Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2017 » Uludağ 3. Kış Temel Eğitim Faaliyeti

Tarih: 24-26 Mart 2017

Yazan: Zehra Topkaya /Başlangıç

Faaliyet öncesi hazırlık

Faaliyet öncesi hava durumunu kontrol ettim. Hava Cumartesi sıcak ve rüzgarlı, Pazar öğleden sonra ise yağmurlu gözüküyordu. Geçmiş yıllardaki faaliyet raporlarını okudum ve bu faaliyette muhtemel bir zirve yapacağımız bilgisini edindim. Bu bilgiler doğrultusunda bireysel olarak, eksik bir malzememin olup olmadığını kontrol ettim. 23 Şubat akşamı çadır grubumuz belirlendi. Kendi aramızda iş bölümü yaptık. Ben ve Gülçin kartuş, Ege’nin ise jetboil getirmesi üzerine anlaştık. Herkes bireysel olarak 4 adet sandviç hazırlayacak ve ve 1 akşam yemeği yapacak  şekilde program yaptık. Yemek programımızda Ege’nin vegan olması ve alerjik hassasiyetlerimizi dikkate alarak sebzeli bulgur pilavı için malzeme bölüşümü yaptık. Bu sırada çadırımız için gerekli kar kazıklarını yaptırdık. Faaliyet öncesi iplere geçirip hazır bir şeklide çantaya koyduk.

24 Mart Cuma

24 Mart akşamı saat 19.30 gibi çadırı almak için Yıldız’a gittim.  Yolda edindiğimiz bilgiye göre aracımız erken kalkacaktı. O yüzden acele etmem gerekiyordu. Ama Çadır arkadaşlarım benden önce gidip çadırı alıp, kurdukları için bir problem olmadı .Ardından,  yüklerimizi eşit paylaştırmak adına çadırı 3’e böldük. Ben dış tenteyi, Cansu iç tenteyi, Ege ise polleri aldı. Diğer faaliyetin aksine malzeme zimmeti İstanbul’da değil Uludağ ‘da yapıldı. Eşyaları çantamıza yerleştirdik. Ve aracımız hareket etmeden bir şeyler atıştırdık.

22.13’te yıldız’dan hareket ettik. Göztepe’den gelecek olan arkadaşlarımızı da alarak feribota, oradan da Uludağ’a doğru yola koyulduk. 02.30 ‘da jandarmaya bilgi verildi. Bu sırada  önceden planladığımız gibi araç içerisinde tozluklarımızı ve kaskımızı giyinip zamandan tasarruf ettik. Saat 03.02 ‘de 15 dakika içerisinde hazır olmamız duyurusu yapıldı. Bu esnada her çadır grubuna malzeme ve her kişiye kazma zimmetlendi. Benim çadır grubuma 3 deadman  ve 2 kürek düştü ve çadır arkadaşlarımla eşit bir şekilde bölüştük. Deadman’i ve kazığı da çantama sabitledikten sonra diğer arkadaşlarıma yardım ettim.

Ardından yavaş yürüyeceğini düşünenler önde olmak üzere tempolu bir şekilde yürüyüşe başladık. Kar bir önceki faaliyete göre daha yumuşaktı. Yolu yarılamıştık ki kaygan bir yamaca geldik. Burada bir çok arkadaşım yamaçta durmakta zorlanarak kaydı. Ben de batonlar sayesinde dengede kalabildim. Gelişim ekibinin yardımı ile tekrar tek sıra olduk ve yürüyüşe devam ettik. 10 dakikalık bir yürüyüşün ardından 15 dakika mola verdik ve bu esnada kazmalarımızı elime almamızı istediler. Ben de bir elimde kazma diğer elimde baton olacak şekilde hazırlandım. Tekrardan yürüyüş başladı, kısa bir yürüyüşün ardından kamp yapacağımız alana vardık

25  Mart Cumartesi

İlk önce tuvalet, temiz kar ve sigara alanı belirlendi. Bizden ilk olarak kar duvarı yapmamız istendi. Bu sırada su kaynatmamıza ve çadır kurmamıza izin verilmedi. Ekip olarak hemen iş bölümü yaptık. Blok dizme, blok kesme, blok taşıma, sıva yapma ve kar ezme olarak kendi aramızda küçük ekiplere ayrıldık. Kar ezme ile başlayarak sırası ile her bölümde yer aldım. Ekip arkadaşlarımızla önceden anlaştığımız üzere yanımıza birden çok testere almış olmamız çok büyük fayda sağladı. Çok kısa bir sürede güzel bir kar duvarı inşa ettik. 07.40 gibi kar duvarı  bitti.

Kar duvarı yapım aşaması

08.50 de kazma düşüş için  hazır olmamız istendi. Ekip olarak ilk olarak çadır düzenimizi belirledik ve çadırları kurduk ve diğer arkadaşlarımıza yardım ettikten sonra bir şeyler atıştırdık ve kazma düşüş için çadır arkadaşlarımla birlikte birbirimizi poşetledik. Kazma düşüş eğitiminde sırası ile yüz üstü baş aşağı, yüz üstü baş yukarı, sırt üstü baş aşağı, sırt üstü baş yukarı olmak üzere hem sağ hem sol eli olmak üzere hareketleri denemeye başladık. Sırt üstü baş aşağı ve yüz üstü baş aşağı da iyi iken yüz üstü baş yukarı çok zorlandığımı ifade etmeliyim. Bundan dolayı bu hareketi 3-4 kez tekrar ettim.

Eğitimden  sonra kısa bir mola verdik. Bu arada hazırladığımız sandviçleri atıştırdık  ve termosumuzdaki sıcak sıvıyı tükettik. Güneş kremi sürdük. Hava çok sıcak olduğu için içlik ve teknik ceket kalacak şeklide üzerimi değiştirdim. 13’de küreklerle birlikte sıraya girdik. Kamp alanından doğuya doğru yürüdük. Burada bizden 4 adet  kar mağarası için, 1.5 metre çapında 1.5 metre boyunda kar yığmamız istendi. Biz de kendi içimizde küçük gruplara bölündük, kürek kazma ve poşet yardımı ile belirlediğimiz alana kar taşıyıp küçük bir tepe oluşturmaya çalıştık. 4 küreğimiz olduğu için ve her gruba  bir kürek düştüğü için sırası ile kürek attık. O sırada diğer grup arkadaşlarım karı poşete koyup tepeye ekleyerek veya kazma ile ile yardımcı oldular. Gerekli büyüklüğe ulaştıktan sonra karı sıkılaştırmak ve sertleştirmek için baskı  uygulamaya başladık. Diğer grup kar mağarasını bitirip bize yardıma geldi. Hep birlikte diğer 3 kar mağarasını da bitirip onay aldıktan sonra, küçük bir mola için çadırlara geçtik.

Kat mağarası için yığılan kar ve mağaranın girişi

Biraz atıştırıp termoslarımızda kalan son sıcak sıvıyı da tükettikten sonra kar emniyet aletleri eğitimi için saat 15’te sıraya geçtik. Eğitmenimiz Şükrü ilk olarak kar emniyet aletlerinin nasıl kullanılacağını gösterdi. Ardından 5 gruba ayrıldık ve sırası ile herkes bireysel olarak tüm kar emniyet aletlerini denedi (deadman, tek kazma, çifte kazma, t profil) Ve son olarak  grup olarak kar babasını denedik. Birden çok deneme fırsatı bulduğum için eğitim hem pekişti hem de keyifli bir hal aldı.

Kar Babası

Eğitimin ardından dinlenmek ve bir şeyler atıştırmak için çadırlara geçtik. Bu sırada sıcak havanın da etkisi ile kar duvarlarımızın yıkıldığını görmek  bizi üzdü. Termoslarımızı tüketmiştik ve yeterli zaman olmadığı için su ısıtmadık. Yanıma aldığım çikolatalı sütümü zirve için sakladım ve  sandviç ve çerez atıştırıp kalan son şişe suyumuzu çadır arkadaşlarımla paylaştık. 20.00 ‘da bir sonraki eğitim için kazmalarımızla birlikte sıraya geçtik. Eğitmenimiz sıcak sıvı alıp almadığımızı sordu ve bunun akabinde istediğimiz takdirde yanımıza ocak ve mat alabileceğimizi söyledi ve bunun için 5 dakika süre verdi. Çadır ekibimle birlikte jetboil, hazır çorba, kraker ve mat alarak tekrardan sıraya geçtik. Kamp yaptığımız bölgenin kuzeydoğusuna doğru yürüyüşe başladık. 10 dakikalık bir yürüyüşün ardından sert bir yamacı tırmandık. Burada gelişim ekibinden arkadaşların açtığı izlerden geçerek yola devam ettik. Fakat izler birbirinden oldukça uzak olduğu için yetişmekte zorlandığımdan bahsedebilirim. Kısa bir tırmanışın ardından  eğitmenimiz Şükrü bize alman dağcı Hans Dülfer’in geliştirdiği Dülfer tekniğini anlattı. Günümüzde pek kulanılmadığından ve güvenli bir yöntem olduğundan bahsetti. Dülfer tekniği; ipi sabitleyip (kayaya vb.) dülfer iniş konumu alındıktan sonra, ipi kalçanızın arkasından göğsünüzün üzerine alarak ve sonrada sırtınızdan geçirip öbür omzunuz üzerinden aşağıdaki elinize ulaştırarak  ipin bacağınızı arkadan sardığı tarafta olacak, üstte kalan eliniz ise dik kalmanız için ipi yukarıda tutmaya yarıyor. İpin bir diğer ucu ise aşağıda gelişim üyesi tarafından emniyete alınmış durumda oluyor.

Dülfer Tekniği

Korkutucuymuş gibi gözükse de aşırı zevkli ve güvenli  bir yöntem olduğunu düşünüyorum.Yamaçtan aşağı Dülfer tekniği ile indikten sonra arkadaşlarımın olduğu bölgeye doğru gittim. İlk inen kişilerden biri olduğum için diğer arkadaşlarımın inmesini bekledim. Bu sırada  su kaynatıp çorba yapmaya başladım. Hava çok rüzgarlı olduğu ve hareket etmediğimiz için çok üşümeye başlamıştım.  3 saatin sonunda eğitimi bitirip kamp alanına döndük. Sabah 7’ de kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız istendi. Yemek yiyip sıcak sıvı almamız konusunda bilhassa vurgu yapıldı. Biz de, önceden yaptığımız plana uygun olarak bulgur pilavımızı yaptık. Fakat çok yorgun olduğumuz için kar eritmeyip yemekten sonra tuluma girdik.

26 Mart Pazar

Tuluma girmemize takribi 1 saat sonra kar duvarı yapımı için uyandırıldık saat 02.00’yi gösteriyordu.Hemen hazırlanıp dışarı çıktım ve diğer çadırdaki arkadaşları uyandırmaya çalıştım.2.30 ‘da sıraya geçmemiz istendi. 6 kişi eksik bir şekilde hemen gruplara ayrılarak iş bölümü yaptık. Bitmeye yakın kapı konusunda küçük bir fikir ayrılığı yaşadık ve gelişimin uyarısı ile kapıyı da onardık, yine iş bölümü sayesinde kısa sürede kar duvarını bitirmiştik.Kar duvarını bitirdiğimizde saat 4’e geliyordu. Kar duvarının ardından daha önceden hazırladığımız ve donması için bıraktığımız kar mağarasını yapmamız gerektiği söylendi. Biz de gruplara ayrılarak kar mağarasını yapmaya başladık. Benim grubum ilk olarak yığmış olduğumuz karın zemininden 50 cm ilerisini kazarak işe başladı, kazma ve kürek yardımı ile köstebek tüneli misali girişi açmaya çalıştık. 1 kişinin çalışabileceği bir alan yarattık. 1. grup kar mağarasını iglovari yaptığı için daha kolay ilerlediğini gözlemleyerek mağaranın sağ tarafını da kazmaya başladık (daha sonradan girişi kapatmak üzere)  iki kişinin çalışabileceği bir alan açtık ve bu şeklide daha hızlı ilerledik. Hava rüzgarlı olduğu, aç ve susuz olduğum için kürek ve kazma sırasının bana gelmesini beklerken çok üşüdüm.07.40 gibi eğitmenimiz Büşra kar mağarasını kontrol etti.

9’ da kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız için serbest bıraktılar. Biraz atıştırdıktan sonra poşetlenerek tam 9 da sıraya girdik. Bu sırada eğitmenimiz Şükrü eğitimlere habersiz katılmayan kişilerin bir daha herhangi bir eğitime katılamayacağını açıkladı. Ve kazma düşüş eğitimi için  kuzeybatıya doğru ilerledik. Bu sefer daha dik bir yamaçta eğitime başladık. Kara zarar vermemek kayganlığı azaltmamak adına çıkış ve iniş rotaları belirlendi. Eğitimin ortasında düşüş için hazırlanırken tepeden gelen bir taşın koluma çarpması ile ilkyardım için eğitimden ayrılarak kamp alanına gittim. Ciddi bir şey olmadığı için imkanlar doğrultusunda pansuman yapmaya çalıştık.11.15 gibi eğitimi bitiren arkadaşlarım kamp alanına döndü. Bir şeyler atıştırıp çadırları toplamaya başladık. Tuvalet , sigara ve kamp alanını kontrol ettikten sonra sıraya girdik. Fakat 13 dakika geç kaldığımız için ceza aldık ve 10 dakika içinde çadırları tekrardan kurmamız istendi. 5 dakikada toplandık ve kurulan çadırların eksikleri olduğu için tekrar kurmamız istendi, bu kez toparlanmamız için 4 dakika verildi. Zamanında yetiştiremediğimiz için bu kez 8 dakikada tekrar kurmamız istendi. Elimizden geldiğince hızlı bir şekilde toparlanıp diğer çadır gruplarına yardım etmeye çalıştık. Ardından kamp yükü ile yola çıkmak için 10 dakika verildi. 13.50’de yürüyüşe başladık. 16.50’de 2. Oteller bölgesine vararak  zimmetlenen malzemeleri teslim ettik. Eşyalarımızı araçlara yerleştirdik.

Ve faaliyet toplantısı yapıldı. Toplantıda isteksizliğimiz, memnuniyetsizliğimize ve kurallara uymayışımıza vurgu yapıldı. Bundan dolayı tüm ekip Uyarı aldık. 2. Uludağ faaliyetine gelenler olarak 2. Uyarımızı almış olduk. Faaliyet boyunca, her eğitime zimmetlenen çadır grubu tarafından getirilmesi gereken ilk yardım çantaları eğitimlere getirilmediği ve unutulduğu  için  ilk yardım çantası zimmetlenen çadır grupları bu konu hakkında ihtar aldı. Toplantının ardından yola çıktık. Köfteci Yusuf’ta yemek için mola verip yola devam ettik. 22.40 gibi Yıldız’a vardık. Keyifli, bir o kadar da eğitici bir faaliyet geçirdik.

Tırmanışta kalın.

Yazan: Alperen Deniz Zengin

1. Gün – 24.03.2017:

Faaliyet öncesinde çadır grubu arkadaşlarımızla malzeme kontrollerimizi gerçekleştirdik. 2. Uludağ Kış Temel Eğitiminin yoğun geçeceğini önceki faaliyet raporlarından az çok tahmin ediyorduk. Bu sebeple daha çok sandviç ve atıştırmalıklardan oluşan bir yemek planı oluşturduk. 22.30 ‘da Göztepe Köprüsü’nden kulüp servisine bindim.

1. Gün – 25.03.2017:

Saat 2.30 civarı Uludağ Milli Parkı’na varmıştık. Vakit kaybetmemek için araç içerisinde tozluklarımı giydim. Çantamı yürüyüş için uygun hale getirmekle uğraşırken kazmaların teslim edileceği söylendi. Herkes boyuna uygun olacağını düşündüğü kazmayı seçti. Gruplara emniyet malzemeleri ve ilk yardım çantalarının emaneti de bu arada gerçekleştirildi. Bizim çadırımıza 2 numaralı kırmızı ilk yardım çantası zimmetlendi. Faaliyet boyunca her etkinliğe getirmemiz gerektiği özellikle belirtildi. 03.15’te tek sıra halinde yürüyüşe hazırdık. Elimizde kazma ya da batonlarımızın mutlaka olması söylendi. Yürüyüşün ilk dakikaları her ne kadar kolay olsa da kayak pistini tırmandığımız noktada zeminin oldukça sert ve kaygan olduğunu gördük. Kısa bir süre sonra bir arkadaşımız tüm yüküyle beraber kaymaya başladı. Gelişimden arkadaşlar hemen yanına gidip iyi olup olmadığını sordular. Ancak bu durum ilk olmakla beraber son olmadı. 3-4 arkadaşımız daha kaymaya başladı. Ben de toplamda 3 kere aynı yerde kayarak yaklaşık 10 metre geriden tırmanışa devam etmek durumunda kaldım. Bu sırada ana grup ayakkabılarının önüyle kendilerine basamak oluşturup kaygan ve eğimli araziyi geride  bırakarak yol almıştı bile. Bizim için geride bekleyen Gelişim grubundan 1-2 üye ile birlikte nihayet biz de bu araziyi aştık. Ana gruba yetişmem yaklaşık 7-8 dakikamı aldı. Yürüyüşün geri kalanı nispeten daha kolay ve sorunsuz geçti.

Kampımızı kuracağımız alana vardığımızda saat 05.00’e gelmek üzereydi. 15 dakika mola verildi. Bu molayı sıcak sıvı alarak değerlendirdik. Daha sonra kar duvarı kurmamız istendi. Öncelikle kar duvarının nereye kurulacağı ve boyutunun tespiti yapılmaya çalışıldı. İlk başta herkes bir şeyler söylüyor ve tek bir fikirde buluşup uygulamaya geçemiyorduk. Ancak herkes başlamadan önce iyi bir planlama yapmamız gerektiği konusunda hemfikirdi. Hatırı sayılır bir süre boyunca düşünülüp tartılarak kar duvarının yeri ve boyutu ile birlikte kar duvarında çalışacak ekipler kalıp çıkarıcılar . kalıp taşıyanlar , sıvacılar ve zemin düzleyiciler olmak üzere belirlendi. İyi bir ekip çalışmasının ardından kar duvarımız 7.40’da bitti.

Bunun üzerine çadırlarımızı düzgünce kurmamız ve 08.50’de kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız istendi. Çadırımızı kurduktan sonra bir şeyler atıştırıp biraz dinlendim. Daha sonra kazma düşüş eğitimi için birbirimizi güzelce poşetledik. Vaktinde sıraya geçip kazma düşüş eğitimimizi almak üzere alana yöneldik. Yüzüstü baş yukarı, yüzüstü baş aşağı, sırtüstü baş yukarı ve sırtüstü baş aşağı şeklinde kazma sol ve sağ elde olmak üzere 8 farklı pozisyonda eğitimlerimizi aldık. Daha sonra zayıf olduğumuzu düşündüğümüz pozisyonlarda tekrar yaptık. Oldukça yorucu bir eğitimdi. Kamp alanına döndüğümüzde ayakkabılarımı çıkartıp dinlenmeye koyuldum.

Saat 13.00 da kürek ve kazmalarımızla tek sıra halinde hazır bulunmamız istendi. Yine kamp alanından çok da uzak olmayan bir alana geldik. 4 gruba ayrıldık ve her gruba bir kürek verildi. Birbirleriyle aynı sırada 4 adet kar yığını oluşturmamız istendi. Küreklerle , kazmalarla hatta çöp poşetlerine kar doldurarak 4 adet kar yığını oluşturduk. Bu yığınların daha sonra kar mağarası için kullanılacağını biliyorduk.

Kamp alanına dönüp bir şeyler yedim. Tüm faaliyetler boyunca bol bol sıcak sıvı tüketiyorduk. 15.00 da emniyet malzemeleri ile hazır bulunmamız istendi. Dead Man, T Profil, Kazma emniyeti, Çift Kazma ve Kar Babası tekniklerini öğrendik. Şükrü’nün anlatımının ardından gruplara ayrıldık ve tüm emniyet yöntemlerini birer birer denedik. Kar Babasını da grup olarak denedikten sonra T profili beklemeye koyulduk. Ancak malzeme eksikliğinden dolayı grubumuza oldukça geç geldi. Bu sırada diğer teknikleri denemeye devam etmemiz istendi ama gerek diğer faaliyetlerin verdiği yorgunluk gerekse aynı şeyleri tekrar etmenin verdiği sıkkınlık ile biz bunu yapmadık. Faaliyet sonunda bu ve benzeri davranışlarımız nedeniyle uyarı aldık.

Kamp alanına döndük. Oldukça fazla uykum gelmişti ve hemen üzerimi değiştirip yattım. Yaklaşık 1 saat sonra çadır arkadaşımın uyarısı ile uyandım. Tek sıra halinde hazır olduk ve yürümeye başladık. Nereye gittiğimizi bilmiyorduk. Sürpriz bir şekilde zirveye çıkmak üzere yola koyulduğumuzu düşünenler dahi vardı. Çok geçmeden bir tepeye tırmandığımızda neden buraya geldiğimizi anlamıştık. Daha önceki faaliyet raporlarından da okumuş olduğumuz Hans Dülfer iniş tekniğini deneyecektik. Yola koyulmadan önce yanımıza mat ve ocaklarımızı alabileceğimiz söylenmişti. Bu sebeple yanımızda ocağımızı da getirmiştik ve sırada beklerken bol bol kar suyu kaynattık. Bulunduğumuz tepecikten gün batımı oldukça güzel görünüyordu ve eşsiz bir manzara keyfi yaşadık.

Sıranın en gerilerinde olmam ve bir inişin en az 4 dakika sürmesi sebebiyle bu tepecikte oldukça bekledik ve güneşin de batmasıyla hava ciddi manada soğumuştu. Isınmak için birbirimize sokulup dans ettik. İnenlerin aşağıda beklediği ve muhtemelen aşağının daha soğuk olduğunu en azından bizim burada manzaramızın güzel olduğunu söyleyerek birbirimize moral vermeye çalıştık. Sıra bana geldiğinde hızla aşağı inmeye çalıştım ve bir an önce aşağıdaki arkadaşlarımın yanına gittim. Matların üzerinde sırt sırta vermişler ve hallerinden oldukça memnun görünüyorlardı. Hemen ben de bir yer kaptım ve sıcak sıvı servisi başladı. Aşağıda her şey çok daha güzeldi. Kısa sürede kendimi toparladım. Tüm arkadaşlarımızın aşağıya inmesi ile birlikte kamp alanına döndük. Sabah 7.00’de kazma düşüş eğitimi için hazır olmamız gerektiğini bol bol sıcak sıvı tüketip, yemek yememizi ve dinlenmemizi söylediler. Yemek yedikten sonra hemen uyumaya koyuldum.

1. Gün – 26.03.2017:

Gece 2.00 de herkesi uyandırdılar. 2.30 gibi hazır bir şekilde bekliyorduk. Kar duvarımız öğlen güneşi ile yer yer yıkılmıştı ve şimdi onu tekrardan yapmamız isteniyordu. Tekrardan çadırda uyumayacağımız için bu istek mantıksız gelmişti ancak yine de işe koyulduk. Normalden çok daha kısa sürede kar duvarını yeniden ördük. Saat 4.00 de kar duvarı bitmişti. Daha sonra ara vermeden kar mağaralarını yapmak üzere kar yığdığımız alana geldik. Kazma ve küreklerimizle kar mağaramızı yapmaya başladık. Bizim aksimize diğer gruplar yer altına doğru kazıp oradan mağaralarına doğru alanlarını genişletmeyi tercih etmişlerdi. Biz ise doğrudan kar mağarasına girip daha sonra “L” şeklinde bir kar duvarı ile rüzgarı kesmeyi denedik. Uzun soluklu bir ekip çalışmasının ardından neredeyse kar mağaramızı bitirmiştik. Ancak “L” şeklindeki kar duvarımızın üzerini kapatamadık. Süremizin bittiğini ve kamp alanına dönmemiz gerektiği söylendi.

Kar mağarası

7.40 da kamp alanına döndük. Saat 9.00 da kazma düşüş için hazır olmamız istendi. Ben bir önceki günden oldukça üşütmüştüm ve karnımın ağrısı nedeniyle çadırdan çıkamadım. Gelişimden arkadaşlar sık sık durumumu sordular ve ilaç verdiler. Kazma düşüş eğitiminden sonra 13.30 da tüm kamp yükü ile hazır olmamız istendi. 13 dakika geç kaldık. Ceza olarak çadırlarımızı 10 dakika içinde tam teşekküllü bir şekilde yeniden kurmamız istendi. Yine istenilen sürede kuramadık ve bazı çadırlarda poller sabitlenmemişti. Daha sonra 5 dakika içinde çadırlarımızı toplamamız istendi. Zamanında çadırlarımızı topladık. Tekrar 10 dakika içerisinde çadırlarımızı kurmamız istendi ve zamanında yapsak dahi çadırlarda eksik olduğu söylendi. 4 dakika içinde çadırlarımızı tekrar toplamamız istendi. Son olarak 8 dakika içinde yeniden çadırlarımızı kurmamız istendi. En sonunda çadırları zamanında kurduk. Ufak eksiklikler vardı ise de gelişimdekiler daha fazla uzatmak istemedi ve 10 dakika içinde tüm kamp yükümüzle yürüyüşe hazır olmamız istendi. 13.50 ‘de yürüyüşe başladık. Gayet güzel bir hava eşliğinde genellikle yokuş aşağı yürüdükten sonra otobüslerimizin bizi beklediği alana 1.5 saat gibi kısa bir sürede vardık.

Bize zimmetlenen malzemeleri teslim ettikten sonra toplantı yapıldı. Faaliyetlerdeki hal ve tutumlarımız sebebiyle uyarı aldığımızı öğrendik. Ayrıca söylenilmesine rağmen faaliyetlerden bir tanesine hiçbir grup ilk-yardım çantası getirmediği için ilk-yardım çantası zimmetlenen tüm gruplar ayrıca uyarı aldı. Otobüslerimize yerleşip yola koyulduk. Dönüş yolunda Köfteci Yusuf’a uğrayıp bir güzel ziyafet çektik. Yaklaşık saat 21.00 gibi İstanbul’a varmıştık.