürük ip boyunu alarak mentalimin üzerine gitmek istedim.

27 Temmuz Pazartesi

Rota: Capra İbex

Zorluk: Geneli III+/IV, kilit etabı V+ derece kaya tırmanışı (Fındık,T. Aladağlar Dağcılık ve Tırmanış Rehberi-2016)

Yükseklik Farkı: 170 m

1.İp Boyu III ,60 m

Rota büyük bir kaya kütlesinin önünde başlıyor. 08.00’de rotaya girdim. İlk ip boyu genel olarak çürük ve ara emniyet imkanı pek yok. Pozitif yüzeyden ara emniyet noktaları bulmaya çalıştım.Genelde mikro camlar kullandım. Yukarıdaki seti hedefleyip zik zaklar çizerek yükseldim. Sete geldiğimde son 3 m ipim kalmıştı(60m ip). Sette istasyon kurmak için bakındım fakat göz ile görülür emniyet imkanı pek yoktu. Uygun gördüğüm çatlağa Universal sikke çakıp biraz uzağımda sağdaki bloğa cam yerleştirerek statik istasyon kurdum. 2.ip boyuna giderken sikkeyi çürük kaya yapısı yüzünden sökmek zorunda kaldık.

İsmail ve İbrahim artçı gelirken

2.İp Boyu IV+, 60m (İsmailin gözünden)

Dik yükselip genelde cam kullandım  takoz atmadım. Sete çıkmadan oyuğun içindeki çalının kökünden istasyon kurup soldaki çatlaktan mikro cam ile back-up attım.

2. İp boyunun istasyonu

3. ip boyu V+ ,50m (İbrahim gözünden)

Geniş sete çıkmadan İsmail istasyon kurmuştu, basit hamleler ile sete çıkıp sağı gri solu kırmızı bacaya doğru ilerledim bacanın ilk metrelerine kadar malzeme imkanı pek yok, yüzeyde minik tutuşlar ile tırmanmak istemediğim için kırmızı yüzeyde daha az çürük yerleri tutarak yavaş ve güvenli şekilde tırmandım. Daha çok orta boy takoz ve cam kullanarak bacanın bittiği yerde sete çıkmadan kum saati ve takoz ile istasyon kurup  herkesi yanıma aldıktan sonra sırta çıkıp rotayı bitirdik.(12:20)

İbrahim 3. ip boyunda

Rota: Pantera Pardus

Zorluk: V derece kaya tırmanışı

Yükseklik Farkı: 160 m

Topo

1. İp boyu III, 60m (İsmailin gözünden)

(13:30) Dev kulvarın sağındaki sete kolay yerden geçip rotaya setler ile başladım. Rota düz bir çatlak hattı boyunca ilerliyor. Girişi setler ile yükselip geniş çatlak hedeflenerek gidilir. Büyük numara camler çalışıyor. Yoğunlukta 3,2,1,0.75 cam kullandım, takoz atmadım. İstasyonu 2. ip boyu girişindeki küçük setteki bodur ağaçtan almadım(sürtünme ve emniyet rahatlığından dolayı). Set öncesi büyük bir kayayı kum saati alarak istasyon kurdum.

İsmail 1. ip boyunda

2. ip boyu (V+, 30m) (İbrahimin gözünden)

İsmail bu ip boyunun girişindeki küçük ağaç yerine slabın hemen altındaki (ilk ip boyunun hizasında ki) büyük sıkışmış kayayı kullanarak istasyon kurmuştu, istasyonun solundan basit hamleler ile slab etaba girip görece yüzeyin ortasından tırmandım. Genellikle orta boy cam ve takozlar ile slab etabın üstündeki aralıklı çatlakları kullanarak yükseldim, bu ip boyu sağlam kayada boşluk hissi ile yüzeye basmalı, yüksek ayak çekmeli zevkli hamleler sunuyor. Sete çıkıp arka tarafta kum saati ve mikro camler ile istasyon kurdum.

İbrahim 2. ip boyunda

3. İp Boyu V-, 40 m

İsmail’den malzemeleri aldıktan sonra gri yüzeyli bacayı hedef alarak yükseldim. Ara emniyet imkanları var. Genelde cam kullandım. Baca etabı bittikten sonra sağa doğru travers geçiş var. Bacanın oradan sağa doğru bacağımı açıp crimpleri tutarak bedenimi sağa aldım. Küçük bir boşluk hissi veriyor ama bedeni de sağa aldıktan sonra gerisi rahat. Düz yükselip sete geldiğimde sağı hedefleyerek 4.ip boyunun olduğu yere ara emniyet atmadan ilerledim. Yukarı da belirgin bir kulvar var. 4. ip boyu olduğunu belli ediyor zaten. Sen solda kalıyorsun. Kafanın yukarısında istasyon için 2 kum saati var. bir tane de takoz yerleştirip istasyonu kurduktan sonra diğerlerini yanıma aldım. Kulvarda taş düşme riski yüksek. O yüzden kulvarın altındaki baba yerine solda istasyon kurmamızın daha iyi olacağını önceki raporlarda öğrenmiştik. 4. ip boyuna İsmail gidecekti. Soldan kulvara geçmek için down climbing yapıyorsun lakin boulder hamleleri mevcut.

İstasyon

4.ip boyu V-, 50 m (İsmailin gözünden)

Sol sette kurulmuş istasyondan kulvara inmek için sağdaki büyük kütleye bacak açıp rahat iniş yaptım(uzun boy avantaj). Alternatif rahat yerden aşağı inip kulvara girilebilir. Kulvarda sol kütle yüzeyi hedeflenerek çatlak hattı boyunca büyük numara camler ile yükselip ortalarında sol kütlede oyuktan kum saati ara emniyet aldım. Devamı çürük göründüğünden sağa sert bir travers ile takılı taşın üstünden bacaya girdim yükselip sağdaki sedir ağacından istasyon alacaktım ancak sürtünmeden dolayı sola geçip babadan istasyon aldım. Eğer sol kütlenin çatlağı hedeflenerek gidilirse rota sonu babadan istasyon ile arkasından direk inişe geçilebilir.

İsmail son ip boyunda

28 Temmuz Salı

Rota: Tek Taş rotası

Zorluk: V+, VI+ derece zorlukta alpin spor rota

Yükseklik farkı: 160 m

Bu sabah keyifli menemenli kahvaltımızdan sonra malzemeleri ayarlayıp tek taş rotasına geçtik. İlk boyunu ismail çıkacaktı. 2.ip boyu benim ve son ip boyunu İbrahim çıkıp rotayı fatality yapacaktık. (hayaller ve gerçekler birazdan)

Topo

1.ip boyu V+, 45m (İsmailin gözünden)

(09:20)Capra ibex rotasını geçtikten sonra yüzeyde dihedral olan yer ile başlanır. 2 metre bir yeri dik çıktıktan sonra rampa gibi olan yüzeyden balkon hedeflenerek gidilir. İlk malzeme büyük numara cam ardından 2 bolt ile istasyona ulaşılır. Rota üzerindeki kahverengi taşlar sağlam, basıp tutabilirsiniz. Balkonun hemen altında 2 bolt arası sarı perlonda istasyonu kurdum.

İsmail 1. ip boyunda

II.İp Boyu VI-, 45 m

10-15 metrelik aralıklarla bolt olsa bile VI- dereceli ip boyunu  malzeme yerleştirerek ilk defa çıkmanın azıcık heyecanı vardı. İstasyonun direkt üstünden 2. ip boyuna girmek zaman aldı. Çünkü slap yüzeye direkt İbrahim’in kafasının üzerinden geçtim. Slab yüzey denge ve crimp tutuşlar. Bolt yakında ilk clibi yaptıktan sonra rahatladım. 2. bolt görüş mesafemdeydi bir kaya kütlesinin hemen üstünde ama bayağı uzakta kaya kütlesinin altına gelene kadar ara emniyet imkanı çok kıt. Kaya yüzeyindeki kahverengi çıkıntılar ellerim ayaklarım oldu (güzel tutuyor güvenebilirsiniz). Kaya kütlesinin solundaki çatlak hattı came uygun. Yaklaşınca solumda kaldığı için yine azıcık tedirgin edici slab yüzeyden sola geçiş var. Sonrası kaya kütlesi zaten. Camleri yerleştirdikten sonra rahat devam ettim. Bolta geldiğimde mağaracı gördüm.O yüzden backup olarak da cam yerleştirip istasyonu buraya kurdum.( Sonra acı gerçeği anlayacaktık. İstasyon kurduğum yer rotanın sağında yer alan Asla Durma rotasıymış. Yukarıdaki su oluklarını da geçtikten sonra ip boyum bitiyormuş sonrasında İbrahim orayı 3.ip boyu zannederek çıktı)

2.ip boyundaki kaya kütlesi(üstündeki bolt Asla Durma rotasına ait soldan gitmem gerekiyordu)

3. ip boyu (V+ VI-  50m, 2 bolt) (İbrahimin gözünden)

Kafamızdaki plan setteki bolta ( sette bolt yok) istasyonu taşıyıp ortadan kilit ip boyunu tek seferde çıkmak. Bu amaçlar ile malzemeleri alıp tırmanmaya başladım, setin altındaki gri su akıntılarını hedefleyerek tırmanmaya başladım. Önce sol sonra sağ yaparak (burada ilk bolta kliplemek için soldan yükselip bolt bel hizamda sağımda kalınca klipleyebildim) tırmanışa devam ettim. İkinci bolttan sonra su oluklarının güven veren tutuşları ile sete çıktım. Olduğunu sandığımız boltu arayarak uzunca bir süre kaybettikten sonra setin dikleşmeye başladığı yerde istasyon alıp İsmail ile Gökçeyi yanıma aldım.

İbrahim 3. ip boyunda

4.İp Boyu VI+

İbrahimin kurduğu istasyona gelince afalladık. Çünkü kilit ip boyu burada başlıyor. Bari ben gideyim dedim. Ara emniyet imkanı çok kötü .Her yer çürük. Slab yüzeydeki boltu gördüm. 2.boltmuş, ilkini göremedim o yüzden bayağı uzak geldi. Önce bayağı sola geçtim. İlk boltu görememe sebebim de buydu. 2.boltun olduğu yer full slab yüzey. Ara emniyetlerim de çok kötü olduğu için ekibimle değerlendirme yapmaya karar verdim. Solda bir çatlak hattından istasyon kurup diğerlerimi yanıma alırken ismail sağdan gelirken ilk boltu gördü. Tam benim hizamda sağdaymış. Kızdım kendime. Kilit ip boyunu İsmaile devrettim.

5.ip Boyu VI+ (İsmailin gözünden)

Önceki ip boyunu artçı gelirken fark ettiğim üst üste 2 bolta doğru yükselip alttakine klip yaparak istasyona geçerek malzemeleri alıp 5.ip boyuna girdim. Sağa yan geçip slab yüzeyde yükselip üstteki bolta odaklı yükseldim. 2. klipten sonra hafif negatif olan yüzeyi çıkmadan 3. klip ile kilide girdim. Yükselip el aratan bir geçişi ile yükseltip hafif sollu tekrar bir barfikse yöneltiyor, üstünde de istasyonu görebiliyorsunuz. Fazla beklemeden yükselip istasyona girerek İbrahim ile Gökçeyi yanıma aldım.

İsmail 5. ip boyunda

6. ip boyu (VI+ 25m) (İbrahimin gözünden)

Klit ip boyundan sonra sete çıkmak için kısa basit bir ip boyu çıkmamız gerekti, yer yer çürük taşlar olduğu için bir kaç malzeme attım, sette babadan istasyon aldım ( Ben göremedim ama sette slabın üstünde istasyon için bolt var ).

Rotaların inişleri arkadan sola doğru yürüyerek. Tekepınarı kamp alanına varış ise ortalama 15 dk sürüyor.

Bize bu faaliyeti mümkün kılan Ytüdak ailesine sonsuz teşekkürler:)