Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti Kasım 2022

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti Kasım 2022

Sivridağ  – Gelişim Tırmanış Eğitim Faaliyeti 2022

Tarih   : 26 – 29 Kasım 2022

Yer      : Sivridağ, Geyikbayırı / Antalya

Ekip    : 9 gelişim, üye ve eğitmenler

Yazan : Mücella Yıldız / Gelişim

Kullanılan malzemeler : ATC, HMS, kemer, kask, 1 set takoz , 1 set cam, ekspresler, çekiç, nutkey, kilitli karabinalar, sikkeler ( kullanmadık) , 60-120cm perlonlar, 2 yarım ip (60 metre), ilk yardım çantası, bivak, kişisel malzemeler.

Hava Durumu           : 26 – 27 – 28 Kasım az güneşli ve açık. 29 Kasım yağışlı.

Faaliyet Öncesi ve 25 Kasım Cuma

Gelişim grubu olarak günler öncesinden çadır gruplarımızı oluşturduk ve alış-verişlerimizi yaptık. Tırmanışta kullanılacak teknik ve kişisel malzemeleri organize ettik. Faaliyet toplantısını online yapmıştık, sonrasında kulüp odasında bulunan guide ile tırmanış yapacağımız sektörleri ve rotaları inceledik, hangi rotaları deneyeceğimize karar verdik. Bu yıl artan maliyetler yüzünden otobüsle gitme kararı alınmıştı. Bu yüzden duffle koyduğumuz malzemeler ile otogara gittik ve 25 Kasım Cuma akşamı 20:30 otobüsü ile Antalya’ya hareket ettik.

26 Kasım Cumartesi – 1. Gün

Cumartesi sabah 07:30 gibi Antalya otogara vardığımızda bizi kötü bir sürpriz bekliyordu. Gelişimden Alper’in sırt çantası ortalarda yoktu. Alper büyük bir öngörü ile kendisine zimmetlenen cam setleri yanına aldığı küçük sırt çantasına koymuştu ancak büyük kamp çantası ortalarda yoktu ve bütün aramalara rağmen çanta bulunamadı. (Öğleden sonra Bodrum otogarında bulundu çanta, oraya nasıl gittiği belirsiz.)

Çantayı bulamayınca, kamp alanına gitme kararı alındı ve daha önceden ayarlanan servis aracı ile Necdet abi gelip bizi aldı. Sadece su almak için markette durduk ve 1 saat kadar süren bir yolculukla yürüyüşe başlayacağımız yere geldik. Buraya kır bahçesi gibi bir tesis yapmışlar, hemen girişteki çeşmeden de bazı arkadaşlar getirdikleri pet şişeler ile su aldı ve çeşmenin hemen yanındaki bir patikaya girdik. Patikanın başlangıcı oldukça dik, dufflelarla orayı çıkmak biraz zor oldu başlangıçta ancak sonrasında yol düzleşti ve 20-25 dakikalık bir yürüyüş ile kamp alanına geldik. Çantalarımızı bıraktık, teknik malzemeleri aldık ve bugün tırmanış yapacağımız Kalebodur sektöre doğru hızlıca yola çıktık. Çanta kaybolduğu için moralimiz biraz bozuktu, biraz da zaman kaybetmiştik ancak hepimiz bu ilk gerçek tırmanış için oldukça heyecanlıydık.

Kaynak : Yılmaz Sevgül – Antalya Geleneksel Kaya Tırmanış Rehberi -Kalebodur Sektör

Ali daha önceden gidip 3 tane emniyet noktası oluşturmuştu, bu gün yapacağımız lider tırmanış simülasyonlarında tope-rope çıkacağımız için bu istasyonları kullanacaktık. Tırmanışa başlamadan önce eğitmenimiz Ali bize istasyon kurmayı, ip yönetimini ve artçıyı yanına almayı tekrar anlattı. Üç kişilik gruplara ayrıldık, Yaren  – Emine ve Ben bir ekip olduk. Ben lider – Yaren lider emniyetçisi – Emine tope-rope emniyetçisi olarak organize olduk ve tırmanmaya başladık.

Deniz Rotası : 40 mt. / IV,4/ R1/ Çatlak / Sağlam kaya .

Çıktığımız rota en sağdaki görece kısa rotaydı. Guide üzerinde çalışmıştık rotayı ancak kayada öyle olmadı biraz solda kalarak çıkmışım rotayı. Mümkün olduğunca çok malzeme atmak istiyordum ancak ekip arkadaşlarımı da çok bekletmek istemiyordum, elimden geldiğince hızlı çıkmaya çalıştım ancak yine de epey oyalandım sanırım. Çıktıktan sonra istasyonu kurmak, ipi toplamak ve artçımı yanıma almak oldukça kolaydı. Ben zorluğu iniş için ipi aşağıya atarken yaşadım, ip dolandı ve ancak 10 mt kadar aşağıya indi. Bu ipi aşağıya atma işini biraz çalışmam gerekiyor. Sonra önce Yaren’in inmesine karar verdik ve bende arkasından kurduğum istasyonu sökerek iniş yaptım.

Ekip olarak rotaları değiştirerek, hepimiz lider simülasyonu deneyecektik ancak yetişmedi, hava karardığı için kampa döndük ve çadırları kurduk. Alper’in çantası kaybolduğu için o grubun çadırı yoktu. Yeni bir çadır ve yemek organizasyonu yaptıktan sonra çadırlara çekildik ve uyuduk.

27 Kasım Pazar – 2. Gün

Sabah erkenden kalkıp tekrar Kalebodur sektöre gittik, lider simülasyonlu çıkışları tamamladık.  Yaren – Emine ve ben yine aynı ekipteydik. Sonra yeni gruplar oluşturuldu ve Yarenle ben lider çıkış yaptık.

Yasin Rotası : 45 mt./ V, 5a/ R2/ Çatlak – Slab yüzey

Kalebodur sektör sağlam kaya yapısına sahip , hemen hiç taş düşmeden çok güvenli bir şekilde çıkışlarımızı tamamladık. Hava karardığı için kamp alanına döndük. Ertesi gün pazartesiydi ve Ali’nin işe girmesi gerekiyordu, bu yüzden onunla vedalaştık ve malzemeleri sayıp yemeğimizi yedikten sonra ertesi günler için planlar yaptık. Salı günü hava yağmur gösteriyordu, Geyikbayırı’na gidip yağmur almayan mağara sektörlerde tırmanabileceğimizi düşündük. Yarın tırmanacağımız rotaları da belirledikten sonra suyumuz azaldığı için çeşmeden su alınması gerektiği gündeme geldi ve yarın sabah kimin su almaya gideceğine kimin kahvaltı hazırlayacağına karar verdikten sonra uyuduk.

28 Kasım Pazartesi – 3. Gün

Kaynak : Yılmaz Sevgül – Antalya Geleneksel Kaya Tırmanış Rehberi -Edelweiss Sektör

06:30’da su alacak kişiler, her çadır grubundan bir kişi olmak üzere boş pet şişeler ile kamptan ayrıldılar, geri kalanlarımız malzemeleri set haline getirdi ve kahvaltı hazırlamaya başladı. Bir süre sonra su almaya giden arkadaşlarımızın yolu biraz karıştırdığını ve geç kalacağını öğrendik, kahvaltı etmeden gitmişlerdi, hızlıca onlara sandöviçler hazırladık ve geldiklerinde hemen, bugün tırmanış yapacağımız Edelweiss sektöre doğru yola çıktık.

Bu gün lider çıkış yapacaktık ve ekiplerimizi eğitmenler yeniden oluşturmuştu. Ben ve Halit lider ve artçı olarak çıkacaktık, Elif’te bizimle tırmanacak ve attığımız malzemelerle kurduğumuz istasyonları gözlemleyecekti. Halitle organizasyonumuzu yaptık, Halit lider ben artçı gitmeye karar verdik.

3. Taş Ocağı Rotası: 50 mt/ IV,4 / R1 / Slab , Çatlak, sağlam kaya

Halit gayet başarılı bir şekilde ilerledi ve önceden karar verdiğimiz, rotanın ortalarında bir noktaya istasyon kurdu, organizasyonu yaptı ve ben artçı olarak Elifle birlikte çıkmaya başladım. Çıkarken attığı malzemeleri inceleme fırsatım oldu ve istasyona geldiğimde ufak bir şok yaşadım. Halit çok güzel ve güvenli bir istasyon kurmuştu ancak bütün malzemeyi kullanmıştı. İstasyonun bir fotoğrafını çekmediğime pişmanım gerçekten. İkinci bölümde ben lider gidecek ve istasyon kuracaktım ancak istasyon kurmak için kilitli karabinam ve perlonum yoktu. Tırmanış ipinden yararlanmayı ve ekspreslerin kapılarını ters çevirerek kullanabileceğimi düşündüm ve öylede oldu. Rotayı tamamladım, istasyonu kurdum ve ekibimi yanıma aldım. İki artçıyı almak ilk başta biraz zor geldi ancak sonrasında sorun yaşamadım. Bir takozu kötü atmıştım, Elif onun dışında attığım malzemelerin güzel olduğunu söyledi. Rotayı tamamladıktan sonra 10 metre kadar sağda kalan ağaçtan iniş yaparak ilk rotamızı tamamlamış olduk.

6. Kadeh rotası : 45 mt. / IV, 4/ / Slab , Çatlak

Bu defa Timuçin –  Elif ve ben tırmanacaktık ve Timuçin lider gidecekti. Halit’le olan tırmanıştan tecrübeli olduğum için bütün malzemeyi istasyonda kullanmamasını söyledim Timuçin’e ve tırmanışa başladık. Arada rotadan taşlar düşüyordu, burası biraz daha dikkatli olunması gereken bir sektör gibi geldi bana. Timuçin tırmandı, istasyonu kurarken epeyce oyalandı ve en sonunda ‘tamam, gelin’ dedi. Önce ben sonra Elif şeklinde attığı malzemeleri gözlemleyip kontrol ederek çıktık. İstasyona önce ben ulaştım ve Timuçin’in kurduğu istasyonu gördüm, açıkçası Halit’in kurduğu istasyondan çok çok daha güvenliydi ve iyi ki de öyleydi ! Elif’te yanımıza geldi ve ben ‘bütün malzemeyi kullanmasaydın iyiydi’ dediğim anda kum saati patladı !! Timuçin’in ‘içime sinmedi, o yüzden back-up aldım, biraz uzun sürdü ve bütün malzemeyi kullandım ama…’ dediği noktada patladı hemde… Arkadaşlarımın askı istasyonunda olmasının verdiği stresle lider girdim, rotanın devamında büyük kum saatleri ve babalar vardı, hızlıca yükseldim, sağ taraftaki kuru ağaca doğru ilerlediğimde taş düşmeye başladı bu yüzden epey ilerdeki başka bir ağaca gidip orada ağaçtan istasyon kurdum ve ipi toplamaya başladım. Sesle iletişim oldukça zor olduğu ve bende telsiz olmadığı için biraz zorlandık. Sonrasında Tarık yan taraftaki iniş yaptığımız ağaçtan seslenerek iletişim kurmamıza yardımcı oldu. Timuçin ve Elif yanıma geldiğinde rahat bir nefes aldım açıkçası. Elif biraz aralıklı da olsa malzemelerimin gayet başarılı olduğunu söyledi. Sonrasında daha önce iniş yaptığımız en sağdaki ağaçtan iniş yaptık.

Aşağıya indiğimizde zamanın epey ilerlediğini gördük ve eğitmenler yeni rotaya girmemiz yerine kampa gidip yemek hazırlıklarına başlamamızın daha iyi olduğunu söylediler. Bu arada hemen herkes üçüncü rotalarını çıkıyordu. Timuçin ve ben hızlıca kampa gittik, birkaç kişi daha geldi ve bir yandan yemek yaparken bir yandan kampı topladık çünkü hava yağışlıydı ve Geyikbayırı yerine Isparta’ya gidip Süleyman Demirel Üniversitesi’nin kapalı spor salonunda bulunan lider duvarında tırmanış yapabileceğimiz yönünde karar alınmıştı.

Saat 21.30 civarında kamptan ayrıldık, servis aracına bindik ve Isparta’ya gideceğimiz otobüsün olduğu aktarma noktasına 1,5 saat gibi bir sürede gittik. Isparta otogara vardıktan sonra Ali ve Alper’in araçları ile Ali’nin evine gittik ve biraz temizlendikten sonra uyuduk.

29 Kasım Pazartesi – 4. Gün

Sabah günlerinde verdiği yorgunlukla biraz geç kalktık, çantalarda kalan yiyecekleri ortaya koyup güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra otobüsle üniversiteye gittik. Üniversitenin tırmanış duvarı boulder ve lider olarak oldukça başarılı, dağcılık kulübünden arkadaşlarda çok yardımcı oldular. Ali ile birlikte akşama kadar tırmanış yaptık ve spor tırmanış ve emniyet alma ile ilgili bir eğitim daha aldık.

Otobüs saati yaklaştığı için yerleşkenin içinde bulunan restoranda yemek yedik ve faaliyet toplantısı yaptık. Eğitmenler, eksiklerimiz ve üzerinde durmamız gereken noktalar hakkında bize tavsiyelerde bulundular ve bizim fikrimizi sordular. Sonrasında Ali ile tekrar vedalaştık ve otobüse binerek İstanbul yolculuğuna başladık.

Sabah otogarda arkadaşlarla ayrıldık. Haftaiçi olduğu için çoğu kişinin işe gitmesi gerekiyordu, ben izin almıştım ve malzeme teslimi için Davutpaşa’ya gittik. Malzemeleri saydıktan sonra ayrıldık.

Bu eğitim yoğun – zorlayıcı ve çok keyifliydi. Eğitimde bizimle bilgilerini paylaşan, evini açan Ytüdak ailesine sonsuz teşekkürlerimle.

Sivridağ Geleneksel Tırmanış Eğitim Faaliyeti 2022

Tarih      : 26 – 29 Kasım 2022

Yer          : Sivridağ / Antalya

Ekip         : 9 gelişim,  gelişim üstü ve eğitmenler

Yazan    : Timuçin Cihat Bektaş / Gelişim

Faaliyet Öncesi :

Faaliyet öncesi hepimiz heyecanlıydık. Geleneksel tırmanış başlangıç senem boyunca bana hep çok uzak bir şey gibi geliyordu. Nasıl yapacağım nasıl kendi attığım malzemeye güveneceğim diye düşünürdüm hep ve sonunda bunu yapmanın zamanı gelmişti. Tabii aradan geçen zaman ve transta bol bol malzeme denemiş olmak bu düşüncemi yavaşça söndürmüştü. Malzemeci olduğum için faaliyet malzemelerini ayarlarken teknik malzemelere bir nebze daha hakim oldum. Hangi numara cam hangi renk öğrendim örneğin. Teknik ve kişisel malzemeleri ayarlayıp yemek alışverişini yaptıktan sonra faaliyete hazırdık.

25 Kasım Cuma:

Normalde uçakla gidilen faaliyete artan maaliyetler nedeniyle bu sene ilk defa otobüsle gitme kararı aldık. Gelişim grubundan sınavı olanlar ve işten izin alamayanlar olması sebebiyle Cuma akşam 19.30’da esenler otogardan otobüse bindik.

26 Kasım Cumartesi:

Planladığımız gibi cumartesi sabah saat 08.00’da Antalya otogara vardık ancak gelişim grubundan Alper’in çantası otobüsün bagajından çıkmadı, kaybolmuştu. Bu sorunu çözmek için bir süre Antalya merkezde kaldık. Zaten geç kaldığımız için çadırlarımızı kurmadan teknik malzemeleri alıp Kalebodur sektöre geçtik. Saat 13.00 gibi ancak eğitime başlayabildik. Eğitmenimiz Ali bize geleneksel tırmanış hakkında temel bilgileri hatırlattı.

9 gelişim 3’erli olarak 3 gruba bölündük. İlk gün top-rope emniyet destekli olarak tırmanacaktık. Beyza, Halit ve ben grup olmuştuk. Kalebodur sektörde bizim için bir ip boyu olan 3 rota açmışlardı. Herkes sırayla lider gidecekti ancak üçümüzde ilk tırmanışta lider gitmek istediğimizden kısa bir taş kağıt makasla bu karmaşayı çözdük. Beyza ilk olarak, ben de ikinci olarak lider tırmanacaktım. Bizim grup en soldaki Yasin rotasında tırmandı. Sektördeki diğer rotalardan daha uzundu ve derecesi daha yüksekti(V). Bu sebeple ilk gün yalnızca Beyza lider tırmanabildi. Hatta en son kendi istasyonunu söküp geldiği için karanlıkta ip inişi yapmak zorunda kaldı. Akşam çadırlarımızı kurup yemek yapıp yedik. Çantası kaybolan dolayısıyla tulumu olmayan Alper, Halit ve ben bir çadırda kaldık. Hava soğuk olmadığından tulumlarımızın fermuarını açıp yorgan gibi kullanıp iki tulumla güzel bir gece geçirdik.

27 Kasım Pazar:

Sabah kahvaltı sonrasında her gelişim üyesinin tope-rope emniyetli lider simülasyonunu tamamlaması için yeniden kalebodur sektöre geçtik. Lider tırmanmak için hazırlandım. Setleri hazırlayıp üzerime aldım. Önceki gün artçı olarak tırmanırken rota biraz zor gibi gelmişti. İkinci kez tırmandığımdan mıdır bilmiyorum lider tırmanırken daha rahattım. Bol bol ara emniyet malzemeleri yerleştirerek istasyon noktasına ulaştım. İstasyonu kurduktan sonra artçım Halit’i reverso ile yukarı aldım.

Önce ip inişi ile Halit kurduğum istasyondan indi daha sonra ben kurduğum istasyonu toplayıp eğitmenlerin kurduğu back-up istasyonundan indim. Ben de indikten sonra Halit lider çıktı ben ise tope-rope emniyetini aldım.

Her grup lider simülasyonunu tamamlayınca yine kalebodur sektörde ilk lider tırmanışımızı yapacaktık. Gün sonuna kadar herkesin lider tırmanışını tamamlayabilmesi için eğitmenimiz Ali istasyon kurmayıp simülasyonda kullandığımız back-up istasyonu kullanmamızı istedi. Bizim grup zaman açısından geride kaldığı için uzun olan Yasin rotasını bırakıp en sağdaki kısa olan Deniz(IV) rotasına geçtik. Bu rota Yasin’e göre daha kolaydı. Çıkarken düşme ihtimalimi aklıma getirmemeye çalışarak(gerçekten çok düşük bir ihtimal) rotayı tamamladım. Bana göre tırmanışa yeni başlayan biri için tırmanışın en zor kısmı istasyon kurmak. Çünkü geleneksel tırmanışa yeni başlayan biri kolay tırmanışı olan malzemelerin kolay yerleştirebildiği rotaları tırmanıyor. Ancak özellikle doğal emniyet noktası bulunmayan noktalarda istasyon kurmak yeni bir tırmanıcı için zor olabiliyor. İstasyon kurmadığım bu ilk lider tırmanışım gayet zevkli ve kolay geçti. Ekibin tamamının lider tırmanışını bitirmesinin ardından rota dibinde malzemeleri saydık. Malzeme sayımımız bitince eğitmen Alper bizi rastgele gruplara ayırıp bizden 10 dakika içerisinde askı istasyon kurmamızı istedi. İstasyonları kurup kamp alanına döndük. Yemek yedikten sonra askı istasyonları kurduğumuz noktaya geri döndük. Eğitmen Alper bize lanyardlarımızla istasyona girip bekleyeceğimizi söyleyip gitti. Ne kadar bekleyeceğimizi bilmeden beklemeye başladık. 1 saat kadar sonra telsizden istasyonları toplayıp kampa dönmemizi söylediler. İki istasyonda takozlar fazla sıkışmıştı. Kamptan nutkey getirip ancak çıkartabildik. Son sıkışan takozları da bitirip kampa döndük. Eğitmenimiz Alper bize ertesi gün Edelweiss sektörde lider tırmanacağımızı söyledi. Bizi 2’şerli gruplara ayırdı. Ben ve Görkem grup olmuştuk yanımızda üye olarak Tarık Aytek olacaktı. Akşam rehberi inceleyip tırmanacağımız rotaları seçtik. Görkem, Tarık ve ben Sızma(IV) rotasında tırmanacaktık.

28 Kasım Pazartesi:

Kamp alanında su kaynağı olmadığı için sabah erkenden Görkem, Emine ve ben su almaya gittik. Giderken ve gelirken yolu biraz karıştırdık. Kampa geldiğimiz ekip malzemeleri paylaştırmış ve kahvaltılarını yapmıştı. Biz de hızlıca atıştırıp Edelwise sektöre doğru yola çıktık. Rota dibine gittik. İlk olarak Görkem lider gitti. Sızma rotası normalde bir ip boyu ancak biz pratik yapmak adına rotayı ortasından iki ip boyuna böldük. Görkem rotanın orta kısmına ulaşınca istasyon kurdu ve Tarık ile beni yukarı aldı. İkinci ip boyunu ben lider çıktım. Tırmanış rahattı. Rotanın sonunda büyük setin üstünde yer alan ağaca istasyon kurup Görkem ile Tarık’ı yukarı aldım. Daha sonra ağaçtan ip inişiyle yeniden rota dibine indik.

Her grup rotalarını bitirdiğinde ekipler karıldı. Yeni ekibimde gelişim üyesi Mücella ve üye olarak Elif vardı. Birlikte Kadeh rotasına girecektik. Kadeh rotası yine bir ip boyluydu ama biz iki ip boyuna bölerek çıkmayı planladık. İlk ip boyuna ben lider girdim. Rotaya girmeden istasyonu nerede kuracağımı aşağıdan yaklaşık olarak belirledim. Rotanın ortasında ağaç ve set yoktu. Görece rahat durulabilen ve malzeme alacak bir yere istasyon kurarım diyerek rotada yükselmeye başladım. Rota boyunca rahatça malzeme yerleştirebildim ve tırmanış korkutucu değildi. Rotaya girmeden istasyon kurarım diye planladığım bölgeye yaklaşmıştım. İlk bakışta istasyon için güzel bir bölge olmadığını düşünüp daha fazla yükselmeyi planladım ancak rotanın devamını bakınca 10 15 metre daha rahat istasyon kurulacak bir yer olmadığını gördüm. Olduğum yere askı istasyon kurmak mecburiyetindeydim yani. Dikey bir kum saatinden pursiğimi geçirip ilk noktayı oluşturdum. İstasyon kurarken rahat çalışabilmek için kendimi buraya tam kazık düğümü ile sabitledim. Kum saatinin boşluğu pursiği sokarken zorlanacağım kadar küçüktü ve üst kısmı 2 milim inceliğindeydi. Bu sebeplerden bu kum saatine güvenmiyordum. Hemen solda dikey bir kum saati daha buldum. Bu kum saati daha çok güven veriyordu. Hemen güvendiğim kum saatinden de bir pursik geçirip ikinci noktayı oluşturdum. Bu iki kum saatinin yaklaşık 50 santim sağında dikey bir çatlağın içindeki toprağı nutkey ile temizleyip orta boy bir takoz yerleştirdim. 4 metre kardaletimle bu 3 noktayı birbirine bağladım ancak kardaletin boyu kısa kaldı. Açı düzgün olsun diye dinamik istasyon yapmayı düşündüm ancak bir tane kum saatine güvenmiyordum eğer o patlarsa yiyeceğimiz şok sorun yaratabilirdi. İstasyon kurmak için bir de 8-10 tane açık perlonun birleştirilmesiyle oluşturduğum uzun bir perlon vardı(Tahminen 5-6 metre). Bu perlonu da kullanarak istasyonu değiştirip ekstra bir nokta eklemeye karar verdim. Güvenmediğim kum saati ile sağdaki dikey çatlaktaki takozdan kardolet ile 60 dereceden biraz daha az bir açıda statik istasyon kurdum. Daha sonra iki kum saatinin üstündeki yatay bir çatlağa küçük bir takoz yerleştirdim. Güvendiğim kum saati ve yatay çatlaktaki takozdan 2 malzemeli istasyonuma backup yaptım. İlk etapta backup’ı kurduğum perlon çok uzun geldi. Eğer istasyonum patlayıp bakcup’a düşersek çok fazla şok binebilirdi bu sebeple uzun perlonu içinden birkaç perlon çıkartarak kısalttım. Mücella ve Elif kurduğum istasyona tırmanıp lanyardlarıyla istasyonun masterpointine girdiler.

Askı istasyon olduğundan tüm yükümüz istasyondaydı. Bir anda güvenmediğim kum saati patladı ve yükümüz backupa geçti. Dikey çatlaktaki takoz da sağlamdı ancak tek başına bizi tutması mümkün olmayabilirdi. Her ne kadar ben bu ihtimali göz önünde bulundurmuş olsam da istasyonun bir parçası olan kum saatinin patlaması hepimizi korkuttu. İkinci ip boyunu mücella lider giderken Elifle birbirimizi sakinleştirdik. Mücella ağaca istasyon kurdu ve bizi yukarı aldı. Sektörün solunda arkadaşlarımızın açtığı ipten ip inişi yaptık. Diğer gruplar 3. rotasına girmişti ancak bizim için geç olmuştu. Mücellayla erkenden kampa gidip herkese yemek hazırlamaya başladık. Ertesi gün yağmur yağacağı için akşamdan Isparta’ya gitmeye karar vermiştik. Hızlıca yemek yiyip, çadırları toplayıp aşağıda yolda bizi bekleyen araca ulaştık. Oradan şehir merkezinde bir otobüse binip Isparta’ya geçtik. Geceyi hep birlikte eğitmenimiz Ali’nin evinde geçirdik. Hepimiz duş alıp rahatladık. Planımız ertesi sabah uyanıp Süleyman Demirel Üniversitesi’nin duvarında tırmanmaktı. Herkes tulumuyla bir köşeye kıvrılıp uyudu.

29 Kasım Salı:

Sabah kalkıp kalan malzemelerle Ali’nin evinde kahvaltı yapıp evden çıktık. Akşama kadar üniversitenin lider ve boulder duvarında tırmandık. Neredeyse hepimiz indoor lider tırmanış deneyimliyordu. Süleyman Demirel Üniversitesi Dağcılık Kulübü’ndeki arkadaşlarımızla tanıştık. Akşamüzeri üniversite içerisinde yemek yiyip üniversite önünden İstanbul otobüsüne bindik. Çarşamba sabah 7.15’de Esenler otogara vardık.

Bu faaliyeti yapmamızı sağlayan Ytüdak’a ve bizimle evini paylaşan Ali Ağçal’a sonsuz teşekkürler.