Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2023 » Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2023

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2023

ALADAĞLAR 1. KIŞ TEMEL EĞİTİM FAALİYET RAPORU 2023

ÇADIR EKİBİ: Seran KIRKINCI, Aydın Kadir KANMAZ, Utku BİÇER

Yazan: Seran KIRKINCI

Teknik Malzeme: V plaka, T plaka, Kazma, Kürek, İp

24 Şubat Cuma günü çadır ekibi netleştikten sonra çadır grubumdan Aydın hemen bir whatsapp grubu kurdu ve görev dağılımı yaptık. Yemek konusunda ağırlıklı olarak pişirmeye gerek kalmayacak gıdaları tercih ettik. Ben evde et sote yapıp vakumladım. Ana yemek dışında hepimiz yanımıza bol miktarda çerez aldık (badem, fındık ve kuru üzüm). Aydın kahvaltı ağırlıklı yiyecek (bal, pekmez, lavaş ve börek) getirdi. Çadır grubu olarak yanımıza 4 termos, 2 ocak ve 3 kartuş almaya karar verdik. Kar kazıklarının yaptırılması görevini ise ben üstlendim.

01.03.2023 Çarşamba

Anadolu yakasında oturduğum için teknik malzemelerin taşınmasında yardımcı olamadım. 21.30’da Esenler otogardan kalkan otobüs 23.00’de Dudullu otogara geleceği için, ben 22.15 gibi Dudullu otogara geçtim. Otobüs plananan saatinde (23.00) kalktı.

02.03.2023 Perşembe

02.00’da ilk 30 dk mola verildi. Uykulu olduğum için molada otobüsten inmedim ve gözümü tekrar açtığımda (08.00 sularında) Niğde Otogar’a varmıştık. Yaklaşık 45 dk kahvaltı ve ihtiyaçlar için serbest bırakıldık. Çadır grubumla otogarda tanıştım. Yanımdaki büyük bir termosa sıcak su doldurdum. Niğde otogarında faaliyette giyeceğim kıyafetleri giydim ve yanımıza bir kaç tane simit alarak Çamardı otobüsüne bindik (09.00 sularında). Ben serviste yine uyuyakaldım.

Saat 10.14’de Çamardı’ya vardık. Tüm eşyalarımızı traktör ve pickupa yükledik. Traktörde yer kalmadığı için 3 başlangıç, 1 gelişim ve 1 üye pickupa binip Sarı Mehmet’in yerine doğru gittik. 10.57’de pickup Sari Mehmet’in yerine vardı. 10 dk sonra traktör de geldi ve 20 dk içinde tek sıra halinde hazır olmamız gerektiği söylendi. Başlangıç grubu olduğumuz için 20+20 dk da hazırlanabildik ve 11.40’da Sari Mehmet’in yerinden Kocadölek kamp alanına doğru yürüyüşümüz başladı. Ormana kadar düz ve kar olmayan bir yolda yürüdük.

Ormana geldiğimizde kar başladı ve sıra sıra kar izi açarak yürümeye devam ettik. 14.20’de 5 dk’lık mola verdik. Hızlıca su içtim ve iç katmanımı giydim. 15.15’de kocadölek kamp alanına vardık.

Yaklaşık 3,5 saat mola vermeden yürümemizin sebebinin yürüş başlamadan önceki +20 dk gecikmemiz olduğu söylendi. Tuvalet, sigara ve temiz kar alanları gösterildi ve kar oranı az olduğu için eğitmenler ile gelişim grubu kar duvarını yapabileceğimiz alanı bulmak için bize dinlenme ve sıcak su hazırlayabilme zamanı verdiler. Alan belirlendikten sonra kar duvarı yapmak için başlangıç grubu olarak toplandık ve iş bölümü ile kar duvarını yapmaya başladık. Başlangıç grubu olduğumuz için koordine olamadık ve hem büyük bir alan oluşturduk hem de eğitmenlerin düşündüğü bitirme süresinden uzun sürdü. Kar duvarı için onay aldıktan sonra çadırları grid düzeninde kurduk. Az kar olduğu için kar kazıklarını taşlar ve alan dışından getirdiğimiz kar ile sabitledik. Saat 20.00 sularında çadır kurulumu bitti ve termoslara sıcak su doldurmak için su ısıttık. Evden getirdiğim pişmiş yemekleri tekrar ısıtıp yedik. Sabah 08.00’da tek sıra halinde hazır olmamız söylendi. Saat 22.00’da mutlak sessizlik. Çadır ekibi olarak saat 06.30’da kalkmaya karar verdik.

03.03.2023 Cuma

Saat 06.30’da çadır ekibi olarak uyandık ve kahvaltı ettik. Termoslarımıza tekrardan sıcak su doldurduk. Bir termosa tarhana, öteki termoslara getirdiğim bitki çayından koyduk. Kazma düşüş eğitimi için battal boy poşet ile neredeyse tüm vücudumuzu poşetledik. Yine tek sıra için geç kaldık ve eğitmenler bunun geri dönüşleri olacağını söyledi. Saat 09:00 sularında kazma düşüş eğitimi ve kar emniyet malzemelerinin kullanımı için alana geldik. Kar yumuşak olduğu için düşüş eğitimi neredeyse keyifli geçti. Temel pozisyonda (sırt üstü, baş yukarıda, dirsek ve ayaklar havada) düşmeyi ve baş aşağı, yüz üstü gibi farklı pozisyonlarda düşerek tekrardan temel pozisyona dönmeyi öğrendik.

Düşüş eğitimi bittikten sonra kar emniyet malzemelerini (V plaka, T profil, tek ve çift kazma emniyet) kullanmayı öğrendik. En son olarak da kar babası yapmayı öğrendik. Eğitim bittikten sonra kamp alanına dönerek (18.00-18.20 gibi) saat 19.00’da kar mağarası için tek sıra halinde hazır olmamız gerektiği söylendi. Bu sürede termoslara sıcak su koyduk ve biraz yemek yedik. Yine bir kaç dakika geç kaldık.

Kar mağarası için 3 gruba ayrıldık. Benim bulunduğum grup karın yapısından dolayı ve mağaranın çapını büyük yaptığımız için doğru düzgün yığma yapamadı ve diğer gruplara dağıtıldık. Saat 21.50’de kar yığma bitti ve kamp alanına döndük. Her çadıra gelişim grubundan kişiler gelerek düğüm sınavı olduk. Saat 22.00’de mutlak sessizlik. Çadır grubu olarak gece uyandırılacağımızı düşündük ve hazırlanıp uyuduk.

04.03.2023 Cumartesi

Saat 02.00 sularında 20 dk’da tek sıra olmamız gerektiği söylendi. 20+29 dk da hazır olduk ve gece yürüyüşüne başladık. Yamaçtan bir tepeye doğru çıktık. Bulunduğumuz konumdan harita ile civardaki bölgelerin adlarını öğrenedik ve çadır alanına doğru tekrardan yürümeye başladık. Çadır alanına varmamıza 1-2 dk kala ben tek sıra yürüyüş kuralına uymayarak gördüğüm bir şey hakkında sesli yorum yaptım ve sol ayak bileğimi burktum. Gelişimden Mücella ile bir süre durduktan sonra bileğimde bir şey olmadığını düşündüm ve çadır alanına döndük. Saat 09:00’da hazır olmamız gerektiği söylendi ve tekrardan uyuduk.

Saat 09:00’da poşetlenmiş olarak tek sıra halinde toplandık ve eğitim alanına doğru yürümeye başladık. Gece don olduğu için bir çok yer buz olmuştu. Yamaç düşüş eğitimi yaptığımız aland artık yumuşak kar değil buzdu. Ben buzda kayıp düşmekten korktuğum için eğitime tedirgin başladım ve üç kere gerçek anlamda yamaçtan resmen yuvarlandım. Panikle eğitimi gerçekleştirdiğim için sol dizim ve sağ baldırım (kas spazmı olmuş) şişti. Canım acıdığı için eğitimi tamamlayamadan bitirmek zorunda kaldım. Hareket de etmediğim için üşümeye başladım ve gelişim grubundan Mücella ile güneş gören bir yere geçtik. Üyelerden Dilruba dizime ve baldırma baktı ve çok fazla zorlamamamı, ciddi bir şey olmadığını söyledi. Saat 13:20’de kar emniyet malzemeleri ile tekrardan pratik yaptık. 16.00-16.30 sularında çığ eğitimi için gruplara ayrıldık ve kardan kalıp çıkararak kar katmanlarını inceledik. Sürekli hareket ettiğim için ağrılarımı pek hissetmiyordum ama dizlerimin üstünde duramıyordum.

Saat 18.20 sularında ara verdik ve saat 20.00’de kar mağarası için tek sıra hazır olmamız söylendi. Bu sırada tekrardan su ısıtıp biraz yemek yedik.

Saat 20.00’de tek sıra olduk ve kar mağarası yapacağımız alana gittik. Kar mağarası için 2 gruba ayrıldık. Bir önceki gün yığılan kar büyük bir taşın üstünde olduğu için kazı sırasında baya zorlandık ve mağarayı tamamlayamadık. Diğer grup da mağarayı tamamlayamadı. Böylece saat 22.00’de kar mağarası kazı işi iptal oldu ve saat 02.30’da zirve similasyonu için tek sıra hazır olmamız gerektiği söylendi. Saat 22.00’de mutlak sessizlik. Uyumadan önce tüm termosları sıcak su ile doldurduk. Yürüyüş öncesi yemek yememiz gerektiği söylendiği için saat 01.30 gibi uyanmaya karar verdik.

05.03.2023 Pazar

01.30’da çadır grubu olarak uyandık ve yemek yedik. Sırt çantalarımıza sadece termos ve atıştırmalıklarımızı aldık. Saat 02.30’da tek sıra hazırdık. Saat 02.35’de zirve simülasyonu için yürüyüşe başladık. Yaklaşık 1-1,5 saat sonra sol bileğimde ağrı başladı. Önce pek umursamadım ama ağrı git gide şişdetlendi ve zirveye yarım saat kala canım çok yanmaya başladı. Zirveye vardığımızda (06.30 suları) Dilruba’ya durumu söyledim ve bileğime baktık. Şişmişti. Bandaj yapmamız gerektiğini söyledi. Bileğime krem sürüp bandaj yaptık, çorabımı giydim fakat bu seferde hem ayağımın şişkinliği hem de bandaj ve kalın çoraptan dolayı, ve ayak numarama uygun olduğu için, ayakkabıyı giyemedim (bir numara büyük ayakkabı almanın önemi). Bandajı çıkartıp yürüyüşe devam etmem gerekti. Düzlüğe gelene kadar cidden ağlaya ağlaya yürüdüm. Düzlüğe geldikten sonra çantamı başlangıç grubundan Merve aldı ve ben gruptan ayrıldım. Dilruba tekrardan bileğime bandaj yaptı, artık karlı zeminde yürümeyeceğim için çorapsız ayakkabıyı giydim. Eğitmen ve kulüp başkanı Tarık ve Dilruba ile kamp alanına yürümeye başladık. Çok yavaş yürüdüğümüz için kamp alanına saat 10:00-10:30 gibi varabildik. Biz alana vardığımızda herkes toplanmaya başlamıştı. Eşyalarımı başlangıç grubu kendi içlerinde paylaştı ve geri dönüş için tek sıra haline geldik. Başlangıç ve gelişim grubu, eğitmenler ve üyeler önden yürümeye başladı. Ben ve başlangıçtan Esra arkadan yavaş yavaş yürüdük. Başlangıç grubu 1,5 saatte Sarı Mehmetin yerine vardıklarında ben ve esra daha orman yolundaydık. 2 saatin sonunda orman yolunu bitirdik ve pickupın bizi almasını bekledik.

Yarım saat bekledikten sonra pickup bizi aldı ve Sarı Mehmetin yerine geçtik. Orda başlangıç grubundan Utku ve gelişim grubu ile üyelerden bir kaçını daha alıp servisin kalkacağı yere (Çamardı) gittik. Tüm ekip servisin olduğu yerde buluştuk. Dönüş yolunda çok fazla zaman kaybettiğimiz için geleneksel hamam olayı iptal oldu. Saat 17:30’da otogara vardık eşyalarımızı bırakıp merkeze yemek yemeye gittik. Şehre vardığımız için moral olarak baya iyiydim ama artık sol ayağımı basamayacak hale gelmiştim. Bundan sonraki hareketlerim seke seke gerçekleşti. Yemekten sonra 19.00 gibi otogara tekrardan gittik. Faaliyet sonu toplantısı yaptık ve 19.30’da İstanbul’a gidecek otobüsümüz kalktı.

!!! Bu faaliyet boyunca eğitmenlerin bir dönem boyunca uyardıkları konuların ne kadar önemli olduğunu bütün faaliyet ekibi olarak gördük !!! Tek sıra yürüyüş sırasında sadece önüme bakıp konuşmasaydım bileğimi burkmayacaktım. Ben ve başlangıç grup arkadaşlarım dönüş yolunda bu durumu yaşayamayacaktı !!!

!!! Getirebildiğiniz kadar çok çorap getirin. Ben yanıma pamuklu ve yünlü çoraplar aldığım için asla kurumadılar. Sadece çok fazla çorap giydiğim için düzenli olarak değiştirebildim. !!!

!!! Yürüyüş ve faaliyet sırasında ayağınıza poşet geçirmeyin. Daha çok üşürsünüz.

!!! Kazma düşüş eğitimde iyi poşetlendiğim için üstüm ıslanmadı.

!!! Faaliyetler boyunca yanınızda ilk yardım sedyesi malzemeleri (iki mat, iki baton ve ip) ve ilk yardım çantalarını yanınızda bulundurmanız zorunlu.

!!! 3 kartuşumuz olduğu halde Cumartesi gecesi başka başlangıç çadırından kartuş almak zorunda kaldık. Bence minimum 4 kartuş getirilmeli.

!!! Ayakkabıları gece çadır içine almayı unutmayın. Hava 0 derecenin altında olmadığı için ayakkabılar donmadı ama donma potansiyeli var

!!! Bol bol sıvı tüketin. Elektrolit almanız gerek. Biz güzel bir karışık bitki çayı içtiğimiz için elektrolit konusunda sıkıntı çekmedik diye düşünüyorum

!!! Yanınıza mutlaka şeker veya çikolata alın. Yorulunca sinirlerinizde bozulmaya başlayacak.

!!! Kazma düşüş eğitimde panik olmayın. Ben panik olduğum için neredeyse sağ bacağımı mos mor yaptım.

!!! Tozluk almayı unutmayın. Tozluklarınız iyi olursa ayağınıza kar girmesi engellenebilir. Benim yürüyüşün birinde çıktığı için ayakkabılarım bir kere ıslandı ve bir daha kurumadı.

!!! Traktöre emanet bırakabiliyorsunuz. Temiz kıyafet giymek dönüş yolunda iyi geliyor.

Bu faaliyet için YTÜDAK’a teşekkür ederim.

Aladağlar 1. Kış Temel Eğitim Faaliyeti 2023

Çadır ekibi: Ege Özkan, Rouzbeh Malekpourheyran, Özgür Ağar.

Yazan: Ege Özkan

Faaliyet tarihi ve çadır ekipleri belli olduktan sonra Whatsapp’dan iletişim sağlayarak bir zoom toplantısı planladık. Zoom toplantısında yanımıza alacağımız yemekleri ve malzemeleri kimlerin alacağını ve nasıl dağıtacağımızı konuştuk. Hava durumunu bir hafta öncesinden takip ettim ve havanın oldukça sıcak olduğunu gördüm, buna göre malzemelerimi seçtim. Her şeyi tamamladık derken çadır grubumuzdan bir kişi başka bir gruba gönderildi. Bu durumda bir ocağımız ve kar kazıklarımız elimizden alınmış oldu. Hızlıca kar kazıklarını aldım ve ocak için kulüple iletişime geçtim. Öğünlerimizi kalori hesabı ile ölçtük. 3 akşam, 3 sabah ve 3 öğlen yemeği hazırladık ve bunların dışında bol atıştırmalık almayı da ihmal etmedik.

01.03.2023 Çarşamba

Saat 23.00’da Dudullu’dan kalkacak olan otobüse yetişmek için 22 civarında otogardaydım. Rouzbeh ile orada buluştuk ve otobüsün gelmesini bekledik. 23.00 civarlarında otobüs geldi ve çantalarımızı çadırı, özgürün uyku tulumunu otobüse koyduk ve yola çıktık. Yolda genel olarak uyumaya çalıştım. Sadece bir mola verdik.

02.03.2023 Perşembe

8.00 civarlarında Niğde’ye vardık. Otogarda kahvaltı yapabileceğimizi ve 09.00’da serviste olmamız gerektiğini söylediler. Çadır ekibi olarak orada buluştuk ve yük dağılımlarımızı yaptık. Termoslarımıza sıcak su doldurup bir şeyler atıştırdık ve çantalarımızı servise yükledik. 10.59 civarlarında sarı memedin yurduna vardık. Burada çadır ekiplerine teknik malzemeler zimmetlendi bize de karabina, ip ve kürek düştü. Bunları da paylaştırıp 11.40’da yürüyüş için sıraya geçtik. Çoğu şeye geç kaldığımız için hiç mola vermeden karda dönüşümlü izler açarak 4 saatlik bir yürüyüş ardından 15.15’de kamp yapacağımız noktaya vardık. Biraz dinlenip su kaynatmamıza ve ihtiyaçlarımızı gidermemize izin verdiler sonrasında ise kar duvarını yapmaya başlamamız ve çadırları kurmamız için talimat verdiler. Kar duvarı çok zor yapılabildi çünkü hava çok sıcaktı ve ıslak kar ile elimizden geleni yaptık. 4 Çadır için fazla büyük bir duvar yaptığımız ama saat geç olduğu için çadırları grid düzende kurabileceğimiz söylendi. Çadırları kurduk ama kar çok az olduğu için kar kazıklarını düzgün çakamadık. Kar yığmak ve öyle çakmak zorunda kaldık. 20.12’de çadır kurulumunu tamamladık. Sonrasında 22.00’da mutlak sessizlik olacağı bildirildi ve yarın saat 08.00’da poşetlenmiş bir şekilde sırada olmamız gerektiği söylendi. Yemeğimizi yedik biraz su kaynatıp yattık.

03.03.2023 Cuma

Sabah 06.00’da kalktık kahvaltımızı yaptık ve suyumuzu kaynattık. Sonrasında poşetlenip saat 08.20 civarlarında sırada olduk. Geç kalmamızdan dolayı uyarıldıktan sonra kazma düşüşü yapacağımız yere doğru yola çıktık. Faaliyet alanına vardığımızda düşüşleri nasıl yapacağımız ve nelere dikkat edeceğimiz hakkında bilgileri aldık ve denemek için gruplara ayrıldık. Toplamda 4 pozisyonu her iki elde kazma olacak şekilde birçok kez denedik ve bu düşüşleri düşünmeden yapmaya alışmaya çalıştık. 5 saat civarı düşüşlere devam edip sonrasında kar emniyet aletlerini denemek için yeni faaliyet alanına doğru yola çıktık. Çadır grubumuz karabinaları almayı unuttuğu için uyarıldık ve elimizdeki karabinalarla aletleri denemek için gruplara ayrıldık. Deadman, T plaka ve kazma emniyetlerinin hepsini birçok kez denedim ve mükemmelleştirmeye çalıştım. Denemelerimizi bitirdikten sonra sıraya geçmemiz istendi ve kamp alanına doğru yürüyüşe çıktık. Kamp alanına vardığımızda 1 saat sonrasında kazma ve küreklerle sırada olmamızın istendiği bildirildi. Kar mağarası için kar yığacağımız söylendi.  Çadırlarda düğüm sınavı olduk ve haritayı inceledik. Yemeğimizi yedik ve biraz su kaynattık kazmalarımızı ve küreklerimizi yanımıza aldık ama geç kaldık. Sıraya geçtiğimizde sedye malzemelerini almadığımızı fark ettik ve sedye malzemelerini almamız için biraz daha zaman verildi ve hem geç kaldığımız hem de sedye malzemelerini almadığımız için uyarıldık. Kar yığmak için 3 gruba ayrıldık ve 20.30’da kar yığmaya başladık. Uzun bir süre kar yığdık ama kar çok ıslak olduğundan dolayı bir türlü istediğimiz büyüklüğe ulaşamadık. Çok uzun bir süre sonra eğitmenler bir yığının tamamlanamayacağını söyleyip bu grubu iki gruba dağıttı. 21.50 ye kadar kar yığmaya devam ettik ve sonrasında sıraya geçmemiz istendi. Kamp alanına geldiğimizde mutlak sessizlikte olduğumuz hatırlatıldı. Bir şeyler atıştırıp su kaynatıp yattık.

04.03.2023 Cumartesi

Saat 02.00 civarlarında uyandırıldık ve 20 dakika sonra hazır olmamız istendi. 02.49’da hazır olabildik ve geç kalmamızdan dolayı çadırlarımızın da 10 dakikada toparlanmasını ve sırada olmamızı istediler. Yeniden geç kaldık ama yürüyüşe başlama kararı alındı ve gece yürüyüşüne başlandı 2 saat civarı süren bir yürüyüşten sonra kamp alanına döndük çadırları yapıp yattık. Yeniden saat 09.00’da poşetlenip sırada olmamız istendi. Biraz geç kalarak sıraya geçtik ve yürüyüşe başladık. İkinci kazma düşüşü denemeleri için gruplara ayrıldık ve kaymaya başladık. Geçen gece don olduğundan dolayı pistler çok buzlu ve kaygandı diğer güne göre çok daha zorlandık. Düşüşler çok sert olduğundan her yerimiz morardı ve çok fazla tekrar yapamadık. Dizimi bir taşa vurduğumdan dolayı ben de sonlara doğru çok fazla deneyemedim. Kazma düşüşlerini tamamladıktan sonra 13.30’da kar emniyet aletlerini denemek için sıraya girip yola çıktık. Kar emniyet aletlerinin hepsini yeniden deneyip deadmani mükemmelleştirmeye çalıştım. Her tarafım acıdığı ve çok susadığım için bir yerde su kaynatmak için ara verdim. Biraz dinlenip su içip devam ettik. 16.30 da eşyaları toplayıp sıraya geçmemizi istediler ve çığ eğitimine doğru yol aldık. Çığ testi yapmasını öğrendik ve kar katmanları hakkında bilgiler aldık. Gruplara ayrılıp çığ testlerini gerçekleştirdik. Sonrasında çığ sondalarının nasıl kullanıldığını ve arama kurtarma durumunda nasıl hareket edeceğimizi öğrendik. Bunları denememiz için bir çanta gömülmüştü ve bunu bulmak için iki gruba ayrıldık. 20 dakika civarı aradık ama çok yavaş olduğumuzdan dolayı sıraya geçmemiz istendi. Kampa geçtik, 1 saate kazmalar ve küreklerle sırada olmamız istendi. Saat 20.00’da sıraya geçip yığdığımız kar mağaralarını yapmak için faaliyet alanına gittik. İki gruba ayrıldık ve mağaraları oymaya başladık. İyi gitsek bile verilen zamanda kubbeyi ve iç büyüklüğünü yapamadık. İki grup da mağaraları yapamayınca sıraya girip geri döndük. Saat 22.00 gibi kampa vardık ve yarın 02.30’da zirve simülasyonu yapılacağını ve bu saatte zirve çantalarıyla birlikte sırada olunması gerektiği söylendi ve uyuyup kesinlikle yemek yememiz gerektiği bildirildi. Akşam yemek yiyip su kaynatıp 00.00 gibi uyuduk.

05.03.2023 Pazar

01.45’de uyandık çantalarımızı hazırladık ve 2.30 da sıraya geçtik. Hepimize yemek yiyip yemediğimiz soruldu ve 02.45 gibi yola çıktık. Özgürün termosu yürüyüşümüz sırasında düştü. 4 saatlik bir yürüyüşten sonra 06.45 civarlarında 2600 metre yüksekliğinde Lahitkaya’nın yakınlarında küçük bir kamp alanına vardık. Çok fazla mola veremedik çünkü çok rüzgarlıydı çok kısa bir mola verip sakatlanan arkadaşlarımızın ilk yardımı yapıldı birkaç şey atıştırdık ve geri yola çıktık. Saat 09.10’da kamp alanına yeniden vardık. 1 saatimiz olduğu söylendi ve 10.10’da herkesin geri dönüş için bütün malzemelerle sırada olması istendi. 1 saat de sıraya giremedik 1 saat 45 dakika sonra sırada olabildik ve geç kalmamız yüzünden bütün çadırların 10 dakikada grid düzende kurulması istendi. Bunu da yapamadık bu yüzden 5 dakikada çadırların toplanıp sıraya girmemiz istendi bunu da yapamadık ve yeniden çadırları 8 dakikada kurmamız istendi. 9 dakikada çadırları kurabildik ve sonrasında toparlanıp sıraya geçmemiz istendi. Sıraya geçtik ve yürüyüşe başladık. Oldukça hızlı ve molasız bir yürüyüş gerçekleştirdik bir buçuk saat sonra Sarı Memedin Yurdu’na vardık yüklerimizi traktöre koyduk ve traktöre binip servise doğru yola çıktık. Servise binip otogara çantalarımızı bıraktık ve yemeğe gittik. Her şeye çok geç kaldığımız için hamama gidemedik hızlıca yemek yiyip sohbet ettik ve otogara gittik. Otogarda hızlı bir faaliyet toplantısı yaptık ve başlangıç grubu olarak geç kaldığımız ve yeterli önemi vermediğimiz düşünüldüğü için uyarı aldık. Otobüse binip yola çıktık ertesi gün 7 gibi İstanbul’a vardık.

Notlar

• Her zaman ocaklarınızı kontrol edin ve en az 2 tane çalışan ocak almaya dikkat edin.
  • Ayaklarınız her türlü ıslanacak ama siz gene de çok iyi bir tozluk alın ve çok fazla çorap getirin günde en az bir kez değiştirmenizi tavsiye ederim.
  • Yemek planlarken öğünde yiyeceklerinizi planlayın ve aşırı fazla atıştırmalık alın.
  • Gözlük ve güneş kremi kullansanız iyi olur.
  • Zamanlara çok dikkat edin elinizden geldiğince hızlı tamamlayın ve arkadaşlarınıza yardım edin verilen zamanlarda bitirmeye çalışın ki sonrasında rahatlamak için aktiviteleri yapabilesiniz.
  • Su tüketimine çok dikkat edin ben çok zorlandım son iki gün susuzluktan.