Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2018 » Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı Rotası Tırmanış Raporu

Büyük Demirkazık Kuzeybatı Sırtı Rotası Tırmanış Raporu

Tarih: 27 Ağustos 2018

Kamp: Dipsiz Göl Mevkii Kamp Alanı

Rota Dibinden Başlangıç: 05:30

Malzemeler: Kişisel emniyet malzemeleri, yarım ip*2, 5 sikke, takoz set, cam set, 9-10 kilitli, 4*120’lik, 6*60’lık perlon, bırakma perlonları, 12 ekspres, kişisel emniyet ekipmanları, ilk yardım çantası, bivak, 4 litreye yakın su, telsiz, yiyecek, ocak, kartuş ve çaydanlık

Ekip: Ali Ağçal, Alper Kılıçalp, Gülçin Karaman

Yazan: Alper Kılıçalp

Geçen yıl tırmananlar ile konuşup herkesin çok överek anlattığı BDK Kuzeybatı Rotasını, 2 hafta bulunacağım Dipsiz Göl faaliyetindeyken Ali ve Gülçin ile tırmanmaya karar verdim.

Rotaya gireceğimiz gün öncesinde “Bivağa kalır mıyız?” korkusu içinde hazırladığımız çantalarımız ile mental olarak çok ilginç duygular ile saat 4:00’de uyanmak üzere uykuya daldık. Sabah uyanıp kahvaltı yapmaya çalıştıktan sonra, eşyalarımızı sırtlayıp 4:45’te rota dibine doğru yola koyulduk. Yoldaki koyunlar ve çoban köpeklerini aştıktan sonra Kuzey Çanağı’ndan geçip saat 5:20’de rota dibine vardık. Güneş henüz doğmadığı için 10 dakika kadar tuvalet molası ve manzaradan sonra 5:30’da rota dibinden yükselmeye başladık. İlk etaplar gayet kolay ve hızlı geçilebilecek slap etaplar.

Giriş etapları

Kulelerin sol tarafından sürekli Kuzey Duvarı’nı görecek şekilde yükseldik. Ali önden giderek kolay etapları seçerek ilerledi. Bir noktadan sonra soldan ilerlemek yerine sağa doğru devam eden bir etaba geldik ve sağdan devam edeceğimizi telsiz ile kamptakilerle teyit ettikten sonra gölgede kalan ilk ip boyunun başlangıcı olan sete geldik. 07:15’te Ali lider olarak ilk ip boyuna başladı.

İlk ip boyu

8:15’te ilk ip boyunu bitirdik ve yine Ali ikinci ip boyunu tırmanmaya başladı. İstasyondan hemen bir metre yukarıda sabit bir sikke var ve kaçırması çok kolay, biz de sonradan fark edebildik. 10 metre kadar yükseldikten sonra Ali kilide geldiğini söyledi. Ali kilidi rahatça geçip yukarıda istasyon kurdu. İpin boyu tam yettiği için bir süre istasyonu altta mı kurmak zorunda kalacağız diye endişelendik ancak Ali sabit sikkelerin olduğu yere kadar çıktı.

İkinci ip boyu

Rota başta sağa geçiyordu ve sarı ip sağda hiçbir yerde ekspresten geçmediği için yükselirken Gülçin’in ipini de birkaç ekspresten geçirecektim ancak ip gergin olduğu için bazı yerlerde çok ciddi zorlandım. Ben istasyona ulaştıktan sonra Gülçin malzemeleri toplayarak istasyonun hemen 2 metre altındaki takozun oraya kadar geldi ancak takozu bir süre çıkaramadı. Bunun üzerine Ali, 2 metre ip inişi yapıp takozu çıkartmak için uzun bir süre uğraştı ancak o da çıkaramadı. Takozu çıkarmak için 45 dakika kadar uğraştıktan sonra daha fazla zaman kaybetmememiz gerektiğine karar verip takozu orada bırakarak yükselmeye devam ettik. Genelde sağlı bir şekilde kolay etaplardan ve bacamsı yapılardan ilerledikten sonra bir kılçığa vardık. İp inişi yapacağımız yerin yakın olduğunu düşünerek geniş kılçıkta bir miktar ilerledikten sonra önümüzde üstünde 15 civarı perlon bulunan büyük bir baba görünce artık içimiz çok rahatlamıştı. Üçümüz de hızlıca ip inişi yapıp saat 12:30’da Peck Kulvarı’nın tam ortasına indik.

İp inişi

Yukarı doğru bakınca sağ çaprazda kalan büyük, geniş kulvardan ilerlemeye başladık. Kulvarın girişinde gri negatif bir etap var. Bu etabın hemen yanından geçilebiliyor ancak biz negatif kısımdan 2-3 metre kadar yükselip öyle devam ettik. Rotadan indikten sonra kampta konuşurken geçilebildiğini hatırlayacaktık. Bu kısımdan sonra genelde çarşak setlerden ve rahat yüzeylerden geçerek yükselebildiğimiz kadar düz yükseldik. Krampon izleri bolca görülebiliyor. Bazı yerlerde farklı yönlere doğru giden krampon izleri var. Biz direkt yukarıya doğru yükselen sağa sola sapmayan krampon izlerini takip etmeye özen gösterdik.

Peck Kulvarı’nda yükselirken

Bir bayrak görme umudu ile batı zirvesine ulaştık ancak batı zirvesinin sonuna kadar gitmeden bayrağı göremedik.

Batı zirvesinden ana zirvenin görünüşü

Hızlı ve mutlu bir şekilde kılçığı geçip saat 14:00’de zirveye ulaştık. Bir süre burada oyalanıp bolca resim çektik. Ali ve Gülçin daha uzun kalmak yerine bizimle dönme kararı aldıkları için hazır telefon çekiyorken otobüs biletlerini de aldılar. 1 saat kadar oyalandıktan sonra ip inişi yapmak üzere doğu zirvesinden, kırmızı perlonlu sikke arayarak aşağı doğru inen patikayı takip ettik. 4 ip boyu indikten sonra sağdaki çarşak bölgeye girmek yerine solda iki tane baba ile işaretlenmiş patikadan direkt doğu çarşağı’nın girşine indik. Orada bir süre soluklandıktan sonra doğu çarşağının solundaki patikadan hiç doğu çarşağına bulaşmadan inecektik. Geri tırmandığımız bir etapta Ali’nin bastığı bir tutamağın kopması sonucu yer ile kucaklaşmasıyla hızımızı biraz daha düşürüp kampa doğru ilerlemeye devam ettik. Ender de bizi merak ettiği için aşağıdan bizi izleyerek bize yolu tarif etti ve sonrasında kampa kadar bize eşlik etti. Saat 19 civarı kamp alanına ulaştık.

Bu faaliyette güzel dostlukları ile bu keyifli tırmanışı gerçekleştirdiğim partnerlerim Gülçin ve Ali’ye, ayrıca bu tırmanışı mümkün kılan kulübüm YTÜDAK’a sonsuz teşekkürler.