Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2003 » Uludağ Kış Zirve Denemesi
03 Ocak Cuma gecesi saat 23:10´da, gelişim grubu, başlangıç grubu ve YDK´lı dostlarımızla birlikte, Kadıköy Haldun Taner önünden otobüslerimize binerek faaliyete başladık. Başlangıç grubuyla ortak eğitim faaliyeti düzenliyecek SUDOSK ekibini de yol üzerinden aldıktan sonra Bursa, Uludağ´a doğru yola koyulduk.

Uludağ Kış Zirve Denemesi

Ekip: Başlangıç Grubu, Gelişim Grubu
Bölge: Uludağ
Tarih:03.01.2003
Yazan: Burak Yıldız

03 Ocak Cuma gecesi saat 23:10´da, gelişim grubu, başlangıç grubu ve YDK´lı dostlarımızla birlikte, Kadıköy Haldun Taner önünden otobüslerimize binerek faaliyete başladık. Başlangıç grubuyla ortak eğitim faaliyeti düzenleyecek SUDOSK ekibini de yol üzerinden aldıktan sonra Bursa, Uludağ´a doğru yola koyulduk.

Saat 03:00 gibi Bursa´ya ulaştık. Çorba içmek ve son eksikleri tamamlamak için 45 dakikalık bir mola verdik. Ne de olsa gelişim grubunu uzun ve zorlu bir sırt hattı bekliyor.

Saat 05:00 dolaylarında Uludağ oteller bölgesine ulaştık. Jandarmaya haber verip katılımcı listelerimizi de bıraktıktan sonra saat 05:40 gibi iki farklı ekip olarak ayrıldık. İlk ekip olan başlangıç grubu ve SUDOSK, eğitmenleriyle birlikte Mandıra bölgesinde temel kış eğitimini almak için yürüyüşe başladı. İkinci ekip olan, 9 gelişim grubu üyesi, 6 YDK´lı ve 3 eğitmen olarak da Fatin Tepe´ye doğru yürümeye başladık.

Planımız hava koşulları elverdiği müddetçe Fatin Tepe´den başlayarak Keşiştepe´ye kadar giden sırt hattını izleyerek zirve yapmaktı.

Cennet ve Osman Yüce pistlerinin arasından çıkarak saat 06:00 civarı Fatin Tepe´ye ulaştık ve yoğun bir sisle karşılaştık. Sonra Tutleyi ve Beden terbiyesi tesislerine doğru devam ettik ancak ilerledikçe hava koşulları daha da kötüleşti; sis yoğunlaştı, rüzgar şiddetini arttırdı. Molalarda ve yürüyüş esnasında GPS´imizi kullanıp birçok noktayı işaretledik.

Şahinkayatepe´de tam aşağımızda kalan başlangıç ekibini gördük ve telsizle haberleşerek Kuşaklıkaya´ya doğru devam etme kararı verdik. Bu sırada saat 08:00 civarıydı.

Ancak ilerledikçe zaman zaman sis bazı yerlerde açılırken genelde görüş mesafesini 0 metreye kadar düşürdü; bir sonraki adımımızı nereye atacağımızı göremez olduk. Kuşaklıkaya´daki boyuna çıktığımızda rüzgarın şiddetini bir hayli arttırdığını farkettik. Ve ekibimizde çadırı iyi olmayan arkadaşların Rasatdüzün´de kamp atarsak çadırlarını patlatabileceklerini düşünerek Şahinkayatepe´ye doğru geri dönme kararı aldık. Planımızı şu şekilde değiştirdik: Kampı daha geriye, daha korunaklı bir yere atarak, sabah baya erken bir saatte kalkıp, hava koşulları uygun ise zirveye buradan gidecektik.

Şahinkayatepe´ye döndüğümüzde saat 09:30 civarı idi. Burada bulunan yıkıntı halinde bir evin içine ve etrafına çadırlarımızı kurduk. Gerek çadırları kurarken gerekse çadırın içinde su yaparken çok zorlu bir gecenin bizi beklediğini farkettik. Artık sırt üzerinde durulamayacak kadar şiddetli bir rüzgar ve fırtına başlamıştı.

Ne yazık ki havanın düzelmemesi nedeniyle bütün bir gün ve bütün bir gece boyunca çadırdan çıkamadık. Ertesi sabah bir ara durup tekrar şiddetlenen fırtınayla beraber gelen yıldırımların ve akabindeki sırtın öbür tarafındaki çığların seslerini duyduktan sonra ne kadar doğru bir karar verdiğimizi bir kez daha fark ettik.

Son hazırlıklarımızı da yapıp yavaş yavaş kampı toplamaya başladık. Saat 09:45 gibi yürümeye başladık. Sis bizi oldukça zorluyordu ancak GPS´lerin yardımıyla, bazen ufak saplamalar yaşasak da, geldiğimiz yoldan geri döndük. Saat 13:00 sularında oteller bölgesinde çantalarımızı indirdik. Jandarmaya sağ salim indiğimizi bildirdikten sonra önce Bursa´ya iskender yemeye sonrasında da evlerimize doğru yola çıktık.