Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2022 » Bedelli Rotası Tırmanış Raporu

Rota: Karakule Doğu Yüzü Bedelli Rotası

Zorluk: III+, IV kaya

Yazan: Tarık Reis

Malzemeler: 60m yarım ip x2, cam set, takoz set, sikkeler, ekspres 14, kilitli karabina x8, perlonlar (2×60, 3×120, 1×180), nutkey x2, çekiç x2, bırakma perlonu x4, kişisel emniyet ve ilk yardım malzemeleri

Trans Faaliyeti öncesinde Sefa ile bir şeyler yapar mıyız diye konuşmuştuk. Faaliyet esnasında tırmanabileceğimiz uygunluk Maden Bölgesi’nde olduğumuz tam günde oluşuyordu. Rota planlaması için gerekli bilgileri yanımıza aldık. Normalde Bülent Amca Rotası’na girmek için plan yapmıştık, Maden Bölgesi’ne geldiğimizde rotayı kestik. Rotanın kulvar bölümünde kar olduğu ve yanımızda krampon olmadığı için yönümüzü Bedelli Rotası’na çevirdik.

Sabah 7.30 gibi kalkıp kahvaltı yaptık ve tırmanış malzemelerini hazırladık, ardından rotaya girmek için yola koyulduk. Rota Maden Bölgesi’nden bakıldığında, Karakule’nin sol tarafında görece arka tarafta kalıyor. Kamptan rotayı görmek mümkün değil ve 10-15 dakikada rota tabanına ulaşılabiliyor. Saat 9.00 gibi rota tabanına ulaştık.

Şekil 1 : Rotanın Toposu

1.İp Boyu III+, 55m

Şekil 2 : İlk ip boyu girişi

Topoda da belli olan içeriye girinti olan yerde, ufak kar birikintisinin sağından ilk ip boyuna ben girdim. Biraz yükseldikten sonra bir cam yerleştirdim. Bacanın içerisinde çok rahat bir şekilde yükseliniyor eller ve ayaklar gayet rahat. Baca boyunca 2 cam daha yerleştirdim. Bacadan çıkıp eğimin azaldığı noktada istasyon kurdum ve Sefa’yı yanıma aldım.

2.İp Boyu III+, 55m

Malzemeleri hızlı bir şekilde aramızda değiştirdik ve Sefa 2. ip boyu için tırmanmaya başladı. 1. ip boyuna bayağı benzeyen, yine bir baca içerisinde yükseldik. İp boyunun ortalarında hafif negatif eğimli bir nokta geçiliyor, bu ip boyunda da Sefa 3-4 adet cam yerleştirdi. İp boyunun bitiminde büyük bir kaya bloğunun yanında Sefa istasyon kurdu ve beni yanına aldı.

Şekil 3 : İkinci İp Boyunun Bitişi

3.İp Boyu IV, 50m

Bu ip boyu için taş kağıt makas yaptık ve sonuç olarak Sefa 3. ip boyuna girdi. Tırmanışa başladığında dümdüz yukarı devam etmek yerine slap etapdan hafif sağa geçip orada 1-2 malzeme yerleştirip daha sonra tekrar sola bağladı.

Şekil 4 : 3. ip boyu girişi

Burada çok iyi bir kum saati bulup bir prusik bıraktık. Daha sonra soldaki çatlaktan yükselip zirve sırtına vardı. Sırtın biraz altında, bir düzlükte istasyon kurup beni de yanına aldı.

Zirvede etraftaki zirveleri inceledik ve ardından toparlanıp iniş için dağın arka (güney) tarafına doğru ilerledik. Sırtın sol tarafından yaklaşık 100 metre ilerledikten sonra en rahat gözüken kulvardan aşağıya doğru indik. Biraz scrambling yaprak alçaldık ve en son çarşağa bağlandık.

Şekil 5 : İnilen Çarşak

Kampa dönüğümüzde Serkan Abi ve Bahadır bizim için bir şeyler hazırlamıştı onları afiyetle yedikten sonra kendimizi Karagöl’ün serin sularına bıraktık.

Rotayı açıp, topo ve raporunu paylaşan Ceyhun Andaç, Uğur Kıroğlu ve Umut Şenliol’a, rotaya yaklaşımda bizimle gelen ve bizi dönüşte besleyen Serkan Abi ve Bahadır’a, tırmanabilmemiz için başlangıç eğitimini yürüten Alper ve Serkan’a ve tüm bu imkanları sağlayan kulübüm YTÜDAK’a teşekkürü borç bilirim.