Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2011 » Lahitkaya Batı Yüzü Tırmanış Raporu
Lahitkaya Batı Yüzü Tırmanış Raporudur.

Lahitkaya Batı Yüzü Tırmanış Raporu

Ekip: Emel Aydın, Alican Yalçın, Sefa Börtücen

Bölge: Aladağlar Güney Bölgesi

Rota: Lahitkaya Batı Yüzü

Tarih: 31 Temmuz 2011

Yazan: Sefa Börtücen

Kullanılan Malzemeler: Çift ip(60 metre), 14 Ekspress, 1 set friend(8 adet), 1 set takoz(10-12 adet), 6 adet değişik boyutlarda sikke, 6 adet kilitli karabina, 2 takoz anahtarı, 2 kaya çekici, dikişli ve dikişsiz perlonlar, emniyet kemerleri, kasklar ve katalar

31 Temmuz 2011 günü, güzel bir kahvaltının ardından saat 8.40’ ta, Sulağankeler’deki kampımızdan yola çıktık. Rotanın altındaki uzun çarşağı tırmanarak, saat 9.40’ ta rotanın başladığı kar alanına ulaştık. 20 dakika kadar hazırlandıktan sonra, kar alanının sol yanından sağ çapraz yükselerek tırmanmaya başladık.

Batı yüzü...

İzlenilen hat...

1.İp Boyu: (III) derece zorluğunda olan bu ip boyunu, serbest olarak tırmanmaya başladık. Fakat 20 metre kadar yükseldikten sonra rahatsız edici yan geçişler nedeniyle, istasyon kurup ipe girmeye karar verdik. İstasyon için 2 sikke çaktık. Bu sırada şanssızlık sonucu, elimizdeki takoz anahtarlarından birini düşürdük. Yanımızdaki çift ipin birini kullanarak, ip inişi yaptım ve malzemeleri getirmemizde bize yardım eden Rauf ile birlikte anahtarı aradık fakat bulamadık. Daha sonra, ip inişi yaptığım ipe bağlanarak tırmanmaya başladım. Kurduğumuz istasyonun 30 metre yukarısına 1 friend ve 1 takozdan oluşan bir istasyon kurdum. Alican ve Emel yanıma geldiğinde saat 13.00 idi. Gereksiz yan geçişler yaptığımız bu ip boyunda, çok fazla zaman kaybettik.

2.İp Boyu: İplerin ikisini de kullanarak tırmanmaya başladık.  İlk metreleri çok belirgin olmasa da, ilerleyen kısımlarda daha net belli olan geniş çatlak hattını izledik. 50 metre sonunda, 2 sikkeden oluşan istasyon kurduk. Bu ip boyunun zorluğu(III+, IV-) ama ara ara kısa ve zor hamleler gerektiriyor. Rotanın diğer kısımlarına göre daha çürük bir ip boyu.

İstasyondan ikinci ip boyu...

İkinci ip boyunun son kısımları

3.İp Boyu: Çatlak hattını tırmanmaya devam ettik. Genelde paralel çatlak barındıran bir ip boyu. İstasyonla beraber, elimizdeki friend seti tamamen kullanıldı. İp boyunun son metrelerinde, kayanın üzerinde akan suyun oluşturduğu oluklar bulunuyor. 50 metre sonunda slab etabı geçtikten sonra; 1 friend, 1 takoz ve 1 sikkeden oluşan istasyon kurduk. İp boyunun genel zorluğu (III+).

Üçüncü ip boyu...

Üçüncü ip boyu sonundaki istasyon...

4.İp Boyu: İp boyu olarak sayılmayacak bu kısımda (II) emniyet aleti yerleştirmeden sağ çapraz yükseldik. 30 metrelik bir geçiş yaparak, kilit ip boyunun başladığı çatlak hattına ve çarşaklı sete ulaştık. Burada, sabit bir sikke bulunuyor.

5.İp Boyu: Sabit sikkeyi istasyon olarak kullanarak, çatlak hattını tırmandık. Çatlak hattı geniş sarı yüzeyin sağ tarafında bulunuyor. İp boyunun ilk 20 metresi, pozitif eğimli(III). Sonraki 30 metrede, çatlak hattı dikleşerek bacamsı bir yapı alıyor. Rotanın kilit etabı burası ve zorluğu(V+) derece. Kilit etap, çok güven verici gözükmese de kaya buralarda oldukça sağlam. Bacamsı çatlak sona erdikten sonra, sağa çapraz uzanan diğer bir çatlağın girişine istasyon kuruldu. İstasyonda 2 takoz ve 1 friend kullanıldı. Yaklaşık 50 metre olan bu ip boyu da genelde paralel çatlaklardan oluşuyor ve bütün friend seti burada kullanıldı.

Kilit ip boyunun son kısımları...

Kilit ip boyundaki istasyon...

6.İp boyu: Bu ip boyu, sağa çapraz uzanan pozitif eğimli bir çatlaktan oluşuyor. Ara emniyet olarak sadece 1 sikke kullandığımız hat, 55 metre sonunda çarşaklı bir sete varıyor. Bu noktada taş düşürmemeye dikkat etmek gerekiyor. Çarşaklı setin biraz ilerisinde bulunan büyük kayayı, baba olarak kullanarak istasyon aldık. İp boyunun genel zorluğu (III) derece.

7.İp Boyu: Rehber olarak kullandığımız Tunç Fındık’ın 50 Rota kitabında, çarşaklı set üzerinde sağa 30 metre ilerleyerek, sola doğru yükselen bacamsı kulvara girilmesi gerektiği yazıyordu. Fakat biz gözümüze böyle bir hat kestiremedik. Çıktığımız setin 10 metre yukarısında sağda çarşağın olmadığı kısımdan emniyet alarak, kolay kaya etaplarından tırmanarak (III), 45 metre yukarıya 1 sikkeden oluşan istasyon kurduk. Ara emniyet olarak 1 sikke kullandık. Kaya yapısı, bu kısımlarda çok sağlam değil. Çıktığımız belli belirsiz setten, sağa doğru yan geçişler yaparak(II) 30 metre kadar sonra sırt hattına ulaştık. Sırta ulaştığımızda saat 20.40 idi ve hava kararmak üzereydi. (II) derecelik kaya etaplarından geçerek 15 dakika sonra zirveye ulaştık. Zirvede atıştırdıktan sonra, dönüşe başladık.

Dönerken, klasik hatta gelmeden sola döndük  ve kısa kaya setlerinden inerek Güzeller batı çanağına ulaştık. Buradan sıyırma boğazına döndük ama yine erken döndüğümüz için, boğazı kaçırdık. Hava kararmıştı ve vadinin kampın diğer tarafındaki kısmına geçmiştik. Buradan, rahatsız edici slab kayalardan vadi tabanına indik. Vadinin diğer yakasına doğru yükseldik ve saat 23.10’ da kampımıza ve bizi bekleyen Rafu yapımı muhteşem makarnamıza ulaştık.