Anasayfa » Faaliyet Raporları » 2013 » Çınarcık Eğitim Faaliyeti 2013

Ekip: 32 Başlangıç, 11 Gelişim – Eğitmen

Yazan: Alihan Yıldırım / Başlangıç Grubu

06.12.2013

Cuma gecesi, çantam olmadığından ve çadır grubumla alışveriş yapacağım için 19:30 gibi okula geldim. Kulüpten çantamı aldım ve yanımda getirdiğim eşyaları aldığım çantaya yerleştirmeye başladım. Ardından çadır arkadaşlarımla birlikte Beşiktaş’a inip son alışverişimizi de yaptık ve tekrar Yıldız Kampüsü’ne döndük. Servisimiz 22:30 civarında hareket etti 23:30 civarlarında Anadolu yakasından etkinliğe katılacak olan arkadaşlarımızı da alıp toplam 32 Başlangıç, 9 gelişim üyesi olarak Eskihisar’dan Topçular’a feribot ile geçtik.

Yürüyüş,Çınarcık

07.12.2013

Otobüs yolculuğumuz 02:00 gibi Çınarcık’ın Teşvikiye Köyü’nde sona erdi. 15 dakika içinde çanta ve yürüyüş hazırlıklarımızı tamamladık ve saat 02:15’de asfalt yoldan yürümeye başladık.

Hava oldukça açık tüm yıldızlar gözüküyordu. 50 dakika kadar asfalt yoldan yürüdük ve sonunda patika yola girdik. İlk molamızı burda verdiğimizde çanta ayarlarımızı ve son kontrollerimizi yaptıktan sonra oldukça dik bir başlangıçla yürüyüşe başladık. 1,5 saat daha yürüdükten sonra hızla bastıran sağanak yürüyüşümüzü engelledi ve herkes önlemini alabilmek için durdu. Ben de poşetle çantamı korumaya çalıştım. Saat 6:30’a kadar aralıksız ve zorlu yürüyüş sonucunda Erikli Yaylası’na vardık. Oldukça ıslanmış ve acıkmıştım. 20 dakikalık verdiğimiz bu molada hızlıca kuru kıyafetler giymeye çalıştım ve kahvaltı yaptık.

Geçen yıllardan farklı olarak ekip üyeleri kar yağışıyla karşılaştı.

Çınarcık Faaliyeti geçen yıllardan farklı olarak ekip üyelerini kar yağışıyla karşıladı.

Yürüyüşe geçtikten 15 dakika sonra hava aydınlanmaya başlamıştı, bu bile içimizi ısıtmaya başlattı diye düşünmeye kalmadan ilk kar tanesi düştü. Başta kar yağışının yağmurdan daha iyi olduğunu düşünsek de ilerleyen vakitlerde sürekli irtifa alıp dik yokuşlar çıktığımız için bize oldukça zorluk çıkarmaya da başlamıştı. 1 saatten biraz fazla süren yükselmeden sonra tekrar asfalt yola çıktık ve kamp alanımıza kadar yürüdük.

Bastıran tipi nedeniyle çadırlarımızı kurmamıza gelişim arkadaşlarımız yardım etti. 3 sıralı grid düzende çadırlarımızı kurduktan sonra uzun bir ısınma süreci yaşandı. Yiyecek ve sıcak su alımından sonra 4 saatlik uykumuzu gerçekleştirdik. Beklenmeyen bir hava koşuluyla karşılaştığımız için herhangi bir eğitim olmadı. Saat 21:00′ a kadar çadır gurubumuzla muhabbet edip yiyeceklerimizi tüketmeye çalıştık, çünkü aldığımız fazla ağırlıkları çantaya doğru yerleştiremediğimiz için sırtımız oldukça ağrımıştı. Sabah 10:00 gibi tüm çanta yüküyle hazır bir şekilde dışarıda tek sıra olmamız gerektiği söylendi. Daha sonra ise tulumlarımız içinde oldukça soğuk bir gecede uykuya çekildik.

08.12.2013

Sabah 07:00 gibi kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra çantamızı topladık ve sıraya geçtik. Daha sonra düğüm çalışmaları için gruplara ayrıldık ve Ballıkayalar’da gördüğümüz tüm düğümleri tekrardan görmüş olduk.

Düğüm eğitimi bittikten sonra çanta toplama ve rüzgarda çadır kurma toplama eğitimlerini de aldık ve daha sonra bizler de başlangıç grubu olarak süre tutup denedik. Sonrasında ise çadırlarımızı toplayıp, çantalarımızı sırtlanıp dönüş yoluna geçtik.

Çınarcık2

Ara sıra buz tutan yol yüzünden kaymalar yaşansa da iniş çıkıştan çok daha rahat oldu.

Çınarcık3

Erikli Yaylası’nda verdiğimiz mola sonrasında tekrar yola koyulduk ancak güzel bir sürprizle karşılaşmıştık. Spor Bakanı ziyaretimize gelmişti, yaptığımız kısa görüşme sonrasında tekrar rotamıza döndük ve yürüyüşümüze devam ettik. İlk mola verdiğimiz yere tekrar geldiğimizde ise faaliyet değerlendirme konuşmasını yaptık. Çantayı gereksiz yükle doldurmamanın ve malzemeleri çantaya doğru yerleştirmenin önemini tecrübeyle öğrenmiş olduk.

Çınarcık.

Daha sonra ise tekrar asfalt yoldan servisimizin olduğu yere yürüdük ve tam hava kararırken otobüsümüze bindik. Oldukça yorulmuş olmamıza rağmen feribota kadar dinlenmek oldukça iyi gelmişti. Akşam yaklaşık 20:30 gibi okula vardığımızda dağcılık sporunun bana verdiği zevki bir kez daha anlamış oldum.

Bir sonraki etkinlikte görüşmek üzere!